Obecnie wiele witryn internetowych oferuje swoim odwiedzającym możliwość łączenia się w czasie rzeczywistym za pomocą darmowego czatu online. Jako przykład pomyśl o wiadomościach tekstowych, bezpośrednich wiadomościach w mediach społecznościowych, a nawet czacie w Google Hangouts. Ponieważ wszystkie formy komunikatorów internetowych są praktycznymi rozwiązaniami, które ułatwiają wymianę informacji, nic dziwnego, że firmy chcą je wykorzystywać do obsługi klienta i strategii marketingowych.
Jednak wygoda bezpośredniej rozmowy z klientami nie jest jedyną zaletą narzędzi do czatu. Od momentu, gdy użytkownik wejdzie na twoją stronę czat na żywo może im towarzyszyć podczas całej podróży klienta i (miejmy nadzieję) podczas całego procesu zakupu.
Dlatego właśnie wybranie narzędzia do czatu na żywo , które można zintegrować ze stroną internetową, jest obecnie niezbędne dla większości firm. Darmowe oprogramowanie do czatu na żywo agenta dla Twojej witryny zawiera wiele zintegrowanych systemów. Na przykład szybki widget czatu, 7-dniowe wyszukiwanie w historii zgłoszeń i jedną integrację. Jak na przykład: przycisk czatu na żywo, adres e-mail, formularz kontaktowy lub numer telefonu.
Jeśli szukasz więcej funkcji i/lub bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak: nieograniczona historia wyszukiwania, integracja z mediami społecznościowymi lub funkcje automatyzacji, sprawdź płatne plany LiveAgent.
Jednak nawet ograniczona funkcjonalność bezpłatnego narzędzia do czatu online pozwoli Ci łatwo zarządzać swoim biznesem. W jaki sposób? Zagłębmy się w szczegóły i przyjrzyjmy się bliżej temu popularnemu rozwiązaniu.
Oprogramowanie do czatu na żywo – co to właściwie jest?
Czat na żywo to medium, które umożliwia interakcję z osobami odwiedzającymi Twoją witrynę. Możesz korzystać z czatu na żywo za darmo inicjowanie rozmów z odwiedzającymi po raz pierwszy, wchodzenie w interakcje z powracającymi klientami i zapewnianie wsparcia obecnym użytkownikom, a wszystko to w czasie rzeczywistym. To nowoczesny, ciągły i kontekstowy sposób generowania większej sprzedaży, zamykania większej liczby transakcji i utrzymywania zadowolenia i lojalności obecnych klientów.
Darmowy czat online w Twojej witrynie zapewnia korzyści w postaci spersonalizowanych doświadczeń klientów, lepszych interakcji z markami i przewagi konkurencyjnej nad konkurencją. Wdrożenie bezpłatnej aplikacji do czatu na żywo w Twojej firmie będzie również korzystne dla wszystkich agentów serwisowych, a także dla zespołów marketingowych, sprzedażowych i programistycznych.
Czat na żywo w komercyjnej witrynie internetowej odgrywa decydującą rolę we wzmacnianiu powiązania między witryną a jej odwiedzającymi, ponieważ umożliwia pracowników firmy w celu zdobycia i wzmocnienia zainteresowania klienta oferowanymi produktami lub usługami.
Kiedy odwiedzający wchodzi na stronę internetową (bezpośrednio lub przez kliknięcie w wyszukiwarce), nadal może zidentyfikować powody, które skłoniły go do szukania, dlatego jego chęć nawiązania pierwszego kontaktu jest raczej wysoki.
Dlatego darmowy czat online pozwala w pełni wykorzystać tę sytuację. Pozwala wzbudzić zainteresowanie konsumentów Twoimi produktami, oferując pomoc w czasie rzeczywistym. Dzięki temu poziom zainteresowania i początkowa satysfakcja gościa może rosnąć i pomnażać się jeszcze przed przekształceniem go w potencjalnego klienta. Skutkuje to optymalizacją inwestycji, które można następnie przenieść na pozycjonowanie lub kampanie reklamowe.
Dlaczego potrzebujesz oprogramowania do czatu na żywo w swojej witrynie?
