Lista kontrolna uruchomienia witryny pomoże Ci zapewnić płynne działanie strony przed jej premierą. Zawiera wskazówki dotyczące SEO, mediów społecznościowych i testowania. Obejmuje cele, grupę docelową, plan treści, strukturę, branding i inne.
W końcu nadszedł dzień, na który czekałeś – Twoja nowa strona internetowa jest prawie gotowa do uruchomienia. Jesteś podekscytowany i chętny do pokazania się, ale najpierw musisz zrobić kilka rzeczy.
Korzystanie z naszej listy kontrolnej pomoże upewnić się, że wszystkie podstawy są uwzględnione.
Pomyślne uruchomienie witryny musi przebiegać bez błędów. Lista kontrolna zapewni, że omówisz wszystkie główne punkty i szybko zidentyfikujesz wszelkie błędy.
Chociaż nikt nie chce opóźniać ich uruchomienia, korzystanie z obszernej listy kontrolnej uruchamiania witryny internetowej pomaga upewnić się, że nic nie ulegnie pominięciu lub nie zostanie pominięte, oszczędzając czas i pieniądze na dłuższą metę.
Blogerzy, właściciele małych firm i przedsiębiorcy odniosą korzyści z posiadania listy zadań, które należy wykonać przed uruchomieniem. Każdy, kto szuka mapy drogowej projektu lub chce zachować porządek, może z niej skorzystać.
Zastanów się, co chciałbyś uzyskać ze swojej witryny i jak możesz osiągnąć te cele. Aby ten proces był skuteczny, potrzebujesz jasnej wizji tego, dokąd zmierzasz. Ustalenie celów na wczesnym etapie pomoże Ci podejmować lepsze decyzje i wyjaśnić, na czym musisz się skupić.
Poświęć trochę czasu na zastanowienie się, dla kogo jest przeznaczona ta witryna. Kto przeczyta artykuły? Do kogo sięgniemy po Twoje produkty lub usługi?
Te pytania wymagają odpowiedzi, dzięki czemu możesz stworzyć przekaz i projekt skoncentrowany na docelowych odbiorcach. Bez odbiorców nie ma strony internetowej.
Teraz wiesz, kim jest Twój klient docelowy i czego szuka. Czas stworzyć fragmenty treści na stronę internetową. Od postów na blogu po strony sprzedażowe, zapisz wszystko, o czym możesz pomyśleć. Pomoże Ci to pozostać na bieżąco z treściami i uniknąć luk, które mogłyby zaszkodzić sukcesowi Twojej witryny.
Czas zbudować strony, które będą najczęściej oglądane, takie jak „o nas”, „kontakt” i „usługi”. Podziel to na mapę witryny, aby dokładnie wiedzieć, gdzie wszystko pójdzie. W tym, jakie informacje zostaną podane na każdej stronie (np. opisy produktów) i jak odnoszą się one do głównego celu witryny.
Treści, które udostępniasz w swojej witrynie, będą miały duży wpływ na platformę, która najlepiej się do niej nadaje. WordPress nadal jest jedną z najpopularniejszych opcji wśród użytkowników, ponieważ jest łatwy w użyciu i ma dużą społeczność programistów. Wybrany system CMS pomoże określić wygląd, układ i funkcjonalność witryny, dlatego przed podjęciem decyzji należy poświęcić trochę czasu.
Tworzenie profili w mediach społecznościowych pomoże Ci zwiększyć ruch w witrynie i przyciągnąć więcej uwagi do treści. Nie zapomnij upewnić się, że każda platforma pasuje do Twojej marki firmy.
Poświęć co najmniej 2 miesiące na skonfigurowanie wszystkiego i przygotowanie do wielkiego dnia. Od tego czasu upłynie kilka tygodni, aby opublikować treść i zacząć zwracać uwagę na Twoją witrynę (posty w mediach społecznościowych zwykle potrzebują tego czasu, aby zwiększyć ruch).
