Dlaczego to jest ważne?
Żyjemy w stale rozwijającym się świecie, w którym wymagania ludzi rosną proporcjonalnie do oferowanych nowych technologii/możliwości/opcji. Cenimy swój czas i dlatego oczekujemy tego od innych. Kiedy docieramy do pracowników obsługi klienta, szukamy natychmiastowych i skutecznych odpowiedzi od przedstawiciela. Teraz przyjmujemy to za pewnik. Dlatego posiadanie dobrze wykształconego przedstawiciela wsparcia jest koniecznością. Poniżej znajdują się różne wskazówki dotyczące edukacji w zakresie obsługi klienta.
Edukacja przed zatrudnieniem
Stanowisko przedstawiciela obsługi klienta jest zwykle pracą tymczasową, gdzie nie jest wymagane szkolenie w zakresie obsługi klienta. Tak więc „wzrost” potencjału kandydatów jest w dzisiejszych czasach dobrą praktyką. Jeśli na rynku brakuje ludzi; łatwo jest zbudować krąg kandydatów do firmy, organizując bezpłatne warsztaty. Co więcej, z naciskiem na to, co jest potrzebne, aby zostać przedstawicielem obsługi klienta.
Działania dla potencjalnych kandydatów:
- Szkolenie „Dive in”. Tutaj możesz opowiedzieć więcej o produkcie firmy, kulturze korporacyjnej, klientach itp.
- Organizuj wykłady ogólne na temat komunikacji biznesowej, sprzedaży, inteligencji emocjonalnej, odporności na stres, zarządzania czasem itp. Wszystko, co wartościowe i związane z rzeczywistością, w której dana osoba będzie pracować. Wykłady te muszą mieć część praktyczną jak również teoria. W ten sposób jest bardziej interaktywny i efektywny.
- Małe zadania domowez informacją zwrotną po ich zakończeniu, dzięki czemu nowi użytkownicy są uważni i zaangażowani.
- Tabela wyników. Stworzenie systemu punktacji dla uczestników to kolejna opcja zwiększająca chęć uczestnictwa w szkoleniu z obsługi klienta. Małe upominki od firm pozostawiają dobre wrażenie, a także dobre wspomnienia i szanse na aplikowanie na wolne stanowiska.
Program szkoleń z obsługi klienta dla nowych pracowników
Czynności te powinny być dokładnie przemyślane przed przyjęciem ostatecznej wersji. Firma powinna poeksperymentować, zanim znajdzie najlepsze rozwiązanie. Możliwe schematy szkoleń z obsługi klienta:
- Najpierw teoria (w całości), potem praktyka w grupach.
- Najpierw teoria (w całości), po szkoleniu klienta indywidualnego.
- Teoria (w częściach) połączona z praktyką grupową szkolenie klientów.
- Teoria (w częściach) połączona z indywidualnym treningiem praktycznym.
Zgodnie z obsługą klienta CustomWriting; najskuteczniejszym sposobem jest zbieranie ludzi w grupy i przekazywanie informacji o systemie CRM. Ponadto wyjaśnij standardy firmy w częściach, a nie w całości. Następnie informacje teoretyczne należy natychmiast wymieszać z praktyką, jednak z indywidualnym podejściem do każdego członka grupy.
Narzędzia, które można wykorzystać do organizowania i prowadzenia szkoleń dla nowych klientów:
- Moodle. Pomaga uporządkować proces, a nowym pracownikom śledzić ich sukcesy. Możliwe jest zapraszanie osób do udostępniania materiałów szkoleniowych z zakresu obsługi klienta oraz ocenianie ich pracy. Jest to doskonałe narzędzie do dostosowywania i zabezpieczania procesu edukacyjnego w zakresie obsługi klienta dla przyszłych przedstawicieli klienta.
- Zbieg. zespół wsparcia to grupa ludzi, którzy potrafią zapomnieć o rzeczach, mieszać informacje i tworzyć błędy. Dlatego konieczne jest stworzenie przestrzeni dla przedstawicieli, w której bez trudu znajdą potrzebne wskazówki, wytyczne, algorytmy i procedury.