Klienci będą korzystać z widżetu czatu na żywo, aby uzyskać szybkie i wygodne odpowiedzi na swoje pytania lub poprosić o pomoc w przypadku problemów. Zespoły sprzedaży i marketingu używają takich narzędzi do zbierania potencjalnych klientów i przekształcania ich w klientów. Zespoły wsparcia lub serwisu używają czatu na żywo, aby szybko rozwiązywać problemy klientów, zapewniać lepszą obsługę i dostarczać bardziej wartościowych doświadczeń.
Każde niezawodne bezpłatne rozwiązanie do czatu na żywo może być niezwykle cenne dla firm B2C działających online, ponieważ narzędzia do czatu na żywo mogą być używane do przechwytywania potencjalnych klientów, zmniejszyć współczynnik odrzuceń i zmniejszyć porzucanie koszyka.
Podobnie bezpłatne oprogramowanie do czatu na żywo w Twojej witrynie może pomóc firmom B2B w uruchamianiu lub modyfikowaniu kampanii. Jest to oparte na zachowania użytkowników, wdrażaj interaktywne czaty oparte na gotowych szablonach, aby przyspieszyć i ułatwić komunikację z użytkownikami lub zaoferować proaktywne wsparcie.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie korzyści przyniesie Twojej firmie darmowy czat online.
Zalety bezpłatnego oprogramowania do czatu na żywo online
1. Podążaj za trendami przyszłości
Dlaczego czat na żywo zyskuje popularność na całym świecie jako rozwiązanie do obsługi klienta? Wyniki wielu ankiet i badań są jasne:
Bezpłatne narzędzia do czatu online oferują klientom obsługę wielokanałową na wszystkich etapach ich nabycia, włączenia i wsparcia technicznego. Zapewnia klientowi spójne doświadczenie bez względu na to, na jakim etapie ścieżki zakupowej się znajduje.
Ponadto 92% użytkowników ma pozytywne doświadczenia z korzystania z narzędzia do czatu na żywo w porównaniu z 88% w przypadku połączenia telefonicznego, 85% w przypadku poczty e-mail, 84% dla Facebooka i 77% dla Twittera (Inc). Ponadto 63% klientów zgadza się, że jest bardziej prawdopodobne, że wrócą do witryny, jeśli mogą porozmawiać z przedstawicielem za pośrednictwem czatu na żywo (eMarketer).
Jednak głównym powodem wdrożenia takiego rozwiązania jest to, że w dzisiejszych czasach Twoi odwiedzający oczekują, że znajdą czat online w Twojej witrynie. I nie chcesz zawieść klientów ani potencjalnych klientów, prawda? Mówiąc dokładniej, ponad 41% klientów spodziewa się znaleźć okno czatu na żywo w Twojej witrynie (Forrester). Jeśli to Cię nie przekonuje, poniżej mamy 5 innych powodów.
2. Będziesz mógł szybciej reagować
Klienci doceniają komunikatory internetowe, ponieważ, jak sama nazwa wskazuje, są one natychmiastowe! Użytkownicy oczekują szybkich odpowiedzi na swoje pytania. 79% klientów twierdzi, że woli rozmawiać z agentami wyłącznie ze względu na ich bezpośredniość w porównaniu z innymi kanałami (Econsultancy). Wydaje się logiczne, że konsumenci chcą odpowiedzi w czasie rzeczywistym, dlatego czat na żywo i wiadomości społecznościowe zyskują na popularności. Obserwuje się to, podczas gdy poczta e-mail odnotowuje stały spadek z roku na rok. W szczególności czat na żywo zyskał 14% wzrost liczby użytkowników w latach 2017–2019 (HubSpot).
Większa dostępność to z pewnością świetny sposób na budowanie zaufania wśród klientów. W rzeczywistości umieszczenie darmowego czatu online w swojej witrynie może skrócić czas pierwszej odpowiedzi do mniej niż 3 minut (według globalnego średnia dla wszystkich branż).
