Key takeaways
Pros
- Dobrze zaprojektowane rozwiązanie czatu na żywo
- Niebywale szybka implementacja
- Wystarczająca ilość funkcji w planie darmowym
Cons
- Wysokie ceny w porównaniu z konkurencją
- Podstawowe ustawienia i personalizacja
- Trudny do usunięcia branding w widżecie czatu
Rozpoczynanie pracy z czatem na żywo Chatra
Chatra to oprogramowanie do czatu na żywo, które ma na celu zapewnienie właścicielom małych firm i sprzedawcom e-commerce przystępnego cenowo rozwiązania dla czatu na żywo. Możesz zacząć korzystać z niego całkowicie za darmo dzięki darmowemu planowi. Firma oferuje też kilka płatnych planów, które mogą zapewnić ci nowe interesujące funkcje, jeśli ich potrzebujesz. Przyjrzyjmy się czatowi Chatra i sprawdźmy jego wyniki.
Po zakończeniu rejestracji natychmiast przeniesiesz się do pulpitu Chatry. Jest to bez wątpienia najszybszy proces rejestracji, jaki kiedykolwiek widziałam wśród oprogramowań do czatu na żywo. Możesz zacząć zapoznawać się z interfejsem i mimo że nie ma żadnego samouczka, nawigacja powinna być łatwa dla większości użytkowników. Interfejs nie wydaje się zbyt skomplikowany ani przepełniony niepotrzebnymi przyciskami i narzędziami.
Opcje czatu na żywo możesz znaleźć w panelu menu po lewej stronie. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest zintegrowanie czatu na żywo. Po kliknięciu opcji widżetu czatu uzyskasz bezpośredni dostęp do kodu czatu na żywo, który można umieścić na swojej stronie internetowej. Jeśli chcesz dostosować czat, po prostu przewiń w dół strony i skonfiguruj go według własnych preferencji. Możesz zmienić design i kolory, dostosować powitanie i inne wiadomości lub wybrać spośród innych opcji.
Chatra obsługuje również wiele integracji z popularnymi narzędziami do tworzenia stron internetowych i innymi usługami, takimi jak Google Tag Manager, Shopify, WordPress, Wix, WooCommerce, SquareSpace i wiele innych. Jeśli korzystasz z jednej z tych usług lub po prostu nie chcesz bawić się w kodowanie, możesz wybrać dowolną z tych opcji. Nie testowałam jeszcze żadnej z tych integracji, ale zazwyczaj działają one bardzo dobrze i podejrzewam, że tak będzie również w przypadku Chatry.
Wybrałam klasyczną integrację poprzez kopiowanie i wklejanie kodu na moją testową stronę internetową. Była to dokładnie taka sama metoda, jaką zwykle stosuję i nie napotkałam żadnych problemów. Nie zmieniłam prawie żadnych ustawień, aby poznać czat na żywo Chatry w jego domyślnej wersji. Wszystkie funkcje są dostępne od samego początku. Zanim przejdziemy do testowania, spójrzmy na zestaw funkcji i na to, czego możesz się spodziewać od Chatry.
Funkcje i interfejs użytkownika
Interfejs Chatry jest dobrze zaprojektowany i prosty w dobrym znaczeniu tego słowa. Nie musisz przedzierać się przez żadne zbędne funkcje i możesz od razu przejść do tego, na czym ci zależy. Ułatwia to wdrażanie nawet zupełnie nowym użytkownikom, a przy tym na dłuższą metę pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Wszystkie narzędzia są dostępne w lewym pasku menu, więc nawigacja jest prosta.
Zestaw funkcji jest dość standardowy, ale dostępność niektórych funkcji zależy od wybranego planu. Chatra oferuje boty i funkcje automatyzacji, jeśli wolisz przekazać komunikację systemowi. Możesz uzyskać podstawowe i szczegółowe informacje o swoich klientach, a także śledzić odwiedzających w czasie rzeczywistym oraz podglądać zawartość koszyka zakupowego. Do standardowych funkcji zwiększających produktywność agenta należą powiadomienia, notatki, zapisane odpowiedzi, rozmowy zespołowe, tryb niewidoczny, godziny pracy oraz grupy agentów.
Funkcje czatu są wystarczająco dobre nawet w darmowym planie. Otrzymujesz pełną historię rozmowy, transkrypty czatów, potwierdzenia odczytu, imiona agentów i wskaźniki pisania. To dość szeroki wybór jak na darmowe rozwiązanie. Jeśli chcesz podnieść standard planu, możesz uzyskać dostęp do czatów grupowych, informacji o pisaniu, transferu plików, blokowania odwiedzających, oceny czatu i więcej. Chatra oferuje również zaawansowane funkcje raportowania, które są przydatne w każdym scenariuszu.
