Mierzenie efektywności działań związanych z obsługą klienta może być trudne. Tutaj do gry wchodzą wskaźniki klientów.
Właściwy zestaw wskaźników i wskaźników KPI mierzących wydajność, produktywność i jakość może dostarczyć cennych informacji o tym, jak dobrze procesy wsparcia spełniają potrzeby klientów. Co więcej, mogą pomóc uzyskać jasny obraz mocnych i słabych stron Twojego zespołu wsparcia. W ten sposób daj lepsze zrozumienie obszarów poprawy.
Poniżej znajduje się przegląd obsługi klienta i wskaźników pomocy. Twoja organizacja może je śledzić, aby pomóc Ci zoptymalizować wydajność działań pomocy technicznej. W ten sposób popraw ogólną jakość obsługi klienta.
Wskaźniki obsługi klienta do zmierzenia
Wskaźniki doświadczenia klienta
Net Promoter Score (NPS) mierzy lojalność klientów. Ponadto pokazuje, w jakim stopniu klienci są skłonni polecić firmę znajomemu lub współpracownikowi.
Customer Satisfaction Score (CSAT) to wskaźnik, który śledzi zadowolenie klienta z firmy, zakupu lub interakcji.
Customer Effort Score (CES) mierzy, jak łatwo klient może się z Tobą skontaktować. Na przykład kiedy dokonuje zakupu, kiedy potrzebuje rozwiązania problemu, wchodzi w interakcjęz firmą na temat produktu, etc.
Wewnętrzny Wynik Jakości (IQS) ocenia rozmowy klientów z Twojej własnej perspektywy. W przeciwieństwie do CSAT i NPS, które przedstawiają punkty widzenia klientów.
Zaangażowanie klientów śledzi ich zaangażowanie pod kątem tego, jak często komunikują się z marką . Na przykład częstotliwość odwiedzin w witrynie, interakcje w mediach społecznościowych itp.
Współczynnik rezygnacji klientów odzwierciedla liczbę klientów, którzy przestali współpracować z firmą w określonym czasie.
Współczynnik utrzymania klientów pokazuje odsetek klientów, których firma zatrzymała w danym okresie.
Współczynnik rekomendacji mierzy liczbę klientów wchodzących do firmy z określonego programu poleceń.
Długookresowa wartość klienta (CLV) reprezentuje całkowitą kwotę, jaką klient ma wydać . Na przykład w firmie lub za produkty przez cały okres umowy.
Wskaźniki wydajności operacyjnej i agenta
Otwarte zgłoszenia pokazują liczbę klientów, którzy obecnie czekają na odpowiedź.
Liczba żądań to łączna liczba żądań klientów, w tym zgłoszeń, rozmów telefonicznych, czatów i rozmów w mediach społecznościowych.
Liczba kontaktów według kanału śledzi liczbę zgłoszeń napływających przez różne kanały pomocy i odzwierciedla preferencje klientów.
Współczynnik rozwiązania porównuje liczbę zgłoszeń przypisanych do agenta lub organizacji z liczbą rozwiązanych w ramach przez określony czas.
Poziom usług mierzy dostępność firmy dla jej klientów i pokazuje odsetek żądań, na które odpowiadają agenci w określonych ramach czasowych.
Rejestr zgłoszeń odnosi się do liczby klientów usług, które pozostają nierozwiązane w określonym przedziale czasu.
Średnia szybkość odpowiedzi (ASA) określana również jako średni czas oczekiwania śledzi ilość czasu potrzebną na udzielenie odpowiedzi klientom oczekującym w kolejce.
Czas pierwszej odpowiedzi (FRT) to średni czas potrzebny na dostarczenie wstępna odpowiedź na zgłoszenie pomocy technicznej po przesłaniu go przez klienta.
Średni czas rozwiązywania sprawy to średni czas potrzebny pracownikom pomocy technicznej na rozwiązanie sprawy.
Zablokowane to liczba połączeń, które nie zostały obsłużone z powodu braku agentów lub awarii sieci.
Średni czas obsługi (AHT) to średni czas pracy nad pojedynczą sprawą przed jej rozwiązaniem. Obejmuje czas wstrzymania, czas rozmów, i czas podsumowania.
Odkrywaj samodzielnie
Wiedza jest ważna, ale tylko wtedy, gdy jest stosowana w praktyce. Przetestuj wszystko, czego nauczyłeś się w naszej akademii, bezpośrednio w LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Dlaczego warto mierzyć wskaźniki obsługi klienta?
Właściwy zestaw metryk i wskaźników KPI, które mierzą wydajność, produktywność i jakość, mogą zapewnić cenny wgląd w to, jak dobrze Twoje procesy wsparcia spełniają potrzeby klientów. Co więcej, mogą pomóc uzyskać jasny obraz mocnych i słabych stron Twojego zespołu wsparcia. W ten sposób daj lepsze zrozumienie obszarów poprawy.
Co to jest wskaźnik rezygnacji klientów?
Wskaźnik rezygnacji klientów pokazuje, ilu klientów przestało prowadzić interesy z daną firmą w określonym czasie.
Co to jest wskaźnik zadowolenia klienta?
Customer Satisfaction Score (CSAT) to wskaźnik, który śledzi zadowolenie klienta z biznesu, zakupu lub interakcji.
Dowiedz się, jak opinie klientów wpływają na sukces Twojej firmy i jak je skutecznie zbierać. Odkryj różnice między zamówionymi a niezamówionymi opiniami oraz metody ich zbierania, takie jak wywiady, ankiety mailowe i widgety na stronie. Popraw jakość obsługi klienta z LiveAgent i zwiększ lojalność klientów dzięki efektywnemu zarządzaniu opiniami. Sprawdź korzyści płynące z użytkowania LiveAgent!
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Odkryj, jak szablony obsługi klienta mogą zrewolucjonizować Twoją komunikację! Dowiedz się, jak zaoszczędzić czas, zredukować błędy i zwiększyć satysfakcję pracowników, korzystając z gotowych szablonów. Przykłady i najlepsze praktyki pomogą Ci stworzyć spersonalizowane i skuteczne odpowiedzi, które poprawią spójność Twojej komunikacji. Odwiedź naszą stronę, by dowiedzieć się więcej!
Poznaj korzyści z raportów obsługi klienta z LiveAgent! Zoptymalizuj swoje działania dzięki zaawansowanym narzędziom i funkcjom wielokanałowej platformy. Od integracji z WhatsApp po wsparcie w mediach społecznościowych – LiveAgent podnosi jakość obsługi klienta na nowy poziom. Zacznij darmowy okres próbny i doświadcz doskonałej obsługi bez kart kredytowych.