- Pisanie to narzędzie, dzięki któremu powtórzenia są „niewidome”. W ten sposób zaoszczędź czas na koncentrację na tym, co odpowiedzieć, a nie jak. Ma różne poziomy i nagrody za dodatkowe zajęcia. Firma powinna wyznaczyć własne standardy czasu na minutę dla pracowników.
Nowicjusz — wskazówki dotyczące edukacji w zakresie obsługi klienta:
- W dniu obsługi klienta powinno być obecnych co najmniej dwóch trenerów. Czasami nowicjusze mogą zadawać wiele pytań, co jest w porządku i normalne dla kogoś, kto dopiero zaczął się uczyć.
- Pracownicy powinni otrzymywać stałą informację zwrotną na temat swojej pracy, zadań domowych, zachowania itp.
- Proces edukacji obsługi klienta musi być przejrzysty i łatwy do naśladowania. Wykresy lub inne wizualne materiały szkoleniowe dotyczące obsługi klienta zapewnią uczestnikom odpowiednie informacje i motywację.
- Firma nie powinna zaniedbywać informacji zwrotnych i pomysłów na ulepszenia od nowych pracowników. Zwykle mają świeże spojrzenie na system i procesy.
Doświadczona edukacja wspierająca
Edukacja dla służb pomocniczych jest procesem ciągłym. Wymaga od firm uczenia się i uczenia swoich pracowników nowych podejść i technik niemal każdego dnia. Co więc powinna zrobić Twoja firma?
Przetestuj istniejącą obsługę klienta
Ważne jest, aby testować istniejący personel pomocniczy przynajmniej dwa razy w roku. Dzięki temu firma zrozumie, że wszyscy są na tej samej stronie.
Użyj znacznika klasy
Korzystanie z Classmarker to bardzo wygodny sposób sprawdzenia wiedzy każdego przedstawiciela. Jak to? Cóż, wiąże się to z tworzeniem różnych typów pytań (wielokrotnego wyboru, dopasowywania, pytania otwartego itp.)
Skorzystaj z dodatkowych szkoleń, aby utrzymać umiejętności miękkie
Na przykład: „Komunikacja z różnymi typami klientów”, „Dodatkowa sprzedaż”, „Rozwiązywanie konfliktów”. Podczas takich sesji szkoleniowych należy omówić bardziej realne sytuacje klientów. Tak więc umożliwienie zespołowi wsparcia wzajemnej informacji zwrotnej, a nawet wzajemnej edukacji poprzez dzielenie się codziennymi doświadczeniami z klientami, powinno prowadzić do sukcesu.
Uczestniczyć w wydarzeniach związanych z dzieleniem się wiedzą
- Członkom zespołu można zasugerować, aby stworzyli prezentacje na tematy, w których są zaznajomieni. Analogia do TedTalks sprawdza się dobrze.
- Firmy mogą stworzyć własny system edukacyjny obsługi klienta dla każdego przedstawiciela z dwuletnim wyprzedzeniem.
- Lepiej stworzyć program szkoleniowy i plan edukacyjny dostosowany do celów i planów firmy.
Odkrywaj na własną rękę
Wiedza jest ważna, ale tylko wtedy, gdy jest stosowana w praktyce. Przetestuj wszystko, czego się uczysz w naszej akademii bezpośrednio w LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Odkryj, dlaczego obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu Twojej firmy i jak nowoczesne oprogramowanie, takie jak chatboty i call center, może poprawić lojalność marki i satysfakcję klientów. Dowiedz się, jak automatyzacja procesów i integracja z narzędziami marketingowymi przynoszą korzyści, i zasmakuj innowacyjnych rozwiązań z LiveAgent.
Umiejętności miękkie w obsłudze klienta
Przedstawiciel obsługi klienta powinien mieć zarówno doskonałe umiejętności twarde, jak i miękkie. Ale które umiejętności miękkie klienta są najważniejsze?