Key takeaways
Pros
- Jest darmowy
- Oferuje różne, mniej i bardziej zaawansowane funkcje
- Łatwy w użyciu
- Można zintegrować go z innymi narzędziami
Cons
- Na początku może być przytłaczający
- Interfejs może ograniczać użytkowników
- Rozwiązanie Enterprise jest drogie
Rozpoczynanie pracy z funkcją chatbota HubSpot
HubSpot to platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz oprogramowanie do marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Zapewnia narzędzia i funkcje, które pomagają firmom zarządzać interakcjami z klientami oraz danymi w całym cyklu życia klienta i analizować je w celu poprawy relacji z klientami i napędzania rozwoju firmy. Funkcją HubSpot, która najbardziej mnie zainteresowała, były oczywiście chatboty, które przetestowałem na potrzeby tej recenzji. Jednak przed rozpoczęciem korzystania z chatbotów należy się zarejestrować.
Aby to zrobić, musisz przejść do ich strony internetowej i kliknąć przycisk „Get started for free” (Rozpocznij za darmo). Musisz podać kilka podstawowych informacji, takich jak imię i nazwisko, a także adres e-mail. Następnie musisz odpowiedzieć na pytania takie jak: jaka jest twoja branża, jakie jest twoje stanowisko, jak nazywa się twoja firma, jak duża jest i jaka jest jej strona internetowa.
Cały proces rejestracji nie trwa dłużej niż 10 minut i jest bardzo łatwy. Jedyną wadą, jaką zauważyłem, jest to, że otrzymanie linku potwierdzającego e-mail trwało nieco dłużej niż się spodziewałem. Mogła to być jednak wina mojego dostawcy poczty e-mail.
Jeśli chodzi o moje pierwsze wrażenie, interfejs wydawał się łatwy w obsłudze. Wszystko było jasne i intuicyjne, co bardzo mnie zadowoliło.
Na początku byłem nieco zniechęcony pytaniami HubSpot o wszystkie te dane, ale zdałem sobie sprawę, że ma to na celu personalizację. Dzięki temu będę otrzymywać od HubSpot treści, które faktycznie pasują do mojej branży i stanowiska.
Funkcje i wdrażanie chatbota HubSpot
Po zakończeniu procesu rejestracji nadszedł czas, aby w końcu zagłębić się w funkcje HubSpot i implementację chatbota.
Wizualny design narzędzia wydawał się na początku nieco przytłaczający. Jak widać poniżej, jest sporo różnych zakładek, takich jak „Contacts” (Kontakty), „Conversations” (Rozmowy), „Marketing”, „Sales” (Sprzedaż), „Service” (Usługi) i inne. Po pewnym czasie przyzwyczaiłem się do tego, więc mimo wszystko nie powiedziałbym, że HubSpot jest skomplikowany w użyciu, ponieważ byłem w stanie stosunkowo łatwo poruszać się po interfejsie.
Byłem pozytywnie zaskoczony dostępnością różnych funkcji zawartych w darmowym planie. Można śmiało powiedzieć, że przewyższa inne rozwiązania na podobnym poziomie. Niektóre z funkcji, które najbardziej mnie zaskoczyły, to widżet czatu oraz opcja dostosowania dostępności czatu i zarządzania osobami w zespole.
Podczas odkrywania różnych funkcji po raz kolejny byłem nieco przytłoczony ilością różnych ustawień. Znów musiałem poświęcić trochę czasu na zapoznanie się ze wszystkim.
Nic nie wydało mi się szczególnie skomplikowane, co pozytywnie mnie zaskoczyło. Nie napotkałem też żadnych problemów z chatbotem. To zapewne zasługa niezwykle pomocnych samouczków dla początkujących. Użytkownicy tacy jak ja mają dostęp do wielu takich materiałów, co jest bardzo pomocne. Kiedy potrzebujesz wsparcia, możesz liczyć na szybki samouczek, nawet w formie wyskakujących tutoriali i wskazówek. Poniżej możesz zobaczyć, jak wyglądają.
Byłem również bardzo ciekawy integracji HubSpot. Po przejściu do ich sklepu App Marketplace można zobaczyć wiele integracji do wyboru, w tym te przydatne w celach sprzedaży i obsługi klienta. Popularne przykłady integracji czatu na żywo obejmują Intercom, Sakari SMS, Facebook Messenger, Salesmsg SMS i TruConversations.
Wydajność i użyteczność
Aby przetestować wydajność i użyteczność chatbota HubSpot, wdrożyłem go na swojej stronie internetowej i monitorowałem jego wydajność przez kilka tygodni. Skonfigurowałem chatbota do obsługi szeregu zadań, w tym rezerwacji spotkań, tworzenia zgłoszeń do pomocy technicznej i pomocy w kwalifikowaniu potencjalnych klientów.