Profesjonalny projekt jest integralną częścią tworzenia witryny, której ludzie ufają. Najlepiej nie spieszyć się z tym krokiem ani nie iść na skróty, używając obrazów stockowych. Ponadto upewnij się, że projekt Twojej witryny jest zgodny z ogólną marką.
W ten sposób zwracasz się do odbiorców. Upewnij się, że wszystko jest zgodne z oczekiwaniami Twoimi i Twoich klientów. W razie potrzeby nie bój się poprosić o inne opinie.
Czy chcesz, aby Twoja witryna była bardzo minimalistyczna z dużą ilością białej przestrzeni, czy wolisz wiele kolorów i wzorów? Wybierz czcionki, które są łatwe do odczytania. Jeśli to możliwe, zrób ankietę, aby dowiedzieć się, które schematy kolorów są dla ludzi najbardziej atrakcyjne. Możesz podjąć decyzję na podstawie tego, co wydaje się bardziej przyciągające wzrok.
Czy w swojej witrynie umieszczasz zdjęcia, filmy lub muzykę? Jeśli tak, upewnij się, że masz odpowiednie licencje. Niektóre obrazy mogą być wolne od praw autorskich na mocy licencji Creative Commons Attribution, ale inne wymagają opłat. Określ wyraźnie na każdej stronie, czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia dotyczące korzystania z treści chronionych prawem autorskim i w jaki sposób można uzyskać uprawnienia.
Wiele inteligentnych urządzeń może uzyskać dostęp do Twojej witryny. Musi być responsywny, aby pasował do różnych rozmiarów ekranu. Może być konieczne zmodyfikowanie go w przypadku smartfonów i tabletów, jeśli układ nie wygląda prawidłowo. Jeśli nie masz pewności, jak Twoja witryna powinna wyglądać na różnych urządzeniach, możesz skorzystać z wielu narzędzi do projektowania responsywnego online.
Upewnij się, że cała zawartość Twojej witryny jest dokładna i oryginalna. Jeśli istnieją jakiekolwiek źródła statystyk, ułatw je odnalezienie, aby czytelnicy wiedzieli, skąd pochodzą.
podróż klienta musi być przejrzysta i łatwa do prześledzenia. Na przykład, czy chcesz, aby skontaktowali się bezpośrednio z działem sprzedaży lub wypełnili formularz e-mail? Jasne instrukcje mogą pomóc w utrzymaniu zaangażowania odwiedzających i zapewnić im większą kontrolę nad ścieżką w Twojej witrynie.
Przetestuj każdą stronę na różnych użytkownikach, aby upewnić się, że ich obsługa jest płynna i zwięzła w całej witrynie. Ze względu na budżet, wysiłek i nerwy wprowadź niezbędne zmiany przed rozpoczęciem transmisji.
Upewnienie się, że obrazy są skompresowane, może przyspieszyć ładowanie witryny. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz witrynę e-commerce, ponieważ potencjalni klienci będą oczekiwać szybkiego czasu ładowania.
Upewnij się, że Twój formularz kontaktowy działa. Pomoże to zapobiec utracie potencjalnych klientów i zapewni, że odwiedzający będą mogli się z Tobą skontaktować, kiedy tylko będą tego potrzebować. Sprawdź wszystkie pola formularza i proces przesyłania.
Może to być katastrofalne, jeśli po uruchomieniu Twoja witryna wyświetla 404 strony lub puste miejsca w miejscach, w których powinna znajdować się treść. Ze względu na możliwość, że Google może już indeksować niektóre stare wersje Twojej strony. Musisz powiadomić Google, że już nie istnieją.
Mogą wystąpić sytuacje, w których małe fragmenty usuniętych informacji są nadal widoczne dla odwiedzających (np. komunikat „ten produkt został wycofany”). Aby uniknąć negatywnych opinii, upewnij się, że tak się nigdy nie stanie.
Konieczne jest przetestowanie sposobu poruszania się użytkowników po Twojej witrynie po jej uruchomieniu. Sprawdź, jak dobrze działają linki wewnętrzne i sprawdź, skąd pochodzi link (nie chcesz żadnych uszkodzonych linków).
