Istnieje wielu dostawców poczty e-mail i alternatyw takiego rozwiązania, każdy z wachlarzem wyjątkowych ofert i funkcji. W poniższym artykule, zagłębimy się w to, którzy klienci poczty e-mail są najlepsi i rzucimy nieco światła na alternatywy poczty e-mail, z których może skorzystać Twój biznes.
Najlepsi klienci poczty e-mail i ich funkcje
Protonmail
Protonmail jest mniej znany niż Gmail czy Outlook, ale oferuje lepsze warunki niż znane narzędzia do obsługi poczty. Protonmail oferuje szyfrowanie od końca do końca, ma lepszą politykę prywatności i oferuje niestandardowe domeny e-mail, a także przeglądanie wiadomości e-mail bez reklam.
Zamiast oferować darmowe narzędzie do obsługi poczty e-mail i pozwolić na eksplorację swoich dane, ten klient poczty e-mail pobiera od swoich użytkowników niewielką miesięczną opłatę (5 euro) za swoje usługi pocztowe.
Funkcje Protonmail FREE
- 500 MB miejsca na dane
- 150 wiadomości dziennie
- Ograniczone wsparcie
Funkcje Protonmail PLUS
- 5 GB miejsca na dane
- Do 1000 wiadomości dziennie
- Etykiety, niestandardowe filtry i foldery
- Szyfrowanie dla odbiorców zewnętrznych
- Adres we własnej domenie (np. John@smith.com)
- Do 5 aliasów e-mail
- Priorytetowa obsługa klienta
Wady Protonmail
- Limit wiadomości e-mail dziennie w abonamencie darmowym
Tutanota
Tutanota jest narzędziem podobnym do Protonmail, ponieważ oferuje lepszą prywatność, bezpieczeństwo i warunki niż wiele innych systemów na rynku. Użytkownicy Tutanota mogą cieszyć się przeglądaniem poczty e-mail bez reklam, niestandardowymi domenami, dostępem dla wielu użytkowników, pełnym szyfrowaniem poczty e-mail, a także szyfrowanym kalendarzem za jedyne 1,20 euro miesięcznie.
Funkcje Tutanota FREE
- Jeden użytkownik
- 1 GB miejsca na dane
- Wyłącznie domeny Tutanota
- Ograniczone wyszukiwanie
- Jeden kalendarz
Funkcje Tutanota PREMIUM
- Możliwość dodania użytkownika (12 euro)
- 1 GB miejsca na dane
- Domeny niestandardowe
- Nieograniczone wyszukiwanie
- Wiele kalendarzy
- 5 aliasów
- Reguły skrzynki odbiorczej
- Wsparcie przez e-mail
- Zaproszenia do kalendarza
Wady Tutanota
- Interfejs
- Brak integracji z innymi narzędziami
Gmail
Gmail to jeden z najbardziej znanych i używanych klientów poczty e-mail z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie. Użytkownicy Gmaila mogą tworzyć etykiety i kategorie dla swoich e-maili i oznaczać najważniejsze e-maile gwiazdką, aby wyróżniały się w wypełnionej po brzegi skrzynce odbiorczej.
Gmail oferuje także uwierzytelnianie dwuskładnikowe i umożliwia użytkownikom korzystanie z funkcji kalendarza i dokumentów.
Funkcje Gmail
- 15 GB bezpłatnego miejsca na dane na Dysku Google, Gmailu i Zdjęciach Google (więcej miejsca od 1,99 euro miesięcznie)
- Odkładanie wiadomości na później
- Planowanie e-maili
- Dostosowywanie motywu i układu
- Anulowanie wysyłania wiadomości do 30 sekund
- Sugestie dotyczące gramatyki, pisowni i autokorekty
- Inteligentne odpowiedzi
Wady Gmail
- Brak kompleksowego szyfrowania
- Reklamy w skrzynce odbiorczej
Outlook
Outlook jest drugim najpopularniejszym klientem poczty e-mail używanym na całym świecie. Bardzo dobrze sprawdza się do tworzenia list rzeczy do zrobienia, planowania spotkań i zapisywania kontaktów. Outlook jest darmowy, jednak aby mieć dostęp do interfejsu wolnego od reklam, domen niestandardowych, rozszerzonych opcji bezpieczeństwa i 1 TB przestrzeni dyskowej w chmurze, musisz wykupić subskrypcję Microsoft 365 (ceny od 69,99 do 99,99 dolarów rocznie za licencję).
