Key takeaways
Pros
- Łatwy w obsłudze interfejs
- Konfigurowalne szablony
- Niezawodna obsługa klienta
- Dostępny bezpłatny plan
Cons
- Zaawansowane opcje edycji są trudne do zrozumienia
- Możesz potrzebować wsparcia przy wdrażaniu zaawansowanych funkcji
Oprogramowanie bazy wiedzy Freshdesk to świetna opcja dla firm wszystkich rodzajów. Jeśli to twoje pierwsze doświadczenie z oprogramowaniem tego typu, nie martw się. Interfejs użytkownika jest bardzo intuicyjny. Nawet mniej obeznani z technologią użytkownicy mogą z łatwością wszystko skonfigurować i w mgnieniu oka rozpocząć pisanie artykułów w bazie wiedzy. Powiedziałabym nawet, że mogą ukończyć cały proces bez czytania materiałów wsparcia.
Tworzenie samych artykułów również jest bardzo proste. Oprócz podstawowych funkcji, takich jak edycja tekstu i dodawanie zdjęć oraz filmów, Freshdesk oferuje kilka gotowych szablonów, które pomogą ci zacząć. Możesz także przeprowadzić podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarek bezpośrednio w oprogramowaniu Freshdesk. Dzięki bezpłatnemu planowi możesz wypróbować oprogramowanie bazy wiedzy i przekonać się, czy to odpowiedni wybór dla twojej firmy.
Rozpoczynanie pracy z Freshdesk
Założenie darmowego konta to bułka z masłem i można to zrobić w ciągu kilku minut. Możesz wybrać tę opcję lub zarejestrować się w bezpłatnej wersji oprogramowania Freshdesk.
Muszę wspomnieć, że skonfigurowałam wszystko w Google Chrome, ale Freshdesk działa też na Safari, Edge i Firefoksie.
Po zarejestrowaniu się Freshdesk oferuje opcję podania kilku szczegółów dotyczących twojej firmy, aby lepiej dostosować doświadczenie użytkownika do twoich potrzeb. Możesz jednak pominąć ten krok, jeśli nie chcesz tego robić od razu.
Po uwierzytelnieniu przez e-mail wystarczy skonfigurować konto i możesz zaczynać. Po zalogowaniu powita cię pulpit nawigacyjny ze wszystkimi niezbędnymi informacjami.
Jeśli dopiero zaczynasz, możesz pobrać przykładowe dane, aby zobaczyć, jak będzie wyglądać pulpit nawigacyjny po rozpoczęciu korzystania z oprogramowania. Oczywiście można je odrzucić i zamiast tego użyć prawdziwych danych.
Aby rozpocząć tworzenie bazy wiedzy, przejdź do menu po lewej stronie i kliknij Solutions (Rozwiązania), a następnie Getting started (Pierwsze kroki).
Tutaj możesz edytować istniejące foldery lub tworzyć nowe. Zaczynasz z dwoma folderami, ale możesz dodać więcej. Teraz najważniejsza część – czas zacząć pisać artykuły w bazie wiedzy. Aby to zrobić, kliknij przycisk New article (Nowy artykuł) w prawym górnym rogu.
Interfejs Freshdesk zgrabnie łączy wiele funkcji w jednym widoku, jednocześnie nie przytłaczając użytkownika. Oprogramowanie daje ci możliwość przeczytania więcej o innych zaawansowanych funkcjach, jednak możesz odrzucić informacje, jeśli chcesz.
Możesz rozpocząć pisanie artykułu od zera lub wybrać jeden z gotowych szablonów, takich poradniki, często zadawane pytania i przewodniki użytkownika. Po ukończeniu artykułu możesz go opublikować lub wysłać do przeglądu.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Konfiguracja bazy wiedzy Freshdesk była niezwykle łatwa. Oprogramowanie jest bardzo przystępne i łatwe w nawigacji. Możesz tworzyć złożone artykuły wsparcia klienta i dokumentację techniczną lub po prostu pisać krótkie teksty z aktualizacjami i nowościami.