Aby uniknąć kłopotliwych błędów po uruchomieniu witryny, przed uruchomieniem sprawdź wszystkie treści. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie go również obok innych osób w zespole, ponieważ mogą zauważyć coś, co przegapiłeś.
Projekt witryny powinien pasować do marki i misji firmy. Ponadto upewnij się, że Twoja witryna jest spójna z wszelkimi innymi materiałami marketingowymi, które możesz mieć, takimi jak strony mediów społecznościowych lub materiały drukowane (na przykład ulotki lub wizytówki ).
Sprawdź, czy favicona (ikona Twojej witryny znajdująca się w górnej części przeglądarki internetowej, na pasku adresu) jest wyświetlana prawidłowo. Łatwo się zgubić wśród wszystkich innych zmian w projekcie, więc zawsze sprawdzaj dwukrotnie.
Upewnij się, że wszystkie pliki cookie i odpowiednie pola zgody działają tak, jak powinny. Jest to szczególnie ważne, jeśli korzystasz z usług innych firm, takich jak oprogramowanie Google Analytics lub platformy marketingowe, które będą przechowywać dane Twojej witryny (np. Mailchimp). Sprawdź, czy informacje o plikach cookie są wyświetlane poprawnie podczas odwiedzania Twojej witryny.
Stworzenie spójnego środowiska w witrynie wymaga dodatkowych narzędzi, takich jak formularze, czaty na żywo lub integracja z mediami społecznościowymi.
Możesz użyć rozwiązania, które łączy je wszystkie w jednym, np. LiveAgent. Jest to narzędzie, które może pomóc Ci zaoszczędzić dużo czasu, integrując jego rozwiązania z Twoją witryną – i jest łatwe do rozpoczęcia.
W kilku prostych krokach możesz wdrożyć czat na żywo (który przechwytuje potencjalnych klientów), call center, korzystać z oprogramowania do obsługi mediów społecznościowych i zarządzać wszystkimi interakcjami z klientami z jednej uniwersalnej skrzynki odbiorczej.
LiveAgent jest całkowicie do wypróbowania całkowicie za darmo, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, jak dobrze działa w Twojej witrynie.
Sprawdź, czy dostawcy integracji płatności (np. Stripe) działają. Na przykład, jeśli korzystasz z Shopify, sprawdź, czy wszystkie dane są pobierane prawidłowo, aby upewnić się, że żaden klient nie ma problemów z zamówieniem po dniu premiery.
Sprawdź szybkość ładowania swojej witryny. Jeśli masz dużo obrazów lub plików wideo, użyj czegoś takiego jak GTmetrix lub PageSpeed Insights, aby zobaczyć, gdzie można wprowadzić ulepszenia. Jest to szczególnie ważne, jeśli przewidujesz duży ruch w swojej witrynie. Upewnij się, że wszystkie obrazy są zoptymalizowane i że wszystkie filmy lub animacje odtwarzają się tak, jak powinny, po załadowaniu strony.
Sprawdź, czy link RSS działa prawidłowo. Będzie to kluczowe, jeśli masz bloga i chcesz, aby ludzie subskrybowali aktualizacje lub udostępniali Twoje treści swoim odbiorcom.
Jeśli masz w swojej witrynie zainstalowane jakiekolwiek kody śledzenia, skrypty lub narzędzia marketingowe innych firm, upewnij się, że żadne błędy nie uniemożliwiają ich uruchomienia. Sprawdź te elementy w ciągu ostatnich kilku dni przed uruchomieniem, aby wyłapać wszelkie problemy, zanim spowodują one poważne problemy.
Jeśli jeszcze go nie masz, nadszedł czas na zintegrowanie narzędzia analitycznego (zalecamy Google Analytics). Pomoże Ci to śledzić ważne dane, np. skąd pochodzą użytkownicy i jak trafiają do Twojej witryny. Jest to również niezbędne do poprawy rankingów wyszukiwarek.