Funkcje Outlook
- 5 GB darmowego miejsca na dane
- Etykiety i foldery
- Dostępne oddzielne zakładki na wiadomości e-mail
- Obsługa aliasów e-mail
- Inteligentne filtrowanie
Wady programu Outlook
- Niewiele opcji dostosowywania
Yahoo! Mail
Yahoo! Mail, wcześniej znany jako Hotmail, jest trzecim najczęściej używanym klientem poczty e-mail na świecie, z ponad 225 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Yahoo! Mail oferuje swoim użytkownikom widok konwersacji w skrzynce odbiorczej, obsługę wielu użytkowników i aliasowe adresy e-mail. Yahoo zapewnia szyfrowaną transmisję wiadomości e-mail (TLS), ale nie oferuje szyfrowania od końca do końca ani domen niestandardowych.
Funkcje Yahoo! Mail
- 1 TB miejsca na dane
- 500 adresów jednorazowych
- Kalendarz Yahoo
- Foldery
Wady Yahoo! Mail
- Reklamy w skrzynce odbiorczej
- Niewiele filtrów i reguł skrzynki odbiorczej
AOL Mail
AOL Mail, znany również jako AIM, został przejęta przez firmę Verizon w 2015 r. Poczta AOL posiada mnóstwo dostosowywanych motywów i zapewnia ochronę przed wirusami. Nie oferuje jednak pełnego szyfrowania ani zaawansowanych reguł skrzynki odbiorczej automatyzacji.
Funkcje AOL Mail
- Nieograniczone miejsce na dane
- Sprawdzanie pisowni
- Foldery
- Kalendarz
- Import kontaktów
Wady AOL Mail
- Reklamy w skrzynce odbiorczej
iCloud Mail
iCloud to usługa poczty e-mail oferowana przez firmę Apple. Synchronizuje się ze wszystkimi urządzeniami Apple, wykorzystuje szyfrowanie typu end-to-end i zapewnia obsługę bez reklam. Ma bardzo nowoczesny i przejrzysty interfejs użytkownika, jednak narzędziu brakuje funkcji współpracy, reguł skrzynki odbiorczej i szablonów wiadomości e-mail.
Funkcje iCloud Mail
- 5 GB miejsca na dane poczty e-mail
- Foldery i podfoldery
- Inteligentne wyszukiwanie
- Aliasy e-mailowe
Wady iCloud Mail
- Tylko dla użytkowników Apple
Zoho Mail
Zoho Mail jest wyposażony w kompleksowe szyfrowanie i oferuje obsługę bez reklam. Skrzynka odbiorcza Zoho Mail jest także konfigurowalna i ułatwia uzyskanie niestandardowej domeny e-mail dla Twojej firmy. Zoho Mail umożliwia także użytkownikom tworzenie szablonów wiadomości e-mail.
Funkcje Zoho Mail
- Strumienie e-mail (polubienia i komentarze w stylu mediów społecznościowych)
- Bezpłatna integracja Zoho CRM
- 5 GB miejsce na dane
- Foldery i etykiety
- Udostępnianie folderów
- Przypomnienia e-mailowe
- Planowanie e-maili
- Zadania, notatki, listy to-do i kalendarze
Wady Zoho Mail
- Brak importu kontaktów z mediów społecznościowych
Thunderbird
Thunderbird to open-source program pocztowy Mozilla, który zapewnia szeroką konfigurowalność i ochronę przed phishingiem, a także pełne szyfrowanie, opcję zakładek do poczty e-mail i dostęp do książki adresowej w zasięgu jednego kliknięcia.
