Oprogramowanie do obsługi klienta to oprogramowanie, które zarządza komunikacją z klientami za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak czat internetowy, poczta e-mail lub media społecznościowe. Platforma angażująca klienta zazwyczaj zawiera funkcje wspierające komunikację wielokanałową, systemy CRM, raportowanie, personalizację marketingu i samoobsługę klienta. Główną korzyścią biznesową korzystania z oprogramowania do angażowania klientów jest zwiększenie przychodów, zwrotu z inwestycji i satysfakcji klienta.
Oprogramowanie do zaangażowania klientów służy do tworzenia i utrzymywania pozytywnych relacji z klientami. Jeśli konsekwentnie zapewniasz swoim klientom przyjemną obsługę, to statystycznie bardziej prawdopodobne, że klient stanie się lojalny wobec Twojej marki. W rzeczywistości 96% klientów twierdzi, że obsługa klienta jest ważna przy wyborze lojalności wobec marki.
Posiadanie lojalnych klientów ma swoje ogromne zalety – są oni czterokrotnie bardziej skłonni wspierać Twój biznes poprzez promowanie marki, które obejmuje recenzje oraz rekomendacje szeptane. Gdy lojalni klienci inwestują w Twoją markę, są pięć razy bardziej skłonni do ponownych zakupów od Ciebie. Ważne jest zatem, aby nieustannie dążyć do poprawy obsługi klienta. Według Forbesa 84% firm, które pracują nad poprawą obsługi klienta, odnotowuje wzrost przychodów.
Na rynku jest wielu dostawców oprogramowania do obsługi klienta i może być trudno odróżnić, które oprogramowanie jest najlepsze i które funkcje są niezbędne. Dla Twojej wygody przygotowaliśmy listę głównych funkcji oprogramowania do obsługi klienta. Dostawcy oprogramowania do zarządzania klientami powinni uwzględnić w swoich podstawowych pakietach: wielokanałowe zaangażowanie klienta, automatyzację, grywalizację, raportowanie, zarządzanie scentralizowane, integracje, segmentację i wbudowany CRM.
Odpowiednie oprogramowanie do angażowania klientów dla biznesu powinno zapewniać możliwość komunikowania się z klientami za pośrednictwem wielu preferowanych przez klientów kanałów, takich jak e-mail, SMS, połączenie głosowe lub media społecznościowe.
Automatyzacja to podstawowa funkcja oprogramowania do obsługi klienta, ponieważ oszczędza mnóstwo czasu. Automatyzacja i jej zasady pozwalają realizować strategie zaangażowania klientów, gdy spełnione są określone kryteria. Na przykład, jeśli klient wielokrotnie kupił określony produkt, może otrzymać promocyjną wiadomość e-mail, gdy artykuł zostanie uzupełniony lub w sprzedaży.
Oprogramowanie do obsługi klienta powinno być korzystne zarówno dla Twoich klientów, jak i personelu. Funkcja grywalizacji to zabawny sposób na nagradzanie agentów i promowanie zdrowej rywalizacji między zespołami i osobami. Zwiększ produktywność, rozdając odznaki i zdobywając kolejne poziomy.
Proaktywne oprogramowanie do angażowania klientów powinno zapewniać w pełni funkcjonalny pakiet analityczny, który zapewnia zaawansowane narzędzia do analizy i raportowania.
Scentralizowany system zarządzania umożliwia przeglądanie i zarządzanie wszystkimi danymi klientów i komunikacją z jednego pulpitu nawigacyjnego. Niezależnie od tego, z którego kanału otrzymasz zapytanie klienta, wszystko dotrze do jednej uniwersalnej skrzynki odbiorczej, do której ma dostęp cały zespół obsługi klienta.
Oprogramowanie angażujące klientów powinno mieć możliwość integracji z innymi aplikacjami, z których już korzystasz w codziennych działaniach biznesowych. Aplikacje innych firm i ich integracje mogą obejmować systemy POS, systemy e-commerce i media społecznościowe.
