Pojęcie obsługi klienta bardzo się rozwinęło przez ostatnie 10 lat. Wcześniej, obsługa klienta polegała na relacjach międzyludzkich. Jednak ze wzrostem e-commerce, biznesy musiały dopasować swoją strategię customer service. Ogrom zgłoszeń przez media społecznościowe i czat wymógł wprowadzenie automatyzacji i chatbotów.
Te rozwiązania są bardzo efektywne kosztowo i pozwalają Ci oszczędzić wiele czasu przy odpowiadaniu na pytania. Trzeba pamiętać o zachowaniu ludzkiego elementu, którego czatboty nie są w stanie zapewnić. Jak? Znajdziesz tu kilka wskazówek, które poprawią Twoją obsługę klienta.
Obsługa klienta to wsparcie i obsługa, którą zapewniasz Twoim klientom przed, w trakcie i po zakupie. Konsultanci powinni być świetnie przygotowani, chętni do pomocy i rozumiejący w czasie całego procesu. Twoi klienci chcą czuć się docenieni na każdym kroku.
Przy poprawianiu obsługi klienta trzeba siąść i zadać trudne pytania. Czy Twoi klienci są zadowoleni z produktu i obsługi, które oferujesz? Często firmom wydaje się, że zapewniają świetne doświadczenie, ale klienci nie podzielają entuzjazmu. Jak możesz sprawdzić, czy są zadowoleni z Twojej firmy? Mierząc najważniejsze wskaźniki: CSAT, NPS, CES i FRT.
Celuj w wartość CSAT równą 80% lub wyższą, chociaż pamiętaj też o tym, że wartości będą się różnić w zależności od branży. CSAT jest dobrym wskaźnikiem tego, jak Twoja firma radzi sobie z obsługą klienta, ale warto też obserwować NPS, CES oraz FRT. Dopełni to obrazu i dostarczy wartościowych danych. Dzięki temu możesz zidentyfikować obszary wymagające poprawy i zwiększyć satysfakcję klientów.
Wskaźnik satysfakcji klienta informuje Cię o tym, jak bardzo klienci są zadowoleni z Twoich produktów i usług.
Net promoter score pokazuje jak chętni są Twoi klienci do polecenia Twojej firmy innym.
Wskaźnik wysiłku klienta pokazuje jak łatwo lub trudno jest działać z Twoją firmą.
Czas do pierwszej odpowiedzi mierzy jak długo klient musi czekać, aż ktoś się z nim skontaktuje w sprawie pytania.
71% klientów czuje frustrację, gdy ich doświadczenie zakupowe jest bezosobowe.
90% konsumentów spodziewa się spójnych interakcji we wszystkich kanałach komunikacji.
64% klientów chce otrzymać natychmiastowe wsparcie, niezależnie od kanału, którym się kontaktują.
Pomożemy Ci w migracji z innych systemów obsługi klienta.
System help desk pozwala Ci przechowywać ważne informacje o Twoich klientach, które wykorzystasz do personalizowania odpowiedzi na ich pytania.
Zapewniaj wsparcie 24/7 dzięki bazom wiedzy. Wypełnij je instrukcjami i FAQ albo zbuduj forum, gdzie klienci mogą pomagać sobie nawzajem.
Zbieranie opinii od klientów i analizowanie pracy Twoich agentów to świetny sposób na stałe rozwijanie Twojej obsługi klienta.
Narzędzie help desk może pomóc Ci w zapewnianiu szybkiego i wygodnego wsparcia przez czat na stronie, call center i bazy wiedzy. Dodaj do tego integracje z mediami społecznościowymi i funkcje automatyzacji.
Połącz wszystkie swoje kanały komunikacji (telefon, mail, media społecznościowe, czat na stronie, portal klienta) z LiveAgent. Kiedy dostajesz nowe pytanie, pojawia się ono w systemie jako zgłoszenie.