Jednak nie wszystkie narzędzia do czatu na żywo są takie same. Unikaj samych narzędzi automatyzacji i chatbotów. Według 99 Firms 29% użytkowników czatów na żywo nienawidzi odpowiedzi oparte na skryptach, a prawie 1/3 konsumentów nie lubi gotowych odpowiedzi używanych przez agentów usług czatu na żywo, ponieważ brakuje im personalizacji. Dlatego powinieneś dążyć do tego, aby jak najczęściej zapewniać swoim klientom spersonalizowane i spersonalizowane doświadczenia.
Podobnie jak komunikatory internetowe, rozmowy na czacie na żywo są zwykle bardziej zrelaksowane i przyjazne dla użytkownika, ponieważ przełamują bariery między firmami i klientów.
3. Twoja strona internetowa będzie działać dla Ciebie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
Być może największą zaletą korzystania z czatu na żywo jest możliwość odpowiadania klientom o każdej porze dnia. 51% klientów chce, aby firmy były dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, więc posiadanie takiej dostępności jest wielką zaletą dla każdej firmy internetowej (Inc). Jednak najprawdopodobniej będziesz mieć inne priorytety (na przykład spanie), co oznacza, że nie możesz być online 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie oznacza to jednak, że świat się skończy, ponieważ możesz pozwolić, aby czat na żywo działał, nawet gdy jesteś offline.
Zaawansowane narzędzia czatu na żywo umożliwiają tworzenie automatycznych odpowiedzi na różne rodzaje zapytań. Może to być wszystko, od wiadomości powitalnej po formularz kontaktowy. Możesz nawet poprosić odwiedzających o podanie nazwiska, adresu e-mail i numeru telefonu, zanim zaczną z Tobą rozmawiać.
Dane klientów zebrane za pośrednictwem czatu na żywo zostaną automatycznie zapisane, jeśli Twoje rozwiązanie jest zintegrowane z CRM lub oprogramowaniem pomocy technicznej. Możesz zacząć dostosowywać swoje odpowiedzi i nawiązywać relacje z klientami od momentu, gdy zaczniesz odpowiadać na ich wiadomości. W przeciwieństwie do rozmów telefonicznych lub e-mailowych, niezawodny element bezpłatnego oprogramowania do czatu na żywo dla Twojej witryny internetowej zapisuje także transkrypcje poprzednich rozmów w wątkach, są dostępne zarówno dla agentów, jak i klientów, gdy tylko otworzą okno czatu online.
Inną opcją w przypadku czatu na żywo jest zautomatyzowanie odpowiedzi na często zadawane pytania, co na dłuższą metę pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu i Twoi klienci też są zadowoleni. Ogólną ideą jest pokazanie odwiedzającym, że jesteś dla nich zawsze, gdy Cię potrzebują, i inicjowanie rozmów w celu osiągnięcia konwersji.
4. Twoi klienci poczują, że naprawdę Ci na nich zależy
Jedną rzeczą, która odróżnia darmowy czat na żywo dla witryn internetowych od innych narzędzi, jest to, że jest to znacznie bardziej naturalna forma komunikacji niż poczta e-mail w oczy wielu użytkowników. Ponieważ rozmowy są prowadzone na czatach w czasie rzeczywistym, pozwalają na natychmiastowe nawiązanie kontaktu z klientami na poziomie osobistym.
Jednak czat na żywo to nie tylko szybki czas odpowiedzi. Jest coś jeszcze ważniejszego, a mianowicie fakt, że budowanie trwałych relacji sprawia, że klienci wracają po więcej. To z kolei skutkuje bardziej spersonalizowanymi rozmowami z klientami, którzy już nawiązali kontakt z Twoją firmą.
Biorąc pod uwagę bardziej techniczne aspekty, darmowy czat na żywo w witrynie internetowej (w przeciwieństwie do większości przypadków na urządzeniach mobilnych) umożliwia agentom udostępnianie plików multimedialnych, takich jak zdjęcia, filmy lub pliki GIF, w oknie czatu. I chociaż możesz robić podobne rzeczy przez e-mail, jest to bardziej kontekstowe, aby robić to za pośrednictwem czatu na żywo.
