Czat na żywo to kluczowe narzędzie dla start-upów i małych firm, poprawiające obsługę klienta i przewagę konkurencyjną. Ułatwia komunikację, zwiększa satysfakcję klientów i jest kosztowo efektywny, oferując jedno z najlepszych zwrotów z inwestycji.
Oczekiwania od firm dowolnej wielkości to natychmiastowe spełnienie wymagań klientów, w niektórych przypadkach nawet zanim klienci będą mogli pomyśleć o ich prośbach.
Długi czas oczekiwania, czy to w kolejce do tradycyjnego sklepu, czy na dostawę paczek, a potem brak błyskawicznej pomocy, to częsta niedogodność dla wielu klientów i przyczyna reklamacji.
Jako start-up lub mała firma Twój biznesplan najprawdopodobniej koncentruje się na zapewnieniu najlepszej obsługi klienta i zdobyciu przewagi konkurencyjnej w Twojej niszy.
Znaczenie podania doskonała obsługa klienta online nie jest już pochodną zainteresowania firmy, ale główną motywacją do odniesienia sukcesu.
Kluczem do osiągnięcia wysokiego wyniku satysfakcji klienta jest efektywna komunikacja, dla której czatem na żywo jest idealnym rozwiązaniem cyfrowym.
Jednak oprogramowanie do czatu na żywo może być czymś więcej niż tylko prostym narzędziem do czatowania.
Interesuje Cię więcej?
Zanurzmy się w tym!
W przypadku firm dowolnej wielkości witryna internetowa jest reprezentacją marki online. W końcu to właśnie tam większość klientów przejdzie w następnej kolejności, gdy natkną się na produkty i usługi firmy – z tego powodu nabycie narzędzia, z którego konsumenci będą mogli wygodnie korzystać do kontaktowania się z przedstawicielami serwisu podczas przeglądania, jest istotnym atutem.
Czat na żywo zmienia sposób komunikacji z męczącego odbierania telefonu lub pisania e-maili na platformę komunikatora. Dlatego wymaga od klientów najmniejszego wysiłku, aby otrzymać odpowiedzi na pytania za pomocą jednego kliknięcia przycisku.
Sposób i miejsce pojawienia się małego przycisku czatu w witrynie zależy od preferencji użytkownika. Zwykle jest osadzony na stronach, które generują największy ruch. Strona kasy to świetna opcja, ponieważ często występuje tam współczynnik odrzuceń.
Opcje projektowania przycisku są obszerne – od animacji po typ i styl. Wszystkie wstępnie zaprojektowane szablony można dostosować do własnych potrzeb w galerii. Jeśli nie możesz znaleźć stylu, który Ci odpowiada, możesz utworzyć własny , przesyłając obraz lub napisanie kodu HTML.
Niektóre firmy porzucają ludzki element swoich platform komunikacyjnych ze względu na automatyzację. I chociaż czat na żywo obsługuje wiele rodzajów automatyzacji, możesz mieć pewność, że na tej drugiej linii jest prawdziwy ludzki agent. I czy to nie sprawia, że całe doświadczenie jest bardziej osobiste?
W tym momencie myślisz prawdopodobnie o czymś takim: „To wszystko jest w porządku, ale po co mi to potrzebne?”.
Cóż, czytaj dalej, aby się dowiedzieć.
Wygoda i łatwość obsługi to dwa elementy, które decydują o wyobrażeniu klientów o solidnej firmie.
Niewielu klientów zachowałoby zainteresowanie zakupem produktu lub zamówieniem usługi, gdyby zła obsługa klienta zakłóciła ich zakupy. Nie wspominając o prawdopodobieństwie negatywnej opinii, która może zagrozić reputacji firmy.
Wsparcie telefoniczne i e-mailowe nie są przestarzałymi kanałami komunikacji. Wręcz przeciwnie. Jednak liczby pokazują, że 79% klientów woli czatować z agentami ze względu na ich bezpośredniość w porównaniu z innymi kanałami.
Strategiczne planowanie budżetowe ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy, ale w przypadku małych firm i start-upów jest podwójne. Wdrożenie czatu na żywo w obsłudze klienta stanowi jeden z najlepszych zwrotów z inwestycji, ponieważ jest znacznie tańszy i powoduje mniejsze wydatki.
Nawet dysponując niewielkim budżetem, możesz uzyskać ograniczone, ale nadal bardzo skuteczne bezpłatne narzędzie do czatu . Operatorzy obsługi klienta będą mogli koordynować wiele rozmów na czacie w czasie rzeczywistym, oszczędzając cenny czas i zasoby dla firmy. Dzięki temu możesz skupić się na optymalizacji i opracowaniu zrównoważonej strategii sprzedaży i marketingu.
