Jednoczesne zapewnienie doskonałej obsługi klienta i bezpieczeństwa pracowników w trakcie epidemii koronawirusa może być prawdziwym wyzwaniem. Najważniejsze to zachować spokój, zorganizować się i myśleć kreatywnie. Jeśli szukasz wskazówek co do prowadzenia firmy w tych ciężkich czasach, czytaj dalej.
COVID-19 to nowy koronawirus, który pojawił się w Chinach w grudniu 2019. COVID-19 przenoszony jest w powietrzu. Do objawów należą kaszel, gorączka i płytki oddech. W niektórych przypadkach wirus może być śmiertelny, jednak dotyczy to przede wszystkim osób, które mają problemy z układem krążenia i układem oddechowym.
Najlepszym sposobem na chronienie się przed wirusem jest unikanie kontaktu z innymi ludźmi, częste mycie rąk, zakrywanie ust chusteczką przy kichaniu i kaszleniu oraz niedotykanie oczu, nosa i ust.
Koronawirus już wpłynął na ekonomię całego świata. Giełda zaliczyła poważne spadki, wprowadzono restrykcje dotyczące podróży i obowiązek kwarantanny, a w niektórych regionach z powodu paniki sklepy wyprzedały cały asortyment.
Wiele europejskich rządów prewencyjnie zarządziło tymczasowe zamknięcie wszystkich firm i organizacji poza niezbędnymi (takimi jak apteki, sklepy spożywcze, poczta, gabinety lekarskie).
Rozumiemy, że nie każdą pracę można wykonywać zdalnie. Jednak jeśli prowadzisz biznes e-commerce lub SaaS, najprawdopodobniej część pracy możesz wykonać z domu. Twoi pracownicy obsługi klienta, deweloperzy, sprzedawcy i marketingowcy mogą zabrać komputery do domu i kontynuować pracę zdalnie. Tak naprawdę nie musisz nic zmieniać – jeśli Twoi pracownicy mają dobrą etykę pracy i motywację.
Jeśli nie możesz wysłać produktów czy świadczyć usług (np. linie lotnicze, które dotknął zakaz podróży), zaoferuj klientom kompromis za rekompensatę. Na przykład, jeśli nie jesteś w stanie dokonać zwrotów, zaoferuj klientom punkty lojalnościowe. Punkty, do wykorzystania później, powinny mieć taką samą wartość jak dokonany zakup.
Jeśli w ten sposób rozwiążesz sytuację, Twoi klienci powinni być bardziej wyrozumiali, mniej sfrustrowani i lepiej nastawieni do przyszłych zakupów.
W tak ciężkim czasie warto zastanowić się, jak zmniejszyć straty. Skup się na tym, co teraz przynosi zyski. Zaproponuj urlopy, bądź otwarty na nowe propozycje, zmniejsz przychód firmy, żeby zapewnić pracownikom poczucie stabilności i bezpieczeństwa, lub zaoferuj pakiety i subskrypcje, które przynoszą mniej zysku, ale zapewniają przepływ pieniędzy. Czas działać mądrze i ze spokojem.
Skup się na rzeczach, na które zawsze brakuje czasu. Może to dobra pora, żeby dokończyć odkładaną przebudowę strony albo reaktywować blog firmowy. Nie przestawaj kreatywnie ulepszać swojego biznesu.
W przypadku anulowań i zwrotów warto mieć na uwadze ludzki czynnik w biznesie, dostosować się do sytuacji i okazać swoim klientom wyrozumiałość.
Przebrnij przez długie połączenia i kolejki chatów z inteligentnym przekierowaniem połączeń, wiadomościami głosowymi i formularzem wstępnym chatu. Daj pracownikom czas i przestrzeń, żeby mogli efektywnie odpowiedzieć na wszystkie zapytania klientów.
Nie trać motywacji i pamiętaj, że aktualny spadek zadowolenia klientów jest tymczasowy. Spróbuj zastanowić się nad nowymi sposobami na zawiązanie bliższych relacji z klientami, dzięki którym zamienisz negatywne doświadczenia na pozytywne.
Weź przykład z Martinus, słowackiej księgarni, która dalej zapewnia klientom obsługę online. Doradcy klienta pomagają kupującym w wyborze książek podczas wideo-rozmów. To urocze, efektywne i zapada w pamięć.
