Oprogramowanie call center wykorzystuje technologię VoIP, aby pozwalać użytkownikom na wykonywanie połączeń telefonicznych z ich komputerów i innych urządzeń poprzez internet. To jedno z kluczowych narzędzi dla zapewniania bardziej spersonalizowanej telefonicznej obsługi klienta, ale też ważne narzędzie dla działu sprzedaży i innych.
Dowiedz się więcej o oprogramowaniu call centerMożesz rozpocząć korzystanie z Odoo za darmo, jeśli wybierzesz tylko jedno pakiet aplikacji na początku rejestracji. Jeśli wybierzesz więcej niż jeden, możesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego, podczas którego możesz wypróbować wiele funkcji Odoo. Według strony internetowej funkcje call center są dostępne w opcji Sales (Sprzedaż), ale wydaje mi się, że możesz uzyskać do nich dostęp również z dowolnego innego planu. Rejestracja jest dosyć szybka i łatwa. Od razu przeniesiesz się do interfejsu, ale lepiej od razu potwierdź swój adres e-mail, ponieważ Odoo ma limit czasowy na tę czynność.
Po uzyskaniu dostępu do interfejsu od razu udaj się do sekcji Apps (Aplikacje), jeśli chcesz mieć funkcje VoIP w swoim koncie Odoo. Dowiedziałem się, że aplikacja nie znajduje się w opcji Sales (Sprzedaż), tylko w opcji Productivity (Produktywność), dlatego zalecam wybór tej opcji podczas rejestracji, aby uniknąć konieczności korzystania z darmowej wersji próbnej. Instalacja tego modułu jest bardzo prosta: wystarczy kliknąć przycisk instalacji, a aplikacja zostanie dodana do narzędzi Odoo.
Następnie znajdź ikonę telefonu w prawym górnym rogu. Gdy klikniesz ikonę, Odoo otworzy oddzielny widżet klawiatury telefonicznej z opcjami przeglądania poprzednich połączeń, dostępu do kontaktów i opcją o nazwie „next activities” (następne czynności). Jednak narzędzie call center Odoo nie oferuje numeru telefonu, dlatego musisz zintegrować własny numer poprzez usługę VoIP, za którą z pewnością trzeba będzie zapłacić. Możesz uzyskać dostęp do ustawień dla VoIP Odoo za pomocą opcji ogólnych ustawień i skonfigurować funkcje połączeń. Odoo oferuje również kilka poradników online, które mogą wyjaśnić ci ten proces.
Po zakończeniu tych czynności możesz rozpocząć wykonywanie połączeń. Zanim przejdziemy do części testowej, przyjrzyjmy się funkcjom call center, których można oczekiwać od Odoo.
Odoo jest niesamowicie zróżnicowanym rozwiązaniem, oferującym wiele różnych aplikacji dla szerokiej gamy zastosowań. To oprogramowanie może stać się praktycznie czymkolwiek, czego potrzebujesz – możesz wybrać różne narzędzia i połączyć je, aby stworzyć idealne rozwiązanie dla potrzeb Twojej firmy. Jedną z tych aplikacji jest narzędzie VoIP dostępne w obszernym sklepie z aplikacjami Odoo. Możesz zacząć korzystanie z niej za darmo dzięki bezpłatnej wersji próbnej.
Mimo że Odoo nie jest dedykowanym oprogramowaniem do obsługi call center, oferuje przydatny zestaw funkcji dla określonych przypadków użycia. Odoo ma dobrą funkcję listy kontaktów, która jest bezpośrednio zintegrowana z widżetem dzwonienia dla łatwego dostępu do kontaktów. Możesz również planować połączenia poprzez opcję planowania działań lub tworzyć kolejki połączeń za pomocą aplikacji CRM. Odoo oferuje również funkcje raportowania, które mogą pomóc w monitorowaniu wszystkich aktywności telefonicznych dzięki funkcjom wyszukiwania, filtrów i możliwości eksportu.
