Czat na żywo stał się preferowanym kanałem obsługi klienta dla coraz większej liczby konsumentów online. Dlatego posiadanie widgetu czatu na żywo dla witryny internetowej jest koniecznością dla firm każdej wielkości w każdej branży. Pozwala to na zaoferowanie klientom szybkiej i terminowej pomocy. Co więcej, gdy jest używany strategicznie, może znacznie przyczynić się do; większe zaangażowanie, większa satysfakcja klientów i lepsza sprzedaż, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługi klienta.
Jak dodać czat na żywo do swojej strony internetowej?
1. Wybierz dostawcę oprogramowania do czatu na żywo
Biorąc pod uwagę wpływ czatu na żywo na jakość obsługi klienta i przychody; warto zainwestować trochę czasu w zbadanie opcji. W ten sposób, zanim wybierzesz narzędzie, które pozwoli Ci dowiedzieć się jak najwięcej o różnych dostawcach oprogramowania do czatu na żywo; spełnia Twoje potrzeby biznesowe i dodaje go do Twojej witryny. Niektóre z czynników do rozważenia obejmują; zestaw funkcji, łatwe wprowadzanie i dostosowywanie, integracje z oprogramowaniem innych firm, bezpieczeństwo, zgodność z urządzeniami mobilnymi, ceny i obsługa klienta.
2. Zarejestruj się w usłudze
Prawdopodobnie zawęziłeś wybór do swoich wymagań i budżetu. Nadal nie jesteś gotowy na zakup subskrypcji? Możesz zacząć od bezpłatnego okresu próbnego. Większość dostawców oprogramowania do czatu na żywo oferuje bezpłatne wersje próbne ze wszystkimi dostępnymi funkcjami produktu, które umożliwiają potencjalnym klientom; przetestować wszystkie funkcjonalności, czyli możliwość zamówienia wersji demo. Rejestracja w okresie próbnym zwykle zajmuje maksymalnie kilka minut i nie wymaga podania danych karty kredytowej.
3. Dodaj przycisk czatu na żywo do swojej witryny
Po zarejestrowaniu się musisz wybrać przycisk czatu. Następnie po prostu wklej krótki kod HTML do treści swojej strony, aby zaimplementować czat na żywo. Po osadzeniu czatu na stronie możesz zacząć rozmawiać z klientami i potencjalnymi klientami w czasie rzeczywistym. Za każdym razem, gdy odwiedzający kliknie przycisk czatu na żywo, który jest zwykle wyświetlany w prawym dolnym rogu witryny; pojawi się okno czatu. Klikając dalej w tym oknie, odwiedzający inicjuje czat z przedstawicielem firmy; kto jest aktualnie online i może odebrać prośbę o czat.
4. Dostosuj widżet czatu na żywo
Dostawcy oprogramowania do czatu na żywo zazwyczaj oferują szeroki zakres dostosowań narzędzia. Może to obejmować dostosowanie projektu przycisków online (gdy czat jest dostępny) i offline (gdy czat nie jest dostępny) oraz okna czatu, aby wyglądało ono natywnie w Twojej witrynie, a także zmiana języka i tekstów. Możesz także wybrać, czy kliknięcie przycisku czatu spowoduje natychmiastowe rozpoczęcie czatu, czy otworzy formularz czatu wstępnego do wypełnienia przez gościa. Projekt formularzy czatu wstępnego i formularzy kontaktowych (wyświetlanych, jeśli żaden agent nie jest online) można zwykle dostosować do własnych potrzeb.
5. Włącz proaktywne zaproszenia na czat
Proaktywny czat to powszechna funkcja oferowana przez większość dostawców czatów na żywo. Proaktywne zaproszenia na czat mogą być wyświetlane na każdej stronie witryny lub na poszczególnych stronach. Na przykład strony z cenami lub kasami, na których użytkownicy najprawdopodobniej będą potrzebować pomocy na żywo. Zaproszenia można zwykle uruchamiać ręcznie lub automatycznie na podstawie wstępnie zdefiniowanych reguł. Takie jak informacje o odwiedzających i różne wskaźniki zachowania; lokalizacja geograficzna, bieżąca strona, strona polecająca, czas spędzony w witrynie, godziny odwiedzin itp.