Funkcje Thunderbird
- 5 GB miejsca na dane
- Inteligentne foldery
- Zakładki e-mail
- Książka adresowa
- Przypomnienia o załącznikach
- Szybkie wyszukiwanie
- Pełne szyfrowanie
Wady Thunderbird
- Brak kalendarza
- Przestarzały wygląd
Mail.com
Mail.com to darmowy dostawca poczty e-mail, który umożliwia użytkownikom wybór nazwy domeny z obszernej listy. Oferuje także swoim użytkownikom ochronę przed wirusami, pełne szyfrowanie, nieograniczone miejsce na dane i integrację z Facebookiem. Nie posiada jednak opcji uwierzytelniania dwuskładnikowego ani braku reklam czy reguł automatyzacji skrzynki odbiorczej.
Funkcje Mail.com
- Etykiety
- Niestandardowe domeny e-mail
- Ochrona przed wirusami
- Integracja z Facebookiem
- Funkcja kolektora poczty
- 2 GB miejsca na dane
- Kalendarz online
Wady Mail.com
- Reklamy w skrzynce odbiorczej
- Brak uwierzytelniania dwuskładnikowego
Jakie są zalety alternatyw narzędzi e-mail w porównaniu z tradycyjnymi klientami poczty e-mail?
Bądźmy szczerzy: w przypadku współpracy i organizacji pracy, podstawowi klienci poczty e-mail mają coraz słabszą pozycję, a alternatywne rozwiązania e-mailowe stają się coraz powszechniejsze. Outlook, Gmail, a nawet Yahoo po prostu mogą nie spełniać już wszystkich wymagań.
Gmail i Yahoo są często zaśmiecone reklamami, co utrudnia skupienie się na tym, co ważne. Outlook z kolei utrudnia wielu osobom odpowiadanie na e-maile z tego samego konta – a to dopiero początek problemów.
W tradycyjnych narzędziach do obsługi e-maili, występują również problemy z bezpieczeństwem, spam czy brak zaawansowanych funkcji filtrowania i automatyzacji. W porównaniu z alternatywami poczty e-mail, takimi jak oprogramowanie do obsługi zgłoszeń lub narzędzie help desk, staje się jasne, dlaczego coraz więcej firm decyduje się na zmianę.
Współdzielona skrzynka pocztowa
Korzystanie z alternatywnych narzędzi do zarządzania e-mailami, takich jak system obsługi zgłoszeń lub oprogramowanie pomocy technicznej, umożliwia współpracę z nieograniczoną liczbą współpracowników. Każdy agent ma swój własny, unikalny login do systemu, umożliwiając wszystkim członkom zespołu jednoczesną współpracę.
Dowiedz się więcej o wspólnej skrzynce pocztowej.
Tagi
Dowiedz się więcej o tagach.
Działy
Alternatywne systemy zarządzania e-mailami, takie jak systemy help desk i oprogramowanie do obsługi zgłoszeń, umożliwiają tworzenie wielu działów w celu lepszej organizacji poczty e-mail i dystrybucji odpowiedzialności za zadania. Na przykład, wszystkie przychodzące e-maile zawierające słowa „reset” i „hasło” mogą być automatycznie kierowane do działu IT i przypisywane do dedykowanego pracownika działu wsparcia IT.
Dowiedz się więcej o działach.
Obowiązki
Pewność, że każda przychodząca wiadomość e-mail jest automatycznie przypisywana do najlepiej zorientowanego agenta, oszczędza firmom mnóstwo czasu i eliminuje wszelkie nieporozumienia. W przypadku tradycyjnych klientów poczty e-mail często zdarza się, że e-maile nie są przypisywane do konkretnych osób, co powoduje możliwość przeoczenia lub pozostawienia wiadomości bez odpowiedzi, ponieważ nikt nie czuje się za to odpowiedzialny. Może to skutkować negatywnym doświadczeniem klientów i na dłuższą metę zaszkodzić Twojej firmie.
Dowiedz się więcej o obowiązkach.
Zaawansowane reguły automatyzacji
Zaawansowane reguły automatyzacji umożliwiają użytkownikom automatyzację wielu zadań – od automatycznego dodawania tagów do wiadomości e-mail, przypisywania wiadomości e-mail do działów i agentów, po wysyłanie wstępnie sformatowanych follow-upów po upływie określonego czasu od ostatniego kontaktu.