Z tego miejsca możesz zarządzać, obserwować i odpowiadać na wszystkie pytania. Uniwersalna skrzynka odbiorcza jest pełna funkcji, które ułatwiają zarządzanie zgłoszeniami: automatyzacją, tagami, działami i innymi opcjami.
Twórz wspaniałe bazy wiedzy z naszym edytorem “What You See Is What You Get” – otrzymując w rezultacie dokładnie to, co widzisz w edytorze. Nasz program pozwala Ci na stworzenie wielu baz wiedzy, wewnętrznych i zewnętrznych. Wypełnij je instrukcjami, video, polami na feedback i sugestie, forami oraz FAQ.
Nasz wbudowany CRM pozwala Ci szybko znaleźć potrzebne dane. Kiedy pracujesz nad zgłoszeniem, możesz podejrzeć wcześniejsze interakcje, zakupy i dane. Edytuj informacje w czasie rozmowy przez nasz czat na stronie i wbudowane call center.
LiveAgent łączy świetny czat na żywo, zgłoszenia i automatyzację, które pozwalają nam na dostarczanie najwyższej jakości obsługi naszym klientom.
Peter Komornik, CEO
Szybkość to ważny czynnik wpływający na konwersję i zadowolenie obecnych klientów. Nasz czat na stronie jest obecnie najszybszym rozwiązaniem na rynku. Wykorzystaj go do proaktywnego zaczepienia Twoich klientów, gdy przeglądają stronę.
Wykorzystaj nasze bogate funkcje analityki i raportowania. Zobacz statystyki obłożenia, oceń raporty wydajności i ucz się z ocen zadowolenia klientów. Zobacz, kto ma interakcje z Twoją firmą i obserwuj obsługę, którą otrzymują.
LiveAgent to najczęściej i najwyżej oceniane rozwiązanie dla małych i średnich firm w 2019 i 2020 roku.
Ponad 21 tysięcy biznesów z różnych branż wybrało LiveAgent do obsługi klientów.
Z ponad 180 funkcjami, więcej niż 40 integracjami i nieskończonymi możliwościami personalizacji, narzędzie łatwo dostosowuje się do Twoich wymagań.
W pełni oparty na chmurze, bezpieczny, łatwy w ustawieniu i użyciu. Kilka minut i już możesz korzystać z Twojego konta LiveAgent.
LiveAgent to zaawansowany system help desk który pomoże Ci poprawić jednocześnie Twoją obsługę klienta i wskaźnik konwersji. Wszystko to za bardzo konkurencyjną cenę – szczególnie przy tak szerokiej funkcjonalności, jaką oferuje. Przetestuj LiveAgent już dziś – nie musisz podpinać karty kredytowej!
Czy wiesz, co łączy Huawei, BMW, Yamaha, O2 i Oxford University? Tak… korzystają z LiveAgent!
Dowiedz się, jak opinie klientów wpływają na sukces Twojej firmy i jak je skutecznie zbierać. Odkryj różnice między zamówionymi a niezamówionymi opiniami oraz metody ich zbierania, takie jak wywiady, ankiety mailowe i widgety na stronie. Popraw jakość obsługi klienta z LiveAgent i zwiększ lojalność klientów dzięki efektywnemu zarządzaniu opiniami. Sprawdź korzyści płynące z użytkowania LiveAgent!
Odkryj, jak zwiększyć satysfakcję klientów i sprzedaż poprzez dostarczanie wysokiej jakości produktów i usług. Dowiedz się, jak mierzyć i poprawiać zadowolenie klienta, aby zyskać lojalnych ambasadorów marki. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego LiveAgent i przekonaj się, jak łatwo podnieść standardy obsługi klienta. Zaufani przez najlepszych, oceniani na 4.8/5 na G2 Crowd i 5/5 na Capterra!
20 najważniejszych wskaźników klientów do zmierzenia
Poniżej znajduje się przegląd wskaźników obsługi klienta i wsparcia, które można śledzić w organizacji. Zapoznaj się z przeglądem i dowiedz się więcej.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.