Jeśli szukasz sposobu, żeby zwiększyć satysfakcję klientów i poprawić ich ogólne doświadczenia, oprogramowanie CRM to obowiązkowe oprogramowanie dla twojej firmy. Pomoże ci osiągnąć najśmielsze marzenia, jeśli chodzi o sprzedaż.
Jeśli jesteś właścicielem firmy i nie korzystasz jeszcze z technologii CRM, a chcesz zwiększyć sprzedaż za pomocą CRM, ten artykuł jest dla ciebie. Oprócz zwiększenia sprzedaży znalezienie najlepszego oprogramowania CRM dla twojej firmy zasadniczo pomoże ci nawiązywać i utrzymywać dobre relacje z klientami.
Czym jest oprogramowanie CRM?
Skrót CRM oznacza Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami. Jest to zestaw strategii i programów wykorzystywanych do zarządzania relacjami z klientami. Oprogramowanie CRM to rodzaj narzędzia do zarządzania danymi klientów, które pomaga firmom gromadzić, organizować i uzyskiwać dostęp do komunikacji oraz profili klientów.
Mając uporządkowane dane konsumentów na wyciągnięcie ręki, możesz skutecznie zapewnić im wyjątkowe doświadczenia klienta.
Czemu warto użyć oprogramowania CRM w swojej firmie
Powstaje coraz więcej firm, a konkurencja z dnia na dzień staje się coraz bardziej zacięta. Oznacza to, że twoja firma potrzebuje solidnej strategii, aby osiągnąć jak największą sprzedaż i utrzymać klientów, prawda?
Tu właśnie do gry wkracza oprogramowanie CRM.
Oto niektóre z głównych zalet płynące z korzystania z niezawodnego oprogramowania CRM:
1. Analiza zebranych informacji o produktach i usługach
Internetowe systemy baz danych, które są przeznaczone specjalnie dla klientów, zyskują na popularności. Wzrost ten ilustruje, że dostęp do informacji o klientach ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu każdej firmy.
Oprogramowanie CRM przechowuje szczegółowe informacje na temat całej podróży klienta i zapewnia przydatne wnioski umożliwiające zmianę strategii biznesowej. Analizuje zebrane od klientów dane organizacji dotyczące produktów i usług.
Korzystając z przechowywanych danych, możesz dowiedzieć się więcej o potrzebach i preferencjach klientów względem danego produktu lub usługi. Oprogramowanie CRM umożliwia firmom wykorzystywanie informacji o klientach do ulepszania swoich produktów i usług oraz stanowi pomocne narzędzie dla zespołu sprzedaży.
Dzięki analityce w czasie rzeczywistym i szczegółowym danym na temat wskaźnika odpowiedzi oprogramowanie CRM zapewnia wgląd w działania mające na celu poprawę oferty biznesowej firmy oraz monitoruje ogólną wydajność.
2. Łatwiejsze zapewnianie najlepszych doświadczeń klienta
Najlepsi menedżerowie ds. zarządzania klientami twierdzą, że pozytywne doświadczenia klientów mają fundamentalne znaczenie dla każdej firmy lub organizacji, która chce odnieść sukces. Głównym celem każdej firmy jest zadowolenie klientów – to dzięki niemu wracają. CRM pomaga je zapewnić!
Mając pełny wgląd w profil klienta, łatwiej jest personalizować i ulepszać interakcje z klientami oraz poprawiać ich doświadczenia. CRM zapewnia ujednoliconą platformę do zapewniania najlepszej obsługi klienta.
3. Mierzenie zadowolenia klientów
Oprogramowanie CRM wykorzystuje wskaźniki satysfakcji klienta do pomiaru stopnia zadowolenia klientów z określonego produktu lub usługi.
Twoi klienci mają różne potrzeby, a baza danych oprogramowania CRM pomaga je śledzić. Ich wymagania są spełniane szybciej, a ty jesteś w stanie znaleźć dla nich optymalne rozwiązania. Pomaga to lepiej zrozumieć procesy i ulepszyć je. Poziom zadowolenia klientów wzrasta, gdy ich potrzeby są zaspokajane.
4. Większe utrzymanie klienta
Statystyki dotyczące lojalności klientów wskazują, że pozyskiwanie nowych klientów kosztuje firmy pięć razy więcej niż pielęgnowanie relacji z tymi, których już mają. Najlepsze jest to, że 5-procentowy wzrost wskaźników utrzymania klientów może zwiększyć marże zysku o co najmniej 25 procent.
Tylko 18 procent firm traktuje utrzymanie klienta priorytetowo, co oznacza, że możesz to wykorzystać i sprawić, że twój biznes będzie prężnie się rozwijać. CRM jako narzędzie do zarządzania relacjami często zapewnia użytkownikom wszystkie niezbędne narzędzia do poprawy zaangażowania klientów.
Dodatkowo oprogramowania CRM zbierają ważne dane na temat zachowania klientów i dostarczają praktycznych informacji, które pozwalają zwiększyć ich zadowolenie. W ten sposób możesz upewnić się, że twoi klienci będą zadowoleni i chętni do kontynuowania współpracy.
5. Pomoc w ulepszeniu produktów i usług
Dzięki danym i wnioskom zapewnianym przez oprogramowania CRM będziesz w stanie lepiej zrozumieć gusta i preferencje swoich klientów.
Improve your services
LiveAgent helps you boost customer retention and measure their satisfaction, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Jakie są rodzaje oprogramowań CRM?
Systemy CRM zapewniają podstawowe funkcje, takie jak panel narzędzi marketingowych i sprzedażowych do śledzenia podróży klienta oraz baza danych z profilami klientów.
Omówmy pięć najpowszechniejszych typów systemów CRM.
Operacyjny CRM
CRM to system pomagający lepiej zrozumieć interakcje z klientami. Wspiera również funkcje sprzedażowe i marketingowe oraz automatyzację usług w organizacji. Ponadto obejmuje automatyzację narzędzi w ramach oprogramowania, które firma może wykorzystać, żeby zapewniać doskonałą obsługę klienta.
Operacyjny CRM koncentruje się na wysokiej jakości obsługi klienta i często zapewnia niezbędne narzędzia wsparcia dla różnych procesów biznesowych, takich jak sprzedaż i marketing, żeby zapewnić, że wszystkie działają na rzecz lepszej obsługi klienta. Jednym z takich narzędzi wsparcia, które można zintegrować z operacyjnym systemem CRM, jest oprogramowanie do obsługi zgłoszeń, które usprawnia proces rozwiązywania problemów i wątpliwości klientów.
CRM oparty na współpracy
CRM oparty na współpracy, tak jak sugeruje nazwa, umożliwia współpracę między wieloma oddziałami organizacji biznesowej. Ułatwia komunikację w różnych działach, takich jak dział finansowy, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.
Korzystając z CRM opartego na współpracy, firma może lepiej zrozumieć nawyki zakupowe swoich klientów. Dzięki temu systemowi różne działy mogą wymieniać się informacjami na temat klientów w mgnieniu oka.
CRM oparty na współpracy łączy dane, klientów i strategie, dzięki czemu twoja firma może zapewniać najlepszą obsługę klientom i zdobyć ich lojalność.
CRM oparty na współpracy można podzielić na dwie funkcjonalności:
Zarządzanie interakcjami – zajmuje się projektowaniem kanałów komunikacji dla interakcji z klientami. Komunikacja odbywa się zgodnie z preferencjami klienta.
Zarządzanie kanałami – pomaga lepiej wykorzystać środki komunikacji, za pomocą których klienci mogą dotrzeć do firmy i odwrotnie.
Analityczny CRM
Głównym celem analitycznego CRM jest badanie cennych danych o klientach. Gromadzenie danych może być proste, ale prawdziwym wyzwaniem jest jak najlepsze wykorzystanie tych informacji – i tu właśnie do gry wkracza CRM.
Analityczne CRM często zapewniają organizacjom praktyczną platformę do analizy danych i wyciągania wniosków na temat klientów, co wpływa na wskaźniki sprzedaży. Ten typ CRM działa z back-endu organizacji i nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem. Analityczny CRM wykorzystuje funkcje lub narzędzia do celów takich jak pozyskiwanie danych, optymalizacja działań marketingowych i sprzedażowych, przetwarzanie OLAP i nowe możliwości sprzedaży.
Strategiczny CRM
Strategiczny CRM ma na celu gromadzenie i poszerzanie wiedzy o konsumentach. Ten rodzaj CRM stawia konsumentów na pierwszym miejscu. Strategiczny CRM obejmuje prawie wszystkie działy firmy, takie jak sprzedaż, marketing i produkcja, pozwalając na uzyskanie wsparcia i wykorzystanie ich opinii w celu określenia strategii.
Nieustannie stara się dowiedzieć więcej o klientach, aby zapewnić najlepszą ofertę odpowiadającą ich preferencjom.
CRM zarządzania kampanią
Zarządzanie kampaniami CRM jest sercem strategii marketingowej w firmie. Wymagania klientów są w centrum zainteresowania procesu zarządzania kampaniami.
Ten typ CRM zapewnia, że klienci konsekwentnie otrzymują istotne informacje dostosowane do ich konkretnych potrzeb. Możesz wykorzystać jego doskonałe możliwości reklamowe i kierować je do konsumentów za pośrednictwem kanałów cyfrowych, takich jak poczta e-mail, telemarketing, posty, a nawet bezpośrednie połączenia telefoniczne. Wszystko zależy od tego, który kanał preferują twoi klienci.