Jedną rzeczą, którą można by poprawić, są zaawansowane opcje edycji. Po pierwszym otwarciu edytora tekstu możesz przeczytać o nich w materiałach wsparcia. Ale jeśli zamkniesz to okienko, może nie udać ci się skonfigurować ich bez wizyty na stronie pomocy technicznej.
Jednak do tworzenia artykułów bazy wiedzy Freshdesk zapewnia wszystko, czego potrzebujesz. Z jednego wygodnego i łatwego w obsłudze interfejsu możesz korzystać ze wszystkich podstawowych możliwości edycji oraz przycisku Quick Insert (szybkiego wstawiania), który umożliwia dodawanie filmów, obrazów, notatek, innych informacji itp.
Kolejna przydatna funkcja to podstawowe ustawienia SEO w menu po prawej stronie. Czy to wystarczy, aby zająć się SEO? Nie, ale to dobrze zintegrowane narzędzie, które pozwala rozpocząć optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Cennik
Freshdesk korzysta z modelu cenowego opartego na subskrypcji. Oferuje trzy pakiety subskrypcji. Każdy plan zawiera więcej dodatkowych funkcji, dzięki czemu można skalować w górę lub w dół w zależności od potrzeb.
Free
To darmowy plan z podstawowymi funkcjami, w tym bazą wiedzy, zgłoszeniami, analityką i raportowaniem, integracją z mediami społecznościowymi oraz obsługą klienta poprzez e-mail 24/7. W tej subskrypcji możesz mieć do 10 agentów.
Growth
Ten pakiet można kupić za 15€ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu rocznym lub za 18€ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu miesięcznym. Oferuje wszystko to, co plan bezpłatny, a także automatyzację, wsparcie telefoniczne 24/5, umowy SLA, ponad 1000 aplikacji stron zewnętrznych w sklepie, niestandardowe SSL i wiele więcej.
Pro
Plan Pro kosztuje 49€ za agenta miesięcznie przy rozliczeniu rocznym lub 59€ za agenta miesięcznie przy rozliczeniu miesięcznym. Ten zorientowany na wydajność pakiet obejmuje wszystkie funkcje z planu Growth, a także średni czas obsługi (AHT), niestandardowe aplikacje, rozszerzalne limity API, wynik satysfakcji klienta (CSAT), segmentację klientów, niestandardowe role i raporty, wielojęzyczną bazę wiedzy, wiele produktów i inne.
Enterprise
Najdroższy plan Freshdesk, Enterprise, jest dostępny w cenie 79€ za agenta miesięcznie przy rozliczeniu rocznym lub 95€ za agenta miesięcznie przy rozliczeniu miesięcznym. W tym pakiecie można korzystać z funkcji i narzędzi z poprzednich poziomów, a także dodatkowych możliwości, takich jak nieograniczona liczba produktów, piaskownica, przepływ pracy dla zatwierdzania bazy wiedzy, boty, sygnały społecznościowe oparte na sztucznej inteligencji, ograniczenia zakresu adresów IP i wiele innych.
Wniosek
Freshdesk zapewnia łatwe w obsłudze oprogramowanie bazy wiedzy za darmo, dzięki czemu narzędzie jest dostępne nawet dla małych firm. Interfejs użytkownika jest łatwy w nawigacji i prosty w obsłudze. Nie przytłoczą cię bloki kodu, zmienne czy skomplikowany język. Freshdesk dba o to, by klienci o różnym poziomie umiejętności technicznych mogli skutecznie i wydajnie korzystać z oprogramowania i zbudować solidną bazę wiedzy, pełną samouczków, często zadawanych pytań i artykułów. Dodawanie zdjęć, filmów i innych plików multimedialnych jest bardzo proste dzięki przyciskowi szybkiego wstawiania Quick Insert.
Jedyną drobną niedogodnością jest brak zaawansowanej edycji tekstu, która oferują niektóre alternatywy dla Freshdesk. Jeśli jednak pobawisz się interfejsem i poczytasz trochę dokumentacji Freshdesk, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do tworzenia niesamowitych artykułów bazy wiedzy dla swoich klientów.