Key takeaways
Pros
- Unikalna (ale nieprzemyślana) funkcja podglądu
- (Niektóre) interfejsy są dobrze zaprojektowane
- Niewiarygodnie, ekstremalnie, niezwykle tanie
Cons
- Źle zaplanowane funkcje i interfejs w bazie wiedzy
- Edytor artykułów jest irytująco mały
Rozpoczynanie pracy z Connecteam
Connecteam to aplikacja do zarządzania z funkcją bazy wiedzy, która koncentruje się na użytkownikach telefonów. Umożliwia użytkownikom tworzenie i korzystanie z aplikacji na smartfony o różnych celach. Connecteam zawiera funkcje komunikacyjne, narzędzia do zarządzania zasobami ludzkimi, ankiety, funkcje zarządzania pracownikami i kilka innych. Przyjrzyjmy się temu, jak działa baza wiedzy Connecteam i jak wygląda praca z oprogramowaniem.
Rozpoczęcie korzystania z Connecteam rozpoczyna się od klasycznej rejestracji do okresu próbnego, chyba że chcesz od razu zdecydować się na płatny plan. Po zakończeniu rejestracji Connecteam poprowadzi cię przez proces konfiguracji. Możesz dodać nazwę firmy, rolę, liczbę pracowników i główne zastosowanie Connecteam. Istnieje również możliwość dodania logo i numeru telefonu, aby pobrać aplikację mobilną Connecteam (opcjonalnie). Proces jest bardzo prosty i zajmuje zaledwie kilka minut. Następnie możesz rozpocząć zapoznawanie się z interfejsem w aplikacji internetowej.
Interfejs został zaprojektowany logicznie i pozwala na intuicyjną nawigację, ale niektóre ikony mogą wydawać się nieco przestarzałe i zdecydowanie wymagają odświeżenia. Niezależnie od tego, interfejs wygląda dobrze i jest przyjemny w użyciu, co liczy się najbardziej. Na startowym pulpicie nawigacyjnym dostępnych jest wiele szybkich działań, w tym wysyłanie aktualizacji, dodawanie użytkowników, uruchamianie czatów i tworzenie formularzy. Interfejs zawiera menu główne po lewej stronie, ze wszystkimi narzędziami widocznymi od razu, więc nie musisz długo szukać, aby dostać się tam, gdzie chcesz. Bazę wiedzy można znaleźć w sekcji komunikacji w menu.
Po wejściu do bazy wiedzy Connecteam najpierw należy ją aktywować. Zasadniczo jest to wstępna konfiguracja bazy wiedzy. Wystarczy tylko wybrać nazwę bazy wiedzy i można rozpocząć pracę. Następnie możesz dodać swój pierwszy folder, co pokazuje, że Connecteam oferuje kilka dobrych funkcji organizacyjnych. Po zapisaniu zmian możesz wybrać jeden z dwóch rodzajów publikowania: dla inteligentnych grup (Smart Groups – użytkownicy spełniający wybrane przez Ciebie kryteria) lub dla wybranych użytkowników (Selected Users – wybierasz osoby, które będą miały dostęp do tej kategorii). Następnie możesz wybrać odbiorców oraz ustawienia powiadomień, a na koniec potwierdzić ustawienia.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Najbardziej zaskoczył mnie interfejs bazy wiedzy Connecteam. Pierwszym i najbardziej ewidentnym problemem było to, że nie mogłam znaleźć opcji rozpoczęcia pisania nowych artykułów. Mówię poważnie, nigdzie nie widziałam opcji tworzenia nowego artykułu, nawet po dokładnym przejrzeniu całego interfejsu użytkownika. W końcu dowiedziałam się, że trzeba najpierw kliknąć folder bazy wiedzy, kliknąć Edit (Edytuj), kliknąć folder, do którego chcesz dodać artykuł, a następnie kliknąć Add text (Dodaj tekst). Jest to bardzo nieintuicyjne i jestem w stanie wyobrazić sobie frustrację użytkownika, który szuka sposobu na dodanie nowego artykułu w pośpiechu (w obliczu zbliżającego się deadline’u).
Connecteam koncentruje się na użytkownikach smartfonów, więc interfejs bazy wiedzy jest mocno nakierowany na aplikację mobilną, co prowadzi nas do drugiej kwestii – edytora artykułów bazy wiedzy. Edytor artykułów bazy wiedzy jest niewiarygodnie mały, wpakowany w ciasne okno, w którym większość ekranu jest wypełniona podglądem tego, jak artykuł wygląda na smartfonach. Jest to niewątpliwie przydatna rzecz i nie przypominam sobie, żebym widziała ją w wielu znanych rozwiązaniach oprogramowania baz wiedzy, ale dlaczego musi zajmować ponad połowę okna? Odwraca to uwagę od pisania i najzwyczajniej zabiera przestrzeń, w której mogłyby znajdować się przydatniejsze funkcje. Chociaż w edytorze da się pisać, zdecydowanie wydaje się za mały, i jest to całkowicie niepotrzebne. Opcja podglądu widoku na smartfonie jest świetnym dodatkiem, jednak powinna być opcjonalna, a nie obowiązkowa, ponieważ nie ma sposobu, aby ją zminimalizować lub wyłączyć bezpośrednio w edytorze.