Segmentacja klientów jest ważną cechą, ponieważ pozwala posegmentować klientów według zebranych danych. Korzystając z segmentacji, możesz łatwo kierować reklamy do określonych grup klientów i personalizować treści, które im dostarczasz.
Świetne oprogramowanie do angażowania klientów powinno zawierać wbudowany CRM, ponieważ umożliwia on zarządzanie wszystkimi niezbędnymi danymi klientów, od informacji kontaktowych po poprzednie zamówienia i zgłoszenia.
Bazy wiedzy dla klientów są wielkim atutem każdego oprogramowania do obsługi klienta. Umożliwiają klientom szybkie znajdowanie potrzebnych odpowiedzi bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Tobą. Są także atutem zarówno dla Twoich klientów, jak i agentów. Bazy wiedzy skracają czas oczekiwania klientów na odpowiedź, obciążenie Twoich agentów, a także czas spędzony na rozwiązywaniu zgłoszeń.
LiveAgent to w pełni funkcjonalne oprogramowanie do angażowania klientów, które pozwala skupić się na rozwijaniu relacji z klientami. Co oferuje LiveAgent?
Uniwersalna skrzynka odbiorcza pomaga organizować zapytania klientów w wielu kanałach i umożliwia szybkie rozwiązywanie zgłoszeń.
Funkcje grywalizacji, których możesz użyć do nagradzania i motywowania ciężko pracujących pracowników obsługi klienta.
Kompleksowe systemy raportowania, które pozwalają szybko sprawdzić, jak dobrze komunikujesz się z klientami.
Jeśli szukasz obecnie najlepszego oprogramowania do zaangażowania, wypróbuj LiveAgent. LiveAgent jest najczęściej recenzowanym i najwyżej oprogramowaniem pomocy technicznej dla małych i średnich firm w 2020 r. Oferujemy bezpłatny 14-dniowy okres próbny oprogramowania do obsługi klienta. Nie wymagamy karty kredytowej. Zadbaj o zadowolenie i zaangażowanie klientów dzięki LiveAgent.
LiveAgent sprawia, że obsługa klienta jest milion razy łatwiejsza. Nasz czas odpowiedzi jest teraz szybszy o 26%.
Eva Kianickova, Head of Customer Service
Dedykowane centrum z oprogramowaniem portalu klienta
Poznaj LiveAgent, najlepsze oprogramowanie portalu klienta na 2022 rok! Zredukuj koszty i zwiększ produktywność dzięki samoobsługowemu wsparciu, które oferuje dostęp do bazy wiedzy, forów i historii zgłoszeń. Wypróbuj za darmo przez 14 dni bez karty kredytowej i przekonaj się, jak prosta i skuteczna może być obsługa klienta.
Miej zawsze oko na swoich klientów
Uzyskaj najlepsze oprogramowanie do śledzenia klientów z LiveAgent i popraw zadowolenie oraz sprzedaż! Śledź wszystkie ruchy klientów w jednym narzędziu, integruj się z różnymi kanałami i korzystaj z zaawansowanych funkcji CRM. Skorzystaj z darmowej wersji próbnej bez karty kredytowej już dziś!
Oprogramowanie inbound call center
Zwiększ satysfakcję klientów i efektywność swojego działu obsługi dzięki oprogramowaniu inbound call center od LiveAgent. Skorzystaj z funkcji takich jak inteligentne kolejkowanie, nagrywanie rozmów i analizowanie wyników. Rozpocznij 14-dniowy okres próbny i odkryj, jak łatwo można personalizować i integrować nasze wszechstronne rozwiązanie chmurowe.
Potrzebujesz niezawodnego oprogramowania telefonicznego?
Popraw obsługę klienta z niezawodnym oprogramowaniem telefonicznym LiveAgent. Wypróbuj za darmo, bez karty kredytowej!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team