Dowiedz się więcej o regułach automatyzacji.
Szablony odpowiedzi
Gotowe szablony odpowiedzi to kolejna przydatna funkcja, którą oferują alternatywy e-mailowe. Umożliwiają one tworzenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Gdy otrzymasz wiadomość e-mail wymagającą ogólnej odpowiedzi na często zadawane pytanie, możesz zaoszczędzić czas, po prostu klikając przycisk gotowego szablonu i wybierając żądaną odpowiedź.
Dowiedz się więcej o gotowych szablonach odpowiedzi.
Konfigurowalne szablony e-mail
Alternatywne narzędzia zarządzania zgłoszeniami e-mail umożliwiają tworzenie w pełni dostosowywalnych szablonów wiadomości e-mail, których można używać do wysyłania biuletynów, e-maili dotyczących resetowania hasła i innych rodzajów informacji.
Dowiedz się więcej o szablonach wiadomości e-mail.
Niestandardowe pola CRM we wbudowanym systemie CRM
Wbudowany system CRM, który jest zawsze pod ręką, umożliwia zbieranie niestandardowych informacji o klientach i może pomóc w zapewnieniu bardziej kompetentnej i spersonalizowanej obsługi klienta.
Dowiedz się więcej o systemie CRM.
Notatki wewnętrzne
Notatki wewnętrzne umożliwiają tworzenie prywatnych notatek, które mogą zawierać więcej informacji o danej wiadomości e-mail, kliencie lub procesie rozwiązania danego problemu. Twoi współpracownicy mogą przeglądać takie notatki w dowolnym momencie, gdy zajmują się konkretnym zgłoszeniem.
Dowiedz się więcej o notatkach.
Dzielenie i łączenie zgłoszeń
Jeśli przychodząca wiadomość e-mail wiąże się z wieloma problemami i musi zostać rozwiązana przez wiele działów (takich jak np. sprzedaż i IT), zgłoszenie można podzielić na dwie części, aby zapewnić szybsze rozwiązanie. Alternatywnie, alternatywne systemy zarządzania e-mailami, takie jak oprogramowanie do obsługi zgłoszeń, umożliwiają również połączenie wielu zgłoszeń w jedno. Na przykład, jeśli klient wyśle Ci wiele wiadomości e-mail dotyczących tego samego problemu, zgłoszenie można scalić, aby nie tracić czasu na rozwiązanie problemu, który został już uprzednio rozwiązany.
Dowiedz się więcej o dzieleniu i łączeniu zgłoszeń.
Wykrywanie kolizji agentów
Kolejną funkcją alternatywy dla poczty e-mail, która jest niezwykle użyteczna, jest funkcja wykrywania kolizji agentów. Daje to gwarancję, że żadna wiadomość e-mail ani zapytanie nie otrzyma zdublowanej odpowiedzi poprzez ostrzeganie agentów (gdy widzą zgłoszenie, nad którym już ktoś pracuje), że ktoś już przygotowuje odpowiedź. Agent może także zobaczyć, co taka odpowiedź zawiera.
Dowiedz się więcej o wykrywaniu kolizji agentów.
Zakładki z wieloma zgłoszeniami
Funkcja zakładek z wieloma zgłoszeniami umożliwia użytkownikom otwieranie wielu zgłoszeń w tym samym czasie, co pozwala agentom z łatwością odpowiadać na kilka zgłoszeń o podobnej treści przez przechodzenie między zakładkami. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w połączeniu z szablonami wiadomości lub wstępnie zdefiniowanymi odpowiedziami.
Dowiedz się więcej o zakładkach z wieloma zgłoszeniami.
Integracje
Większość alternatywnych systemów zarządzania e-mailami oferuje integrację z innymi narzędziami, aby zapewnić jeszcze wydajniejszy przepływ pracy. Integrację można przeprowadzić z procesorami płatności, systemami zarządzania relacjami z klientami, witrynami internetowymi, aplikacjami społecznościowymi i nie tylko.
