Key takeaways
Pros
- Superszybkie wdrażanie
- Płynna integracja z kreatorami stron internetowych
- Doskonałe funkcje konfiguracji i planowania
- Znakomita wydajność
Cons
- Niektórzy użytkownicy mogą być nieco przytłoczeni opcjami
Rozpoczynanie pracy z funkcją chatbota Tidio
Tidio to popularne, rozbudowane oprogramowanie do obsługi klienta z zestawem narzędzi, który koncentruje się na systemie zgłoszeń, mediach społecznościowych i czacie na żywo. Czat na żywo jest wspomagany przez chatbota, który może pomóc firmom odciążyć ich zespoły i zapewnić niezbędne wsparcie oraz odpowiedzi wszystkim odwiedzającym online. Przyjrzymy się funkcji chatbota Tidio, żeby dowiedzieć się, jak sprawdza się w codziennej komunikacji z klientami.
Tidio oferuje bezpłatny plan, więc rozpoczęcie pracy jest łatwe. Jedyne, co musisz zrobić, to założyć swoje darmowe konto. Jedną z najważniejszych rzeczy, które można zrobić podczas procesu rejestracji, jest możliwy wybór usługi hostingu witryny. Jeśli twoja witryna została utworzona za pomocą kreatorów stron internetowych, takich jak Wix lub Shopify, możesz łatwo wdrożyć czat z chatbotem bezpośrednio na swojej stronie. Możesz zapoznać się listą integracji Tidio, aby sprawdzić, czy kreator stron internetowych, z którego korzystasz, oferuje bezpośrednią integrację.
Ukończenie rejestracji za pomocą tej usługi spowoduje natychmiastowe przejście do odpowiedniej strony integracji w witrynie twojej usługi. To tam możesz dodać czat na żywo Tidio z chatbotem do swojej witryny w kilku kliknięciach. System najpierw będzie potrzebował odpowiedzi na kilka pytań, takich jak liczba agentów obsługi klienta, zamierzony cel i przeznaczenie witryny, liczba klientów itp. Jest to prosty, przejrzysty proces, jeśli znasz odpowiedzi na te pytania.
Jeśli twoja witryna działa na innej platformie, proces też będzie bardzo prosty, ale w celu integracji chatbota konieczne będzie uzyskanie dostępu do kodu witryny. Konfiguracja jest w zasadzie taka sama jak w przypadku rejestracji w kreatorze stron internetowych, z wyjątkiem tego, że musisz odpowiedzieć na te pytania bezpośrednio na stronie Tidio podczas rejestracji. Najważniejszą zmianą jest to, że musisz skopiować i wkleić automatycznie wygenerowany kod czatu na żywo do kodu swojej witryny. Upewnij się, że masz dostęp do kodu swojej witryny lub poproś administratora o zrobienie tego za ciebie.
Funkcje i wdrażanie chatbota Tidio
Tidio oferuje wiele chatbotów, a każdy z nich służy innemu celowi. Można używać ich do zwiększania sprzedaży, promowania ofert specjalnych lub pomagania klientom w odpowiadaniu na zapytania. Myślę, że to dobra selekcja – nie zbyt szeroka, by cię zdezorientować, ale każda kategoria oferuje liczne opcje. Po dokonaniu wyboru nadal czeka cię trochę pracy, ponieważ chatbota należy skonfigurować. Oznacza to, że musisz wypełnić najczęstsze pytania klientów, które chatbot najprawdopodobniej napotka na twojej witrynie.
Ta część procesu może być czasochłonna, jeśli chcesz wykonać ją drobiazgowo. Możesz podać pytania i odpowiedzi tylko na najbardziej typowe tematy lub naprawdę zagłębić się w konfigurację, jeśli chcesz uczynić z bota prawdziwego eksperta. Tak czy inaczej, ta część procesu implementacji jest całkiem dobrze zaprojektowana i łatwa do wykonania. Jeśli masz już doświadczenie z tworzeniem chatbota lub IVR, nic nie powinno cię zaskoczyć. Tidio oferuje kreator chatbota z wizualną reprezentacją wszystkich możliwych konwersacji, które może obsłużyć, a dostęp do szczegółów każdej z nich można uzyskać, po prostu je klikając.