Zarządzanie kampaniami CRM gwarantuje wzrost sprzedaży i zachęca nowych potencjalnych klientów do wybrania twojej firmy.
Jak wybrać najlepsze oprogramowanie CRM?
Przy tak wielu opcjach CRM ciężko zdecydować, który z nich jest najlepszy, a zapoznanie się z tak dużą ilością informacji na temat różnych oprogramowań może być przytłaczające.
Bez obaw. Ten artykuł pomoże ci wybrać rozwiązanie CRM, które najlepiej odpowiada twoim potrzebom biznesowym.
Przed wybraniem oprogramowania CRM trzeba wziąć pod uwagę następujące kwestie. Po pierwsze, należy zrozumieć, do czego służy oprogramowanie CRM i jakie korzyści może przynieść twojej firmie. Następnie należy dokładnie sprawdzić narzędzia i funkcje każdego typu rozwiązania CRM. Oceniając swoje potrzeby biznesowe, będziesz w stanie określić, które funkcje przyniosą ci największe korzyści.
Przed podjęciem jakichkolwiek długoterminowych zobowiązań sprawdź, czy ceny odpowiadają twojemu budżetowi.
Niektóre z głównych funkcji, które powinno posiadać dobre oprogramowanie CRM, to:
Wielokanałowa komunikacja
Wraz z cyfryzacją wszystkich aspektów życia klienci chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami z danym sklepem, produktem lub usługą na platformach mediów społecznościowych – to tak zwane nieproszone opinie.
Dobre narzędzie CRM powinno zapewniać kluczowe narzędzia do monitorowania interakcji z klientami i ich aktywności online. Powinno również być w stanie angażować konsumentów poprzez profesjonalne czaty na żywo. Inne ważne kanały komunikacji to e-maile i rozmowy telefoniczne.
- Zarządzanie kontaktami
Interfejsy CRM powinny być łatwe w użyciu, a platforma powinna być w stanie przechowywać, śledzić i organizować informacje kontaktowe oraz profile potencjalnych klientów w celu łatwego zarządzania kontaktami.
- Automatyzacja
Jako narzędzie zwiększające produktywność dobre oprogramowanie CRM powinno być w stanie zautomatyzować większość powtarzalnych zadań. Dzięki temu możesz zaoszczędzić czas i skupić się na dostarczaniu klientom usług wysokiej jakości.
- Integracja usług zewnętrznych
Oznacza to dodanie wszelkich niezbędnych usług zewnętrznych do już istniejącego projektu. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz dodać platformę WhatsApp, poprzez którą klienci mogą bezpośrednio się z tobą skontaktować.
Pozwala to zespołowi zaoszczędzić czas na inne kluczowe projekty.
- Analiza raportów
Ten proces polega na pozyskiwaniu istniejących informacji i prezentowaniu ich w przystępny i łatwy do zrozumienia sposób. Co więcej, dodanie wartości do danych i ich prezentacja czyni je bardziej atrakcyjnymi. To funkcja, którą powinno zapewniać każde oprogramowanie CRM.
- Personalizacja
Wszyscy mamy różne preferencje, dlatego dobre oprogramowanie CRM powinno być w pełni konfigurowalne. Dzięki opcjom personalizacji wybrany przez ciebie CRM dostosuje się do twoich preferencji przy niewielkim wysiłku.
Ile średnio kosztuje oprogramowanie CRM?
Oprogramowanie CRM zapewnia szeroki wybór funkcji i narzędzi. W zależności od wielkości firmy i budżetu cena wybranego oprogramowania powinna odzwierciedlać jego wartość.
Należy wziąć pod uwagę plany cenowe, modele cenowe i dopuszczalną liczbę użytkowników miesięcznie.
Ceny oprogramowania CRM wynoszą średnio od 12$ do 50$ miesięcznie za użytkownika, podczas gdy najdroższe kosztują ponad 300$. Jednak wysoka cena nie zawsze jest równoznaczna z jakością, dlatego zalecamy zapoznanie się z różnymi planami cenowymi i określenie niestandardowych modeli cenowych, które będą dla ciebie odpowiednie. Tak, istnieje wiele systemów CRM, a każdy z nich oferuje różne pakiety.
Istnieją znakomici dostawcy, którzy pobierają niższe opłaty, a zapewniają jedne z najlepszych systemów CRM. Ponadto, jeśli nie zamierzasz inwestować w kosztowne oprogramowanie CRM i zadowolą cię ograniczone funkcje, możesz znaleźć nawet darmowe plany.
Pamiętaj tylko, aby przed podjęciem jakichkolwiek trwałych zobowiązań upewnić się, że twój ulubiony CRM może przynieść twojej firmie duży zwrot z inwestycji, zwiększyć sprzedaż i zagwarantować rozwój.
Najlepsze 25 oprogramowań CRM
1. LiveAgent
LiveAgent to najlepsze oprogramowanie do obsług zgłoszeń z wbudowaną platformą CRM dostosowaną do małych i średnich firm e-commerce. Oprócz CRM LiveAgent oferuje również kompleksowe funkcje obsług klienta, takie jak obsługa zgłoszeń, czat na żywo, call center i monitorowanie mediów społecznościowych, których można używać osobno lub w połączeniu. Jego podstawowe aplikacje CRM obejmują głównie narzędzia do automatyzacji sprzedaży i marketingu, oferujące liczne integracje z innymi firmami. Platforma LiveAgent jest w pełni konfigurowalna i zapewnia małym firmom doskonałe możliwości zwiększenia bazy klientów i rozwoju. Ich system obsługi zgłoszeń ujednolica komunikację i pozwala na łatwe przechowywanie i przeglądanie informacji na temat kontaktów w prawym panelu zgłoszenia. Dla większej wygody LiveAgent daje użytkownikom możliwość wyboru pomiędzy instalacją lokalną a internetową.
Dla kogo jest odpowiedni?
To świetne rozwiązanie dla firm dowolnej wielkości, które chcą być w kontakcie ze swoimi klientami i monitorować wydajność zespołu w ramach tej samej platformy.
Kluczowe funkcje
- W pełni zautomatyzowany system zgłoszeń z niestandardowymi domenami
- Funkcje czatu na żywo
- Call center dla połączeń przychodzących
- Obsługa klienta w mediach społecznościowych
- Raporty na temat obsługi klienta
- Całodobowy portal klienta
- Liczne aplikacje dla mobilnego help desk
- Rozbudowane zabezpieczenia help desk
Plusy
- Dane klientów przechowywane jako zgłoszenia
- Integracja z wieloma kanałami i programami
- Rozbudowane opcje konfiguracji
- Łatwa konfigracja dostosowana do wielu działów dużych firm
- Obsługa wielu języków
- Wsparcie 24/7/365
- Elastyczny cennik
Minusy
- Możliwość dopasowania CRM do swoich potrzeb
Cena
Darmowa wersja z maksymalnie 30-dniowym okresem próbnym i bez podawania danych karty kredytowej. Płatne plany kosztują 9$, 29$ i 49$ za użytkownika miesięcznie.
2. Firmao
Firmao, to polskie oprogramowanie do automatyzacji procesów CRM/WMS dostępne w chmurze. Od 13 lat jest sprzedawany w Polsce i na rynkach zagranicznych i może pochwalić się dziesiątkami tysięcy zadowolonych użytkowników. Firmao jest kompleksowym narzędziem typu All-in-One przeznaczonym do zarządzania wszystkimi działami firmy, od marketingu, poprzez sprzedaż, aż do obsługi posprzedażowej i serwisu. System może być łatwo zintegrowany z ponad 1000 zewnętrznych systemów IT. Firmao jest europejską alternatywą dla amerykańskich systemów takich jak Salesforce, HubSpot, hinduskiego Zoho, czy rosyjskiego Bitrix24
Dla kogo jest odpowiedni?
Dedykowany jest małym i średnim firmom produkcyjnym, sprzedażowym, usługowym i handlowym, a dzięki swojej modułowej budowie zapewnia wyjątkową możliwość szybkiego i łatwego dostosowania się do specyficznych potrzeb każdej firmy.
Kluczowe funkcje
- 1000+ integracji, w tym z Zapier oraz VOIP.
- Dostępne otwarte API.
- Wsparcie wielu walut.
- Funkcjonalność WMS/Produkcja.
- Centralizacja danych: różne informacje związane z klientami w jednym miejscu.
- Szybkie wystawianie dokumentów takich jak faktury, oferty, zamówienia.
- Automatyzacja procesu wystawiania faktur wraz z kontrolą płatności.
- Zarządzanie pracą pracowników poprzez przydzielanie zadań i ewidencję czasu pracy.
- Zarządzanie kontaktem z klientem poprzez integrację z pocztą e-mail, telefonią, czatem.
- Obsługa magazynu.
- Możliwość przechowywania danych na własnym serwerze (on-premise).
Plusy
- Łatwa organizacja i automatyzacja procesu sprzedaży
- Trzynaście wersji językowych: w tym polska, angielska oraz ukraińska
- Możliwość wielu modyfikacji i personalizacji elementów
- Możliwość zakupu różnych planów dla osób z jednego zespołu
- Możliwość łatwego skonfigurowania, dopasowania systemu do specyficznych potrzeb
Minusy
- Bardzo dużo funkcjonalności w jednym miejscu, co może prowadzić do trudności w znalezieniu konkretnych funkcji.