Dzięki takim integracjom agenci nie muszą logować się do innych aplikacji i wprowadzać danych do kilku systemów. Zamiast tego mogą zrobić wszystko w swoim systemie pomocy technicznej lub systemie obsługi zgłoszeń, a dane zostaną zsynchronizowane z integracją zewnętrzną.
Zobacz wszystkie integracje.
Bonus: funkcje call center, natywny czat na żywo, portal klienta i integracja z mediami społecznościowymi
To nie wszystko! Alternatywy poczty e-mail, takie jak oprogramowanie pomocy technicznej, oferują dodatkowe funkcje, które mogą sprawić, że wysiłki związane z obsługą klienta będą jeszcze bardziej wydajne. Podłączając telefon, konta w mediach społecznościowych i wdrażając natywny czat na żywo na swojej stronie, możesz odbierać wszystkie połączenia przychodzące, czaty, wiadomości i komentarze w mediach społecznościowych ze scentralizowanego systemu pomocy technicznej.
Usprawnienie wszystkich zapytań dotyczących pomocy technicznej na jednym wspólnym koncie zapewnia odpowiednie uporządkowanie i przypisanie do wyznaczonych agentów wsparcia nie tylko wszystkich maili, ale i wszystkich połączeń przychodzących, wiadomości w mediach społecznościowych, czatów i zapytań z portalu wsparcia (który możesz zbudować za pomocą systemu help desk)
Jakie alternatywy dla e-maili są obecnie dostępne?
Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń
Pierwszą alternatywą dla poczty elektronicznej jest system obsługi zgłoszeń. Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń może być używane bezpłatnie zarówno przez osoby fizyczne, jak i właścicieli firm.
Dlaczego warto korzystać z oprogramowania do obsługi zgłoszeń? Oprogramowanie obsługujące popularne “tickety” oferuje następujące korzyści:
- Szyfrowanie HTTPS poczty e-mail
- Nieograniczone miejsce na wiadomości e-mail
- Organizacja e-maili według priorytetu, umowy SLA, daty, godziny i kanału
- Tagi do wyszukiwania, filtrowania i szybkiego podglądu e-maili
- Przypisywanie odpowiedzialności
- Wykrywanie kolizji agentów
- Szablony wiadomości e-mail
- Reguły automatyzacji
- Integracje z narzędziami do komunikacji oraz innymi aplikacjami
- Narzędzia CRM (Customer Relationship Management)
- Usprawnienie e-maili z wielu kont w jednej wspólnej skrzynce
- Jeszcze więcej przydatnych funkcji w zależności od wybranego systemu do obsługi zgłoszeń
Oprogramowanie pomocy technicznej
Oprogramowanie pomocy technicznej to kolejna alternatywa poczty e-mail, która jest świetna w użyciu. Działa niczym system obsługi zgłoszeń, ale z dodatkowymi funkcjami. Nie zalecamy jednak wykorzystania oprogramowania help desk do niekomercyjnego, indywidualnego użytku. Będzie to lepsze rozwiązanie dla każdego, kto sprzedaje coś w swojej witrynie – od osób prowadzących własną działalność gospodarczą i start-upów po małe firmy, średnie firmy, a nawet duże przedsiębiorstwa. Poniżej dowiesz się, dlaczego.
Po pierwsze, oprogramowanie help desk daje swoim użytkownikom możliwość integracji wielu kanałów komunikacji, takich jak poczta e-mail, czat na żywo, media społecznościowe, fora, bazy wiedzy i telefony, tworząc usprawnione rozwiązanie wsparcia.
Oznacza to, że użytkownicy działu pomocy technicznej mogą odbierać telefony za pośrednictwem przeglądarki, odpowiadać na wiadomości w mediach społecznościowych bez logowania się do swoich kont w mediach społecznościowych, rozmawiać w czasie rzeczywistym z odwiedzającymi ich stronę internetową i odpowiadać na e-maile z poziomu jednego interfejsu.
