Key takeaways
Pros
- Łatwa i szybka konfiguracja
- Świetny interfejs
- Dobrze zaprojektowana baza wiedzy + edytor
Cons
- Może być bardzo kosztowne, nawet przy tańszych planach
Trudno znaleźć powód do narzekania w bazie wiedzy Freshservice – oferuje prostą nawigację i posiada wszystkie przydatne funkcje organizacyjne, które są często pomijane w innych rozwiązaniach tego typu. Edytor tekstu jest bardzo nowoczesny, a konfiguracja i wdrożenie są niezwykle łatwe. Freshservice oferuje jedną z najlepszych baz wiedzy, jednak może być bardzo kosztowna, jeśli wybierzesz droższe plany. Czytaj dalej, aby zapoznać się z pełną recenzją bazy wiedzy Freshservice.
Rozpoczynanie pracy z Freshservice
Freshservice to oprogramowanie do pomocy technicznej, obsługi klienta i zarządzania usługami z głównym naciskiem na IT. Jest to również część oferty oprogramowania Freshworks. Freshservice pozwala użytkownikom uprościć operacje IT. Jest to kompleksowe rozwiązanie IT help desk z systemem zgłoszeń, bazą wiedzy i wszystkimi innymi ważnymi narzędziami wsparcia IT. Ta recenzja koncentruje się na bazie wiedzy Freshservice i na tym, jak wypada w codziennych scenariuszach wsparcia.
Rozpoczęcie korzystania z Freshservice polega na wypełnieniu prostego formularza rejestracyjnego. Aby uzyskać dostęp do konta, nie są wymagane żadne informacje o karcie kredytowej i nie trzeba przechodzić przez wieloetapowy proces. Zapoznanie się z pulpitem nawigacyjnym zajmuje zaledwie kilka minut. Na samym początku powita cię nowocześnie wyglądający interfejs. Nie ma przewodnika startowego, ale interfejs jest przejrzysty i łatwy w nawigacji, nawet jeśli jesteś zupełnie nowym użytkownikiem.
Freshworks wygląda naprawdę nowocześnie i przyjemnie dla oka. Główny pulpit nawigacyjny oferuje przyjemny przegląd, w którym można zobaczyć informacje o systemie zgłoszeń w postaci kompleksowych wykresów. Po lewej stronie znajduje się menu główne, w którym można znaleźć wszystkie narzędzia i w ciągu kilku sekund łatwo uzyskać dostęp do wszystkiego, czego potrzebujesz. W górnej części znajdują się zadania, powiadomienia, ustawienia ogólne i inne powiązane elementy menu. Na pierwszy rzut oka interfejs jest po prostu świetny i trudno jest znaleźć w nim powody do narzekania.
Znalezienie bazy wiedzy we Freshservice jest nieco mylące, ponieważ podczas gdy sekcja nazywa się Knowledge base (Baza wiedzy), pozycja menu nazywa się Solutions (Rozwiązania). Chociaż dowiedzenie się, że Solutions oznacza bazę wiedzy, nie było najtrudniejszym zadaniem, mogę sobie wyobrazić, że nowi użytkownicy mogliby poczuć się zagubieni. „Rozwiązania” mogłyby odnosić się też do często zadawanych pytań dotyczących oprogramowania lub przewodnika dla początkujących. W każdym razie opcję Solutions można znaleźć w lewym panelu menu.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Po uzyskaniu dostępu do funkcji bazy wiedzy możesz zacząć się po niej rozglądać. Interfejs tutaj jest tak samo przyjemny, jak cała aplikacja Freshservice i wprost zachęca do rozpoczęcia pisania artykułów, gdy jest pusty. Po kliknięciu przycisku Create article (Utwórz artykuł) przeniesiesz się do edytora artykułów bazy wiedzy i możesz od razu zacząć podziwiać łatwy w nawigacji interfejs bazy wiedzy.