- Poza okresem testowym brak bezpłatnej licencji.
Cena
Do wyboru mamy cztery licencje:
- Standard za 64zł
- Professional za 90zł
- Enterprise za 168zł
- Supreme za 259zł za użytkownika miesięcznie.
Wybierając płatność za rok z góry możemy uzyskać 23% zniżki. Darmowy trial: 14 dni. Po tym okresie, należy wykupić płatną subskrypcję
3. HubSpot
HubSpot CRM to system CRM w chmurze, którego celem jest pomaganie firmom w pielęgnowaniu relacji z potencjalnymi klientami, analizowaniu różnych wskaźników działalności firmy i automatycznym śledzeniu interakcji z klientami na wielu platformach. Świetnie sprawdza się w firmach B2B i B2C, ponieważ oferuje wizualny pulpit nawigacyjny do przeglądania całego lejka sprzedaży w czasie rzeczywistym. Korzystanie z niego oznacza, że możesz automatycznie śledzić interakcje z klientami za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji i przechowywać dane na osi czasu uporządkowanej według leadów. Hubspot CRM oferuje mieszane systemy zarządzania relacjami z klientami do zarządzania kontaktami, generowania leadów, zarządzania pipeline’em sprzedaży i automatyzacji marketingu e-mailowego.
Dla kogo jest odpowiedni?
To świetne oprogramowanie CRM zarówno dla firm B2B, jak i B2C.
Kluczowe funkcje
- Zbiorcze wiadomości e-mail
- Biblioteka dokumentów
- Czat na żywo
- Fora dla użytkowników
- Integracja Outlooka, Gmaila i ponad 300 innych narzędzi
- Śledzenie wiadomości e-mail i powiadomienia
- Planowanie spotkań
- Automatyczny dziennik aktywności sprzedażowej
- Zarządzanie ofertami, zadaniami i kontaktami
- Panel raportów
Plusy
- Dobry, bardzo responsywny interfejs użytkownika
- Śledzi pozycję klienta w pipelinie sprzedażowym oraz transakcje
- Brak konieczności zmiany przepływu pracy
- Akademia HubSpot, która pomaga zdobywać leady
Minusy
- Darmowa wersja wymaga wielu dodatkowych funkcji
- Nie jest to kompleksowe narzędzie dla twojej firmy
Cena
Możesz korzystać z HubSpot za darmo, ale istnieje również wersja płatna. Dostęp do płatnej wersji, która dostosowuje się do różnych działów, kosztuje 112,50$ miesięcznie.
Wersje sprzedażowe, usługowe i marketingowe kosztują 50$ miesięcznie. HubSpot oferuje również wersję dla dużych przedsiębiorstw o miesięcznym koszcie 1200$ oraz wersję marketingową za 3200$ miesięcznie.
4. Keap
Keap CRM to narzędzie do automatyzacji marketingu i sprzedaży, które pomaga małym firmom zwiększyć sprzedaż i zdefiniować procesy. To rozwiązanie CRM w chmurze, które najlepiej nadaje się dla firm chcących poprawić jakość obsługi klienta i usprawnić sprzedaż. Pozwala na łatwe segmentowanie listy kontaktów, śledzenie interakcji z klientami, automatyzowanie wiadomości e-mail i prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych. Oferuje również kilka funkcji e-commerce, które umożliwiają użytkownikom zarządzanie zapasami, śledzenie aktywności w sklepie internetowym i realizację zamówień. Możesz wygodnie sprawdzać dane na temat ROI i analizować wydajność swoich e-maili oraz kampanii marketingowych za pomocą narzędzi systemu raportowania i analizy Keap.
Dla kogo jest odpowiedni?
Idealne dla małych firm i start-upów, które chcą zwiększyć sprzedaż.
Kluczowe funkcje
- Klienci mogą płacić poprzez proste kliknięcie linku
- Dostęp do informacji o klientach na różnych urządzeniach
- Integracja z Gmailem i Outlookiem
- Planowanie spotkań
- Szablony wiadomości e-mail
- Spersonalizowana komunikacja
- Panel do śledzenia kampanii sprzedażowej
- Świetne formularze do zbierania danych klientów
Plusy
- Inteligentne formularze do zbierania informacji o leadach
- Automatyczne wiadomości e-mail
- Świetne do przypisywania zadań i ulepszania obsługi klienta
- 14-dniowy, darmowy okres próbny
- Wsparcie w wielu języków
Minusy
- Użytkownicy zapisują pracę ręcznie
- Rozeznanie się w licznych funkcjach na początku może być trudne
Cena
Za pakiet Lite zapłacisz 79$ miesięcznie, a za wersję Pro 159$ miesięcznie. Pakiet Max kosztuje 199$ miesięcznie.
5. Freshworks
Freshworks to system CRM do automatyzacji sprzedaży, który personalizuje interakcje z klientami i skraca ogólny proces sprzedaży, zapewniając szybki rozwój firmy. Jako dostawca rozwiązań CRM w chmurze Freshworks oferuje firmom z różnych branż wygodny i skuteczny sposób zarządzania wszystkimi interakcjami z klientami. Jego najprzydatniejsze funkcje obejmują śledzenie leadów, telefonowanie jednym kliknięciem, śledzenie zdarzeń oraz wysyłanie i monitorowanie zbiorowych wiadomości e-mail.
Freshworks segmentuje kontakty na podstawie ich ogólnego zachowania online, klasyfikuje leady na podstawie ich wyników i automatycznie nadaje priorytety potencjalnym klientom z najwyższymi wynikami. Funkcja widoku klienta 360° zapewnia również szczegółowe informacje o każdej szansie na liście kontaktów.
Dla kogo jest odpowiedni?
Ten CRM jest świetny dla firm różnej wielkości, a szczególnie przydatny jest dla zespołów sprzedażowych. Często jest wyborem małych i średnich firm, ponieważ łatwo go skonfigurować i rozpocząć korzystanie.
Kluczowe funkcje
- Klasyfikacja leadów
- Widok 360°
- Automatyczne uzupełnianie profili
- Robienie notatek, umawianie spotkań i planowanie zadań
- Czat na żywo
- Wsparcie 24/7
- Panel raportów
- Ustalanie celów
- Integracja SMS-ów
- Zarządzanie ofertami i leadami
- Biblioteka dokumentów
Plusy
- Wykonywanie i otrzymywanie połączeń przy użyciu wbudowanego telefonu
- Wsparcie klienta poprzez FreshDesk
- Narzędzia do zarządzania
- Dość przystępny cenowo
- Można wykorzystać go do rozwijania zespołów sprzedażowych
- Inteligentne funkcje sprzedażowe
- Wsparcie w wielu językach
Minusy
- Niezbyt intuicyjny interfejs
- Ograniczona liczba integracji
Cena
Za każdego użytkownika zapłacisz 29$ miesięcznie. Wersja Blossom zaczyna się od 19$ miesięcznie, podczas gdy wersja Garden kosztuje 35$. Wersja Estate kosztuje 65$ miesięcznie, a wersja Forest 79$ miesięcznie.
6. Zoho
Zoho to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami w chmurze, które koncentruje się na pomaganiu firmom każdej wielkości w zwiększaniu konwersji leadów, zaangażowania klientów i przychodów w jednym miejscu. Platforma CRM od Zoho oferuje głównie systemy automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz inne ważne funkcje związane ze wsparciem technicznym, obsługą klienta i analityką. Innymi słowy, Zoho pomaga firmom wspierać klientów w czasie rzeczywistym za pomocą wielu kanałów. Dzięki Zia (opartemu na sztucznej inteligencji konwersacyjnemu asystentowi CRM) użytkownicy Zoho mogą skutecznie przewidywać najlepszy moment na rozpoczęcie kontaktu z klientami. Wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwia platformie skanowanie wiadomości e-mail i wyświetlanie odpowiednich statystyk w celu skutecznego podjęcia szybkich działań.
Dla kogo jest odpowiedni?
CRM od Zoho jest dobrym rozwiązaniem dla małych firm, które chcą zwiększyć skalę swojej działalności.
Kluczowe funkcje
- Zaawansowane opcje personalizacji dla modułów i przycisków
- Integracja z Google Ads
- Zarządzanie zapasami
- SalesIQ do monitorowania odwiedzających i zarządzania sprzedażą
- W pełni konfigurowalny panel
- Łatwe przeprowadzanie kampanii w mediach społecznościowych
- Integracja poczty e-mail ułatwiająca marketing e-mailowy
- Klasyfikacja leadów
- Zarządzanie leadami
- Wnioski z wiadomości e-mail
- Przekierowywanie wiadomości e-mail
- Powiadomienia w czasie rzeczywistym
- Integracja z różnymi urządzeniami
- Obsługa wielu walut
- Fora dla użytkowników 24/7
- Biblioteka dokumentów
- Czat na żywo
- Portale klienta
Plusy
- Interaktywny
- Łatwy w użyciu
- Stosunkowo tani CRM oferujący wiele funkcji
- Możliwość tworzenia złożonych przepływów pracy
- Darmowy dla do 3 użytkowników
- Łatwa integracja z kompatybilnymi narzędziami
Minusy
- Mniej intuicyjny i łatwy w użyciu niż inne oprogramowanie CRM
- Wymaga konfiguracji opcji personalizacji
- Obsługa klienta nie jest zbyt responsywna
Cena
Istnieje darmowa wersja, ale ma bardzo niewiele funkcji. Możesz wykupić wersję Standard, Professional, Enterprise lub Ultimate. Wersja Enterprise kosztuje 35$ miesięcznie, a wersja Standard 12$ miesięcznie. Jeśli chcesz kupić wersję Professional, zapłacisz 20$ miesięcznie, a wersja Ultimate kosztuje 45$ miesięcznie.
