Key takeaways
Pros
- Świetny interfejs o łatwej nawigacji
- Świetny edytor artykułów
- Świetna cena
Cons
- Bardzo podstawowe funkcje bazy wiedzy
- Nieco nielogiczne rozmieszczenie przycisków w bazie wiedzy
Rozpoczynanie pracy z Deskero
Deskero to rozwiązanie do obsługi klienta w chmurze, którego można użyć jako oprogramowania bazy wiedzy. Poza bazą wiedzy Deskero skupia się na wielokanałowym wsparciu oraz obsłudze klienta w mediach społecznościowych i poprzez czat na żywo. Choć to czat na żywo zdaje się najbardziej promowaną opcją, w tej recenzji przyjrzymy się funkcjom bazy wiedzy Deskero.
Deskero jest jednym z rozwiązań, które nie zmusza cię do skorzystania z demo – możesz od razu rozpocząć darmowy okres próbny, bez konieczności podawania danych karty kredytowej. Proces jest bardzo szybki i wystarczy kilka minut, by się zarejestrować i uzyskać dostęp do swojego nowego panelu. Deskero pomoże ci w początkowej konfiguracji dzięki krótkiemu, ale bardzo przydatnemu poradnikowi startowemu. Gdy go ukończysz, możesz zacząć poznawać główny panel.
Interfejs ma interesujący motyw kolorystyczny i wydaje mi się, że niektórym ludziom może po prostu się nie spodobać. Jednak to wyłącznie kwestia gustu. Mimo tego interfejs jest bardzo dobrze zaprojektowany i wygląda na łatwy w nawigacji we wszystkich okolicznościach, co jest najważniejsze. Absolutnie niczego w nim nie brakuje i wyraźnie widzisz wszystkie narzędzia od samego początku, więc każdy przepływ pracy powinien być bardzo prosty. Interfejs może konkurować z najlepszymi rozwiązaniami.
Górna część interfejsu ukazuje prosty pasek menu, który może zabrać cię do różnych narzędzi i sekcji Deskero. Znajdziesz tam zgłoszenia, zadania, klientów, analitykę, czat, ustawienia i bazę wiedzy. Oznacza to, że nie musisz przeszukiwać całego oprogramowania, żeby znaleźć te funkcje – co bardzo doceniam, bo choć powinno to być standardem, wcale nim nie jest. Każdej sekcji menu towarzyszy poboczne menu po lewej stronie, które pozwala wykonywać działania i przechodzić do podsekcji. Gdy klikniesz opcję bazy wiedzy, przeniesiesz się do nowej, pustej bazy wiedzy z prostym interfejsem.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Najpierw interfejs zaprosi cię do utworzenia kategorii i podkategorii, co pokazuje, że Deskero oferuje przydatne opcje organizacji artykułów. Podczas tworzenia nowych kategorii możesz wybrać nazwę kategorii i opcje widoczności – możesz wybrać, czy kategoria będzie widoczna wewnętrznie dla agentów, zewnętrznie dla klientów, widoczna dla agentów i klientów lub tylko dla pewnych grup agentów.
Oto gdzie napotykasz pierwszy problem z interfejsem Deskero. Znalezienie opcji utworzenia nowego artykułu nie jest oczywistym zadaniem, ponieważ nigdzie nie widać odpowiedniego przycisku. Nie mogłam nawet wprowadzić kategorii artykułu, a jedyną dostępną opcją było stworzenie kolejnej kategorii (lub podkategorii). Potrzebowałam minuty, aby zrozumieć, że opcja tworzenia artykułu znajduje się w lewym pasku menu pod opcją „Solutions” (Rozwiązania) i to tam można utworzyć nowe rozwiązanie (artykuł). Z pewnością można było rozwiązać to w bardziej intuicyjny sposób i w większości oprogramowań bazy wiedzy przycisk tworzenia artykułów znajduje się w oczywistym miejscu.
Po kliknięciu przycisku „New solution” (Nowe rozwiązanie) możesz zacząć pisać w edytorze artykułów. Z przyjemnością stwierdzam, że edytor artykułów jest świetnie zaprojektowany. Jak każdy dobry edytor tekstu, skupia się na pisaniu. Pola na tytuły, streszczenie i treść artykułu są szerokie i zajmują większość miejsca. Nie ma żadnych rozpraszających elementów i możesz skoncentrować się na pisaniu.
Jednak dużym problemem edytora jest brak funkcji. Zestaw narzędzi do edycji tekstu jest jednym z najprostszych, jakie widziałam i oferuje tylko najbardziej podstawowe opcje edycji. Przy odrobinie kreatywności wciąż możesz użyć go do pisania dobrych artykułów, ale Deskero przydałaby się aktualizacja dodająca nowe funkcje edycji tekstu do systemu. Możesz wykonywać podstawowe działania takie jak pogrubienie czy kursywa, ale brakuje ważnych opcji, takich jak między innymi wyrównanie tekstu, opcje nagłówków, rozmiar czcionki, które powinny być standardem w każdym edytorze tekstu.
Jednak masz możliwość dodania własnego kodu, linków, obrazów i filmów, więc możesz użyć swojej kreatywności i dostosować artykuły z tymi opcjami. Na dole edytora artykułu możesz również znaleźć opcje tagów oraz optymalizacji dla wyszukiwarek.
Cennik
Cennik również jest nieco rozczarowujący, biorąc pod uwagę fakt, jak słabo wyposażona jest baza wiedzy Deskero. Jednak każdy plan oferuje inne narzędzia komunikacyjne, więc cena nie obejmuje jedynie bazy wiedzy, a oferta Deskero może okazać się całkiem dobra. Dostępne są trzy plany, a każdy z nich zawiera pełen zestaw narzędzi komunikacyjnych. Ograniczenia polegają na czymś innym.
Grow
Plan Growth kosztuje 12$ miesięcznie za użytkownika przy rozliczeniu miesięcznym lub 9$ miesięcznie za użytkownika przy rozliczeniu rocznym. Skupia się na zapewnianiu kluczowych funkcji help desk. Najważniejsze z nich to zgłoszenia z mediów społecznościowych, automatyzacja przypisywania, czat na żywo, powiadomienia na pulpit i pełne API.
Business
Plan Business kosztuje 30$ miesięcznie na użytkownika przy rozliczeniu miesięcznym lub 25$ miesięcznie na użytkownika przy rozliczeniu rocznym. Najważniejsze funkcje planu to między innymi kompletny wielokanałowy zestaw narzędzi, reguły przypisywania zgłoszeń, widżet czatu i opinii, umowy SLA oraz scenariusze, czyli automatyzacje.
Premium
Plan Premium kosztuje 120$ miesięcznie na użytkownika przy rozliczeniu miesięcznym lub 90$ miesięcznie na użytkownika przy rozliczeniu rocznym. To najdroższy plan oferujący zarządzanie wieloma markami, śledzenie czasu, rozbudowane reguły biznesowe i logiczne, darmowych agentów wewnętrznych i wsparcie premium oraz dodatkowe opcje personalizacji.
Wniosek
Deskero oferuje wiele w bardzo niskiej cenie, jednak niestety, brakuje mu pewnych podstawowych funkcji. Jednak to łatwe w użyciu, dobrze zaprojektowane oprogramowanie help desk, które sprawdza się u wielu klientów. Choć baza wiedzy jest funkcjonalna, a praca z nią jest przyjemna, nie oferuje dużych możliwości dostosowywania artykułów. Cena mogłaby to wynagrodzić, jeśli tylko oprogramowanie nieco dopracowałoby swoje narzędzie do tworzenia bazy wiedzy.