Według badań przeprowadzonych przezVirtual Incentives, 75% klientów cenią marki, które oferują zachęty i programy lojalnościowe. Co więcej, rozważając firmę, od której można kupować, 28% osób określiło zachęty dla klientów jako czynnik decydujący, zajmując drugie miejsce po jedynej cenie.
Co więcej, ankieta przeprowadzona przez Vibe wskazuje, że 61% konsumentów subskrybuje i włącza mobilne powiadomienia push tylko w przypadku wiadomości dotyczących zachęt do programu lojalnościowego. Oznacza to, że zachęty do programów lojalnościowych otwierają nowe drzwi do komunikacji z klientami.
Dlaczego musisz korzystać z zachęt dla klientów?
Zachęty można zdefiniować jako coś, co wnosi dodatkową wartość do już świadczonej usługi lub produktu. Oferowanie klientom dodatkowych korzyści, takich jak darmowe produkty, bonusy, rabaty, programy lojalnościowe lub oferty specjalne, zmienia regularne zakupy w coś, co zapada w pamięć. To wszystko są przykłady zachęt cenowych, ponieważ zapewniają one dodatkową wartość zachęcającą do określonego rodzaju zachowań klientów.
Jeśli Twoja firma jest gotowa zaoferować klientom coś więcej niż tylko produkty lub usługi, można ją łatwo uznać za zorientowaną na klienta. Zachęty cenowe są bardzo potężnym narzędziem, jeśli są używane we właściwy sposób.
Umożliwia firmom:
- Popraw retencję
- Stymuluj pożądane działanie (weź udział w ankiecie, zostaw informację zwrotną)
- Napraw po negatywnym doświadczeniu klienta after
- Zbuduj godne zaufania relacje z długoterminowymi klientami
- Spraw, aby powracający klienci wydawali więcej
- Stymuluj bardziej impulsywne zakupy
- Popraw promocję marki
- Stymuluj zaangażowanie w mediach społecznościowych
Podobnie jak zapewnienie darmowej miętówki po posiłku w restauracji, zwiększa napiwków o 26%, dostarczanie klientom dodatkowych korzyści zwiększy liczbę powracających klientów i zwiększy sprzedaż. I właśnie dlatego tak wiele firm stosuje różne zachęty cenowe, aby zdobyć klientów.
Pomysły na zachęty dla klientów
Co może zaoferować Twoja firma jako zachęta? Jest tak wiele rzeczy, które spodobają się Twoim klientom. Sprawdź nasze wskazówki poniżej:
- Rabaty to świetna zachęta, ponieważ klienci doceniają możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Co więcej, rabaty mogą również skłonić klientów do dodatkowych zakupów w przyszłości. Świetnym tego przykładem jest sytuacja, gdy kupujesz coś i otrzymujesz 20% zniżki na następny zakup.
- Bonusy można zastosować do sumy wydanych pieniędzy. Na przykład za każdego wydanego 1 dolara otrzymujesz premię w wysokości 1 dolara, która może zostać wykorzystana na zakup jako zniżka.
- Bezpłatne próbki i produkty w rozmiarze próbnym są doskonałą zachętą do zainteresowania klienta nie tylko Twoją marką, ale także konkretnym produktem.
- Bezpłatne produkty – niektóre marki pozwalają swoim klientom wybrać darmowy prezent w określonym przedziale wartości, podczas gdy inne oferują ten sam standardowy prezent dla wszystkich klientów.
- Członkostwo lub programy lojalnościowe oferują swoim klientom specjalne oferty, takie jak zniżki na wczesne ptaki lub bezpłatna dostawa.
- Bezpłatne uaktualnienia sprawdzają się dobrze w przypadku marek sprzedających oprogramowanie, programy i subskrypcje aplikacji.
- Kupony można wykorzystać na zakupy, aby skorzystać ze stałej oferty rabatowej, takiej jak „kup jeden – otrzymaj jedną za darmo”.
Zasadniczo firmy mogą oferować mnóstwo usług, działań, rekompensat, zniżek – wszystko, co działa w ich konkretnej sferze działalności.