7. Agile
Agile to kolejne narzędzie CRM w chmurze, które pomaga zarówno małym, jak i średnim przedsiębiorstwom w automatyzacji sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Oferuje głównie telefoniczne, oprogramowanie do zarządzania kontaktami, funkcje planowania spotkań, kreator stron docelowych, narzędzia do zarządzania projektami i funkcje zarządzania bazą wiedzy. Moduł do zarządzania kontaktami pozwala użytkownikom rejestrować, przechowywać, uzyskiwać dostęp i zarządzać istotnymi danymi klientów, takimi jak informacje o klientach i historia interakcji.
Oprogramowanie CRM Agile pomaga firmom śledzić odwiedzających ich strony internetowe, analizować ich zachowanie w sieci i automatycznie tworzyć skuteczne kampanie za pomocą interfejsu automatyzacji marketingu typu „przeciągnij i upuść”. Posiada w pełni konfigurowalną funkcję zarządzania zadaniami, obsługuje integrację z mediami społecznościowymi i pozwala użytkownikom wysyłać automatyczne przypomnienia na podstawie czasu i opcji klienta.
Dla kogo jest odpowiedni?
Platforma jest idealna dla zespołów sprzedaży i marketingu w małych i średnich firmach.
Kluczowe funkcje
- Automatyzacja poczty głosowej
- Możliwość dołączania załączników
- Możliwość dzwonienia do wielu klientów jednym kliknięciem
- Zaawansowana analityka i raporty
- Dostęp do danych klientów z ich notatek, rozmów i połączeń
- Analizuje podróż leadów przed dokonaniem zakupu
- Zarządzanie kontaktami
- Umawianie spotkań
Plusy
- Darmowe do 10 użytkowników
- Marketing, obsługa klienta i sprzedaż w jednym miejscu
- Udostępnianie kalendarza biznesowego online
- Zarządzanie kontaktami
- Wysoce skalowalny
- Szybkie oprogramowanie w chmurze
- Liczne integracje
Minusy
- Obsługa klienta tylko w języku angielskim
- Obsługa klienta tylko w dni robocze
- Deweloperzy mogliby ulepszyć interfejs użytkownika
Cena
Dostępna jest darmowa wersja, a płatne plany wahają się od 8,99$ (plan Starter) do 47,99$ (plan Enterprice) miesięcznie.
8. Salesforce
Salesforce, oparte na Customer 360, to zorientowany na rozwój CRM, który zapewnia spersonalizowane rozwiązania dla małych firm w celu zwiększenia sprzedaży i przyspieszenia usług obsługi klienta. Możliwości tego oprogramowania CRM na żądanie obejmują głównie automatyzację marketingu, zarządzanie leadami i zarządzanie kontaktami. Mówiąc prościej, Salesforce pozwala przede wszystkim zarządzać kontami klientów, monitorować kampanie marketingowe, śledzić leady sprzedażowe i świadczyć usługi posprzedażowe. Ich ulepszona wersja, Lightning Experience – powszechnie określana jako przyszłość sprzedażowych CRM – oferuje zorientowane na działanie środowisko dla przedstawicieli handlowych mające na celu usprawnienie procesów sprzedaży. Mimo że technologia Salesforce CRM jest dostępna tylko w modelu SaaS, świetnie sprawdza się zwłaszcza w celu śledzenia wydajności i pozyskiwania potencjalnych klientów.
Dla kogo jest odpowiedni?
Idealny dla małych i średnich firm, które szukają CRM oferującego więcej elastyczności.
Kluczowe funkcje
- Zarządzanie kontaktami
- Spersonalizowany feed
- Wizualny przepływ pracy
- Zarządzanie sprzedażą
- Zarządzanie szansami
Plusy
- Łatwe dostosowywanie
- Kompatybily z systemem Android, Windows, Linux i Mac
- Obsługa wielu walut i wsparcie w wielu językach
- Wbudowane klasyfikowanie leadów
- Masowe wiadomości e-mail
- Wsparcie 24/7
- Wysoce spersonalizowany i zautomatyzowany
- Integracja z Zendesk, LeadExec, Zuora i Ambassador
- Wsparcie sprzedaży, marketingu i analityki
Minusy
- Skomplikowana konfiguracja
- Konieczność włączenia dodatków
Cena
Wersje obejmują najtańszy plan Essentials (25$/miesiąc/użytkownika) i Pardot Growth, który jest najdroższy (1250$/miesiąc/użytkownika). Wersje Sales i Professional kosztują po 75$/użytkownika/miesiąc.
9. Pipedrive
Pipedrive to narzędzie CRM do zarządzania sprzedażą i pipeline’em, zaprojektowane tak, by pomagać firmom skupić się na rozwoju, zamiast tracić czas na powtarzalnych zadaniach manualnych. Pipedrive, wykorzystujący podejście do sprzedaży oparte na działaniach, umożliwia firmom usprawnienie wszystkich aktywności związanych z konwersją sprzedaży. To platforma CRM w chmurze, do której można uzyskać dostęp w dowolnym momencie z każdego urządzenia z dostępem do Internetu.
Pipedrive zapewnia menedżerom sprzedaży pełny wgląd w cały pipeline sprzedaży poprzez solidny interfejs CRM, który wyświetla postępy transakcji i możliwe do wykonania kroki dla danych pozycji. Możesz wygodnie korzystać z funkcji Activity i Goal, aby śledzić wszystkie działania w ramach pipeline’u, które wciąż oczekują na realizację. Inne pożądane funkcje, na które warto zwrócić uwagę, obejmują płynną integrację systemów mailingowych i niestandardowe raporty na temat sprzedaży.
Dla kogo jest odpowiedni?
Ten CRM jest doskonały, jeśli potrzebujesz łatwej w użyciu platformy. Zespoły sprzedażowe skorzystają na dostępnych opcjach automatyzacji.
Kluczowe funkcje
- Zarządzanie leadami
- Śledzenie komunikacji
- Integracja telefonu komórkowego
- Pipeline’y sprzedaży
Plusy
- Niestandardowe raporty ze śledzeniem sprzedaży
- Wskazówki na zwiększenie sprzedaży
- Raporty na temat źródeł nowych leadów
- Prosty
Minusy
- Ograniczona funkcjonalność
Cena
Plan Essential płatności kosztuje 12,50$ miesięcznie, a plan Enterprise 99$. Pozostałe dwa pakiety to Professional (49,90$ miesięcznie) i Advanced (24,90$)
10. Scoro
Scoro to profesjonalny system CRM w przeglądarce internetowej, który pomaga firmom koordynować procesy sprzedaży i zwiększać wydajność zespołu, korzystając z pełnego zestawu funkcji poprawiających produktywność w zakresie współpracy, zarządzania pipeline’em sprzedaży, rozliczeń, zarządzania projektami i raportowania. Przydatną funkcją jest to, że tylko osoby z uprawnieniami mogą uzyskać dostęp do poszczególnych projektów i pracować nad nimi. Poza tym interfejs Scoro to centralny panel, który na jednym ekranie wyświetla szczegółowe informacje o koncie, w tym kluczowe wskaźniki wydajności i zmiany zadań. Dzięki tym danym możesz nadzorować postępy w pracy, wybierając projekty, którym chcesz nadać priorytet i ustalać terminy tak, aby nie nakładały się na siebie.
Dla kogo jest odpowiedni?
To kompleksowe oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami, które może obsługiwać firmy wszelkich rodzajów. Nieważne, czy masz małą firmę, czy wielkie przedsiębiorstwo – możesz liczyć na Scoro.
Kluczowe funkcje
- Możesz zobaczyć przychody i budżety w każdym miesiącu dla każdego ze swoich projektów
- Możesz zarządzać wydajnością firmy bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego oprogramowania
- Monitoruje liczbę faktur wystawionych przez firmę
- Możesz sprawdzić, ile wycen zamieniło się w sprzedaż
- Możesz zobaczyć aktualny budżet i monitorować harmonogram projektów
Plusy
- Doskonały interfejs użytkownika i doświadczenie użytkownika
- Kompaktowa platforma
- Szybki i bogaty w informacje
- Świetne systemy wystawiania faktur i przypomnień
Minusy
- Synchronizacja przy użyciu Outlooka zajmuje dużo czasu
- Brak darmowej wersji
Cena
Dostępny jest 14-dniowy bezpłatny okres próbny, po którym należy wybrać płatny plan. Ceny różnią się w zależności od planu, a najtańsza subskrypcja zaczyna się od 22$ za użytkownika miesięcznie.