5. Przyspieszysz proces sprzedaży
Odpowiadając klientom za pośrednictwem czatu na żywo z komputera, możesz również poprawić swoje umiejętności konwersacyjne i szybciej finalizować transakcje. Gdy używasz uniwersalnej skrzynki odbiorczej i pulpitu nawigacyjnego, który gromadzi wszystkie interakcje użytkowników (wszystkie przyzwoite darmowy czat online powinien to oferować), poradzisz sobie z innymi zadania biznesowe podczas rozmów z klientami. To sprawia, że cały proces sprzedaży jest płynniejszy i wydajniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, w tym wszystko, od przetwarzania płatności i usług rezerwacji, po wysyłanie ofert cenowych, faktur, a nawet informacji o wysyłce i śledzenia procesu.
Krótko mówiąc, w jednym miejscu będziesz mieć wszystko, czego potrzebujesz, aby reklamować i sprzedawać swoje produkty. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na wyniki sprzedażowe i zwiększy retencję klientów.
Rzućmy okiem na statystyki, które potwierdzą to twierdzenie:
- Czat na żywo prowadzi do 48% wzrostu przychodów na godzinę rozmowy i 40% wzrostu współczynnika konwersji (Icmi).
- Osoby odwiedzające witrynę internetową, które nawiązują kontakt z Twoją firmą za pośrednictwem czatu na żywo, są warte 4,5 raza więcej niż osoby, które tego nie robią (Icmi).
- Firmy oferujące czat na żywo odnotowują 34% poprawę wskaźników satysfakcji klientów i 2,6-krotną poprawę kosztów obsługi klienta. (Verint)
- Wdrożenie czatu na żywo zapewnia 3,84% wzrost współczynników konwersji i 6% ogólny wzrost przychodów (Goinflow).
- Średnia wartość zamówienia sprzedaży od klientów, którzy uczestniczyli w czacie przed dokonaniem zakupu, była o 10% większa w porównaniu z tymi, którzy tego nie robili (Forrester).
- 22% ankietowanych firm odnotowało wzrost przychodów o 5–10% dzięki czatowi na żywo (99 Firms).
Niezależnie od tego, z czego korzystasz – darmowego czatu na stronie internetowej lub płatnego oprogramowania – oba rozwiązania są dostępne dla firm każdej wielkości. W pierwszym przypadku sama usługa nie wiąże się z żadnymi kosztami, ale nadal trzeba „zapłacić” swoim czasem, aby przeszkolić agentów w zakresie obsługi i konserwacji narzędzia.
Na szczęście skonfigurowanie niezawodnego bezpłatnego oprogramowania do czatu na żywo w swojej witrynie jest tak proste, jak użycie oprogramowania typu plug-and-play, które nie wymagają ciężkiej pracy IT. Dlatego korzystanie z bezpłatnego narzędzia do czatu powinno być bułką z masłem dla doświadczonych agentów serwisowych.
6. Będziesz budować długoterminowe relacje z klientami
Czat na żywo to świetny kanał do rozpoczynania rozmów z klientami i rozwiązywania ich problemów. Jak już wyjaśniliśmy powyżej, czaty mogą obejmować wszystko, od obsługi klienta po zamykanie transakcji strategicznych. Jednak te rzeczy to dopiero początek solidnej, długoterminowej relacji, którą, jeśli wszystko pójdzie dobrze, możesz zbudować z każdym swoim klientem.
Gdy otrzymasz dane kontaktowe klienta za pośrednictwem czatu na żywo, będziesz mógł komunikować się z nim za pośrednictwem poczty e-mail i odnosić się do wszelkich działań, które podjęli w związku z Twoją firmą. Może to być podziękowanie za dokonanie zakupu, poproszenie o opinię lub wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji. Jednak procesy te można zautomatyzować. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas, a co najważniejsze, sprawi, że nie przegapisz okazji do rozmowy z klientami i kontynuowania rozmowy.
Trendy dotyczące bezpłatnych czatów online
Firmy wdrażają czat na żywo do celów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta na dużą skalę. Czat na żywo wypełnia ogromną lukę w branży obsługi klienta.
