Jak zmaksymalizować wpływ prezentów dla klientów
Statystycznie około 75% upominków biznesowych rozdawanych jest w okresie świątecznym. 25% prezentów podziękowania dla klientów jest wręczanych w urodziny, rocznice, promocje, spontanicznie lub w innym czasie rok. Prostą, ale skuteczną techniką zwiększania wpływu prezentów biznesowych jest wręczanie ich poza sezonem świątecznym. Zwiększy to szanse, że twój prezent nie zostanie utracony w losowaniu.
Spróbuj włączyć element tajemnicy w proces wręczania prezentów. Badanie przeprowadzone przez University of Miami School of Business Administration wykazało, że gdy produkt, który wywołuje więcej emocji, jest oferowany z darmowym prezentem, kupujący są bardziej skłonni kupić ten produkt, jeśli rodzaj prezentu jest nieznany niż w przypadku ujawnienia rodzaju prezentu .
Rozważ wręczenie prezentów rzecznikom Twojej marki, klientom, którzy zwykle są aktywni w mediach społecznościowych i mają duży zasięg, a także tym, którzy już wcześniej dzielili się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z Twoją marką w swoich sieciach społecznościowych. Może to przynieść nowe polecenia.
Jak wybrać najlepsze prezenty dla klientów
Wybierając odpowiednie prezenty dla klientów, należy pamiętać o kilku kluczowych rzeczach. Prezent powinien mieć postrzeganą wartość dla klienta. Powinno być przydatne i mieć jakiś praktyczny cel. Powinien być w jakiś sposób powiązany z Twoją firmą i służyć jako przypomnienie Twojej firmy. Może być również konieczne wybranie różnych prezentów dla klientów korporacyjnych dla różnych segmentów klientów, biorąc pod uwagę dane demograficzne klientów. Poniżej znajduje się 15 pomysłów na prezenty dla klientów, które mogą być pomocne.
15 pomysłów na prezent dla klientów, aby okazać uznanie
1. Darmowe produkty
Najprostszym, ale jednym z najskuteczniejszych sposobów na okazanie wdzięczności klientom jest podarowanie darmowego produktu (pełna wersja, a nie próbka) z katalogu, który może w naturalny sposób wzbogacić lub uzupełnić pierwotny zakup klienta.
2. Bezpłatna usługa lub aktualizacja
W przypadku firm SaaS sensowne byłoby zaoferowanie klientom miesięcznej bezpłatnej usługi, zaskoczenie ich bezpłatną aktualizacją, która dodaje dodatkowe funkcje do produktu lub zapewnia spersonalizowane dostosowanie produktu.
3. Markowe prezenty
Markowe produkty są bardzo często wybierane na biznesowe prezenty z podziękowaniami. Niektóre przedmioty z logo Twojej firmy mogą obejmować odzież, torby, kubki do herbaty i kawy, akcesoria sportowe, artykuły papiernicze i biurowe, a także artykuły zabawne.
4. Prezenty o tematyce branżowej
Prezenty o tematyce branżowej (takie jak agenci nieruchomości dający swoim klientom przedmioty w kształcie domu) to mądry wybór, jeśli chcesz, aby klienci myśleli o Twoim produkcie lub usłudze. Prezenty te powinny zawierać logo i pasować do kolorów Twojej firmy.
5. Kosze upominkowe
Przemyślane kosze wypełnione odpowiednimi, spersonalizowanymi produktami zawsze będą świetnym prezentem dla klientów na różne święta, rocznice czy inne okazje. Wewnątrz koszy może znajdować się wszystko, od wykwintnej żywności i artykułów higienicznych po wystrój biura i specjalistyczne akcesoria.
6. Karta podarunkowa
Jeśli nie masz pewności, co wybrać, karty podarunkowe to klasyczna opcja podarunkowa, która daje Twoim klientom swobodę kupowania dokładnie tego, czego chcą, z szerokiej gamy produktów Twojego sklepu lub partnerów handlowych.
7. Kwiaty
Jeśli chodzi o segmenty kobiece, kwiaty i rośliny doniczkowe mogą być świetnymi prezentami dla klientów na prawie każdą okazję, taką jak urodziny, rocznice i określone święta. Na przykład; Dzień Matki, Walentynki lub Dzień Kobiet.
8. Prenumerata czasopisma
Prenumeraty czasopism stały się popularnym wyborem prezentów firmowych. Jeśli wiesz, jakiego rodzaju czasopisma Twoi klienci uznają za istotne i przydatne, prenumerata z pewnością będzie mile widziana.
