Pojęcie obsługi klienta bardzo się rozwinęło przez ostatnie 10 lat. Wcześniej, obsługa klienta polegała na relacjach międzyludzkich. Jednak ze wzrostem e-commerce, biznesy musiały dopasować swoją strategię customer service. Ogrom zgłoszeń przez media społecznościowe i czat wymógł wprowadzenie automatyzacji i chatbotów.
Te rozwiązania są bardzo efektywne kosztowo i pozwalają Ci oszczędzić wiele czasu przy odpowiadaniu na pytania. Trzeba pamiętać o zachowaniu ludzkiego elementu, którego czatboty nie są w stanie zapewnić. Jak? Znajdziesz tu kilka wskazówek, które poprawią Twoją obsługę klienta.
Obsługa klienta to wsparcie i obsługa, którą zapewniasz Twoim klientom przed, w trakcie i po zakupie. Konsultanci powinni być świetnie przygotowani, chętni do pomocy i rozumiejący w czasie całego procesu. Twoi klienci chcą czuć się docenieni na każdym kroku.
Przy poprawianiu obsługi klienta trzeba siąść i zadać trudne pytania. Czy Twoi klienci są zadowoleni z produktu i obsługi, które oferujesz? Często firmom wydaje się, że zapewniają świetne doświadczenie, ale klienci nie podzielają entuzjazmu. Jak możesz sprawdzić, czy są zadowoleni z Twojej firmy? Mierząc najważniejsze wskaźniki: CSAT, NPS, CES i FRT.
Celuj w wartość CSAT równą 80% lub wyższą, chociaż pamiętaj też o tym, że wartości będą się różnić w zależności od branży. CSAT jest dobrym wskaźnikiem tego, jak Twoja firma radzi sobie z obsługą klienta, ale warto też obserwować NPS, CES oraz FRT. Dopełni to obrazu i dostarczy wartościowych danych. Dzięki temu możesz zidentyfikować obszary wymagające poprawy i zwiększyć satysfakcję klientów.
Wskaźnik satysfakcji klienta informuje Cię o tym, jak bardzo klienci są zadowoleni z Twoich produktów i usług.
Net promoter score pokazuje jak chętni są Twoi klienci do polecenia Twojej firmy innym.
Wskaźnik wysiłku klienta pokazuje jak łatwo lub trudno jest działać z Twoją firmą.
Czas do pierwszej odpowiedzi mierzy jak długo klient musi czekać, aż ktoś się z nim skontaktuje w sprawie pytania.
71% klientów czuje frustrację, gdy ich doświadczenie zakupowe jest bezosobowe.
90% konsumentów spodziewa się spójnych interakcji we wszystkich kanałach komunikacji.
64% klientów chce otrzymać natychmiastowe wsparcie, niezależnie od kanału, którym się kontaktują.
Pomożemy Ci w migracji z innych systemów obsługi klienta.
System help desk pozwala Ci przechowywać ważne informacje o Twoich klientach, które wykorzystasz do personalizowania odpowiedzi na ich pytania.
Zapewniaj wsparcie 24/7 dzięki bazom wiedzy. Wypełnij je instrukcjami i FAQ albo zbuduj forum, gdzie klienci mogą pomagać sobie nawzajem.
Zbieranie opinii od klientów i analizowanie pracy Twoich agentów to świetny sposób na stałe rozwijanie Twojej obsługi klienta.
Narzędzie help desk może pomóc Ci w zapewnianiu szybkiego i wygodnego wsparcia przez czat na stronie, call center i bazy wiedzy. Dodaj do tego integracje z mediami społecznościowymi i funkcje automatyzacji.
Połącz wszystkie swoje kanały komunikacji (telefon, mail, media społecznościowe, czat na stronie, portal klienta) z LiveAgent. Kiedy dostajesz nowe pytanie, pojawia się ono w systemie jako zgłoszenie.
