Key takeaways
Pros
- Baza wiedzy z innowacyjnym podejściem
- Doskonały przepływ pracy z interesującymi elementami
- Rozsądne ceny
Cons
- Obowiązkowy branding HelpCrunch w najtańszym planie
Rozpoczynanie pracy z HelpCrunch
HelpCrunch to platforma do komunikacji z klientami i oprogramowanie bazy wiedzy, które oferuje dość bogaty zakres opcji komunikacyjnych. Ich zestaw narzędzi obejmuje integrację poczty e-mail, czat na żywo, wyskakujące okienka i bazę wiedzy. Dostępne są również aplikacje mobilne. Ta recenzja koncentruje się na funkcji bazy wiedzy, ale najpierw sprawdźmy, jak zacząć korzystać z HelpCrunch.
Możesz zacząć, rejestrując się do bezpłatnego okresu próbnego – wystarczy podać kilka podstawowych informacji. Podanie danych karty kredytowej nie jest wymagane, więc możesz zacząć bez żadnych zobowiązań. Po rejestracji natychmiast przeniesiesz się do HelpCrunch, żeby odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań, między innymi na temat celu korzystania z serwisu.
Możesz także dostosować swoje doświadczenie i wybrać widżety oraz narzędzia, których chcesz używać. W tym miejscu możesz wybrać widżet bazy wiedzy jako jedno z głównych narzędzi komunikacji.
Po otworzeniu interfejsu możesz się rozejrzeć i zapoznać z jego działaniem. Na pierwszy rzut oka interfejs HelpCrunch wygląda nieco nietypowo (w dobry sposób) i jest niezwykle przejrzysty. Interfejs jest naprawdę czytelny i nie bombarduje cię opcjami, podobnie jak design. Wykorzystuje spokojne, niebieskie akcenty, aby zwrócić uwagę użytkownika na właściwe miejsca.
Z kolei interfejs sprytnie wykorzystuje białą przestrzeń, aby pomóc ci skupić się na wykonywanym zadaniu. To interesujące podejście w porównaniu do przytłaczających interfejsów, które zwykle spotyka się w innych programach help desk. Pierwszą rzeczą, którą odkryjesz, jest krótki przewodnik wideo, który pomoże ci zapoznać się z interfejsem.
Bazę wiedzy (i inne narzędzia) można znaleźć w lewym panelu menu. Ikona książki znacznie ułatwia jej znalezienie, nawet bez nazw i opisów. Po kliknięciu najpierw należy ją aktywować – można to zrobić w jednym kliknięciu. Baza wiedzy ma już przykładową kategorię, co oznacza, że HelpCrunch oferuje dobre opcje organizacji.
Możesz poeksperymentować i zapoznać się ze wszystkimi funkcjami. Możliwe jest tworzenie nowych sekcji i kategorii, a także podgląd bazy wiedzy. Wszystko jest świetnie zaprojektowane i widać, że projektanci naprawdę dobrze przemyśleli interfejs użytkownika. W żadnym momencie nie czułam się zagubiona.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Opcje kategorii są również całkiem dobre. Podczas tworzenia nowej kategorii można nie tylko nadać jej nazwę, ale także opis ułatwiający nawigację. Co więcej, możesz też poeksperymentować ustawieniami SEO i sprawić, że twoja kategoria bazy wiedzy będzie bardziej widoczna online. Na koniec możesz dodać sekcje do swoich kategorii. Służą jako podkategorie, pozwalając na szczegółową organizację wszystkich tematów bazy wiedzy. Ogólnie rzecz biorąc, jest to świetne rozwiązanie i według mnie niczego mu nie brakuje.
Przyjrzyjmy się teraz edytorowi artykułów bazy wiedzy. Zaskoczyło mnie to, że HelpCrunch umieścił proste, minimalistyczne, ale skuteczne wezwanie do działania na pustej stronie artykułu. Pokazuje bezpośrednio, gdzie można umieścić tytuł artykułu, opis, kto jest autorem i gdzie zaczyna się właściwy tekst artykułu. Osiągnięto to w bardzo minimalistyczny sposób i wszystkie elementy wyglądają jak część edytora artykułów. Przyznam, że wygląda to całkiem nieźle! Sytuacja zmienia się jednak nieco, jeśli chodzi o użyteczność i dostępność funkcji.
