Co to jest doświadczenie klienta?
Innymi słowy, wszystkie interakcje klientów z firmą i jej usługami / produktami nazywane są doświadczeniem klienta lub CX. Rozpoczyna się, gdy klient zaczyna mieć do czynienia z firmą.
CX to zapewnienie efektywnego, użytecznego i satysfakcjonującego doświadczenia. Najważniejsze jest, aby dostarczać go każdemu klientowi, zawsze i wszędzie. Chodzi o to, aby przekraczać oczekiwania klientów, pomagać im i dbać o klientów. To jest jak partnerstwo i każde doświadczenie ma na to wpływ. Zainwestuj w CX, a zwiększy to Twoją sprzedaż i przychody.
Every contact we have with the customer influences whether they will come back. We have to be great every time or we'll lose them.
Jakie są zalety dobrej obsługi klienta?
- lojalni klienci
- nowi klienci
- wyższe przychody
- zaangażowanie klienta
- utrzymanie klienta
Dlaczego wrażenia klientów są takie ważne?
Według Harvard Business Reviews doświadczenie klienta nigdy nie było ważniejsze. Badanie mówi, że klient, który miał dobry CX, prawdopodobnie wyda 140% więcej. To jest w porównaniu z klientem, który miał zły CX. Inwestowanie w CX jest tańsze dla Twojej firmy w dłuższej perspektywie. Powodem jest to, że niezadowolony klient potrzebuje więcej, aby rozwiązać swój niezadowolenie.
Innym czynnikiem wymienionym w badaniu recenzji biznesowych Harvardu była lojalność klientów. Okazało się, że dobry CX daje 74% szans na utrzymanie klienta w przyszłym roku. Ale biedny CX opuszcza firmę z 43% szansą na utrzymanie klienta w przyszłym roku.
Jak ulepszyć swój CX za pomocą oprogramowania do obsługi klienta?
Oprogramowanie do obsługi klienta, takie jak LiveAgent, zapewnia szybką i skuteczną komunikację z klientami. Przedstawiciele klienta mogą pracować w ramach jednego oprogramowania. LiveAgent daje możliwość komunikowania się z klientami z wielu kanałów.
Funkcje LiveAgent, które poprawiają CX:
- Artykuły w bazie wiedzy (portal samoobsługowy)
- Call center, Email, Social Media, LiveChat
- Szablony odpowiedzi
- Automatyczna dystrybucja zgłoszeń
- Śledzenie czasu
- Działy
- Omówienie analityki
- Wielokanałowe gromadzenie danych
- Mobilny przegląd zapytań klientów
Dowiedz się więcej o wszystkich funkcjach LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer experience with a 30-day free trial right away!
Obejrzyj film o doświadczeniach klientów
Doświadczenie klienta ma ogromne znaczenie dla firm każdej wielkości. Oprogramowanie pomocy technicznej LiveAgent oferuje szereg niezawodnych funkcji, które pomagają firmom ulepszyć obsługę klienta. Dzięki takim funkcjom, jak kompleksowe zarządzanie zgłoszeniami, możliwości obsługi wielokanałowej, portal samoobsługi klienta i szczegółowe analizy, LiveAgent pomaga firmom zwiększać satysfakcję klientów i skracać czas reakcji. Dodatkowo LiveAgent integruje się z popularnym oprogramowaniem innych firm i oferuje światowej klasy zabezpieczenia, aby zapewnić bezpieczeństwo danych klientów. Wykorzystując funkcje i narzędzia, jakie oferuje oprogramowanie LiveAgent, firmy mogą z łatwością zapewnić swoim klientom pomocną i skuteczną obsługę klienta.
Frequently Asked Questions
Co oznacza termin Customer Experience?
Doświadczenie klienta (lub CX) odnosi się do wszystkich interakcji między klientem a firmą. Obejmuje zarówno doświadczenia związane ze stroną techniczną, jak i np. Doświadczenia związane z kontaktem z przedstawicielem danej marki, czyli obsługą klienta.
Jakie są filary doświadczenia klienta?
Istnieje sześć głównych filarów obsługi klienta. Pierwsza to personalizacja, czyli skupienie się na kliencie w celu stworzenia z nim emocjonalnej więzi. Drugi filar to uczciwość, która opiera się na wzajemnym zaufaniu i wiarygodności. Trzeci filar to oczekiwania. Chodzi o to, aby być świadomym tego, czego oczekują klienci i co zrobić, aby ich przekroczyć. Kolejna fundacja bierze na siebie odpowiedzialność za znalezienie rozwiązania problemu. Kolejnym punktem jest możliwość maksymalnego uproszczenia obsługi klienta, którą klient powinien poświęcić jak najmniej czasu i wysiłku. Ostatnim filarem jest empatia, czyli tworzenie indywidualnych relacji z klientami w oparciu o kontekst sytuacji.
Jak poprawić jakość doświadczenia klienta?
Aby poprawić jakość obsługi klienta, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest zrozumienie klienta, postawienie się na jego miejscu i zadanie sobie pytania: co możemy poprawić, aby było lepiej? Równie ważnym punktem jest doskonała obsługa klienta, która pozwoli Ci sprawnie rozwiązywać problemy klientów, a także da Ci możliwość ich wysłuchania w czasie rzeczywistym. Poleganie na regularnych opiniach klientów to sposób na poprawę obsługi klienta.
Po przeczytaniu obecnej strony, możesz być zainteresowany zgłębieniem tematu, jak opinie klientów wpływają na Twoje doświadczenia. Dowiedz się, dlaczego są one kluczowe i jak możesz je zbierać, aby poprawić jakość obsługi.
Dodatkowo, warto poznać najlepsze oprogramowanie do zarządzania doświadczeniami klientów w 2024 roku. Odkryj, jakie funkcje oferuje i jak może pomóc w optymalizacji Twojego biznesu.
Discover LiveAgent's comprehensive customer service solutions with features like multi-channel help desk, live chat, ticket management, and call center integration. Enhance your customer satisfaction with seamless integrations, customizable templates, and expert resources. Start your free trial today and transform your customer support experience!