Możesz wybierać spośród najczęściej używanych języków oprócz angielskiego dla swojego chatbota i zobaczyć kilka typowych tematów, aby ułatwić proces. Poza tym możesz również wybrać wyzwalacz konwersacji na samym początku procesu. Możesz skonfigurować czat tak, aby uruchamiał się, gdy odwiedzający wejdzie na twoją stronę, gdy rozpocznie rozmowę lub wybrać inną opcję z listy. Istnieje mnóstwo możliwości, więc możesz zagłębić się w konfigurację i uczynić chatbota tak responsywnym i inteligentnym, jak to tylko możliwe.
Istnieją również różne warunki, które można uwzględnić w zachowaniu chatbota, takie jak przeglądarka, system operacyjny, kraj, dzień, język i kilka innych. Możesz użyć tych warunków, aby określić zachowanie bota w przypadku ich spełnienia. Może to być niezwykle pomocne, na przykład, gdy prowadzisz witrynę wielojęzyczną lub gdy twój dział obsługi klienta pracuje tylko w określone dni i w określonych godzinach pracy.
Wydajność i użyteczność
Przetestowałam chatbota Tidio z moją konfiguracją na stronie testowej, którą utworzyła za pomocą Wix i wyniki były całkiem dobre. Jak wspomniałam wcześniej, jakość wyników chatbota Tidio zależy od wysiłku, jaki włożysz w konfigurację. Oznacza to, że można łatwo stworzyć bezużytecznego chatbota, ale przy odrobinie pracy – niezwykle pomocnego. Dobrze zaplanowane drzewko konwersacji chatbota może przynieść wiele korzyści i zaoszczędzić wiele czasu. I choć proces tworzenia chatbota Tidio może być długi, dostępne ustawienia wstępne ułatwiają planowanie.
Podczas moich testów osobiście testowałam chatbota i wypełniałam napotykane „martwe punkty”, a także regularnie aktualizowałam widżet czatu. Nie napotkałam żadnych problemów z wydajnością chatbota Tidio. Jednak nawet inteligentnie zaplanowany chatbot ma ograniczenia, dlatego ważne jest umożliwienie klientom kontaktu z agentami, którzy będą w stanie odpowiedzieć na bardziej skomplikowane pytania. Tidio był nie tylko łatwy w użyciu, ale także łatwy w integracji, co czyni go świetnym rozwiązaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jest darmowy.
Cennik chatbota Tidio
Tidio oferuje cztery plany cenowe, a chatboty są dostępne w każdym z nich. Jeśli rozważasz zakup Tidio głównie ze względu na chatbota, jedyną decyzją, którą musisz podjąć, jest to, czy chcesz korzystać z innych funkcji Tidio. Przyjrzyjmy się temu, co oferuje każdy z planów.
Free
Darmowy plan jest dostępny dla wszystkich. Obejmuje czat na żywo z limitem 50 rozmów miesięcznie, chatboty z limitem 100 rozmów miesięcznie, obsługę poczty e-mail, aplikacje na pulpit i na smatfrona, integracje aplikacji innych firm, informacje o odwiedzających i API JavaScript.
Communicator
Ten plan kosztuje 15,66$ za użytkownika miesięcznie. Obejmuje nieograniczoną liczbę rozmów na czacie na żywo, do 5 operatorów, pocztę e-mail, wsparcie poprzez czat na żywo 24/5, zarządzanie uprawnieniami, podgląd pisania na żywo, analitykę, działy, listę odwiedzających na żywo, statystyki wyświetleń stron i wszystkie funkcje z planu Free.
Chatbots
Plan Chatbots kosztuje 31,74$ miesięcznie i zapewnia konwersacje chatbotów z 40 000 użytkowników miesięcznie, wszystkie funkcje z planu Free, wizualny edytor chatbotów, integrację Zapier i wiele więcej.
Tidio+
To najbardziej rozbudowany i najdroższy plan oferowany przez Tidio. Kosztuje 235,16$ miesięcznie i obejmuje nieograniczoną liczbę rozmów na czacie na żywo, niestandardową liczbę operatorów, niestandardową liczbę interakcji chatbota, pełne wsparcie i wszystkie funkcje z poprzednich planów. Dodatkowo obejmuje usługi takie jak dedykowany opiekun klienta i nie tylko.
Wniosek
Tidio naprawdę niewiele brakuje do doskonałości. Jeśli potrzebujesz świetnego oprogramowania do chatbota, to dobry wybór. Praca z Tidio nie jest żmudna. Oprogramowanie jest łatwe w implementacji, zarządzaniu i użytkowaniu, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na jedną z prostych integracji z kreatorami stron internetowych. Trudno jest znaleźć jakiekolwiek wady Tidio, zwłaszcza że jest to darmowy chatbot dostępny dla każdego po krótkiej rejestracji.