Korzystając z tablicy opinii i sugestii klientów, firmy mogą tworzyć produkty zorientowane na klienta, które lepiej je obsłużą i rozwiążą ich problemy. . To z kolei zwiększa retencję i lojalność klientów, co samo w sobie może zostać wykorzystane do wygenerowania dowodu społecznego, co może wygenerować więcej nowych klientów.
To dosłownie wygrana-wygrana. Ale jak generować użyteczne opinie klientów? Za pośrednictwem tablicy opinii i sugestii. Przyjrzyjmy się, jak je stworzyć.
Dlaczego najpopularniejsze sposoby zbierania opinii nie działają?
Obecnie firmy generują więcej informacji zwrotnych od klientów na wiele sposobów, ale większość z nich jest zbyt nieskuteczna.
Weźmy na przykład marketing e-mailowy. Za pośrednictwem poczty e-mail firma może skontaktować się z obecnymi klientami i poprosić ich o odpowiedź na kilka pytań dotyczących ich marki i produktów. Ale ilu klientów naprawdę ma czas – lub energię i chęć – aby to zrobić? Bez zachęt, bardzo mało.
To samo dotyczy formularzy opinii w Twojej witrynie. Chociaż te formularze z pewnością mają potencjał do generowania bardziej użytecznych opinii klientów, często mogą być postrzegane jako odwrócenie uwagi klientów, którzy chcą po prostu zainteresować się dokonaniem zakupu.
Niektóre firmy również podążają drogą dzwonienia do swoich klientów. Ta metoda wymaga jednak dużego wysiłku z Twojej strony. Chociaż niektórzy klienci z pewnością docenią taką interakcję 1:1, może się okazać, że odciąga Cię to od podstawowych aspektów Twojej firmy, nad którymi powinieneś pracować. Dlatego dobrym pomysłem może być praca nad zasięgiem organicznym za pomocą narzędzia do śledzenia SEO. To może się opłacić na dłuższą metę.
Podobnie, jeśli chodzi o monitorowanie kanałów społecznościowych. Chociaż może to być świetny sposób na śledzenie rozmów na temat Twojej marki i odkrycie, co ludzie naprawdę o niej myślą, jest to również bardzo czasochłonne z Twojej strony. Rzeczywiście, social listening wymaga zaangażowania zasobów w monitorowanie i reagowanie na informacje zwrotne.
Nie tylko to, ale kiedy wdrażasz liczne strategie informacji zwrotnych od klientów, tracisz mnóstwo czasu.
Korzyści z forum opinii i sugestii
Przedstawiamy pole opinii i sugestii, inteligentniejszy sposób na generowanie bardziej użytecznych opinii klientów. Mniej wymagające zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów, skrzynka z opiniami i sugestiami to zabawne, interaktywne i niezwykle angażujące forum, które pozwala dowiedzieć się więcej o tym, co Twoi klienci lubią i czego nie lubią w Twojej marce i produktach.
Dodając przycisk opinii do swojej witryny, klienci będą mogli zostawić Ci opinię i przedstawić sugestie. Mogą również głosować na już istniejących jednym kliknięciem, co oznacza, że klienci mogą się ze sobą komunikować. W przeciwieństwie do ankiety, w której nikt nie wie, co mówią inni.
Za każdym razem, gdy klient prześle opinię, zostaniesz powiadomiony za pomocą nowego zgłoszenia. Następnie od Ciebie zależy, czy odpowiesz, czy nie.
Zbierając wszystkie opinie w jednym miejscu, usprawniasz cały proces. Nie ma potrzeby wdrażania różnych strategii informacji zwrotnych – od ankiet, przez rozmowy telefoniczne po social listening – co oznacza, że oszczędzasz mnóstwo czasu. Dzięki temu możesz szybciej rozwijać swój biznes. Wszystko, czego potrzebujesz, to informacje zwrotne i pudełko z sugestiami.
A najlepsze jest to, że możesz sprawić, by Twoja tablica opinii i sugestii odzwierciedlała Twoją markę, dostosowując przyciski. Możesz nawet przesłać własny obraz lub napisać własny kod HTML.
Oto kilka funkcji:
Uniwersalna skrzynka odbiorcza
Wszystkie Twoje zgłoszenia są zebrane w jednym miejscu w inteligentniejszej wersji Twojej skrzynki e-mail.
Zgłoszenia
Pojedyncze zgłoszenie zawiera każdą wiadomość o konkretnym zdarzeniu zgłoszonym przez klienta. Dzięki temu identyfikowanie i rozwiązywanie problemów jest o wiele łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Automatyczna dystrybucja zgłoszeń
Zdecyduj, kto będzie zarządzał jakimi zgłoszeniami i ile zgłoszeń może obsłużyć każdy agent. Jeśli agent potrzebuje chwili wytchnienia, możesz mu to dać. Jeśli właściciel zgłoszenia wymaga zmiany, możesz to również łatwo zrobić.
Śledzenie czasu
Dowiedz się więcej o tym, ile czasu zajmuje rozwiązanie przeciętnego problemu za pomocą funkcji śledzenia czasu.
Tagi
Z problemami przychodzą tematy wsparcia. Użyj tagów, aby odróżnić ważnych klientów.
Więcej informacji o tej funkcji znajdziesz na LiveAgent — tablica opinii i sugestii.
Wniosek
Wiesz, jak ważna jest informacja zwrotna dla sukcesu Twojej firmy. Instalując i konfigurując tablicę opinii i sugestii, możesz przenieść swój biznes na wyższy poziom znacznie szybciej niż wcześniej. . Poznaj swoich klientów, dowiedz się, jakie są ich największe problemy – a następnie je rozwiąż.
Odkrywaj na własną rękę
Wiedza jest ważna, ale tylko wtedy, gdy jest stosowana w praktyce. Przetestuj wszystko, czego się uczysz w naszej akademii bezpośrednio w LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Dowiedz się, jak opinie klientów wpływają na sukces Twojej firmy i jak je skutecznie zbierać. Odkryj różnice między zamówionymi a niezamówionymi opiniami oraz metody ich zbierania, takie jak wywiady, ankiety mailowe i widgety na stronie. Popraw jakość obsługi klienta z LiveAgent i zwiększ lojalność klientów dzięki efektywnemu zarządzaniu opiniami. Sprawdź korzyści płynące z użytkowania LiveAgent!
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Poznaj korzyści z raportów obsługi klienta z LiveAgent! Zoptymalizuj swoje działania dzięki zaawansowanym narzędziom i funkcjom wielokanałowej platformy. Od integracji z WhatsApp po wsparcie w mediach społecznościowych – LiveAgent podnosi jakość obsługi klienta na nowy poziom. Zacznij darmowy okres próbny i doświadcz doskonałej obsługi bez kart kredytowych.
Jak przeprowadzić wywiad z klientem
Znasz wywiady z klientami? Dowiedz się, jaki jest sens przeprowadzania wywiadu z klientem i jak go stworzyć w 7 pojedynczych krokach.