Sprawna komunikacja z klientami jest kluczem do sukcesu twojej firmy. Funkcja asystenta odpowiedzi AI od LiveAgent umożliwia agentom obsługi klienta skrócenie czasu reakcji, zwiększenie produktywności i wzmocnienie relacji z klientami.
Czym jest asystent odpowiedzi AI?
Asystent odpowiedzi AI to nowa funkcja naszego oprogramowania do obsługi klienta LiveAgent, zaprojektowana w celu usprawnienia i udoskonalenia odpowiadania na wiadomości e-mail. Obsługiwany przez ChatGPT i wykorzystujący własny klucz API OpenAI asystent odpowiedzi AI generuje dopracowane odpowiedzi na zapytania klientów.
Ta funkcja jest obecnie w wersji beta, dlatego oferujemy ją tymczasowo za darmo we wszystkich planach subskrypcji, z wyjątkiem planu Small i Free, również podczas okresów próbnych.
Jak działa asystent odpowiedzi AI
Po początkowej konfiguracji, która zostanie szczegółowo opisana później w tym artykule, możesz uzyskać dostęp do tej funkcji dla dowolnego zgłoszenia, klikając przycisk „Asystent odpowiedzi” (Answer Assistant) na dole interfejsu zgłoszenia.
Asystent odpowiedzi AI oferuje liczne opcje dla optymalnych wyników. Aby dostosować stopień formalności wiadomości, możesz wybrać spośród trzech tonów głosu (swobodny, neutralny i biznesowy).
Co więcej, oferujemy wstępnie skonfigurowane opcje udoskonalania tekstu: ulepszanie, rozszerzanie, upraszczanie i niestandardowy asystent odpowiedzi. Trzech pierwszych opcji nie trzeba tłumaczyć, jednak przyjrzyjmy się tej czwartej: niestandardowemu asystentowi odpowiedzi.
Niestandardowy asystent odpowiedzi
Okno niestandardowego asystenta odpowiedzi pozwala na wprowadzenie własnych komend i podpowiedzi w celu otrzymania spersonalizowanych wyników. Możesz albo wprowadzić swoją odpowiedź, albo poprosić asystenta odpowiedzi AI o napisanie jej dla ciebie. Zobaczysz dwa okna: jedno dla niestandardowej komendy, a drugie dla wiadomości, którą chcesz dostosować.
Użyj swojej kreatywności, a jeśli wynik nie będzie zadowalający, po prostu wciśnij przycisk „Spróbuj ponownie” (Try Again). Możesz też zmienić poziom formalności wiadomości i dokonać dalszych edycji przy użyciu dodatkowych komend lub wybierając jedną ze wstępnie skonfigurowanych opcji.
Jak skonfigurować funkcję asystenta odpowiedzi AI?
Aby używać funkcji asystenta odpowiedzi AI, musisz skonfigurować ją z modelem OpenAI. Aby funkcja działała poprawnie, musisz mieć własny klucz API OpenAI. Zobacz, jak dokonać konfiguracji krok po kroku.
Krok 1: Konfiguracja dostawcy AI w LiveAgent
Przejdź do Konfiguracja > AI > Skonfiguruj dostawcę AI. Obecnie obsługujemy tylko OpenAI. Musisz dodać klucz API, który można wygenerować za darmo w swoim koncie OpenAI. Możesz też zmienić klucz API później.
Możesz utworzyć klucz API z darmowym kontem, jednak należy pamiętać, że OpenAI oferuje pięć poziomów wykorzystania API, a każdy ma własne limity i wymagania. Dowiedz się, jak uzyskać klucz poniżej.
Aby uzyskać swój klucz API OpenAI:
Przejdź do „API Keys” (Klucze API) w swoim koncie OpenAI – znajdź opcję „API Keys” (Klucze API) w pasku ustawień po lewej stronie i kliknij ją.
Utwórz nowy sekretny klucz, klikając przycisk „Create new secret key” (Utwórz nowy sekretny klucz), a pojawi się wyskakujące okienko pozwalające na wprowadzenie opisowej nazwy twojego klucza API.
- Skopiuj klucz API i zachowaj go w menedżerze haseł lub innym bezpiecznym miejscu. Nigdy nikomu go nie udostępniaj, ponieważ pozwala na uzyskanie dostępu do twojego konta ChatGPT.
Krok 2: Włącz asystenta odpowiedzi AI
W ustawieniach LiveAgent przejdź do sekcji AI i włącz opcję asystenta odpowiedzi dla agentów. Pamiętaj, aby ponownie uruchomić LiveAgent w celu zapewnienia prawidłowego działania asystenta odpowiedzi AI.
Krok 3: Przetestuj funkcję asystenta odpowiedzi AI
Otwórz zgłoszenie do obsługi klienta, na dole powinna być dostępna nowa ikona asystenta odpowiedzi AI. Kliknij ją, aby sprawdzić dostępne opcje. Aby użyć wstępnie skonfigurowanych opcji (ulepszanie, rozszerzanie, upraszczanie i niestandardowy asystent odpowiedzi), zaznacz tekst, do którego chcesz zastosować komendę i wybierz opcję, która cię interesuje.