11. Microsoft Dynamic 365
Jeśli chcesz zachwycić klientów i przypieczętować wasze relacje, weź pod uwagę to narzędzie. Microsoft Dynamics 365 pomoże ci w wirtualnych interakcjach, łącząc klientów, pracowników i zarządzanie danymi. Oferuje w pełni niezależny internetowy ekosystem CRM, który koncentruje się na sprzedaży, obsłudze klienta i usługach terenowych, zapewniając natywne integracje z innymi aplikacjami Office 365. Jeśli szukasz dobrej automatyzacji projektów lub narzędzia do zarządzania leadami, w ten sposób możesz zadbać o płynną komunikację z klientami. Zarówno opcje SaaS, jak i instalacji lokalnej są wyposażone w interaktywne interfejsy (zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych) oraz kompleksowe zabezpieczenia bazy danych i oferują integracje API.
Dla kogo jest odpowiedni?
Nieważne, na jakim etapie znajduje się twoja firma, Microsoft Dynamics zaspokoi twoje potrzeby. Oferuje plany odpowiednie zarówno dla nowych firm, jak i dla tych o ugruntowanej pozycji na rynku. Co więcej, nie musisz być specem od technologii, żeby korzystać z oprogramowania.
Kluczowe funkcje
Wzmacnia cyfrowy pipeline sprzedaży i wyświetla zautomatyzowane rekomendacje.
Działa płynnie z wieloma dostawcami usług komunikacyjnych.
Kalendarze pomagają w planowaniu działań biznesowych.
Dzięki wersjom mobilnym możesz logować się i udostępniać informacje w dowolnym momencie.
Plusy
- Łatwa personalizacja
- Microsoft Dynamics 365 płynnie integruje się z innymi oprogramowaniami, takimi jak produkty Microsoft i Outlook dla poczty e-mail oraz kalendarza
- Oferuje proste zarządzanie raportami
Minusy
- Przez liczne opcje konfiguracji zarządzanie pozwoleniami jest skomplikowane
- Jeśli nie masz doświadczenia z Microsoft Dynamics, może być skomplikowane i mylące.
- Nawigacja po interfejsie może być trudna dla nowych użytkowników
Cena
Każdy plan ma określoną cenę. Business Central Essentials kosztuje 70$ za użytkownika miesięcznie, Business Central Premium 100$ za użytkownika miesięcznie, Customer Service Professional od 20$ do 50$ za użytkownika miesięcznie, a Sales Professional od 20$ do 65$ za użytkownika miesięcznie.
Tired of searching?
Are you still looking for software that will help you improve your customer service? LiveAgent may be the solution for you!
12. Salesmate
Salesmate zaspokaja przede wszystkim potrzeby małych i średnich firm z różnych branż w zakresie zarządzania relacjami z klientami. To technologia CRM w chmurze, która oferuje głównie narzędzia automatyzacji do zarządzania kontaktami, pipeline’ami sprzedaży, kampaniami marketingu e-mailowego, integracjami telefonicznymi i czatami wewnętrznymi. Moduł zarządzania kontaktami działa jako centrum do importowania i przechowywania kontaktów z zewnętrznych punktów przechowywania, takich jak Kontakty Google, ułatwiając przypisywanie i łączenie leadów z konkretnymi przedstawicielami handlowymi. Widok pipeline’u sprzedaży ułatwia zarządzanie, ustalanie priorytetów i automatyzację różnych etapów transakcji. To wszystko można też zrobić zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej Salesmate.
Dla kogo jest odpowiedni?
Salesmate został stworzony do obsługi firm różnej wielkości. Jego funkcje są obiecujące, a wyniki satysfakcjonujące. Twój plan określi to, jak będziesz używać oprogramowania. Istnieją plany dla firm każdej wielkości.
Kluczowe funkcje
- Posiada funkcje integracji umożliwiające importowanie i przechwytywanie kontaktów z plików Excel, CSV i urządzeń mobilnych
- Pliki można filtrować według określonych kryteriów, aby później łatwo je znaleźć
- Przepływy pracy automatyzują wysyłanie e-maili
- Możesz używać akcji zbiorczych do zarządzania kontaktami, scalania, usuwania lub aktualizowania dowolnych informacji
Plusy
- Zapewnia bezpieczeństwo, oferując pełną kopię zapasową i ochronę danych
- Ułatwia komunikację i koordynację między zespołami i klientami
- Doskonała obsługa klienta
Minusy
- Automatyzacja przepływów pracy wymaga nieco wiedzy technicznej
- W funkcji wyszukiwania nie można wpisywać wyróżnionego tekstu
Cena
Plan Starter kosztuje 12$ za użytkownika miesięcznie, ceny planu Growth zaczynają się od 24$ za użytkownika miesięcznie, a plan Boost kosztuje 40$ za użytkownika miesięcznie.
13. Spiro
Spiro, zachwalane jako jedno z najbardziej proaktywnych oprogramowań CRM, to kompleksowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie CRM ulepszające relacje z klientami, ułatwiające sprzedaż i umożliwiające obsługę telefoniczną. Jest natywnie zbudowany dla zespołów sprzedażowych w organizacjach zatrudniających około 100-1500 pracowników, ponieważ dobrze sprawdza się w ocenianiu danych sprzedażowych i generowaniu rekomendacji, które można wykorzystać w praktyce. Działa jako osobisty asystent sprzedaży i jest wyposażony we wbudowane funkcje dzwonienia i wysyłania wiadomości tekstowych, które są zsynchronizowane z automatycznymi przypomnieniami i modułami śledzenia aktywności dla wszystkich zaplanowanych spotkań z klientami.
Dla kogo jest odpowiedni?
To narzędzie to dobry wybór dla każdego, kto ma firmę i chce ją ulepszać. Może pomóc ci rozwinąć początkujący biznes, a jeśli masz już ugruntowaną pozycję na rynku, to oprogramowanie pomoże ci wejść na nowe wyżyny.
Kluczowe funkcje
- Wysyła przypomnienia generowane przez sztuczną inteligencję, dzięki czemu nie ma potrzeby wprowadzania danych
- Zasugeruje, jakie kroki należy podjąć po rozpoznaniu anomalii w pipelinie
- Oferuje zarządzanie pocztą e-mail, kontaktami i kalendarzem
Plusy
- Obsługa klienta Spiro jest bardzo responsywna
- Doskonały interfejs użytkownika
- Dostępny na urządzeniach mobilnych
Minusy
- Sekcja raportów jest zbyt szczegółowa, przez co nie jest przejrzysta
- Brak opcji automatyzacji wiadomości e-mail
Cena
Spiro oferuje model cenowy oparty na subskrypcji, ale przed otrzymaniem wyceny musisz skontaktować się z nimi w celu ustalenia dokładnych potrzeb.
14. Copper
Masz dość żmudnych, powtarzalnych zadań administracyjnych lub zbyt zaawansowanych narzędzi CRM? Copper jest znany jako jedne z łatwych w użyciu narzędzi CRM dla firm, które mają na celu usprawnienie zarządzania relacjami z klientami i pozyskiwania leadów. Dobrze integruje się ze wszystkimi aplikacjami Google, umożliwiając użytkownikom płynne zarządzanie wszystkimi zadaniami i interakcjami z klientami. Aby zapewnić budowanie wartościowych i długotrwałych relacji, Copper nieustannie przypomina użytkownikom o konieczności dotarcia do nowych kontaktów i śledzenia oczekujących transakcji.
Dla kogo jest odpowiedni?
Jeśli chcesz budować relacje i zwiększać przychody swojej firmy, Copper może być opcję dla ciebie. Oferują plany dla firm wszystkich rozmiarów.
Kluczowe funkcje
- Automatyzuje powtarzalne zadania i umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail
- Pomaga uporządkować wszystkie kontakty i informacje o klientach
- Tworzy kopie zapasowe i weryfikuje dane, aby upewnić się, że są bezpieczne
- Może śledzić i przechwytywać rozmowy oraz leady bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej
- Oferuje kompleksową funkcję raportowania, która zapewnia doskonały wgląd w wyniki firmy
Plusy
- Oferuje dobry interfejs użytkownika
- Dobrze integruje się z Google Workspace
- Możesz uzyskać do niego dostęp z telefonu komórkowego
- Obsługa klienta Copper jest niesamowita
Minusy
- Nie można utworzyć kalendarza ani wiadomości e-mail z poziomu narzędzia CRM, konieczne jest przekierowanie do okna Gmaila, co może być kłopotliwe
- Tworzenie raportów może być mylące, jeśli nie masz z tym doświadczenia
Cena
Copper umożliwia skorzystanie z 14-dniowego okresu próbnego przed zakupem lub podjęciem innej decyzji. Do wyboru są różne plany: plan Basic kosztuje 25$ za użytkownika miesięcznie, plan Professional 59$ za użytkownika miesięcznie, a plan Business 119$ za użytkownika miesięcznie.
15. Nimble
Nimble to wielofunkcyjne rozwiązanie CRM z widżetem przeglądarki, które oferuje mobilne funkcje automatyzacji działań sprzedażowych dla małych i średnich firm. Wypełnia profile klientów i zapisy interakcji z różnych list kontaktów, rozmów z klientami i działań w mediach społecznościowych. Jego najpopularniejsze funkcje obejmują śledzenie transakcji, zarządzanie pipeline’em, zarządzanie zadaniami, zarządzanie kontaktami i zintegrowany social listening w celu skutecznego angażowania poszczególnych kontaktów podczas działań informacyjnych i kontrolnych.