Zasadniczo oprogramowanie pomocy technicznej pomaga uniknąć użytkownikom monitorowania różnych kont, platform i urządzeń. W związku z tym stanowi to przełom dla tych, którzy starają się zapewnić doskonałą obsługę klienta we wszystkich kanałach komunikacji, ale borykają się z:
- Stale rosnącą liczbą komentarzy i wiadomości w mediach społecznościowych
- Utraconymi, zapomnianymi lub nieodebranymi e-mailami
- Długim czasem oczekiwania w kolejce
- Powolnym wsparciem
- Porzuconymi koszykami zakupowymi
Dlaczego warto korzystać z alternatyw poczty e-mail?
Ulepszony przepływ pracy
Klienci poczty e-mail, takie jak Gmail, Yahoo, Outlook, Zoho Mail i Thunderbird, oferują ograniczoną organizację Twoich wiadomości e-mail. Możesz oczywiście tworzyć różne kategorie i etykiety dla e-maili, ale to zazwyczaj jedyne funkcje.
Alternatywy dla poczty e-mail, takie jak oprogramowanie do obsługi zgłoszeń i centrum pomocy, umożliwiają dodawanie tagów do e-maili, ułatwiając filtrowanie i wyszukiwanie e-maili podczas szybkiego przeglądania treści każdego z nich. Oprócz tego alternatywy narzędzi do obsługi e-maili tworzą poziom priorytetu odpowiedzi dla każdego e-maila w Twojej skrzynce odbiorczej zgodnie z umowami SLA i datą otrzymania.
Co więcej, te alternatywy dla poczty e-mail można zintegrować z wieloma aplikacjami innych firm, zwiększając wydajność przepływu pracy. Na przykład, zamiast logować się na oddzielną platformę, aby dokonać zwrotu kosztów dla klienta, możesz to zrobić bezpośrednio z działu pomocy technicznej lub oprogramowania do obsługi zgłoszeń (zakładając, że oba narzędzia zostały ze sobą zintegrowane). W dłuższej perspektywie oszczędza to mnóstwo czasu i wysiłku, a także jest bezpieczniejsze, ponieważ nie wymaga częstego dzielenia się loginami między różnymi użytkownikami.
Lepsze opcje współpracy i wykrywanie kolizji
Jeśli chodzi o współpracę ze współpracownikami i odpowiadanie na wiele wiadomości e-mail z jednego konta, klienci poczty e-mail wręcz nie mogą konkurować z oprogramowaniem do obsługi zgłoszeń i działem pomocy technicznej.
Programy takie jak Outlook uniemożliwiają rozszyfrowanie, czy odpowiadasz na wiadomość e-mail w tym samym czasie, co współpracownik, a w międzyczasie możesz usunąć jego pracę. Co więcej, klienci poczty e-mail, tacy jak Gmail, wylogowują Cię w momencie, kiedy inna osoba zaloguje się na Twoje konto.
W związku z tym alternatywy e-mailowe, takie jak system obsługi zgłoszeń i oprogramowanie dla działu pomocy technicznej, stają się ważne i pomocne. Właściciele firm, którzy otrzymują dużo e-maili i mają wiele działów w swojej firmie, takich jak dział obsługi klienta lub sprzedaż i marketing, skorzystają z funkcji wykrywania kolizji agentów, dzięki czemu żadna praca nie zostanie utracona ani zduplikowana.
Co więcej, alternatywne narzędzia do obsługi e-maili obsługują wielu użytkowników online, generując dla każdego użytkownika własne unikalne dane logowania, które pozwalają im korzystać z konta i odpowiadać na zapytania e-mailowe.
Żadnych reklam ani spamu, więcej prywatności
Korzystanie z alternatywnych narzędzi do obsługi e-maili jest również lepszym rozwiązaniem dla prywatności. Wiele osób uważa, że korzystanie z klientów poczty e-mail, takich jak Gmail, Outlook lub Yahoo, jest bezpłatne. I chociaż rzeczywiście nie wiąże się to ze stałą, miesięczną opłatą, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że płaci za produkt swoją prywatnością (co jest gorsze niż płacenie niewielkiej sumy każdego miesiąca).