Co więcej, bardzo psuje to przepływ pracy podczas pracy z multimediami. Podczas przesyłania zdjęć nie są one dostosowywane do rozmiaru edytora artykułów. Tak więc po napisaniu kilku linijek tekstu obraz zostanie odpowiednio rozciągnięty i dopasowany do rozmiaru, co oznacza, że możesz przewijać przez minutę, żeby dojść do prawego końca. Możesz ręcznie zmienić rozmiar za pomocą punktów narożnych na obrazie, ale zrobienie tego zajmuje wieki, jeśli pracujesz z obrazami o dużej rozdzielczości. Co więcej, obraz nie skaluje się z oryginalnymi proporcjami na ekranie podglądu smartfona, więc wygląda, jakby został rozciągnięty podczas edycji. To po prostu słabe rozwiązanie.
Poza tym funkcje są w porządku, ale powiedziałabym, że brakuje kilku rzeczy. Standardowe opcje formatowania i edycji tekstu są dostępne, jak widać na zrzutach ekranu. Stworzenie dobrze skonstruowanego dokumentu w edytorze nie powinno być zbyt problematyczne. Obsługuje on multimedia, tabele, wypunktowania i pozwala na zmianę rozmiaru czcionki w celu utworzenia nagłówków. Nie ma również ustawień SEO, ale Connecteam nie oferuje oprogramowania portalu klienta, więc są one niepotrzebne, ponieważ użytkownicy mogą znaleźć wszystko bezpośrednio w aplikacji. Oprogramowanie nie oferuje niczego specjalnego, ale też niczego istotnego nie brakuje.
Cennik
Teraz w końcu dochodzimy do największej zalety Connecteam, czyli planów cenowych. Connecteam oferuje trzy plany cenowe, a także darmowy plan dedykowany małym firmom. Każdy plan różni się funkcjami i możliwościami, a wszystkie zawierają bazę wiedzy. Ceny mogą nie wydawać się niskie na pierwszy rzut oka, ale najważniejsze jest to, że w każdym planie można mieć do 30 użytkowników. Sprawia to, że niektóre plany kosztują jedynie 0,90$ za każdego użytkownika, co jest w zasadzie niespotykane. Przyjrzyjmy się każdemu planowi.
Small Business
To darmowy plan, który oferuje pełny dostęp do najpopularniejszych funkcji, wszystkich hubów, „wszystkiego, czego potrzebuje mała firma” i jest bezpłatny dożywotnio.
Basic
Plan Basic kosztuje 29$ miesięcznie dla pierwszych 30 użytkowników. Najważniejsze funkcje tego planu obejmują czaty prywatne i zespołowe, potwierdzenia przeczytania wiadomości na czacie, komentarze i reakcje na posty, raporty na temat postów, multimedia, załączniki plików, niestandardowe kontakty robocze w katalogu, ankiety i bazę wiedzy.
Advanced
Ten plan kosztuje 49$ miesięcznie dla pierwszych 30 użytkowników. Otrzymujesz wszystko z planu Basic i więcej. Najważniejsze funkcje tego planu obejmują inteligentne grupy i uprawnienia administratora, „decydowanie, kto może robić co na czacie”, potwierdzenia odczytu wiadomości na czacie, rozpoczynanie czatu z dowolnego miejsca na platformie, ankiety na żywo w postach, dostosowywane kolory tła postów, dostosowywane wyświetlanie pól użytkownika w katalogu, anonimowe ankiety i duplikowanie baz wiedzy.
Expert
Plan Expert kosztuje 99$ miesięcznie dla pierwszych 30 użytkowników. Zawiera wszystkie elementy planu Advanced. Najważniejsze funkcje planu obejmują edytowalne profile użytkowników, udostępnianie linków w aplikacji, planowanie postów, przypinanie postów, większą pamięć bazy wiedzy, alerty logowania do nowego urządzenia, automatyzację procesów i zarządzanie wieloma oddziałami/lokalizacjami.
Wniosek
Podsumowując całą recenzję, Connecteam nie jest świetnym oprogramowaniem do bazy wiedzy. Nie oznacza to jednak, że jest bezużyteczny. Potrzebuje kilku poważnych ulepszeń, jeśli chce konkurować z innymi rozwiązaniami. Connecteam stara się wprowadzić do branży coś interesującego, a mianowicie podgląd widoku artykułów na smartfonie. Ta funkcja mogłaby być bardzo przydatna do planowania artykułów, gdyby nie zajmowała tak ważnego miejsca w edytorze i oferowała opcję przełączania się na różne rozmiary ekranu. Ogólnie rzecz biorąc, w Connecteam ma potencjał i wystarczyłoby kilka aktualizacji, aby go w pełni wykorzystać. Ważną rzeczą, o której należy wspomnieć, jest fakt, że dzięki dużym limitom użytkowników ceny są po prostu niesamowite. Trudno będzie ci znaleźć tańsze oprogramowanie.