Wbudowany „silnik reguł” Nimble jest zazwyczaj ustawiony tak, aby uczyć się zachowań użytkowników i generować dane, które można wykorzystać na podstawie sygnałów społecznościowych wyświetlanych na stronie Today (Dzisiaj) jako kluczowe priorytety i szanse na nawiązanie interakcji.
Dla kogo jest odpowiedni?
Nimble został stworzony, aby przyspieszyć procesy biznesowe i dać ci więcej czasu na szukanie i utrzymywanie klientów, bez względu na wielkość firmy.
Kluczowe funkcje
- Możesz filtować kontakty
- Może dodawać linki do profili społecznościowych kontaktów, aby umożliwić znajdowanie ważnych informacji
- Umożliwia zarządzanie wydarzeniami i zadaniami z kalendarza
- Może automatycznie synchronizować pocztę e-mail, kalendarze, Google Apps, kontakty Office 365 i wszystkie interakcje pracowników, aby zapewnić aktualne i dokładne informacje
Plusy
- Przechowuje i organizuje wszystkie informacje o klientach w jednym miejscu, dzięki czemu są łatwo dostępne
- Dzięki Nimble możesz tworzyć, edytować i przeglądać swoje zapisy z dowolnego miejsca
- Automatycznie dostarcza informacje, które pomagają w organizacji działań marketingowych
- Ma łatwy w obsłudze interfejs użytkownika
Minusy
- Jednocześnie można wysłać tylko 100 wiadomości e-mail
- Praca z kilkoma lejkami jednocześnie może okazać się wolniejsza
Cena
Nimble oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny (bez podawania danych karty kredytowej), z którego możesz skorzystać, zanim zdecydujesz się na płatną wersję. Ceny subskrypcji wahają się od 19$ za użytkownika miesięcznie przy płatności rocznej i 25$ przy płatności miesięcznej.
16. Creatio
Narzędzie Creatio CRM pomaga w usprawnieniu interakcji z klientami, a jednocześnie organizuje pracę personelu za pomocą ujednoliconego interfejsu. Creatio inteligentnie wykorzystuje system BPM do automatyzacji sprzedaży, marketingu i świadczenia usług dla średnich i dużych firm w celu zapewnienia stałego wsparcia klienta i zarządzania całym cyklem życia klienta. Innymi słowy, Creatio to kompleksowy pakiet CRM, który zapewnia szybkie rozwiązania umożliwiające użytkownikom przeglądanie wyników marketingowych, lejków sprzedaży i interakcji z klientami.
Z systemu Creatio można obecnie korzystać w chmurze i lokalnie. Jest w pełni kompatybilny zarówno z systemem Windows, jak i iOS na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych.
Dla kogo jest odpowiedni?
Nie ma potrzeby być sceptycznym. Przystępna cena i wydajność tego narzędzia dają to, co najlepsze pod każdym względem.
Narzędzie nie wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej. Cena jest przystępna dla firm wszystkich rozmiarów.
Kluczowe funkcje
- Automatycznie zarządza przepływami pracy i wszystkimi procesami sprzedaży
- Oferuje kompleksową platformę do zarządzania sprzedażą, która może pomóc przyspieszyć zarówno małe, jak i złożone procesy sprzedaży
- Poprawia wyniki firm dzięki funkcji przewidywania, ustalania celów i analizy, która umożliwia przeglądanie bieżących wskaźników sprzedaży
Plusy
- Pozwala na łatwe generowanie raportów statystycznych
- Projektowanie obszaru roboczego jest łatwe i przyjemne
- Jest niezawodny i łatwy w użyciu
Minusy
- Konfiguracja uprawnień jest myląca z powodu dużej ilości poziomów
- Jeśli chcesz użyć modułu marketingowego, potrzebujesz oddzielnej licencji
- Czasem zapisywanie zmian zajmuje dużo czasu
Cena
Narzędzie Creatio oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny i można nawet poprosić o demo na żywo. Wyceny zwykle są podawane po zainicjowaniu kontaktu.
17. OnePageCRM
OnePageCRM to kolejne doskonałe oprogramowanie CRM w przeglądarce przeznaczone dla firm, które muszą zautomatyzować różne procesy, takie jak planowanie ponownego kontaktu z leadami, generowanie praktycznych pulpitów nawigacyjnych dla zespołów sprzedażowych i inne zadania administracyjne. Jego projekt wykorzystuje metodę sprzedażową Next Action i zastrzeżoną zasadę GTD (Getting Things Done).
OnePageCRM oferuje wydajne narzędzia do zarządzania relacjami z klientami i marketingu, które upraszczają procesy biznesowe i eliminują powtarzalne zadania administracyjne dla sprzedawców. Dostęp do systemu można łatwo uzyskać za pośrednictwem obsługiwanych przeglądarek internetowych i aplikacji mobilnych. Oprócz popularnych funkcji zarządzania kontaktami, które pozwalają użytkownikom na rejestrowanie połączeń i monitorowanie interakcji oraz działań kontaktów z jednego miejsca, to rozwiązanie CRM oferuje również zautomatyzowane narzędzie do przechwytywania leadów za pomocą jednego kliknięcia oraz kompleksową automatyzację masowych wiadomości e-mail. Narzędzie do raportowania i analizy zapewnia użytkownikom praktyczne wnioski i obsługę API do generowania leadów.
Dla kogo jest odpowiedni?
Czy chcesz, żeby twoja firma wypłynęła na szerokie wody? Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, to może być opcja dla ciebie. OnePageCRM jest odpowiednie dla firm wielu rozmiarów oraz użytkowników o różnym poziomie wiedzy technicznej.
Został stworzony, aby służyć firmom i wspierać ich rozwój.
Kluczowe funkcje
- Możliwość integracji z wieloma aplikacjami sprzedażowymi
- Możliwy dostęp z telefonu komórkowego
- Szybkie generowanie niestandardowych raportów
- Możliwość wysyłania masowych, spersonalizowanych wiadomości e-mail
Plusy
- Łatwe monitorowanie i przeglądanie interakcji w jednym miejscu
- Ułatwione uzyskiwanie szczegółowych informacji i prognozowanie
- Łatwe importowanie leadów
Minusy
- Brak integracji QuickBooks
- Integracja poczty e-mail nie jest prosta i potrzebujesz doświadczenia, żeby wydajnie z niej korzystać
Cena
OnePageCRM oferuje 21-dniowy bezpłatny okres próbny, który nie wymaga podawania danych karty kredytowej, a plany kosztują 12£ za użytkownika miesięcznie, 21,50£ za użytkownika miesięcznie lub 54£ za użytkownika miesięcznie.
18. Less Annoying CRM
Jak sama nazwa wskazuje, Less Annoying CRM (dosłownie „Mniej irytujący CRM”) to narzędzie zwiększające produktywność, które poprawia wyniki biznesowe i pomaga w zarządzaniu kontaktami, śledzeniu leadów i ponownym kontakcie bez irytowania potencjalnych klientów. To system zarządzania relacjami z klientami, który skupia się na obsłudze małych firm i start-upów.
System Less Annoying CRM jest dostępny w chmurze i oferuje szeroką gamę opcji konfiguracji, które uzupełniają jego łatwy w użyciu, interaktywny pulpit nawigacyjny. Jego możliwości obejmują różne funkcje automatyzacji do zarządzania sprzedażą i profilami kontaktów, umożliwiając użytkownikom konsolidację danych na temat kontaktów w ramach jednej platformy dostępnej dla całego zespołu sprzedażowego. Liczne opcje konfiguracji pozwalają na dopasowanie określonych procesów sprzedaży i leadów do zdefiniowanych procesów biznesowych i operacji.
Dla kogo jest odpowiedni?
Less Annoying CRM został zaprojektowany, aby pomagać w rozwoju małym firmom.
To oprogramowanie może pomóc wzmacniać relacje z klientami i eliminować kłopotliwe interakcje, które mogą powodować straty.
Kluczowe funkcje
- Możesz organizować zadania i wydarzenia w jednym kalendarzu
- Możesz przechowywać informacje o kontaktach w jednym miejscu
- Proste raporty na temat leadów, które pokazują aktualne sprawozdanie dla każdej sprzedaży w pipelinie
- Potężne funkcje personalizacji
Plusy
- Systemy kontaktów i planowania są łatwe w użyciu
- Odpowiednie dla małych firm
- Łatwa konfiguracja i obsługa
- Możliwość integracji najpopularniejszych aplikacji
Minusy
- Brak opcji integracji mediów społecznościowych
- Zawiera tylko podstawowe funkcje
Cena
Cena Less Annoying CRM wynosi 15$ za użytkownika miesięcznie, ale osoby z zespołami liczącymi więcej niż 10 użytkowników muszą skontaktować się z zespołem Less Annoying przed rejestracją.
19. Zendesk
Zendesk to kolejne świetne oprogramowanie CRM w chmurze, które pomaga właścicielom firm śledzić wszystkie interakcje z klientami na jednej platformie, jednocześnie monitorując postępy zespołu. Oferuje użytkownikom potężne, konfigurowalne narzędzia do tworzenia funkcjonalnych portali obsługi klienta, dogłębnych baz wiedzy i społeczności internetowych dla klientów. Jego kluczowe funkcje obejmują konfigurowalny portal front-end, liczne integracje z innymi firmami oraz funkcje interaktywnego czatu na żywo.