Nawet najprostszy darmowy czat online ma moc wpływania na życie klientów, wpływania na ich decyzje i zwiększania sprzedaży. Nie bez powodu jest to tak silny trend w świecie biznesu i dlatego czat na żywo zyskuje na popularności wśród firm ze wszystkich sektorów.
Wskaźniki przyjęcia dla firm, które już korzystają z czatu na żywo, nadal rosną. Dlatego to tylko kwestia czasu, zanim wszyscy konkurenci go wdrożą. Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się teraz dodać widżet czatu na żywo do swojej witryny, będziesz o krok przed wieloma konkurentami.
Firma Comm100 odkryła, że 82% klientów jest zadowolonych z czatu na żywo. Wypada więc znacznie lepiej niż e-mail (61%) i telefon (44%). Wynika to prawdopodobnie z połączenia wyżej wymienionych czynników, takich jak personalizacja i szybkość.
42% klientów wybiera czat na żywo podczas rozmowy telefonicznej, ponieważ nienawidzi zawieszania. (JD Power).
Na rynkach B2B czat na żywo zwiększa konwersje o 20%. Klienci B2B, którzy rozpoczynają rozmowę z firmą, są trzy razy bardziej skłonni do zakupu niż ci, którzy tego nie robią. W przypadku witryn handlu elektronicznego czat na żywo pomaga wyeliminować 40% przypadków porzucania koszyka. I to nie wszystko! Klienci korzystający z czatu na żywo wydają średnio 60% więcej na zakup niż ci, którzy tego nie robią.
Więc wniosek jest jasny. W nadchodzących miesiącach oprogramowanie do czatu na żywo będzie nadal zyskiwać na popularności. Najlepsze, co możesz zrobić, to wskoczyć na modę i pozytywnie zaskoczyć klientów skuteczną komunikacją.
Darmowy czat online lub płatne oprogramowanie do czatu na żywo – które wybrać?
Zanim wybierzesz jakiekolwiek płatne lub bezpłatne oprogramowanie do czatu na żywo dla swojej witryny, rozważ kilka ważnych wskaźników i aspektów:
- Liczba klientów, którzy kontaktują się z Twoją firmą różnymi kanałami.
- Poziom bezpieczeństwa, którego oczekują i cenią Twoi klienci.
- Zatrudnienie – czy Twój dział obsługi zatrudnia wystarczającą liczbę agentów, którzy będą odpowiedzialni za zarządzanie czatem na żywo?
- Jakiego rodzaju usługi oczekują Twoi klienci? Czy oczekują szybkich odpowiedzi? Czy chętnie korzystają z nowszych technologii?
- Darmowy czat online umożliwia obsługę w chmurze, dzięki czemu pracownicy mogą uzyskać dostęp do informacji i pracować z dowolnego miejsca.
- Czy przedstawiciele klienta są zorientowani na usługi lub są związani z wartościami i celami firmy?
Wybór dowolnego rozwiązania informatycznego dla Twojej firmy powinien być bezpośrednio powiązany z celami i zadaniami Twojej firmy.
Jednak wybierając rozwiązanie, należy również zwrócić uwagę na dostawcę i jakość bezpłatnego narzędzia do czatu online. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, zalecamy zapoznanie się z darmowym rozwiązaniem do czatu na żywo LiveAgent , a także ich płatne opcje. Oferta firmy to doskonałe rozwiązanie, które integruje bezpłatne oprogramowanie do czatu na żywo dla Twojej witryny z pomocą techniczną. W ten sposób jest to idealne narzędzie do wzmocnienia działu obsługi klienta.
Odkrywaj samodzielnie
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Czat na żywo dla start-upów i małych firm
Poznaj, jak czat na żywo może zrewolucjonizować obsługę klienta w Twoim startupie lub małej firmie. Zwiększ satysfakcję klientów, zredukuj koszty i zyskaj przewagę konkurencyjną dzięki efektywnej komunikacji online. Dowiedz się więcej o integracji, bezpieczeństwie i korzyściach płynących z tego rozwiązania!
Zapewnij doskonałą obsługę klienta.
Świetna obsługa klienta zaczyna się od lepszego oprogramowania wsparcia klienta. Poznaj korzyści płynące z korzystania z LiveAgent i zacznij używać go w 5 minut.