Kto może wykorzystać asystenta odpowiedzi AI?
Firmy wszelkiego rodzaju z różnych branż mogą wykorzystać asystenta odpowiedzi AI, aby obsługiwać e-mailowe zgłoszenia do obsługi klienta. Nieważne, czy twój zespół obsługi klienta liczy dziesiątki agentów, czy tylko jedną – asystent odpowiedzi AI może ulepszyć doświadczenia klientów.
Małe firmy – małe firmy i start-upy, zwykle posiadające bardziej ograniczone budżety, często stawiają na jakość, nie na ilość. Tu właśnie istotną rolę odgrywa asystent odpowiedzi AI. Wysokiej jakości komunikacja wspomagana przez AI to świetna opcja dla tych, którzy chcą zainwestować w ekonomiczne, ale spełniające swoją funkcję rozwiązanie.
Średnie firmy – większa klientela oznacza większe potrzeby co do obsługi klienta. Czemu więc nie pomóc swojemu zespołowi, udostępniając im asystenta, który zawsze jest gotów, by ich wesprzeć?
Duże firmy – gdy prowadzisz dużą firmę, która każdego dnia otrzymuje liczne zgłoszenia do obsługi klienta, odpowiadanie na nie kosztuje dużo czasu i pieniędzy. Mimo że masz wykwalifikowany, dobrze wyszkolony zespół, czasem to nie wystarcza. Asystent może odciążyć twoich agentów i zapewniać szybkie odpowiedzi klientom bez wysiłku.
Czemu warto używać asystenta odpowiedzi AI
AI prężnie rozwija się w wielu różnych branżach. Zapoznaj się z głównymi powodami, dla których warto skorzystać z opartych na AI funkcji takich jak asystent AI.
Większe zadowolenie klientów – w dzisiejszej napędzanej przez technologię erze klienci oczekują doskonałej obsługi klienta. Szybkie, dokładne odpowiedzi o wysokim stopniu personalizacji nie są już opcjonalnym luksusem. Asystent odpowiedzi AI może pomóc ci zapewniać świetną obsługę klienta szybko i wydajnie, prowadząc do wzmocnienia relacji z klientami i stworzenia lojalnej bazy klientów.
Większe przychody – czy wiesz, że według Kolsky aż 72% klientów dzieli się pozytywnymi doświadczeniami z marką z co najmniej 6 innymi ludźmi? Budowanie relacji z klientami prowadzi do ponownych zakupów, wzrostu liczby klientów i, co za tym idzie, większych przychodów.
Redukcja kosztów – asystent odpowiedzi AI oferuje wyjątkową możliwość, by obsługiwać większą liczbę interakcji z klientami bez dodatkowych kosztów.
Większa wydajność agentów – aż 61% pracowników twierdzi, że AI pomaga im zwiększyć produktywność. Jeśli twoi agenci nie muszą wprowadzać długich, powtarzających się wiadomości, mogą skupić się na bardziej wymagających zadaniach.
Mniejsze ryzyko ludzkich błędów – ludzie popełniają błędy, nie da się tego uniknąć. Używanie asystenta odpowiedzi AI może pomóc zapobiegać ludzkim błędom, chroniąc reputację twojej firmy.
Większa skalowalność – większość firm doświadcza godzin szczytu lub dni czy tygodni, gdy ich skrzynki odbiorcze zalewają wiadomości od klientów. Zatrudnianie nowych agentów obsługi klienta na te okazje jest nie tylko kosztowne, ale też niezwykle niewygodne. AI może pomóc poradzić sobie ze zwiększonym natężeniem komunikacji z klientami.
Większe bezpieczeństwo – jeśli obawiasz się, że strony trzecie uzyskają dostęp do informacji o twoich klientach, możesz liczyć na LiveAgent. Możesz zaznaczyć, że OpenAI ma pozyskiwać dane jedynie z twojej zewnętrznej bazy wiedzy. Dzięki temu jedyne dane klientów, które otrzyma, to dane znajdujące się w zapytaniu.
Przewaga nad konkurencją – choć niektórym się to nie podoba, AI jest przyszłością. Więc może warto to zaakceptować i zyskać przewagę nad konkurencją poprzez zapewnianie szybkich odpowiedzi, większej personalizacji i lepszych doświadczeń klientów?
Improve your sales communication
Are you ready to add a real wow-factor to your customer service? Don't just take our word for it, give AI Answer Assistant a try!
IVR (Interaktywna odpowiedź głosowa)
Discover how LiveAgent's IVR (Interaktywna odpowiedź głosowa) enhances customer service by efficiently directing calls to the right departments or agents. Design your own IVR menu easily with our intuitive online tool to improve customer experience. Try LiveAgent for free and streamline your call center operations today!
Explore LiveAgent's Knowledge Base platform to effortlessly create and customize documentation with pre-defined themes and your own branding. Enhance navigation and tailor content for agents and clients, ensuring quick access to essential resources. Try it free with no commitments and see why top-rated by users for effective support and collaboration.