Gdzie są wszystkie narzędzia? Prawdopodobnie takie będzie twoje pierwsze pytanie. Cóż, są starannie ukryte i pojawiają się dopiero po kliknięciu miejsca, w którym zaczyna się tekst artykułu. Wybór jest minimalny, ale jednocześnie użyteczny. Masz tylko pięć opcji – dodaj zdjęcie, dodaj wideo, dodaj kod, dodaj tabelę lub dodaj poziomą linię. To wszystko.
Gdzie są wszystkie opcje formatowania? To może być twoje drugie pytanie. Cóż, również są starannie ukryte i pojawiają się dopiero po dwukrotnym kliknięciu dowolnego tekstu. Na pierwszy rzut oka jest to dość myląca konfiguracja, ale aplikacja jest tak intuicyjna, że nie ma to znaczenia, ponieważ prędzej czy później znajdziesz opcje formatowania metodą prób i błędów. Możesz wybrać opcje pogrubienia i kursywy (choć bez podkreślenia), zmienić fragment tekstu w nagłówek, tworzyć wypunktowania, zmieniać wyrównanie tekstu, zamieniać tekst w notatkę, zamieniać tekst w element informacyjny, zamieniać tekst w czerwone ostrzeżenie lub zamieniać tekst we wskazówkę. Po prostu niesamowite. Nie jest to najbogatszy zestaw funkcji, jaki kiedykolwiek widziałam, ale jest po prostu świetny – otrzymujesz wszystkie niezbędne narzędzia, plus kilka dodatków.
Ogólnie rzecz biorąc, baza wiedzy HelpCrunch jest bardzo interesująca i sprawia wrażenie innowacyjnej. Chociaż innowacje niekoniecznie są rewolucyjne w branży zarządzania wiedzą, korzystanie z HelpCrunch jest świetne i moje doświadczenie z pisaniem artykułu było bardzo pozytywne. Co ważniejsze, innowacje nie rujnują już ustalonego przepływu pracy z bazą wiedzy lub edytorem artykułów. Wszystko działa tak, jak powinno.
Cennik
HelpCrunch oferuje trzy plany cenowe, które stają się tańsze, jeśli wybierzesz roczną subskrypcję. Każdy plan oferuje lepsze funkcje wraz ze wzrostem ceny. Przyjrzyjmy się temu, co otrzymujesz w planach HelpCrunch. Możesz kupić wszystkie plany z 20% zniżką, jeśli wybierzesz roczną subskrypcję.
Basic
Plan podstawowy zaczyna się od 15$ miesięcznie na użytkownika i zapewnia jeden widżet, trzy automatyczne wiadomości, trzy wyskakujące okienka, jednojęzyczną bazę wiedzy, pełną personalizację, podstawową automatyzację i obsługę czatu na żywo. Zawiera również obowiązkowy branding HelpCrunch.
Pro
Plan Pro zaczyna się od 25$ miesięcznie na użytkownika. Oferuje pięć widżetów, 25 automatycznych wiadomości, 15 przepływów chatbota, zaawansowaną automatyzację i obsługę czatu na żywo o wysokim priorytecie. Usuwa również branding HelpCrunch.
Unlimited
Ten plan jest dostępny tylko w ramach rocznej subskrypcji, a strona internetowa nie podaje cen dla jednego użytkownika. Otrzymujesz nieograniczoną liczbę widżetów, automatycznych wiadomości, wyskakujących okienek i przepływów chatbota, a także osobistego asystenta onboardingu. Otrzymujesz również wszystkie wcześniej wymienione funkcje.
Wniosek
Baza wiedzy HelpCrunch jest jedną z najlepszych na rynku. Wnosi sporo innowacji, ale pozostaje intuicyjna, a przepływ pracy zarządzania wiedzą nie różni się od tego, jaki znamy. Baza wiedzy HelpCrunch jest wygodna oraz wolna od błędów i możesz mieć pewność, że twoje doświadczenie będzie po prostu świetne. Jedyne, co należy wziąć pod uwagę, to sposób wykorzystania pozostałych narzędzi z każdego z planów.