Jeśli liczba zgłoszeń jest wysoka i dalej rośnie, warto według potrzeb przenieść pracowników do obsługi klienta. Nawet jeśli przeniesieni pracownicy nie posiadają dużej wiedzy na temat produktu czy dotyczących go zapytań, możesz przydzielić im zgłoszenia “dla początkujących” z łatwymi pytaniami, takimi jak “Jak zresetować hasło?” lub “Jak przejść na wyższą subskrypcję?”
Tym sposobem Twoi bardziej doświadczeni pracownicy będą mogli skupić się na bardziej skomplikowanych i pilnych ticketach. Wszyscy wygrywają – Twoi klienci nie muszą czekać, a Ty wykorzystasz pomoc obecnych pracowników, unikając zwolnień czy zatrudniania nowych pracowników.
Jeśli liczba zgłoszeń jest wyjątkowo duża, warto dostosować zmiany pracowników tak, żeby wsparcie klienta było dostępne 24/7. Jeśli nie możesz dostosować zmian, zastanów się, jak zapewnić klientom wsparcie nawet wtedy, kiedy nie jesteś dostępny. Rozważ bazy danych, fora, artykuły, chaty offline, treści YouTube – i wszystko inne, co może być przydatne dla Twoich klientów.
LiveAgent to połączenie wyjątkowego chatu na żywo, systemu obsługi zgłoszeń i automatyzacji, dzięki którym zapewniamy doskonałe wsparcie naszych klientów.
Peter Komornik, CEO
Jeśli masz możliwość zatrudnienia tymczasowych, zdalnych pracowników, warto się na nią zdecydować. Najprawdopodobniej wielu ludzi straciło pracę i znajduje się w ciężkiej sytuacji finansowej. Dla niektórych może być to dobra szansa na zarobienie pieniędzy.
Przygotowanie szablonów wiadomości i automatyzacja niektórych odpowiedzi to świetny sposób na szybkie rozwiązanie zgłoszeń. Na przykład, możesz wysłać ten sam szablon do wszystkich osób, które zażądały zwrotu. Wiadomość powinna zawierać tekst, który wytłumaczy dalsze kroki klientowi i odpowie na najczęściej zadawane pytania na temat zwrotów.
Oferujemy wsparcie w przenoszeniu się z większości popularnych systemów obsługi klienta.
Kiedy uzbiera się dużo zgłoszeń, każda pomoc się liczy. Skorzystaj z zaawansowanych narzędzi obsługi klienta, takich jak podgląd pisania na żywo, dzięki któremu zobaczysz, co pisze klient, zanim nawet wyśle wiadomość. Tym sposobem zyskasz czas, żeby sprawdzić ich zamówienia, zgłoszenia i inne informacje, które mogą pomóc Ci w obsłudze.
Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla obsługi klienta, które w pełni umożliwi Ci pracę zdalną, wypróbuj LiveAgent. Oferujemy wbudowane call center, system obsługi zgłoszeń i chat na żywo.
Obsługa klienta na miejscu a zdalna
Poznaj korzyści obsługi klienta na miejscu i zdalnej, dowiedz się, kiedy korzystać z każdego rodzaju zespołu, oraz jak zwiększyć ich efektywność. Odkryj, jakie umiejętności są kluczowe dla obu form wsparcia i skorzystaj z bezpłatnej wersji próbnej LiveAgent, aby usprawnić swoje procesy obsługi klienta. Odwiedź naszą stronę, aby znaleźć idealne rozwiązanie dla Twojej firmy!
Alternatywa dla Hivera - LiveAgent
LiveAgent to wszechstronna alternatywa dla Hivera, obsługująca wiele skrzynek pocztowych i kanałów komunikacji. Dowiedz się więcej!
Porównujesz alternatywy oprogramowania pomocy technicznej?
Doskonała obsługa klienta zaczyna się od narzędzia help desk. Wypróbuj LiveAgent bezpłatnie przez 14 dni.
Zrealizuj to Zrealizuj to dzięki oprogramowaniu do angażowania klientów.
LiveAgent zwiększa satysfakcję klientów dzięki wielokanałowemu oprogramowaniu do angażowania klientów. Zapoznaj się z zaletami LiveAgent!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team