Oprogramowanie do obsługi klienta to oprogramowanie, które zarządza komunikacją z klientami za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak czat internetowy, poczta e-mail lub media społecznościowe. Platforma angażująca klienta zazwyczaj zawiera funkcje wspierające komunikację wielokanałową, systemy CRM, raportowanie, personalizację marketingu i samoobsługę klienta. Główną korzyścią biznesową korzystania z oprogramowania do angażowania klientów jest zwiększenie przychodów, zwrotu z inwestycji i satysfakcji klienta.
Oprogramowanie do zaangażowania klientów służy do tworzenia i utrzymywania pozytywnych relacji z klientami. Jeśli konsekwentnie zapewniasz swoim klientom przyjemną obsługę, to statystycznie bardziej prawdopodobne, że klient stanie się lojalny wobec Twojej marki. W rzeczywistości 96% klientów twierdzi, że obsługa klienta jest ważna przy wyborze lojalności wobec marki.
Posiadanie lojalnych klientów ma swoje ogromne zalety – są oni czterokrotnie bardziej skłonni wspierać Twój biznes poprzez promowanie marki, które obejmuje recenzje oraz rekomendacje szeptane. Gdy lojalni klienci inwestują w Twoją markę, są pięć razy bardziej skłonni do ponownych zakupów od Ciebie. Ważne jest zatem, aby nieustannie dążyć do poprawy obsługi klienta. Według Forbesa 84% firm, które pracują nad poprawą obsługi klienta, odnotowuje wzrost przychodów.
Na rynku jest wielu dostawców oprogramowania do obsługi klienta i może być trudno odróżnić, które oprogramowanie jest najlepsze i które funkcje są niezbędne. Dla Twojej wygody przygotowaliśmy listę głównych funkcji oprogramowania do obsługi klienta. Dostawcy oprogramowania do zarządzania klientami powinni uwzględnić w swoich podstawowych pakietach: wielokanałowe zaangażowanie klienta, automatyzację, grywalizację, raportowanie, zarządzanie scentralizowane, integracje, segmentację i wbudowany CRM.
Odpowiednie oprogramowanie do angażowania klientów dla biznesu powinno zapewniać możliwość komunikowania się z klientami za pośrednictwem wielu preferowanych przez klientów kanałów, takich jak e-mail, SMS, połączenie głosowe lub media społecznościowe.
Automatyzacja to podstawowa funkcja oprogramowania do obsługi klienta, ponieważ oszczędza mnóstwo czasu. Automatyzacja i jej zasady pozwalają realizować strategie zaangażowania klientów, gdy spełnione są określone kryteria. Na przykład, jeśli klient wielokrotnie kupił określony produkt, może otrzymać promocyjną wiadomość e-mail, gdy artykuł zostanie uzupełniony lub w sprzedaży.
Oprogramowanie do obsługi klienta powinno być korzystne zarówno dla Twoich klientów, jak i personelu. Funkcja grywalizacji to zabawny sposób na nagradzanie agentów i promowanie zdrowej rywalizacji między zespołami i osobami. Zwiększ produktywność, rozdając odznaki i zdobywając kolejne poziomy.
Proaktywne oprogramowanie do angażowania klientów powinno zapewniać w pełni funkcjonalny pakiet analityczny, który zapewnia zaawansowane narzędzia do analizy i raportowania.
Scentralizowany system zarządzania umożliwia przeglądanie i zarządzanie wszystkimi danymi klientów i komunikacją z jednego pulpitu nawigacyjnego. Niezależnie od tego, z którego kanału otrzymasz zapytanie klienta, wszystko dotrze do jednej uniwersalnej skrzynki odbiorczej, do której ma dostęp cały zespół obsługi klienta.
Oprogramowanie angażujące klientów powinno mieć możliwość integracji z innymi aplikacjami, z których już korzystasz w codziennych działaniach biznesowych. Aplikacje innych firm i ich integracje mogą obejmować systemy POS, systemy e-commerce i media społecznościowe.
Segmentacja klientów jest ważną cechą, ponieważ pozwala posegmentować klientów według zebranych danych. Korzystając z segmentacji, możesz łatwo kierować reklamy do określonych grup klientów i personalizować treści, które im dostarczasz.
Świetne oprogramowanie do angażowania klientów powinno zawierać wbudowany CRM, ponieważ umożliwia on zarządzanie wszystkimi niezbędnymi danymi klientów, od informacji kontaktowych po poprzednie zamówienia i zgłoszenia.
Bazy wiedzy dla klientów są wielkim atutem każdego oprogramowania do obsługi klienta. Umożliwiają klientom szybkie znajdowanie potrzebnych odpowiedzi bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Tobą. Są także atutem zarówno dla Twoich klientów, jak i agentów. Bazy wiedzy skracają czas oczekiwania klientów na odpowiedź, obciążenie Twoich agentów, a także czas spędzony na rozwiązywaniu zgłoszeń.
LiveAgent to w pełni funkcjonalne oprogramowanie do angażowania klientów, które pozwala skupić się na rozwijaniu relacji z klientami. Co oferuje LiveAgent?
Uniwersalna skrzynka odbiorcza pomaga organizować zapytania klientów w wielu kanałach i umożliwia szybkie rozwiązywanie zgłoszeń.
Funkcje grywalizacji, których możesz użyć do nagradzania i motywowania ciężko pracujących pracowników obsługi klienta.
Kompleksowe systemy raportowania, które pozwalają szybko sprawdzić, jak dobrze komunikujesz się z klientami.
Jeśli szukasz obecnie najlepszego oprogramowania do zaangażowania, wypróbuj LiveAgent. LiveAgent jest najczęściej recenzowanym i najwyżej oprogramowaniem pomocy technicznej dla małych i średnich firm w 2020 r. Oferujemy bezpłatny 14-dniowy okres próbny oprogramowania do obsługi klienta. Nie wymagamy karty kredytowej. Zadbaj o zadowolenie i zaangażowanie klientów dzięki LiveAgent.
LiveAgent sprawia, że obsługa klienta jest milion razy łatwiejsza. Nasz czas odpowiedzi jest teraz szybszy o 26%.
Eva Kianickova, Head of Customer Service
Landing PPC Archive - LiveAgent
Poznaj LiveAgent – wielokanałowe narzędzie obsługi klienta z czatem na żywo, systemem zgłoszeń i integracjami. Wypróbuj za darmo!"
Zwiększ wartość swojego oprogramowania pomocy technicznej dzięki integracjom LiveAgent. Oferujemy szeroką gamę integracji, wtyczek i aplikacji, które zwiększają satysfakcję klientów i upraszczają operacje biznesowe. Dowiedz się, jak łatwo połączyć numer VoIP z partnerami takimi jak CallTo365, AstraQom, GDMS i innymi, korzystając z naszych szczegółowych przewodników. Maksymalizuj efektywność swojej firmy już dziś!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.