6. Utwórz listę gotowych odpowiedzi
Tworzenie gotowych wiadomości jest ważną częścią konfiguracji widżetu czatu w witrynie i jak najlepszego wykorzystania go. Są to wstępnie zdefiniowane odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów. Pozwalają skrócić czas odpowiedzi i zwiększyć wydajność agentów, ponieważ nie będą musieli wpisywać niestandardowych wiadomości na powtarzające się pytania, na które można odpowiedzieć natychmiast, po prostu wysyłając odpowiednią, wstępnie napisaną odpowiedź za pomocą kilku kliknięć. Szczegóły wiadomości są szczególnie przydatne, gdy agenci muszą jednocześnie obsługiwać wiele żądań czatu.
Najlepsze praktyki dotyczące konfigurowania obsługi czatu na żywo
Wiedza o tym, jak zintegrować czat na żywo ze stroną internetową, to dopiero pierwszy krok. Oto kilka wskazówek i sprawdzonych metod optymalizacji narzędzia do czatu na żywo, aby upewnić się, że przyniesie ono korzyści zarówno Twojej firmie, jak i klientom.
Włącz go na właściwych stronach
Chociaż przycisk czatu na żywo można dodać do każdej strony witryny, możesz chcieć, aby był dostępny tylko na niektórych stronach. W takim przypadku rozważ wybór tych stron, na których Twoi klienci i odwiedzający witrynę częściej zadają pytania. Są to zazwyczaj Cena, Produkt, Kontakt, Często zadawane pytania i strony docelowe.
Strategicznie korzystaj z proaktywnego czatu
Włączając automatyczne proaktywne zaproszenia do czatu, upewnij się, że nie pojawiają się one w ciągu pierwszych kilku sekund, zanim odwiedzający będą mieli szansę zapoznać się z witryną. Nie zapraszaj również odwiedzających do czatu wiele razy, zwłaszcza tych, którzy już raz odrzucili Twoje zaproszenie na czat. To może ich tylko zirytować.
Upewnij się, że stan dostępności online jest jasny dla odwiedzających
Jeśli nie planujesz prowadzić czatu na żywo 24/7, poinformuj odwiedzających, że pomoc na żywo nie jest dostępna. Można to zrobić, konfigurując przycisk czatu offline, który będzie wyświetlany, gdy Twoi agenci nie będą online i nie będą mogli akceptować żądań czatu. Sensowne jest również określenie godzin pracy czatu na stronie kontaktowej.
Zapewnij właściwe wykorzystanie gotowych odpowiedzi
Chociaż gotowe wiadomości mogą znacznie skrócić czas reakcji, czasami mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku, jeśli zostaną użyte w niewłaściwy sposób. Zasada numer jeden w przypadku odpowiedzi gotowych jest taka, że muszą one być zawsze modyfikowane i spersonalizowane, aby pasowały do sytuacji klienta i jego szczególnych potrzeb.
Invest in live chat agent training
Przede wszystkim jakość obsługi czatu to nie tylko odpowiednie oprogramowanie z zaawansowaną funkcjonalnością. Chodzi bardziej o ludzi, którzy pracują z czatem na żywo. Zainwestuj w odpowiednie szkolenie dla swoich agentów czatu. Obejmuje to nauczenie ich korzystania z narzędzia czatu w najbardziej efektywny sposób, ale może to również poprawić ich umiejętności miękkie.
Odkrywaj na własną rękę
Discover on your own!
Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.
Integracja GoDaddy z LiveAgent umożliwia łatwe dodanie przycisku czatu na żywo do Twojej strony internetowej, co zwiększa zaangażowanie klientów. GoDaddy oferuje niedrogie, przyjazne dla początkujących rozwiązania do rejestracji domen i hostingu. Wypróbuj darmowe konto LiveAgent i popraw efektywność obsługi klienta dzięki integracji.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Zwiększ wartość swojego oprogramowania pomocy technicznej dzięki integracjom LiveAgent. Oferujemy szeroką gamę integracji, wtyczek i aplikacji, które zwiększają satysfakcję klientów i upraszczają operacje biznesowe. Dowiedz się, jak łatwo połączyć numer VoIP z partnerami takimi jak CallTo365, AstraQom, GDMS i innymi, korzystając z naszych szczegółowych przewodników. Maksymalizuj efektywność swojej firmy już dziś!