Odoo umożliwia łatwy dostęp do narzędzi połączeń – funkcje są dostępne w prawym górnym rogu niezależnie od tego, gdzie w interfejsie użytkownika się znajdujesz. Ustawienia dla dodatku VoIP są dostępne w ogólnych ustawieniach, a niektóre z nich znajdują się w preferencjach użytkownika. Opcje można łatwo znaleźć, ponieważ interfejs jest dość dobrze zaprojektowany. Jego design nie jest najnowocześniejszy, jednak jest funkcjonalny.
Choć konfiguracja aplikacji VoIP w Odoo może być dość trudna dla większości ludzi, znacznie ją sobie ułatwisz, jeśli wybierzesz jednego z dwóch obsługiwanych dostawców VoIP – OnSIP lub Axivox. Szkoda, że nie ma więcej opcji łączenia funkcji rozmów, ale mimo wszystko połączenia są funkcjonalne, a wydajność jest całkiem dobra. Nie napotkałem żadnych problemów podczas rozmów testowych, ale wyobrażam sobie, że może być inaczej u każdego użytkownika w zależności od siły połączenia i wyboru dostawcy VoIP.
Interfejs połączeń ma kilka opcji. Możesz utworzyć nowy kontakt, gdy wybierasz numer, aby natychmiast dodać go do swojej listy. Dwie pozostałe opcje pozwalają na wyciszanie połączeń i przekierowywanie ich do innego użytkownika Odoo. Jak widać, opcje są skromne, ale zdecydowanie przydatne dla większości przypadków użycia. Inne opcje poza połączeniami obejmują „next activities” i menu kontaktów.
Ogólnie rzecz biorąc, Odoo nie oferuje najszerszego ani najbardziej imponującego zestawu funkcji call center, ale mogą być użyteczne w określonych scenariuszach. Nie nazwałbym ich użytecznymi w środowisku prawdziwego call center, choć nie mówię, że wykorzystanie Odoo w tym kontekście byłoby niemożliwe. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz jako użytkownik. Jeśli potrzebujesz rozwiązania, które może obsługiwać znacznie więcej niż tylko połączenia, Odoo może być tym, czego szukasz.
Odoo oferuje trzy opcje cenowe, w tym darmowy plan. Uzyskanie funkcji VoIP w darmowej wersji może być trudne, ponieważ żaden z pakietów aplikacji nie oferuje aplikacji VoIP od początku pracy z oprogramowaniem. Niemniej jednak zawsze możesz zdecydować się na bezpłatną wersję próbną, aby mieć szansę wypróbowania jej w pierwszej kolejności. Przejdźmy dalej i przyjrzyjmy się opcjom cenowym.
Darmowy plan Free umożliwia dostęp do jednej z wielu aplikacji, które oferuje Odoo, bez żadnych opłat. Jeśli zdecydujesz się na inną aplikację, Odoo zaoferuje ci darmową wersję próbną wybranych aplikacji.
Plan Standard kosztuje 11,90$ miesięcznie przy rozliczeniu rocznym lub 14,80$ miesięcznie przy rozliczeniu miesięcznym. Podane kwoty to opłata za użytkownika miesięcznie, a plan daje dostęp do wszystkich aplikacji, jakie oferuje Odoo, bez ograniczeń.
Plan Custom będzie kosztować cię 17,90$ miesięcznie przy rozliczeniu rocznym lub 22,40$ miesięcznie przy rozliczeniu miesięcznym za jednego użytkownika. Plan daje ci dostęp do wszystkich aplikacji Odoo oraz dodaje Odoo Studio, funkcje firmy z wieloma oddziałami oraz zewnętrzne API.
Odoo może nie być pierwszym wyborem dla przedsiębiorstw poszukujących dedykowanego oprogramowania do obsługi call center. Nie oferuje wystarczającej ilości funkcji do skutecznego zarządzania rozmowami telefonicznymi. Jednak niskie ceny i szeroki wybór różnych rodzajów narzędzi może okazać się przydatny dla wielu firm, dla których rozmowy telefoniczne nie są w centrum zainteresowanie, ale ważne jest, by mieć realistyczne oczekiwania od oprogramowania.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team