Edytor artykułów działa i wygląda niesamowicie. Nie ma w nim nic szczególnie wymyślnego, co jest dobre, ponieważ pozwala skupić się na pisaniu, podobnie jak w przypadku standardowego oprogramowania do edycji tekstu. Jest to po prostu klasyczny, dobrze zaprojektowany i w pełni funkcjonalny edytor tekstu – i tego właśnie oczekuję. Dokładnie wiadomo, gdzie znajduje się każde narzędzie i nic nie jest ukryte.
Górny pasek narzędzi oferuje wszystkie standardowe narzędzia do formatowania tekstu znane z edytorów tekstu, takich jak Microsoft Word. Pasek narzędzi jest łatwo dostępny przez cały czas i obsługuje wszystkie standardowe skróty klawiaturowe. Możesz dodawać obrazy i filmy za pomocą kilku kliknięć i nie musisz martwić się o osadzanie, ponieważ oba typy multimediów są automatycznie osadzane we wszystkich artykułach. Możesz także dodawać tagi i słowa kluczowe w lewym panelu lub wybrać autora artykułu, wśród innych opcji.
Baza wiedzy Freshservice obsługuje kategorie i foldery, pozwalając na łatwą organizację artykułów. Zaskakujące jest to, że wiele rozwiązań wciąż nie wykorzystuje tych funkcji, mimo że są kluczowe dla firm planujących tworzenie rozbudowanych i obszernych baz wiedzy. Kategorie są najlepszą funkcją do organizacji, dlatego baza wiedzy Freshservice może być naprawdę świetnym wyborem.
Cennik
Freshservice oferuje cztery plany cenowe z różnymi zestawami funkcji. Funkcja bazy wiedzy jest zawarta w każdym planie. Nie ma opcji darmowego planu, więc jeśli planujesz korzystać z funkcji bazy wiedzy, musisz również zdecydować, jakich innych narzędzi potrzebujesz, zanim zdecydujesz się na swój plan. Przyjrzyjmy się ofertom.
Starter
Plan Starter kosztuje 29$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach miesięcznych lub 19$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach rocznych. Oferuje bazę wiedzy, zarządzanie incydentami, portal do samoobsługi, SLA, automatyzację przepływu pracy, orkiestrację, starter kontroli dostępu, analitykę, niestandardowy SSL i wiele więcej.
Growth
Plan Growth kosztuje 59$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach miesięcznych lub 49$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach rocznych. Otrzymujesz wszystko z poprzedniego planu (choć nie jest to określone w cenniku), a ponadto katalog usług, zarządzanie zasobami, zarządzanie zamówieniami, wdrażanie pracowników, zarządzanie dyspozycyjnością na wezwanie, dostosowywanie portalu, wiele umów SLA i inne.
Pro
Plan Pro kosztuje 109$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach miesięcznych lub 89$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach rocznych. Obejmuje wcześniej wymienione funkcje i dodaje zarządzanie problemami, zarządzanie zmianą, zarządzanie wydaniami, zarządzanie projektami, zarządzanie SaaS, zarządzanie licencjami na oprogramowanie, zarządzanie umowami, Analytics Pro i inne.
Przedsiębiorstwa
Plan Enterprise kosztuje 129$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach miesięcznych lub 109$ za użytkownika miesięcznie przy płatnościach rocznych. Otrzymujesz wszystko z poprzednich planów, a także własnego wirtualnego agenta, piaskownicę, dzienniki audytu oraz 20 000 transakcji orkiestracji miesięcznie na konto.
Wniosek
Freshservice oferuje jedno z najlepszych narzędzi do tworzenia baz wiedzy. Łatwo jest zacząć z niego korzystać i jest niewiarygodnie dobrze zaprojektowane, co zapewnia świetne wrażenia z pisania. Funkcja bazy wiedzy jest jedną z najlepszych dostępnych na rynku, jednak należy wziąć pod uwagę swój budżet. Chociaż Freshservice jest świetne, ceny mogą być bardzo wysokie, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na droższy plan z większym zestawem funkcji. Jednak jeśli oprogramowanie mieści się w twoim budżecie, nie powinno cię rozczarować.