Key takeaways
Pros
- Łatwy w nawigacji interfejs
- W pełni funkcjonalna baza wiedzy
- Kategorie, autozapis i inne dodatkowe funkcje
Cons
- Bardzo drogie
Rozpoczynanie pracy z KnowledgeOwl
KnowledgeOwl to dedykowane oprogramowanie bazy wiedzy, które koncentruje się wyłącznie na zarządzaniu wiedzą. Dzięki temu jest to bardzo ukierunkowane rozwiązanie z szerokimi możliwościami tworzenia baz wiedzy różnego typu. Oprogramowanie jest odpowiednie dla działów zasobów ludzkich i obsługi klienta w firmach różnej wielkości. Każdy plan oferuje obszerną listę funkcji, więc oprogramowanie od samego początku wygląda bardzo obiecująco. Przyjrzyjmy się temu, jak rozpocząć korzystanie z oprogramowania KnowledgeOwl.
Jedyne, co musisz zrobić, aby wypróbować KnowledeOwl, to założyć nowe konto za pomocą samego adresu e-mail – i możesz zaczynać. KnowledgeOwl poprowadzi Cię przez początek z prostym zestawem opcji, w których możesz wpisać nazwę autora, nazwę bazy wiedzy i wybrać adres URL bazy wiedzy. Następnie powita cię interfejs, a ty możesz rozpocząć zapoznawanie się z aplikacją.
Interfejs wygląda dość czysto i schludnie od samego początku. Zastosowano w nim prosty i subtelny schemat kolorów, z najważniejszymi pozycjami menu u góry wyróżnionymi ciemnoniebieskim kolorem i podmenu po lewej stronie w kolorze jasnoszarym. To proste i skuteczne, choć nie zachwyca. Jednak to kwestia gustu, więc nie będę brać tego pod uwagę w ocenie oprogramowania. Najważniejsze jest to, że interfejs jest bardzo funkcjonalny i łatwy w obsłudze nawet dla nowych użytkowników, co w przypadku KnowledgeOwl liczy się najbardziej.
KnowledgeOwl jest dedykowanym oprogramowaniem bazy wiedzy bez żadnych innych funkcji, dlatego nie musisz szukać funkcji bazy wiedzy. Możesz wejść do niej już na samym początku, by zacząć pisać przewodniki i artykuły. Możesz jednak zapoznać się z innymi narzędziami i funkcjami bazy wiedzy zawartymi w górnym menu. Później możesz wprowadzić całą bibliotekę swoich artykułów lub zapoznać się z rozbudowanymi opcjami ustawień. Istnieje wiele opcji, w tym zmiana poziomu dostępu do baz wiedzy, konfigurowanie stylu i wyglądu bazy wiedzy, opcje bezpieczeństwa i wiele innych.
Doświadczenie użytkownika i funkcje
Baza wiedzy nie skieruje cię do napisania pierwszego artykułu, a do utworzenia pierwszej kategorii – nawet lepiej! Ułatwia to rozpoczęcie organizowania bazy wiedzy, zanim jeszcze zaczniesz ją pisać. Możesz nazwać swoją kategorię bazy wiedzy i wybrać jeden z wielu typów stron docelowych dla swojej kategorii. To nie wszystko: później możesz przejść przez kolejny zestaw ustawień, w którym możesz wybrać opcje wyświetlania artykułów, meta opisy tagów i wiele więcej.
Następnie możesz rozpocząć pisanie artykułu. Możesz zdecydować, czy chcesz zacząć od zera, utworzyć artykuł z szablonu, skopiować istniejący artykuł, aby użyć go jako punktu wyjścia, czy też udostępnić treść innego artykułu. To całkiem zadowalające opcje. Przetestowałam głównie pusty szablon, aby sprawdzić, jak wygląda pisanie od zera. Dzięki temu mogłam przyjrzeć się edytorowi artykułów KnowledgeOwl i wszystkim jego funkcjom.
Edytor artykułów bazy wiedzy jest bardzo dobry. Zapewnia odpowiednią równowagę między bogactwem funkcji, łatwym w użyciu interfejsem i skupieniem się na pisaniu bez rozpraszających elementów. Nie zauważyłam niczego szczególnego, ale też niczego nie brakuje i tak naprawdę nie wiem, co mogłoby ulepszyć edytor. Zawiera wszystko, czego potrzebujesz do pisania, bez zbędnych, rozpraszających funkcji – i tego właśnie oczekuję.
Otrzymujesz wszystkie standardowe funkcje edycji i formatowania, obsługę multimediów (zdjęć i filmów), a także inne opcje, w tym SEO, kategorie, autorów i wiele więcej. Edytor ma nawet funkcję automatycznego zapisywania, którą odkryłam przez przypadek, ponieważ przerwałam na chwilę pracę, a KnowledgeOwl mnie wylogowało. To bardzo przydatna funkcja, nie tylko w przypadku odwlekania pracy, ale także w przypadku bardziej katastrofalnych scenariuszy, takich jak rozłączenie z Internetem, wyczerpanie baterii laptopa itp.
Cennik
Teraz możemy przejść do cennika. KnowledgeOwl oferuje trzy plany cenowe, a każdy z nich zawiera większy zestaw funkcji. Są stosunkowo drogie i nawet najtańszy plan jest znacznie droższy niż inne rozwiązania oferujące bazę wiedzy. Każdy dodatkowy autor kosztuje 20$ miesięcznie, a każda dodatkowa baza wiedzy kosztuje 40$ miesięcznie. Dotyczy to wszystkich planów cenowych, ponieważ każdy z nich oferuje tylko jednego autora i jedną bazę wiedzy. Przyjrzyjmy się, co jeszcze otrzymujemy w ramach każdego planu.
Flex
Ten plan kosztuje 79$ miesięcznie za jednego autora i jedną bazę wiedzy. Otrzymujesz dostęp do wszystkich funkcji (zgodnie z oficjalnym cennikiem KnowledgeOwl), nieograniczonej liczby czytelników, wsparcia, zarządzania dostępem użytkowników, niestandardowych ról i uprawnień.
Business
Plan Business kosztuje 299$ za jednego autora i jedną bazę wiedzy. Otrzymujesz wszystkie poprzednie funkcje z planu Flex, a dodatkowo uptime 99,5% w SLA, priorytetowe wsparcie, zgodność z HIPAA i możliwość przesyłania własnych certyfikatów SSL.
Enterprise
To najdroższy plan. Kosztuje aż 999$ miesięcznie za jednego autora i jedną bazę wiedzy. Wszystkie poprzednie funkcje i usługi są wliczone w cenę, a dodatkowo otrzymujesz uptime 99,9% według SLA, formularze bezpieczeństwa dostawców, 20% zniżki na profesjonalne usługi i dedykowane zarządzanie kontem.
Wniosek
KnowledgeOwl to bez wątpienia świetne oprogramowanie bazy wiedzy, które pomoże każdej firmie stworzyć doskonałą bazę wiedzy. Zestaw funkcji zawiera wszystko, co niezbędne, a interfejs jest dobrze zaprojektowany, co czyni oprogramowanie niemal idealnym – gdyby nie cena. Niektóre z planów KnowledgeOwl są niewiarygodnie drogie i nie sądzę, żebym do tej pory spotkała droższe oprogramowanie bazy wiedzy. Chociaż zakup KnowledgeOwl z pewnością nie będzie błędem, jeśli chcesz mieć świetną bazę wiedzy, jakość pociąga za sobą cenę. Tylko od ciebie zależy, czy na dłuższą metę przyniesie ci znaczący zwrot z inwestycji.