Interfejs internetowego portalu klienta Zendesk pomaga agentom obsługi klienta skutecznie śledzić zgłoszenia do obsługi klienta i zarządzać nimi. W przeciwieństwie do większości rozwiązań dostępnych na rynku Zendesk zapewnia użytkownikom również konfigurowalne narzędzia do brandingu stron wsparcia.
Dla kogo jest odpowiedni?
Przedstawiciele handlowi B2B kierujący zespołami liczącymi do 250 pracowników.
Kluczowe funkcje
- Funkcja czatu na żywo
- Automatyzacja interakcji
- Raporty na temat aktywności
- Funkcja tworzenia listy leadów
- Automatyczne wybieranie numerów
Plusy
- Łatwy w użyciu
- Interaktywny, intuicyjny interfejs
- Idealny do automatyzacji sprzedaży
- Oferuje darmowy okres próbny
- Pozwala na monitorowanie zespołu i zapobiega podwójnym rezerwacjom
Minusy
- Darmowa obsługa klienta bywa powolna
- Może być skomplikowany dla początkujących
Cena
Plany cenowe Zendesk zaczynają się od 19$ miesięcznie, a firma oferuje też bezpłatny okres próbny.
20. EngageBay
EngageBay to łatwy w użyciu CRM oferujący dobry stosunek wartości do ceny, który zawiera kompleksowy zestaw funkcji automatyzacji sprzedaży, obsługi klienta i marketingu w celu rozwoju firmy. To ujednolicona platforma, która pomaga w pozyskiwaniu, pielęgnowaniu, konwersji i utrzymaniu leadów, oferująca wyjątkową obsługę klienta.
EngageBay to platforma CRM w chmurze, która umożliwia firmom korzystanie z narzędzi marketingowych w celu efektywnego budowania długotrwałych relacji z klientami. Jej główne zalety obejmują szeroki zakres funkcji, które obsługują marketing e-mailowy, usługi wsparcia klienta, marketing stron docelowych, telefonię, zarządzanie kontaktami i planowanie spotkań. Wbudowany system CRM pozwala firmom monitorować leady i sprzedaż oraz zarządzać powiązanymi działaniami w ramach określonego pipeline’u sprzedaży. Poza tym EngageBay oferuje również funkcje marketingowe, które można wykorzystać do generowania większej liczby leadów poprzez interakcje w mediach społecznościowych, zautomatyzowane szablony marketingu e-mailowego i konfigurowalne wyskakujące okienka.
Dla kogo jest odpowiedni?
Małe i średnie firmy szukające kompleksowego narzędzia CRM.
Kluczowe funkcje
- Testy A/B
- Alerty dotyczące konta
- Analityka/śledzenie ROI
- Zarządzanie spotkaniami
- Targetowanie odbiorców
- Automatyczne odpowiedzi
- Automatyczne przekierowania
- Zarządzanie call center
Plusy
- Pomaga w marketingu i pielęgnowaniu leadów
- Bardzo responsywna obsługa klienta
- Oferuje rozbudowane integracje
- Pomaga w projektowaniu skutecznych kampanii e-mailowych
Minusy
- Ograniczone opcje szablonów
- Brak integracji SMS
Cena
EngageBay ma różne plany cenowe i oferuje bezpaty okres próbny, bezpłatną wersję oraz płatne plany zaczynające się od 99$ miesięcznie.
21. Nutshell
Nutshell to kompleksowe oprogramowanie CRM do sprzedaży, które pomaga usprawnić działanie firmy, wykonując większość zadań administracyjnych i pozwalając skupić się na zwiększaniu liczby leadów. Liczne integracje z innymi firmami pozwalają na połączenie z innymi oprogramowaniami używanymi przez małe firmy, takimi jak G Suite, MailChimp, QuickBooks itp. Zaletą Nutshell jest to, że zapewnia nieograniczone zasoby do przechowywania danych kontaktowych i zarządzania nimi, a jego narzędzie do raportowania jest w pełni konfigurowalne.
System Nutshell CRM jest w pełni przystosowany do urządzeń mobilnych i oferuje synchronizację w czasie rzeczywistym, umożliwiając płynną pracę zdalną globalnemu zespołowi sprzedaży. Oprócz tworzenia pięknych wiadomości e-mail bezpośrednio z Nutshell funkcja Nutshell Marketing wykorzystuje dane zapisane w CRM, umożliwiając użytkownikom automatyczne tworzenie niestandardowych grup odbiorców. Jak widać, Nutshell jest wszechstronnym narzędziem CRM do outreach marketingu.
Dla kogo jest odpowiedni?
Małe i średnie firmy oraz liderzy sprzedaży poszukujący CRM, który może pomóc w zarządzaniu zadaniami.
Kluczowe funkcje
- Funkcje automatyzacji sprzedaży
- Funkcje obsługi klienta
- Funkcje automatyzacji marketingu
- Zarządzanie projektami CRM i raportowanie
- Prognozy i analiza sprzedaży
- Funkcje personalizacji
- Integracja z mediami społecznościowymi
Plusy
- Doskonały do ustalania priorytetów zadań biznesowych
- Działa na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu
- Odpowiedni dla początkujących
- Konfigurowalny
Minusy
- Nie wszystkie funkcje są dostępne w aplikacji mobilnej
- Nie obsługuje wielu załączników do wiadomości e-mail
Cena
Nutshell oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, a płatne plany zaczynają się od 19$ za użytkownika miesięcznie (przy rozliczeniu rocznym) lub 22$ za użytkownika miesięcznie (przy rozliczeniu miesięcznym).
22. Apptivo
Apptivo to system zarządzania relacjami z klientami w chmurze, który oferuje liczne integracje z zewnętrznymi narzędziami dla firm wszystkich rozmiarów. Jego zestaw potężnych narzędzi obejmuje funkcje automatyzacji sprzedaży, narzędzia marketingowe i wszystko pomiędzy. To oprogramowanie CRM zapewnia firmom określone moduły do zarządzania kontaktami klientów, leadami, możliwościami interakcji i zgłoszeniami.
Apptivo zapewnia wszystkie niezbędne narzędzia do zarządzania kampaniami, segmentacji leadów i dbania o lojalność klientów. Inne dodatkowe aplikacje, które można włączyć do pakietu Apptivo, obejmują aplikacje do generowania raportów wydatków, zarządzania przepływami pieniężnymi oraz śledzenia licencji i ubezpieczeń.
Dla kogo jest odpowiedni?
Każda firma potrzebująca wielofunkcyjnego oprogramowania CRM, które jest w pełni konfigurowalne i obsługuje marketing e-mailowy w celu zwiększenia liczby leadów.
Kluczowe funkcje
- Konfigurowalny układ
- Śledzenie danych klienta przez cały cykl życia klienta
- Konfigurowalne pola
- Generator faktur PDF
- Natywna integracja z G Suite
- System wykrywania zduplikowanych informacji o leadach
Plusy
- Łatwe dostosowywanie
- Świetny interfejs na urządzeniach mobilnych
- Funkcje zezwoleń dotyczących bezpieczeństwa
- Najlepsze do zarządzania cyklem życia relacji z klientem
Minusy
- Ogólna wydajność spada wraz z upływem czasu
- Nie ma rozszerzonych interfejsów API
Cena
Model cenowy Apptivo obejmuje bezpłatny plan próbny i różne płatne plany, które zaczynają się od 10$ miesięcznie.
23. Capsule
Capsule CRM umożliwia głównie właścicielom małych firm organizowanie danych klientów i zarządzanie ich profilami. W przeciwieństwie do innych rozwiązań na rynku Capsule wprowadza dodatkowe innowacje w zakresie współpracy, aby zapewnić płynną komunikację między zespołami obsługi klienta. Jego funkcjonalność CRM działa całkowicie w chmurze, a moduł zarządzania zgłoszeniami doskonale nadaje się do szybkiego rozwiązywania zapytań klientów w ramach pipeline’u sprzedaży. Przypisane zadania i powiadomienia pomagają użytkownikom być na bieżąco, ustalając priorytety oraz harmonogram zadań.
Capsule oferuje w pełni konfigurowalne funkcje, co oznacza, że można łatwo dostosować system do potrzeb i preferencji firmy. Oprogramowanie CRM pozwala też użytkownikom ustawiać konfigurowalne cele dla różnych projektów w ramach ich pipeline’u i definiować proces sprzedaży.
Dla kogo jest odpowiedni?
Małe firmy i start-upy, które koncentrują się na budowaniu wysokiej jakości relacji z klientami.
Kluczowe funkcje
- Łatwe w użyciu funkcje zarządzania kontaktami
- Funkcja segmentacji odbiorców
- Liczne integracje z rozwiązaniami innych firm
- Raporty z podsumowaniem sprzedaży
- Zaawansowane funkcje ograniczania dostępu
- Wizualne śledzenie wydajności
Plusy
- Przypomnienia w celu monitorowania klientów
- Niesamowite funkcje tworzenia notatek
- Liczne integracje dla rozwoju małych i średnich firm
Minusy
- Ograniczone funkcje dla większych firm
Cena
Obecny cennik Capsule jest dość hojny. Obejmuje 30-dniowy bezpłatny okres próbny dla wszystkich planów, darmową wersję dla maksymalnie 2 użytkowników oraz płatne plany, które zaczynają się od 18$ za użytkownika miesięcznie.
24. InfoFlo
Według InfoFlo to jeden z najlepszych programów CRM do zarządzania danymi klientów i utrzymywania dobrych relacji z klientami. To zintegrowane oprogramowanie CRM, które obecnie można wdrożyć online lub lokalnie.