6 powodów, dla których warto korzystać z zachęt dla klientów
Zachęty mogą być wykorzystywane jako narzędzie do zwiększania sprzedaży, stymulowania pożądanych działań, nagradzania klientów lub po prostu do nadania tonu i wysłania komunikatu o Twojej marce.
1. Stymulowanie informacji zwrotnej
Informacje zwrotne pozwalają zwrócić uwagę i naprawić problemy, których wcześniej mogłeś nie zauważyć. Jeśli brakuje Ci informacji zwrotnych, zawsze możesz wykorzystać zachęty dla klientów, aby zachęcić ludzi do większej komunikacji z zespołem obsługi klienta. Możesz na przykład poprosić o ocenę ostatniego fragmentu komunikacji z przełożonym lub pozostawić komentarze, którymi możesz zarządzać, w sekcji Opinie i sugestie. W zamian możesz zaoferować zniżkę na kolejne zamówienie lub dodatkowe bonusy dla członków Twojego programu lojalnościowego.
2. Przeprosić za błąd
Przeprosiny są niezbędne w każdej firmie. Jeśli Twój klient ma problem, musisz pokazać, że Ci zależy. Zaoferuj zniżkę na kolejne zamówienie, rekompensatę lub bezpłatne produkty. Jeśli rozwiązanie problemu trwało zbyt długo, możesz sporządzić notatkę, aby przypomnieć swoim menedżerom, że ten klient zasługuje na specjalne traktowanie jako przeprosiny.
Przykład
Christina Peterson (szef zespołu obsługi klienta w usłudze EssayTigers): „Kiedyś doświadczyliśmy przerwy w dostawie prądu i nie dotrzymaliśmy kilku terminów dotyczących naszych usług montażowych. Nie byliśmy wtedy gotowi na takie sytuacje i nie mieliśmy generatora prądu. Ale wzięliśmy na siebie pełną odpowiedzialność i przyznaliśmy się do błędu. Przeprosiliśmy i zapewniliśmy zwrot pieniędzy każdemu klientowi, z którym pracowaliśmy tego dnia. To pozwoliło nam zatrzymać część naszych klientów, ale część i tak zginęła”.
3. Nagradzanie klientów za recenzje
Recenzje pisane przez rzeczywistych klientów są znacznie bardziej wiarygodne niż dopracowane reklamy. Dlatego są niezbędne do przyciągania nowych klientów, którzy będą na nich polegać przy podejmowaniu decyzji.
Ale niewiele osób jest chętnych do pisania recenzji, zwłaszcza pozytywnych. Oczywiście wiele marek rozwiązuje ten problem samodzielnie pisząc recenzje. Ale spójrzmy prawdzie w oczy, prawdziwe recenzje są bardziej wartościowe.
Korzystanie z zachęt w tej sytuacji zdziała wiele rzeczy. Możesz oferować zniżki, bonusy, karty nagród dla klientów lub bezpłatne próbki do każdej recenzji i zwiększać ich liczbę, aby zwiększyć współczynniki konwersji o 4,6% zgodnie z Statystyki Reevoo.
4. Nagradzanie klientów za zgłaszanie błędów lub zgłaszanie sugestii
Nawet największe firmy nie są zabezpieczone przed popełnieniem błędu. Czasami tylko uważny użytkownik może zgłosić problem, po którym firma może szybko naprawić. Poprawa jakości usług jest ważna dla rozwoju marki, więc wykorzystaj każdą okazję, aby nagradzać klientów za ich czas, zapewniając im bezpłatne aktualizacje, rabaty lub członkostwo.
5. Nagradzanie długoterminowych klientów za ich lojalność
Klienci, którzy są lojalni Twojej marce i wciąż do Ciebie wracają, wymagają specjalnego traktowania. Zawsze możesz sprawdzić historię komunikacji z tą konkretną osobą, aby wiedzieć, jak długo pozostała z Twoją marką, np. korzystając z historii pudełka uniwersalnego. Łatwo jest wysłać do klientów wiadomość e-mail z informacją, że doceniasz ich lojalność, i nagrodzić ich specjalną zniżką lub premiami w programie lojalnościowym.