Przetestowałem również, jak chatbot rozumie i reaguje na różne języki wprowadzania danych. Oprócz monitorowania wydajności chatbota poprosiłem też o informacje zwrotne na temat jego użyteczności współpracowników, którzy weszli z nim w interakcję.
W wyniku moich testów chatbot zapewnił cenną pomoc naszym użytkownikom i był w stanie obsłużyć dużą liczbę zapytań. Ogólnie rzecz biorąc, byłem pod wrażeniem wydajności i użyteczności chatbota HubSpot.
Cennik chatbota HubSpot
Pierwszą rzeczą, którą należy zauważyć, jest to, że HubSpot oferuje swoim subskrybentom bezpłatny plan na całe życie. To świetna wiadomość dla fanów darmowych rozwiązań. Dodatkowo dostępne są płatne plany. Poniżej możesz zapoznać się ze szczegółami wszystkich dostępnych planów.
Free (0$/miesiąc)
Pierwszym planem jest bezpłatny plan Free. Podobnie jak pozostałe zapewnia przestrzeń dyskową do 15 milionów kontaktów i wsparcie techniczne 1:1. Wśród funkcji tego planu znajdują się również różne szablony wiadomości e-mail, integracja z Facebook Messenger i funkcje czatu na żywo.
Starter (od 50$/miesiąc)
Plan Starter zawiera wszystko to, co plan Free, ale z rozszerzonymi limitami. Co więcej, daje możliwość usunięcia brandingu HubSpot z designu chatbota.
Professional (od 500$/miesiąc)
Następnie mamy plan Professional. W ramach tego planu można oczekiwać wszystkiego, co w planie Starter, a ponadto: funkcji zarządzania zespołem i personalizacji, zaawansowanego wsparcia oraz opcji obliczeniowych.
Enterprise (od 1200$/miesiąc)
Wreszcie, jeśli masz duże potrzeby i zarządzasz dużym zespołem, możesz zdecydować się na plan Enterprise. Ta opcja zapewnia dostęp do wszystkiego, co oferują poprzednie plany, a także do kilku dodatkowych rozwiązań. Obejmują one funkcje dostosowywania, administracji i coachingu.
Wniosek
Narzędzie chatbota HubSpot to niezawodne rozwiązanie dla firm, które chcą używać chatbotów w rozmowach z klientami. Oferuje szereg opcji personalizacji. Przykłady obejmują możliwość skonfigurowania określonych słów kluczowych lub poleceń dla chatbota, a także możliwość zintegrowania chatbota ze stronami internetowymi lub komunikatorami.
Narzędzie chatbota HubSpot może mieć pewne drobne wady, takie jak możliwość błędnej interpretacji zapytań klientów przez chatbota lub niedokładnej odpowiedzi. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że narzędzie jest bezpłatne, jego zalety zdecydowanie przewyższają jego wady. Małe i średnie firmy mogą uznać to za szczególnie atrakcyjne, ponieważ mogą mieć ograniczone budżety na aplikacje do zarządzania relacjami z klientami.
Frequently Asked Questions
Co zrobić, jeśli link weryfikacyjny w wiadomości e-mail nie dotarł?
Jeśli twój link weryfikacyjny do ciebie nie dotarł, najpierw sprawdź, czy wszystko jest w porządku po twojej stronie. Zawsze sprawdzaj SPAM, zanim zaczniesz rozwiązywać problem z HubSpot. Być może twój dostawca poczty e-mail oznaczył wiadomość od HubSpot jako SPAM. Jeśli korzystasz z Outlooka lub Office365, możesz poza skrzynką odbiorczą sprawdzić wiadomości e-mail poddane kwarantannie. Po upewnieniu się, że wszystko jest w porządku po twojej stronie, należy skontaktować się z zespołem pomocy technicznej za pośrednictwem specjalnego formularza dostępnego na stronie HubSpot.
Jak nauczyć się używać interfejsu chatbota HubSpot?
Jeśli interfejs chatbota HubSpot wydaje ci się skomplikowany, nie martw się! HubSpot oferuje wiele wskazówek, porad i trików, które pomogą ci rozpocząć pracę z narzędziem. Po pierwsze, w aplikacji trafisz na wiele wyskakujących okienek, które poprowadzą cię przez proces tworzenia chatbotów. Po drugie, HubSpot udostępnia swoim użytkownikom bazę wiedzy na temat chatbota. Wszystkie te materiały powinny sprawić, że doświadczenie użytkownika będzie znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze.
Co zrobić, jeśli nie stać mnie na chatbota HubSpot w planie Enterprise?
Pamiętaj, że pewne funkcje chatbota HubSpot są darmowe. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na plan Enterprise, masz do wyboru bezpłatny plan, a także kilka płatnych planów. Jeśli te plany również nie odpowiadają twoim potrzebom, zawsze możesz zdecydować się na bardziej przystępnego cenowo chatbota dla swojej firmy – nie musisz korzystać z rozwiązania HubSpot.