Główne funkcje InfoFlo obejmują narzędzia do automatyzacji marketingu e-mailowego, planowanie spotkań, zarządzanie projektami, natywne integracje i zarządzanie zadaniami w czasie rzeczywistym. System CRM zapewnia podstawowe integracje telefonii komputerowej, interfejs zarządzania kontaktami, funkcje obsługi klienta oraz automatyzację marketingu/sprzedaży.
Dla kogo jest odpowiedni?
Zarówno małe, jak i średnie firmy B2B, które szukają rozwiązania do zarządzania danymi kontaktowymi dla klientów z różnych branż, w tym nieruchomości, księgowości, opieki zdrowotnej itp.
Kluczowe funkcje
- Niestandardowe pola
- Marketing e-mailowy i udostępnianie dokumentów
- Szybka wyszukiwarka
- Zarządzanie zadaniami
- Dożywotnie bezpłatne aktualizacje
- Dostępny na urządzeniach mobilnych
Plusy
- Łatwa integracja z rozwiązaniami innych firm
- Ulepszone bezpieczeństwo danych
- Ułatwione zarządzanie zadaniami
- Świetne działanie na urządzeniach mobilnych
Minusy
- Pakiet podstawowy nie obejmuje raportowania
Cena
InfoFlo oferuje 30-dniowy bezpłatny pakiet próbny i dwa płatne plany, które zaczynają się od 99$ za użytkownika.
25. OroCRM
OroCRM to oprogramowanie CRM o otwartym kodzie źródłowym, które zawiera kompleksowe narzędzia do zarządzania, analizowania i raportowania danych klientów w celu wsparcia strategii sprzedaży. System doskonale nadaje się do obsługi wielokanałowego biznesu e-commerce, ponieważ zawiera różne moduły do zarządzania kontami, przepływów pracy opartych na regułach, autoryzacji użytkowników, zarządzania treścią i więcej. OroCRM zapewnia użytkownikom centralny panel administracyjny, który daje absolutną kontrolę nad interakcjami z klientami.
Dla kogo jest odpowiedni?
Firmy każdej wielkości z możliwością skalowania od 5 do 1001 pracowników.
Kluczowe funkcje
- System kalendarza z przypomnieniami
- Marketing e-mailowy
- Integracja czatów wewnętrznych
- Narzędzie automatyzacji marketingu
- Dostęp poprzez urządzenia mobilne
- Segmentacja odbiorców
- Integracja z mediami społecznościowymi
- Zarządzanie terytoriami
Plusy
- Łatwa konfiguracja
- Wsparcie ogromnych zespołów obsługi klienta
- Mnóstwo integracji
- Dostęp w podróży
Minusy
- Proces nauki może być wymagający
Cena
OroCRM nie ma typowych niestandardowych planów cenowych jak inni dostawcy CRM. Zamiast tego odważnie oferuje wersję demonstracyjną usługi na żywo, zanim zdecydujesz się na płatną wersję.
Porównanie 5 najlepszych CRM
1. LiveAgent
LiveAgent, powszechnie znany jako najlepsze oprogramowanie do obsługi zgłoszeń na rynku, wyprzedza konkurencję, oferując użytkownikom usługi bez ukrytych kosztów, całodobową obsługę klienta, nieograniczoną przestrzeń na dysku, ponad 190 integracji, 30-dniowy bezpłatny okres próbny i opcję anulowania w dowolnym momencie. LiveAgent oferuje rozwiązania CRM typu help desk, które pozwalają firmom na łatwą personalizację interakcjami z klientami. LiveAgent może pochwalić się ponad 170 funkcjami obsługi klienta, w tym jednym z najszybszych widżetów czatu na żywo na rynku. Wbudowany CRM oferuje firmom potężną wielokanałową uniwersalną skrzynkę odbiorczą, wbudowane call center, czat na żywo w czasie rzeczywistym i rozbudowany portal obsługi klienta.
2. Firmao CRM
W rankingu systemów CRM drugie miejsce zajmuje Firmao CRM, oprogramowanie stworzone do automatyzacji procesów CRM/WMS dostępne w chmurze. Szeroka gama funkcji umożliwia dostosowanie do różnych branż i potrzeb biznesowych. Dzięki możliwości wyboru różnych typów licencji, pracownicy jednej firmy mogą korzystać z dowolnego rodzaju licencji, dostosowanych do ich potrzeb.
Oprócz klasycznych funkcji CRM Firmao integruje się z ponad 1000 zewnętrznych systemów, a integracja z Zapier rozszerza tę liczbę o dodatkowe 5000. System wspiera wiele języków i walut, co czyni go odpowiednim rozwiązaniem dla firm działających na rynkach międzynarodowych. Dodatkowo Firmao oferuje aplikacje mobilne, które pozwalają użytkownikom na zarządzanie swoimi zadaniami i kontaktami z klientami z dowolnego miejsca.
3. HubSpot
To, co czyni CRM od HubSpot wyjątkowym, jest fakt, że oferuje w 100% darmowy plan z funkcją śledzenia wiadomości e-mail, śledzenia leadów, czatu na żywo i harmonogramu spotkań. Jednak jego płatne wersje mogą być bardzo drogie dla małych firm. CRM od HubSpot został stworzony w celu optymalizacji relacji z klientami, ujednolicenia strategii zespołu sprzedaży i zwiększenia konwersji. Obecnie pozwala użytkownikom łączyć się z ponad 875 integracjami innych firm w celu usprawnienia i dostosowania użytkowania. System CRM zawiera narzędzia do automatyzacji interakcji sprzedażowych, analitykę sprzedaży oraz funkcje konfiguracji wyceny dla rozwijających się zespołów. Platforma HubSpot zapewnia użytkownikom rozbudowany ekosystem CRM, którego celem jest dostarczanie cennych wniosków, materiałów wspierających sprzedaż i lepszych leadów dla poprawy operacji biznesowych.
4. Keap
Tak jak LiveAgent, Keap oferuje 14-dniowy darmowy plan demonstracyjny. Płatne plany kosztują jednak prawie pięć razy więcej, a ich funkcje ograniczają się do marketingu e-mailowego i podstawowych narzędzi do automatyzacji CRM. CRM od Keap koncentruje się głównie na rozwoju biznesu i sprawdza się w firmach, które chcą zredukować liczbę powtarzalnych zadań administracyjnych, zorganizować bazę danych klientów oraz łatwo korzystać z automatyzacji i licznych integracji aplikacji, maksymalnie wykorzystując czas pracy zespołu.
5. Freshworks
Freshworks CRM to bez wątpienia jeden z najlepiej sprzedających się obecnie programów CRM. W porównaniu z innymi rozwiązaniami oferuje zestaw doskonałych narzędzi do generowania leadów i zwiększania sprzedaży oraz przychodów. Możesz spersonalizować swoje konto, żeby dopasować je do konkretnych potrzeb, ale nie oferuje nieograniczonych funkcji tak jak LiveAgent. To kompleksowe narzędzie CRM do sprzedaży, które jest wyposażone w intuicyjny interfejs użytkownika, automatyczne uzupełnianie profili, 360-stopniowy widok klienta i funkcje śledzenia aktywności kontaktów. Jego funkcja klasyfikacji leadów oparta na sztucznej inteligencji wyróżnia go na zatłoczonym rynku CRM. Umożliwia przedstawicielom handlowym skupienie się na wysoko punktowanych leadach, pozwalając na spersonalizowane interakcje, które napędzają konwersje i budują trwałe relacje z klientami.
Wniosek
Powyższe oprogramowania CRM pomogą ci wygenerować więcej leadów i budować z nimi relacje, aż staną się długoletnimi klientami. Każde oprogramowanie CRM jest przeznaczone dla danego rodzaju firmy lub pracownika. Na przykład Freshworks najlepiej nadaje się dla zespołów sprzedażowych. HubSpot to najlepszy CRM pod względem kosztów i funkcjonalności. LiveAgent świetnie nadaje się do wielokanałowej obsługi zgłoszeń, a oprogramowanie Pipedrive jest najłatwiejsze w użyciu.
Looking for the right CRM software?
LiveAgent offers wide range of features and integrations so everyone can find what they need. Wanna see it for yourself?
Udostępnij ten artykuł
Recenzja oprogramowania obsługi klienta w mediach społecznościowych Freshdesk
Discover the power of Freshdesk's social media customer service software! Enjoy seamless integration with Facebook and Twitter, an intuitive interface, and a top-notch user experience. Although there's no native Instagram integration, alternative options are available. Start effortlessly with Freshdesk and enhance your social media management today!
Oprogramowanie do zarządzania doświadczeniami klientów (CX)
Odkryj najlepsze oprogramowanie CX w 2024 roku! Popraw obsługę i zaangażowanie klientów dzięki LiveAgent. Dowiedz się więcej teraz!
Recenzja oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail Freshdesk
Zastanawiasz się nad wybraniem Freshdesk jako swojego oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail? Zapoznaj się z naszą recenzją i zobacz, jak wypadło w naszych testach.
Zapewnij doskonałą obsługę klienta.
Świetna obsługa klienta zaczyna się od lepszego oprogramowania wsparcia klienta. Poznaj korzyści płynące z korzystania z LiveAgent i zacznij używać go w 5 minut.