Z tego miejsca możesz zarządzać, obserwować i odpowiadać na wszystkie pytania. Uniwersalna skrzynka odbiorcza jest pełna funkcji, które ułatwiają zarządzanie zgłoszeniami: automatyzacją, tagami, działami i innymi opcjami.
Twórz wspaniałe bazy wiedzy z naszym edytorem “What You See Is What You Get” – otrzymując w rezultacie dokładnie to, co widzisz w edytorze. Nasz program pozwala Ci na stworzenie wielu baz wiedzy, wewnętrznych i zewnętrznych. Wypełnij je instrukcjami, video, polami na feedback i sugestie, forami oraz FAQ.
Nasz wbudowany CRM pozwala Ci szybko znaleźć potrzebne dane. Kiedy pracujesz nad zgłoszeniem, możesz podejrzeć wcześniejsze interakcje, zakupy i dane. Edytuj informacje w czasie rozmowy przez nasz czat na stronie i wbudowane call center.
LiveAgent łączy świetny czat na żywo, zgłoszenia i automatyzację, które pozwalają nam na dostarczanie najwyższej jakości obsługi naszym klientom.
Peter Komornik, CEO
Szybkość to ważny czynnik wpływający na konwersję i zadowolenie obecnych klientów. Nasz czat na stronie jest obecnie najszybszym rozwiązaniem na rynku. Wykorzystaj go do proaktywnego zaczepienia Twoich klientów, gdy przeglądają stronę.
Wykorzystaj nasze bogate funkcje analityki i raportowania. Zobacz statystyki obłożenia, oceń raporty wydajności i ucz się z ocen zadowolenia klientów. Zobacz, kto ma interakcje z Twoją firmą i obserwuj obsługę, którą otrzymują.
LiveAgent to najczęściej i najwyżej oceniane rozwiązanie dla małych i średnich firm w 2019 i 2020 roku.
Ponad 21 tysięcy biznesów z różnych branż wybrało LiveAgent do obsługi klientów.
Z ponad 180 funkcjami, więcej niż 40 integracjami i nieskończonymi możliwościami personalizacji, narzędzie łatwo dostosowuje się do Twoich wymagań.
W pełni oparty na chmurze, bezpieczny, łatwy w ustawieniu i użyciu. Kilka minut i już możesz korzystać z Twojego konta LiveAgent.
LiveAgent to zaawansowany system help desk który pomoże Ci poprawić jednocześnie Twoją obsługę klienta i wskaźnik konwersji. Wszystko to za bardzo konkurencyjną cenę – szczególnie przy tak szerokiej funkcjonalności, jaką oferuje. Przetestuj LiveAgent już dziś – nie musisz podpinać karty kredytowej!
Czy wiesz, co łączy Huawei, BMW, Yamaha, O2 i Oxford University? Tak… korzystają z LiveAgent!
Dowiedz się, jak opinie klientów wpływają na sukces Twojej firmy i jak je skutecznie zbierać. Odkryj różnice między zamówionymi a niezamówionymi opiniami oraz metody ich zbierania, takie jak wywiady, ankiety mailowe i widgety na stronie. Popraw jakość obsługi klienta z LiveAgent i zwiększ lojalność klientów dzięki efektywnemu zarządzaniu opiniami. Sprawdź korzyści płynące z użytkowania LiveAgent!
Jak chatboty mogą ulepszyć obsługę klienta?
Chatboty poprawiają obsługę klienta dzięki szybszym odpowiedziom i większej efektywności, wspierając zespoły bez ich zastąpienia.
Odkryj, jak zwiększyć satysfakcję klientów i sprzedaż poprzez dostarczanie wysokiej jakości produktów i usług. Dowiedz się, jak mierzyć i poprawiać zadowolenie klienta, aby zyskać lojalnych ambasadorów marki. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego LiveAgent i przekonaj się, jak łatwo podnieść standardy obsługi klienta. Zaufani przez najlepszych, oceniani na 4.8/5 na G2 Crowd i 5/5 na Capterra!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team