Every contact we have with a customer influences whether or not they’ll come back. We have to be great every time or we’ll lose them.
Kevin Stirtz – Author of More Loyal Customers
Firma, która stawia klientów na pierwszym miejscu, to firma, która uznaje, jak cenni są klienci.
Marketing relacji przyznaje, że budowanie trwałej więzi z klientami jest tańsze i generuje większe przychody. Ale dla firm, które dopiero zaczynają, bardziej krytycznym momentem jest przyciąganie i przekształcanie potencjalnych klientów w stałych klientów.
Chociaż startupy i małe firmy często łączą się w jedną grupę, ich cele nie są takie same.
Czat na żywo może być wykorzystywany na trzech różnych etapach podróży klienta, co wzmacnia zespoły wsparcia zarówno start-upów, jak i małych i średnich firm, a także spełnia ich określone cele:
W ramach złożonego oprogramowania pomocy technicznej czat na żywo zapewnia istotne korzyści dzięki przyjaznym funkcjom.
Uniwersalna skrzynka odbiroca: Podstawowym celem obsługi klienta jest zapewnienie pozytywnej obsługi klienta przy każdej interakcji między klientem a marką.
Przykład uniwersalnej skrzynki odbiorczej (kliknij, aby powiększyć)
Uniwersalna skrzynka odbiorcza umożliwia agentom przeglądanie i odpowiadanie na konwersacje otrzymane z dowolnego kanału. Wbudowany CRM rejestruje i przechowuje wszystkie dane klientów w celu usprawnienia organizacji, a jego możliwości można dodatkowo zwiększyć poprzez integrację z dodatkowym oprogramowaniem CRM.
Proaktywne zaproszenia do czatu: niezależnie od tego, czy są używane samodzielnie, czy w połączeniu z innymi funkcjami, mogą tworzyć niezwykłe ROI. Kiedy użytkownik trafia do Twojej witryny, możesz ustawić regułę czasową dla wyskakującego zaproszenia lub umieścić go na określonej stronie. To jak wejście do sklepu i powitanie przez uśmiechniętego pracownika, gotowego do pomocy.
Możesz nawet utworzyć wiele zaproszeń na czat i kierować reklamy do różnych rodzajów klientów.
Jeśli prowadzisz międzynarodową firmę, możesz dostosować widżet do wyświetlania w preferowanym języku. Podobnie jak przycisk czatu, projekt, wiadomość i styl proaktywnego zaproszenia do czatu można dostosować, a wszystkie szablony można znaleźć w galerii.
Widok pisania w czasie rzeczywistym: proaktywność ze strony agentów jest tym, co doceniają klienci. Podczas sesji czatu agenci mogą zobaczyć, co klienci piszą w oknie czatu w czasie rzeczywistym i przygotować się do rozpatrzenia każdego żądania, zanim jeszcze będą mogli nacisnąć przycisk wysyłania.
Dystrybucja czatu: możesz poprawić wydajność swoich agentów i upewnić się, że właściwi agenci rozmawiają z wybranymi klientami. Wybierz trzy predefiniowane opcje trasy zgłoszenia – losowe przypisanie, dzwonienie do wszystkich, maksymalne wykorzystanie. Jeśli obciążenie pracą stanie się zbyt przytłaczające, możesz ustawić maksymalny limit kolejki i dać swoim agentom chwilę wytchnienia.
Formularz wysyłany przed czatem i formularz offline: jednym z głównych celów start-upu lub małej firmy jest budowanie listy kontaktów klientów i generowaniu większej liczby potencjalnych klientów.
Możesz aktywować formularz przedczatu w ustawieniach, dzięki czemu automatycznie zażąda danych kontaktowych od klienta na początku sesji czatu.
Formularz offline zapewnia, że klienci skontaktują się z Twoim zespołem serwisowym, nawet poza godzinami pracy, zapewniając wsparcie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Ankieta po czacie: opinie odwiedzających są niezbędne dla start-upów i małych firm, ponieważ pomagają budować markę i dają szansę na refleksję nad taktyką i strategią. Pozwól kupującym wyrazić opinię na temat sesji czatu, recenzji produktu lub wydajności agenta.
Pozytywne recenzje klientów można następnie wykorzystać jako dowód społeczny i opublikować w witrynie internetowej w celu pozyskania skierowań. Alternatywnie zebrane dane można wykorzystać do tworzenia treści, w sekcji często zadawanych pytań lub na blogu. Może również ujawnić wcześniej niezgłoszone problemy z witryną nawigacyjną, które pomagają zoptymalizować witrynę. Możesz również użyć tej funkcji, aby zbudować lojalność i zaufanie.