Tradycyjni klienci poczty e-mail skanują wiadomości e-mail i zapytania wyszukiwarek oraz tworzą reklamy na podstawie tego, co znajdą. W przypadku alternatywnych narzędzi do obsługi e-maili, takich jak centrum pomocy i oprogramowanie do obsługi zgłoszeń, tak nie jest.
Szyfrowanie i bezpieczeństwo
Czy Gmail, AOL, Yahoo! Mail można zaliczyć do najbezpieczniejszych klientów poczty e-mail? Można by pomyśleć, biorąc pod uwagę, że są to produkty gigantów technologicznych z wycenami wartymi miliardy dolarów. Jednak tak nie jest. Mimo tego, że dostarczają pewne środki ostrożności, takie jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe i TLS, nie oferują kompleksowego szyfrowania poczty e-mail.
Kompleksowe szyfrowanie wiadomości e-mail zapewnia, że wysyłane wiadomości są szyfrowane i nieczytelne (zakodowane) podczas przesyłania do odbiorcy wiadomości, zapewniając ich ochronę przed wścibskimi oczami hakerów.
Ponieważ główni klienci poczty e-mail nie zapewniają pełnego szyfrowania, doszło do kilku znaczących wycieków danych, które skutkowały milionowymi stratami.
W związku z tym inwestowanie w alternatywnych klientów poczty e-mail lub alternatywy dla poczty e-mail jest najlepszym wyborem pod względem bezpieczeństwa. Zarówno narzędzia do obsługi zgłoszeń, jak i oprogramowanie do obsługi klienta szczycą się zapewnieniem najnowocześniejszego szyfrowania wiadomości e-mail za pośrednictwem protokołu HTTPS.
Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń i helpdesku zostało stworzone specjalnie dla rynków B2B. Ich twórcy wiedzieli, że aby odnieść sukces, muszą stworzyć bezpieczne systemy, które będą chronić tożsamość klientów ich użytkowników.
Wbudowane kreatory szablonów
Wysyłanie e-mailowych newsletterów to coś, co wszystkie firmy robią regularnie – czy to codziennie, co tydzień czy co miesiąc. Jednak tradycyjni klienci poczty e-mail, tacy jak Yahoo, Outlook, Gmail, a nawet iCloud, zdają się ignorować ten trend.
Nie oferują one bowiem szablonów wiadomości e-mail, których firmy mogą używać do tworzenia kampanii e-mailowych, a zatem wszyscy właściciele firm są zmuszeni zarejestrować się w platformach automatyzujących wysyłkę e-maili, takich jak Mailchimp lub Mailerlite.
Chociaż nie jest to tak duży problem, jak inne wspomniane powyżej punkty, to nadal nieefektywne działanie. Po co rejestrować się w usłudze innej firmy, płacić za funkcje premium i korzystać z wielu danych logowania?
Alternatywy dla poczty e-mail, takie jak centrum pomocy i oprogramowanie do obsługi zgłoszeń, oferują wbudowane, dostosowywane szablony wiadomości e-mail, które można zaplanować do automatycznego wdrażania (tak jak w Mailchimp lub innej platformie do automatyzacji marketingu e-mailowego).
Nieograniczone miejsce na dane i historia danych
Alternatywne systemy do obsługi e-maili, takie jak LiveAgent, oferują nieograniczone miejsce na e-maile. Jednak Gmail, Yahoo! Mail, Thunderbird, Zoho Mail, Outlook, a nawet lepsze, mniej znane narzędzia poczty e-mail, takie jak Tutanota i Protonmail, mają limity miejsca.
Posiadanie pełnego limitu miejsca w skrzynce odbiorczej może skutkować utratą przychodzących wiadomości e-mail, a co za tym idzie, zachwianym przepływem pracy. Gmail, Outlook, Zoho Mail, a nawet klienci poczty e-mail spoza głównego nurtu oferują dodatkowe miejsce na e-maile, które można kupić za miesięczną opłatą. Po co jednak za to płacić, skoro możesz mieć bezpłatne, nieograniczone miejsce, po prostu przełączając się na alternatywę poczty e-mail, taką jak helpdesk lub oprogramowanie do obsługi zgłoszeń?
