Czym jest SSO?
SSO to skrót od Single Sign-on – pojedynczego logowania – czyli schematu uwierzytelniania, który umożliwia użytkownikom logowanie się do wielu systemów oprogramowania za pomocą jednej tożsamości. Oznacza to, że użytkownicy mogą używać tylko jednego zestawu danych logowania, by logować się do wielu systemów. Pojedyncze logowanie sprawia też, że przeglądanie i praca są znacznie bezpieczniejsze, ponieważ wystarczy zalogować się tylko raz za każdym razem, gdy chcesz uzyskać dostęp do swoich aplikacji.
Użytkownicy, którzy muszą jednocześnie zarządzać wieloma kontami z różnymi hasłami, mają tendencję do tworzenia znacznie prostszych haseł, które można łatwiej odgadnąć lub zhakować. Dzięki SSO możesz skupić się na stworzeniu jednego, bardzo silnego hasła, które zapewni bezpieczeństwo aplikacji i danych. SSO działa świetnie z uwierzytelnianiem wieloskładnikowym i pomaga chronić konta przed potencjalnymi włamaniami.
Jak działa SSO w LiveAgent?
SSO w LiveAgent można skonfigurować w sekcji Konfiguracja. Obecnie możesz uzyskać dostęp do SSO i skonfigurować je dla swojego konta Microsoft, Google i Facebook lub użyć SSO z dostawcą Okta. Możesz aktywować jednego dostawcę. SSO nie tworzy nowych użytkowników w systemie, musisz ręcznie ich utworzyć przed zalogowaniem za pomocą SSO. W przypadku hostowanych kont LiveAgent SSO dla kont Google, Microsoft i Facebooka wystarczy włączyć, aby działało. Użytkownicy samodzielnej wersji LiveAgent muszą ręcznie skonfigurować dostawców tożsamości.
Dlaczego warto zacząć używać SSO?
Skonfigurowanie pojedynczego logowania może pomóc w szybszym logowaniu przy użyciu kont Microsoft, Google, Facebook i Okta. Ten typ logowania SSO pomaga zaoszczędzić czas przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa kont pod pewnymi względami. Możesz poświęcić mniej czasu na logowanie i wpisywanie poufnych informacji do systemu. Pomyśl o SSO jako o głównej blokadzie dla wszystkich kont aplikacji – jest pojedyncza, ale silna i może pomóc zachować Ci bezpieczeństwo w sieci. Połączenie pojedynczego logowanie z uwierzytelnianiem dwuskładnikowym zapewnia maksymalne bezpieczeństwo danych.
Jak skonfigurować SSO w koncie LiveAgent?
Jeśli chcesz skonfigurować pojedyncze logowanie w LiveAgent, wykonaj następujące kroki. Najpierw przejdź do swojego konta LiveAgent i otwórz Konfigurację. Przejdź do sekcji Bezpieczeństwo, a następnie Ustawienia. Zobaczysz opcję Uwierzytelnianie. Kliknij Zmień.
W nowym oknie zobaczysz opcję o nazwie Dozwolona usługa SSO. Kliknij ją i wybierz jedną z trzech opcji SSO. Do wyboru są Google, Facebook i Microsoft. W danym momencie aktywne może być tylko jedno SSO.
Chcesz usprawnić pracę działu obsługi klienta? Zapoznaj się z opcjami pojedynczego logowania w LiveAgent i uprość proces logowania już dziś.
Say goodbye to the hassle of managing multiple login credentials with SSO!
In addition to the convenience of Single Sign-On (SSO), LiveAgent offers a range of features to help you streamline your support workflow, so you can deliver exceptional customer support from a unified platform.