Jeśli chcesz mieć pewność, że nie przeoczyłeś niczego ważnego na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, oto nasza SEO dla nowych Lista kontrolna witryny.
Jeśli Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, rozważ wdrożenie przyspieszonych stron mobilnych (AMP). Ta nowa inicjatywa Google zapewni Ci ogromny wzrost widoczności i rankingu SEO dla urządzeń mobilnych. Jest to konieczne, jeśli Twoja witryna jest w dużym stopniu uzależniona od ruchu mobilnego.
Upewnij się, że możesz zachować kontrolę nad treścią swojej witryny. Musisz mieć możliwość wprowadzania zmian, kiedy są potrzebne. Ma to kluczowe znaczenie, aby zapobiec atakom hakerów na Twoją witrynę. Jeśli nie masz umiejętności technicznych, aby zrobić to sam, rozważ zatrudnienie firmy zajmującej się tworzeniem stron internetowych.
Upewnij się, że zapisałeś dane logowania do witryny itp. w jednym miejscu, gdzie będą one łatwo dostępne i bezpieczne. Jeśli je zgubisz lub nie zarejestrujesz ich prawidłowo, trudno będzie odbudować witrynę od zera.
Jeśli nie jesteś oryginalnym autorem określonych sekcji w swojej witrynie, upewnij się, że masz uprawnienia do ich powielania w zakresie praw autorskich. Jest to szczególnie ważne, jeśli zawierają obrazy lub inne treści multimedialne (pamiętaj, że wpłynie to na indeksowanie Twojej witryny przez wyszukiwarki).
Nie zapomnij dołączyć strony z warunkami i polityką prywatności. Pomoże to chronić Twoją witrynę przed wszelkimi problemami prawnymi w przyszłości, zwłaszcza jeśli dotyczą one osób trzecich.
Jeśli korzystasz z Google Analytics, upewnij się, że wewnętrzne adresy IP (tj. pochodzące z Twojego biura) nie są uwzględniane w raportach analitycznych dotyczących ruchu w Twojej witrynie. Trafienia wewnętrzne mogą wypaczyć wyniki, a dane mogą nie odzwierciedlać rzeczywistego ruchu w witrynie i odwiedzających.
Jeśli chcesz poprawić bezpieczeństwo swojej witryny, rozważ zainwestowanie w certyfikat SSL. Zapewni to większą wiarygodność, a odwiedzający mogą mieć pewność, że znajdują się w bezpiecznej witrynie. Sprawdź, czy w adresie URL Twojej witryny pojawia się protokół HTTPS – jeśli tak, oznacza to, że witryna jest bezpieczna.
Jeśli nie korzystasz z rozwiązania do automatycznego tworzenia kopii zapasowych, nadszedł czas, aby je skonfigurować. Musisz regularnie tworzyć kopie zapasowe swojej witryny, najlepiej raz w tygodniu lub częściej, jeśli zostaną wprowadzone istotne zmiany (np. dodane nowe strony). Pomaga to zminimalizować wszelkie potencjalne uszkodzenia witryny.
Warto również sprawdzić, czy Twoja witryna jest zgodna, jeśli chodzi o potencjalne problemy prawne, takie jak ochrona danych i prywatność. Jeśli nie masz wiedzy ani czasu, aby zrobić to samodzielnie, rozważ zatrudnienie eksperta prawnego, który Ci pomoże.
Upewnij się, że możesz monitorować swoją witrynę. Na przykład usługa taka jak Pingdom będzie wysyłać alerty, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z witryną lub hostingiem, dzięki czemu można je szybko rozwiązać i zminimalizować przestoje dla odwiedzających.
Jeśli treść Twojej witryny jest zarządzana za pomocą systemu zarządzania treścią (na przykład WordPress), upewnij się, że aktualizujesz ją do najnowszej wersji, gdy tylko jest to możliwe. Pomoże to zapobiec przyszłym problemom z bezpieczeństwem i zapewni płynne działanie wszystkim odwiedzającym.
Zastanów się, w jaki sposób uzyskasz dostęp do Twojej witryny. Czy jest przyjazny dla urządzeń mobilnych? Jeśli nie, zajmij się tym przed uruchomieniem.