6. Stymulowanie zaangażowania w mediach społecznościowych
Jeśli tworzysz większość treści na konta w mediach społecznościowych swojej marki, ale nadal napotykasz niewystarczające zaangażowanie, możesz wypróbować zachęty dla klientów jako sposób na stymulowanie udostępniania i komentowania Twoje treści. Zapewnij zniżkę na udziały lub darmowe przedmioty za część treści generowanej przez użytkowników, na przykład dostarczone zamówienie.
W ten sposób uzyskasz treści, które inni użytkownicy uznają za wiarygodne (ponieważ dostarczają je użytkownicy, którzy już u Ciebie kupili) i zmotywujesz swoich obserwujących do większej aktywności na Twojej stronie w mediach społecznościowych. Możesz łatwo śledzić udostępnienia i oznaczone obrazy, dzięki czemu nie będziesz się martwić o złamanie obietnicy.
Doskonałe przykłady marketingu motywacyjnego
- Dunkin’ Donuts. Z prawie pięcioma milionami członków programu lojalnościowego, sieć ta wie wszystko o zachętach. Zachęcają swoich klientów do kupowania więcej, aby otrzymać premie za każdy wydany dolar. Późniejsze bonusy można wykorzystać na darmowe napoje podczas zakupów.
- Sephora’s Beauty Insider. Jest to program lojalnościowy, który każdego roku stanowi do 80% całkowitej sprzedaży Sephory. Oznacza to nagradzanie klientów punktami bonusowymi za każdy zakup oraz możliwość wykorzystania ich do realizacji kart podarunkowych i przedmiotów z limitowanej edycji.
- Google Chrome nagradza użytkowników za zgłoszenia błędów. Jeśli uznają, że raport jest wartościowy i zawiera wiarygodny czyn, mogą nagrodzić ich do 15 000 USD.
Czy chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz szczegółowy artykuł o Miękkie umiejętności obsługi klienta.
Odkryj we własnym zakresie
Wiedza jest ważna, ale tylko wtedy, gdy jest stosowana w praktyce. Przetestuj wszystko, czego się uczysz w naszej akademii bezpośrednio w LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Dowiedz się, jak opinie klientów wpływają na sukces Twojej firmy i jak je skutecznie zbierać. Odkryj różnice między zamówionymi a niezamówionymi opiniami oraz metody ich zbierania, takie jak wywiady, ankiety mailowe i widgety na stronie. Popraw jakość obsługi klienta z LiveAgent i zwiększ lojalność klientów dzięki efektywnemu zarządzaniu opiniami. Sprawdź korzyści płynące z użytkowania LiveAgent!
Co to jest interakcja z klientem?
Dowiedz się, jak skutecznie zarządzać i ulepszać interakcje z klientem dzięki LiveAgent. Odkryj wielokanałowe narzędzia, takie jak czat na żywo, system zgłoszeń i integracje z popularnymi platformami. Popraw jakość obsługi klienta i zwiększ satysfakcję klientów dzięki naszym zaawansowanym rozwiązaniom. Rozpocznij darmowy okres próbny już dziś i przekonaj się, jak LiveAgent może przekształcić Twoją obsługę klienta w przewagę konkurencyjną.
Poznaj korzyści z raportów obsługi klienta z LiveAgent! Zoptymalizuj swoje działania dzięki zaawansowanym narzędziom i funkcjom wielokanałowej platformy. Od integracji z WhatsApp po wsparcie w mediach społecznościowych – LiveAgent podnosi jakość obsługi klienta na nowy poziom. Zacznij darmowy okres próbny i doświadcz doskonałej obsługi bez kart kredytowych.
Zautomatyzowana obsługa klienta
Czy chcesz zautomatyzować powtarzalne zadania agentów? Dowiedz się o zautomatyzowanych procesach obsługi klienta, aby od razu usprawnić swój biznes.