Co to jest baza wiedzy?
„Baza wiedzy to zbiór informacji na określony temat”.
Co to jest wewnętrzna baza wiedzy w LiveAgent?
Wewnętrzna baza wiedzy jest samoobsługowa dla Twoich pracowników. Jak wskazuje nazwa, jest wyświetlana tylko wewnętrznie. Oznacza to, że tylko Twoi pracownicy mogą ją wyświetlać. Wewnętrzna baza wiedzy (Knowledge Base) może być źródłem ważnych informacji o firmie. Może również poprawić wydajność, wydajność i wiedzę pracowników.
Jakie informacje możesz udostępniać w wewnętrznej bazie wiedzy?
Wewnętrzna baza wiedzy może obejmować:
- Proces wdrażania
- Rozliczenia / Fakturowanie
- Informacje o firmie
- Struktura organizacyjna
- Aktualności o firmie – nagrody, wydarzenia
- Bieżące promocje / wyprzedaże
- Samoobsługa IT dla różnych działów (poradniki, samouczki wideo i nie tylko).
Jak możesz zorganizować swoją bazę wiedzy w LiveAgent?
Aby uporządkować swoją bazę wiedzy firmy , po prostu utwórz różne kategorie dla różnych tematów. Na przykład możesz utworzyć różne sekcje dotyczące procesu wdrażania, wiadomości firmowych i przewodników. Stworzy to strukturę, dzięki której Twoi pracownicy będą mogli łatwo znaleźć wszystkie potrzebne im informacje.
Ponadto możesz dodać opcję Forum i Sugestie/opinie dla każdej kategorii. Dzięki temu każdy agent ma dostęp do bazy danych z typowymi pytaniami i odpowiedziami, które zostały zadane przez innych agentów. To znacznie skraca czas potrzebny każdemu agentowi do rozwiązania problemu.
Jak utworzyć wewnętrzną bazę danych?
Wewnętrzna baza danych jest zwykle częścią bardziej złożonego oprogramowania, takiego jak oprogramowanie pomocy technicznej. W takim systemie można tworzyć zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne bazy wiedzy.
Krok 1 – Zaloguj się / Utwórz konto LiveAgent
Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na swoje konto LiveAgent. Jeśli go nie masz, możesz skorzystać z naszego 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.
Krok 2 – Przejdź do Bazy wiedzy
Po zalogowaniu się po prostu przejdź do Bazy wiedzy, jak pokazano na poniższym zrzucie ekranu.
Krok 3 – Utwórz kategorie
Aby usprawnić organizację, twórz kategorie w oparciu o potrzeby i preferencje firmy. Kliknij Utwórz i wypełnij wszystkie niezbędne informacje.
Nie zapomnij wybrać dostępu wewnętrznego, jeśli chcesz, aby informacje były prywatne i dostępne tylko dla członków Twojej organizacji.
Krok 4 – Zacznij tworzyć
Po utworzeniu kategorii możesz zacząć wypełniać je treścią. Możesz tworzyć artykuły, fora lub kategorie sugestii.
Jeśli masz LiveAgent, przeczytaj naszą szczegółowy przewodnik po bazie wiedzy lub obejrzyj poniższą demonstrację wideo.
Jakie są korzyści z wewnętrznej bazy wiedzy?
Korzyści obejmują:
- Lepsza obsługa klienta
- Poprawiona wydajność agentów
- Wyższa sprzedaż
- Lepszy wizerunek marki
- Podwyższony poziom obsługi / wsparcia klienta
- Wyższa produktywność
- Lepsza wiedza pracowników
Przykłady z życia:
Proces wdrażania
Proces wdrażania może być czasem długi i żmudny, zwłaszcza jeśli nie masz odpowiedniego systemu zarządzania. Spójrzmy na przykład. Twoja firma przyjęła nowego członka działu obsługi klienta. W związku z tym należy upewnić się, że pracownik jest na bieżąco z informacjami, szkoleniami i strukturą organizacyjną firmy.
Najczęściej ilość nowych informacji / wiedzy jest dość stresująca dla nowego pracownika. Dlatego posiadanie wewnętrznej bazy danych może zapewnić płynne przejście agenta przez proces wdrażania. Będą tam wszystkie informacje, więc nowy agent może również wrócić i w razie potrzeby zastanowić się nad informacjami wewnętrznymi.
Nowe aktualizacje / informacje o firmie
Nawet doświadczony starszy agent obsługi klienta nie zna wszystkich odpowiedzi. Czasami pojawiają się aktualizacje marki, nowe promocje lub zmiany prawne, o których agent może nie wiedzieć. Kiedy jesteś w tarapatach i nie wiesz, gdzie znaleźć odpowiedź na swoje pytanie, pozostaje tylko jedno miejsce – wewnętrzna baza wiedzy. Wewnętrzna baza wiedzy umożliwia szybkie wyszukiwanie informacji. W rezultacie wszyscy agenci mogą zapewnić szybką i wysokiej jakości obsługę klienta.
Jak wybrać oprogramowanie do tworzenia wysokiej jakości wewnętrznej bazy wiedzy?
1. Zapisz potrzeby i preferencje swojej firmy
2. Poszukaj informacji w witrynach z recenzjami oprogramowania
3. Zawęź listę najlepszych programów pomocy technicznej
4. Porównaj cenę, funkcje, użyteczność i opcje dostosowywania
5. Zarejestruj się, aby otrzymać bezpłatne wersje próbne, przetestuj każde oprogramowanie i podejmij ostateczną decyzję.
Would you like to have your own Internal Knowledge base?
LiveAgent is a help desk solution for companies that want to improve their customer service.
Nie znasz LiveAgent?
LiveAgent to działające w chmurze oprogramowanie pomocy i obsługi klienta, które pomaga firmom zapewnić doskonałą obsługę klienta, monitorować zadowolenie klientów i obniżać całkowity koszt obsługi klienta.
Mówiąc dokładniej, system wyświetla wszystkie zgłoszenia obsługi klienta w jednym miejscu. W ten sposób e-maile, połączenia, zapytania z mediów społecznościowych i czaty na żywo są wyświetlane w jednym interfejsie i równomiernie rozprowadzane między agentami obsługi klienta. W rezultacie każda firma korzystająca z oprogramowania help desk może efektywnie obsługiwać zapytania klientów z różnych kanałów wsparcia.
Inne popularne funkcje LiveAgent:
Chcieć wiedzieć więcej? Sprawdź wszystkie funkcje LiveAgent.
Want to create an omnichannel experience?
LiveAgent offers a free 30-day free trial to those that want to improve their customer service right away.
Funkcja załączników w LiveAgent ułatwia dołączanie zdjęć, filmów i dokumentów do zgłoszeń, poprawiając komunikację i efektywność pracy. Idealne do udostępniania zrzutów ekranu i dokumentacji. Obsługuj różne typy plików, przeciągając i upuszczając do zgłoszeń, czatów czy formularzy. Sprawdź, jak to działa i usprawnij obsługę klienta!
Explore LiveAgent's Knowledge Base platform to effortlessly create and customize documentation with pre-defined themes and your own branding. Enhance navigation and tailor content for agents and clients, ensuring quick access to essential resources. Try it free with no commitments and see why top-rated by users for effective support and collaboration.