Poświęć trochę czasu na przetestowanie nowej witryny pod kątem problemów z najpopularniejszymi przeglądarkami (Chrome, Firefox i Safari). Testy przeglądarki zapewnią, że wszelkie problemy zostaną zidentyfikowane przed uruchomieniem witryny.
Nie zapomnij dwukrotnie sprawdzić, czy wszystkie linki wewnętrzne działają poprawnie i czy żaden nie jest uszkodzony. Oznacza to przeglądanie każdej strony i ręczne sprawdzanie, czy wszystkie adresy URL prowadzą do właściwego miejsca. Możesz również użyć narzędzia do sprawdzania uszkodzonych linków online, aby zrobić to za Ciebie.
Pamiętaj, aby na każdej stronie nowej witryny umieścić odpowiednie wezwania do działania (CTA). Pomaga kierować odbiorców przez ich podróż klienta w Twojej witrynie. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę konwersji, skorzystaj z tej okazji, aby dodać odpowiednie wezwania do działania.
Podobnie, jeśli korzystasz z mediów społecznościowych, upewnij się, że każdy kanał działa poprawnie. Na przykład, jeśli udostępniasz swoje posty na blogu w mediach społecznościowych, odwiedzający muszą mieć możliwość zobaczenia tych aktualizacji po powrocie do Twojej witryny. Jeśli tak nie jest, ludzie nie mogą długo szukać tych treści.
W dniu premiery powinieneś być całkowicie gotowy do pracy. Nie powinno być żadnych brakujących stron ani wymaganych poprawek. Przed uruchomieniem sprawdź, czy wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć transmisję na żywo, jest na swoim miejscu.
Upewnij się również, że masz zaplanowaną promocję, która rozkręci piłkę. Może to mieć formę kampanii e-mailowej, posta na Facebooku, a nawet poinformowania innych, że Twoja nowa witryna jest już uruchomiona.
Na koniec, jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu i przyciągnięcie większej liczby użytkowników jest inwestowanie w Google Ads. Wspaniałą rzeczą w tych reklamach jest to, że są precyzyjnie kierowane. Możesz mieć pewność, że dla każdej kampanii zawsze będziesz mieć odpowiednich odbiorców.
Jeśli masz czas, rozważ także napisanie komunikatu prasowego. To świetny sposób na udostępnienie nowej witryny, a nawet może pomóc w uzyskaniu linków zwrotnych do celów SEO.
Chodzi o promocję. Stwórz buzz i przekaż przekonującą wiadomość swoim odbiorcom. Złóż ofertę, której Twoi klienci nie będą mogli odrzucić. Może to być zniżka na Twoje usługi, bezpłatne próbki produktów lub ekskluzywne treści.
Nazywa się to „prywatną” stroną internetową, co oznacza, że tylko osoby z autoryzowanym dostępem mogą przeglądać jej zawartość. W dniu premiery Twoja nowa witryna staje się „publiczna” i każdy może ją wyświetlić.
Istnieje wiele sposobów promowania nowej witryny. Możesz skorzystać z mediów społecznościowych, marketingu e-mailowego, a nawet informacji prasowej – po prostu zastanów się, co będzie najlepsze dla Twojej grupy docelowej, a następnie skorzystaj z tego.
Jeśli Twoja witryna nie działa, konieczne jest jak najszybsze rozwiązanie problemu. Jest to szczególnie ważne, jeśli polegasz na odwiedzających, aby znaleźć Twoje usługi lub produkty online.
Wtyczka WordPress lista kontrolna
Czy chcesz bardziej zaangażować swoich czytelników? Sprawdź naszą darmową wtyczkę WP checklist, która poprawia UX i jest przyjazna dla SEO.
Lista kontrolna SEO dla nowych stron internetowych
Lista kontrolna SEO dla nowych stron – klucz do wyższych pozycji w 2024! Optymalizacja, słowa kluczowe, mobilność. Sprawdź już teraz!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team