Wydajność czatu na żywo i doświadczenie użytkownika
Wybrałam klasyczną integrację Chatry i mogę powiedzieć, że nie napotkałam żadnych problemów. W teście przedstawiam zarówno doświadczenie agenta, jak i klienta. Gdy tylko otworzyłam czat na żywo, od razu dostałam zautomatyzowaną wiadomość powitalną. Napisałam wiadomość, wysłałam ją, a czat wyświetlił mi kolejną zautomatyzowaną wiadomość, mówiącą, że mam poczekać, aż ktoś (czyli ja) odpowie na czat. Powiadomienie w pulpicie agenta dotarło natychmiast.
Prędkość czatu jest zadowalająca, więc nie powinno być problemów z opóźnionymi wiadomościami. Funkcje czatu po stronie klientów są wystarczające – możesz ocenić czat, używać emotikon lub udostępniać różnego rodzaju pliki. Na ten moment nie ma nic więcej, ale to niekoniecznie coś złego. Czasem mniej znaczy więcej – interfejs widżetu powinien być przejrzysty dla klientów.
Jednak funkcje czatu po stronie agenta nie są znacznie bogatsze, co jest nieco rozczarowujące, ale nie stanowi też powodu do niepokoju. Korzystam z darmowego planu, który oferuje tylko podstawowe funkcje. Są wystarczające do skutecznej komunikacji, a agenci rzadko potrzebują czegokolwiek innego, aby sprawnie udzielać wsparcia poprzez czat. Zestaw funkcji jest idealny dla mniejszych firm, większe zaś prawdopodobnie wcześniej czy później będą musiały podnieść standard planu.
Ogólnie rzecz biorąc, czat na żywo Chatra jest zadowalający. Nie jest liderem wśród czatów na żywo, ale ma wystarczającą ilość funkcji i można na nim polegać. Powinien dobrze spełnić swoje zadanie, chyba że potrzebujesz dodatkowych funkcji, ale nawet darmowy plan oferuje świetne narzędzia z niewielkimi ograniczeniami, które na początku nie powinny być problemem dla większości firm.
Cennik
Chatra oferuje darmowy plan oraz dwa płatne plany z zaawansowanymi funkcjami, które mogą być niezbędne dla większych zespołów lub firm. Przyjrzyjmy się każdemu z planów.
Free
Darmowy plan pozwala na pracę tylko jednego agenta i jest całkowicie bezpłatny, bez żadnych zobowiązań. Oferuje tylko niezbędne funkcje, takie jak podstawowe informacje o odwiedzającym, aplikacje na pulpit i telefon, historia konwersacji, potwierdzenia odczytu, raporty Google Analytics oraz integracje z popularnymi kreatorami stron internetowych.
Essential
Plan Essential kosztuje 21$ miesięcznie na agenta przy miesięcznej subskrypcji lub 17$ na agenta miesięcznie przy rocznej subskrypcji. Otrzymujesz wszystko, co jest dostępne w bezpłatnym planie, a także szczegółowe informacje o odwiedzających, e-maile, Messengera i Instagram jako dodatkowe kanały, listę odwiedzających w czasie rzeczywistym, notatki z czatów, zapisane odpowiedzi, tryb niewidoczny, czat zespołowy, wskaźniki pisania i wiele więcej.
Pro
Plan Pro kosztuje 29$ miesięcznie na agenta przy miesięcznej subskrypcji lub 23$ na agenta miesięcznie przy rocznej subskrypcji. Otrzymasz wszystko z dwóch poprzednich planów, a także dostęp do ocen czatu, zaawansowanych raportów czatu i eksportu danych, grup agentów, godzin pracy, większej liczby integracji i kilku innych funkcji.
Wniosek
Chatra to sprawnie działające oprogramowanie do czatu na żywo, które oferuje dobre, standardowe funkcje. Nie oczekujcie żadnych cudów ani czegoś wyróżniającego je spośród innych oprogramowań tego typu. Za to tym, czego możesz oczekiwać, jest niezwykle szybki proces implementacji, jednej z najłatwiejszych w nawigacji interfejsów i niezawodność. Chatra to dobrze przemyślane rozwiązanie, które cię nie zawiedzie, jednak cena może być wysoka jak na sam czat na żywo.