Jeśli klient o to poprosi, możesz wysłać transkrypcję czatu i zachować jak największą przejrzystość.
Przegąd czatów: Przegląd czatu umożliwia obserwowanie i zbieranie informacji o lokalizacji odwiedzającego, adresie URL lub czasie spędzonym na przeglądaniu witryny w celu dalszego wykorzystania w strategii marketingowej.
Wbudowane śledzenie czatu : jeśli chcesz zobaczyć dowody swoich starań o pozyskanie nowych klientów, śledź konwersje z czatu na żywo w Google Analytics.
Przykład wbudowanego śledzenia czatu (kliknij, aby powiększyć)
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz albo udać się na naszą stronę funkcji czatu na żywo, albo zapoznać się z naszą portal pomocy.
Agenci powinni skupić się na tym, jak radzić sobie z różnymi punktami rozmowy i przestrzegać zasad etykiety online.
Komunikacja online pozwala w pewnym stopniu na elastyczność i kreatywność. Jest to szczególnie widoczne w przypadku gotowych odpowiedzi i wstępnie zdefiniowanych odpowiedzi.
Te krótkie teksty są częścią jednego większego scenariusza, ale można je dostosować do każdej innej sytuacji i rozmowy. Ogranicza potrzebę ręcznego wpisywania każdej odpowiedzi, zwłaszcza w przypadku często zadawanych pytań.
Agenci mogą opracować kilka odpowiedzi, które można przechowywać, udostępniać i wykorzystywać jako szablony we wszystkich działach. Dlatego bez względu na to, z którym działem lub członkiem zespołu klient będzie rozmawiał, właściwy ton i język będą spójne we wszystkich obszarach.
Niekonwencjonalny sposób korzystania z czatu na żywo służy do celów szkoleniowych. Oprogramowanie do czatu służy głównie do komunikacji z klientami zewnętrznymi, ale może też służyć jako narzędzie komunikacji dla klientów wewnętrznych – pracowników.
Poszukiwanie nowych pracowników może być trudnym zadaniem. Ale to działa w obie strony. Potencjalni kandydaci będą mieli pytania, których nie można udzielić w prostym opisie stanowiska. Właściciele firm i zespoły rekrutacyjne mogą korzystać z czatu na żywo, aby ułatwić proces wdrażania.
Czat na żywo to doskonałe narzędzie do komunikacji i zaangażowania między działami. Dlatego może odegrać zasadniczą rolę w szkoleniu personelu. Każdy dział może mieć jeden lub kilka wewnętrzny czat, aby zapewnić szybkie wsparcie osobom lub zespołom.
Kiedy rejestrujesz się i otrzymujesz dostęp do swojego konta, integracja widżetu czatu na żywo z Twoją witryną odbywa się poprzez proste skopiowanie i wklejenie krótkiego kod HTML – nie ma potrzeby pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania. Jeśli chcesz integracja z oprogramowaniem innych firm lub aplikacją, jest w pełni obsługiwana.
Otrzymywanie wielu zapytań z różnych platform może stanowić poważny problem w zakresie bezpieczeństwa. Każdy, kto chce zaistnieć w Internecie, musi podjąć niezbędne kroki w celu ochrony siebie i swoich klientów.
Z tego powodu możesz sprawdzić stronę funkcji zabezpieczeń lub dowiedzieć się więcej, czytając Politykę prywatności dotyczącą zabezpieczeń LiveAgent.
Nadal nie jesteś pewien, czy czat na żywo jest odpowiednim narzędziem dla Twojej firmy?
Uruchom 30-dniowy bezpłatny okres próbny, bez karty kredytowej i dołącz do 35 000 firm, które już używają LiveAgent.
Jeśli chcesz zobaczyć nasze wszystkie przystępne plany, które oferują dodatkowe funkcje, przejdź do naszego trona z cenami.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do naszegj bazy wiedzy, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Business Solution for Startups and SMBs
Learn how multi-channel help desk software benefits Startups and SMBs.
Odkryj najlepszą alternatywę czatu na żywo
Najlepsze alternatywy dla czatu na żywo zawierają określony zestaw funkcji, które zapewnią Ci sukces. Dowiedz się, na jakie funkcje zwrócić uwagę!
Czat na żywo dla branży nieruchomości
Odkryj moc czatu na żywo dla branży nieruchomości z LiveAgent! Nasze narzędzie zwiększa lojalność klientów, zapewniając proaktywną obsługę i wsparcie online. Bezpieczne rozwiązanie z gotowymi odpowiedziami na pytania, wspiera zakup nieruchomości i poprawia konwersję. Przekonaj się, jak czat na żywo może zrewolucjonizować obsługę klienta i generowanie leadów.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team