Możesz oczywiście usunąć poprzednie e-maile, aby zwolnić trochę miejsca na dysku (co jest męczącym i czasochłonnym zadaniem, które wymaga strategicznego i analitycznego myślenia), ale nie jest to zalecana praktyka dla właścicieli firmy, ponieważ powinni zachować oni całą komunikację z klientami w celach prawnych i zapewniających jakość.
Którą alternatywę poczty e-mail powinieneś wypróbować?
LiveAgent to świetna alternatywa dla poczty e-mail, która oferuje zarówno bezpłatne, jak i płatne oprogramowanie do obsługi zgłoszeń i pomocy technicznej. Sugerujemy, aby przetestować wszystko, co ma do zaoferowania LiveAgent, korzystając z bezpłatnego, kompleksowego, 30-dniowego okresu próbnego (nie wymagamy karty kredytowej).
Okres próbny all-inclusive umożliwi przetestowanie ponad 180 funkcji zgłoszeń i pomocy technicznej, w tym dostosowywalnych szablonów wiadomości e-mail, wykrywania kolizji agentów, odpowiedzialności za zgłoszenia i routingu oraz zaawansowanych reguł automatyzacji (opartych na czasie i działaniach).
Twórz działy i zapraszaj agentów do swojego konta i obserwuj, jak nasz system automatycznie kieruje każdą przychodzącą wiadomość e-mail do właściwego działu i agenta na podstawie wstępnie zdefiniowanych reguł. Współpraca w jednej wspólnej skrzynce odbiorczej nigdy nie była łatwiejsza. Dodawaj tagi, filtruj wiadomości e-mail lub testuj ponad 50 integracji z innymi narzędziami.
Po upływie bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, Twoje konto zostanie automatycznie przeniesione do bezpłatnej wersji LiveAgent, w której nadal możesz organizować zgłoszenia według priorytetów i współpracować z nieograniczoną liczbą agentów na swoim koncie.
Jeśli jednak wiesz, że nie potrzebujesz wszystkich specjalnych funkcji oferowanych przez nasze płatne plany, utwórz bezpłatne konto od samego początku.
Zobacz więcej informacji o bezpłatnych kontach LiveAgent.
Wniosek
Korzystanie z usług takich jak Yahoo, Gmail, Outlook lub iCloud do wysyłania e-maili biznesowych jest przestarzałe. Nadszedł czas, aby poprawić wydajność przepływu pracy i cieszyć się nieograniczonym miejscem na dane połączonym z najnowocześniejszymi zabezpieczeniami!
Zaoszczędź sobie i swoim pracownikom mnóstwo czasu i bólu głowy, i zacznij koncentrować się na tym, co ważne, korzystając z alternatywnych e-maili, takich jak LiveAgent.
Wypróbuj LiveAgent bezpłatnie już dziś.
Udostępnij ten artykuł
Szukasz alternatywy dla CallHub?
Odkryj alternatywę dla CallHub z LiveAgent – kompleksowe oprogramowanie call center, które oferuje wsparcie klientów w wielu kanałach w jednej, stałej cenie. Skorzystaj z bezpłatnego okresu próbnego i przekonaj się, dlaczego znane marki wybierają LiveAgent!
Szukasz alternatywy dla Chaport?
Odkryj potężną alternatywę dla Chaport z LiveAgent! Oferujemy najszybszy widżet czatu na żywo, wsparcie call center i wiele więcej za przystępną cenę. Wypróbuj nasz bogaty w funkcje system przez 14 lub 30 dni za darmo i dołącz do liderów jak Forbes, Airbus czy Nascar. Bez potrzeby karty kredytowej!
Oprogramowanie do zarządzania pocztą e-mail
Wydajnie zarządzaj dużą liczbą wiadomości e-mail za pomocą oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail. Dowiedz się więcej o zaletach, funkcjach i nie tylko systemu zarządzania pocztą e-mail!
Szukasz alternatywy dla Outlooka?
Szukasz alternatywy dla Outlooka? Wypróbuj LiveAgent, oferujący uniwersalną skrzynkę odbiorczą i zwiększoną produktywność. Rozpocznij darmowy okres próbny!