9. Książki
Książki należą do najcenniejszych pomysłów na prezenty biznesowe z podziękowaniami. W zależności od tego, jak dobrze znasz preferencje swoich klientów. Dobrze przemyślana książka, która odnosi się do ich zainteresowań zawodowych lub osobistych, to ponadczasowy, spersonalizowany prezent.
10. Prezent do nauki
Niezależnie od tego, czy są to kursy online na tematy, które uzupełniają zakupy klientów, czy niektóre zajęcia, które odnoszą się do ich zainteresowań – dawanie prezentu w postaci nauki może przejść długą drogę i dobrze odbić się na niektórych grupach klientów.
11. Prezent do doświadzczenia
Jeszcze jedną opcją wyjścia poza przedmioty materialne jest dawanie prezentu , tkóry można doświadczyć. Może to być coś prozdrowotnego (zajęcia fitness lub jogi), relaksującego (dzień spa lub masaż), rozrywkowego (bilety na lokalne imprezy sportowe lub koncerty) lub cokolwiek innego.
12. Prezenty urodzinowe
Wysyłanie klientom prezentów w dniu ich urodzin może naprawdę okazać uznanie i zdobyć ich lojalność. Choć wręczanie prezentów urodzinowych może stać się obowiązkowym obowiązkiem, ponieważ brak prezentu w kolejnych latach może sprawić, że klienci poczują się niedoceniani.
13. Lokalne smakołyki
Towary i usługi pozyskiwane lokalnie, takie jak; lokalna kawa, lokalne artykuły rolnicze, lokalna sztuka, lokalne rzemiosło mogą być świetnymi prezentami biznesowymi. Nie tylko zachwycą Twoich klientów, ale także pomogą poprawić postrzeganie Twojej marki.
14. Impreza doceniająca klienta
Organizacja specjalnego wydarzenia z uznaniem dla klientów może być również dobrym pomysłem na prezent firmowy dla niektórych z Twoich najbardziej lojalnych klientów. Takie wydarzenia mogą zapewnić klientom dodatkową wartość zawodową, umożliwiając im nawiązywanie kontaktów między sobą.
15. Darowizna na cele charytatywne
Jeśli chodzi o wyjątkowe pomysły na prezenty dla klientów, przekazanie darowizny na cele charytatywne w imieniu klientów i poinformowanie ich, jakiemu celowi będą służyć te pieniądze, jest naprawdę znaczącą opcją na prezent. Oczywiście tylko wtedy, gdy jest to odpowiednie dla Twojej firmy.
16. Wyślij GIF
Czasami coś tak prostego jak GIF w rozmowie na czacie może być świetnym sposobem na podziękowanie, doceniamy cię. W LiveAgent możesz używać GIF-ów po aktywacji wtyczki. To dobry sposób na ulepszenie dnia klienta. Jednak używaj go ostrożnie i z szacunkiem.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – GIF-y.
Odkryj we własnym zakresie
Wiedza jest ważna, ale tylko w praktyce. Przetestuj wszystko w naszej akademii bezpośrednio w LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Poznaj, jak pisać profesjonalne listy z podziękowaniami! Nasz poradnik oferuje praktyczne wskazówki, przykładowe teksty oraz doradza, kiedy wybrać e-mail, a kiedy drukowany list. Dowiedz się, jak docenić klientów i utrzymać formalność w komunikacji. Odwiedź naszą stronę, by odkryć sekrety skutecznego wyrażania wdzięczności!
Co to jest interakcja z klientem?
Dowiedz się, jak skutecznie zarządzać i ulepszać interakcje z klientem dzięki LiveAgent. Odkryj wielokanałowe narzędzia, takie jak czat na żywo, system zgłoszeń i integracje z popularnymi platformami. Popraw jakość obsługi klienta i zwiększ satysfakcję klientów dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom. Rozpocznij darmowy okres próbny już dziś i przekonaj się, jak LiveAgent może przekształcić Twoją obsługę klienta w przewagę konkurencyjną.
Poznaj korzyści z raportów obsługi klienta z LiveAgent! Zoptymalizuj swoje działania dzięki zaawansowanym narzędziom i funkcjom wielokanałowej platformy. Od integracji z WhatsApp po wsparcie w mediach społecznościowych – LiveAgent podnosi jakość obsługi klienta na nowy poziom. Zacznij darmowy okres próbny i doświadcz doskonałej obsługi bez kart kredytowych.