Key takeaways
Pros
- Szybki i niezawodny czat na żywo
- Bardzo łatwa implementacja
- Świetne i łatwo konfigurowalne funkcje
Cons
- Wyższe plany są drogie
Rozpoczynanie pracy z czatem na żywo LiveChat
LiveChat to oprogramowanie do czatu na żywo, które oferuje więcej niż możliwość czatowania. Posiada bogaty zestaw funkcji czatu, zapewniający przejrzyste i dobrze zaprojektowane doświadczenie zarówno dla agentów, jak i klientów. Jednak oferuje również dodatkowe kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe, WhatsApp i system obsługi zgłoszeń. W tej recenzji przyjrzymy się bliżej możliwościom widżetu czatu na żywo LiveChat i jego ogólnej wydajności. Zaczynajmy.
Rejestracja w LiveChat jest bardzo szybka. Po prostu musisz założyć konto, a po chwili przeniesiesz się do części integracji widżetu czatu na żywo, co oznacza, że możesz wdrożyć czat od razu po rozpoczęciu. To zaskakująco szybki proces, a LiveChat daje ci nawet kilka opcji integracji. Możesz wybrać między wtyczką WordPress, Google Tag Managerem lub ręczną instalacją kodu czatu na żywo.
Wybrałam opcję ręcznej instalacji, która również była dość prosta. Po prostu skopiuj i wklej kod przed zamknięciem tagu </body> na swojej stronie internetowej i zapisz zmiany. Jeśli czat się nie pojawi, konieczne może być wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki. LiveChat poinformuje cię, czy zmiany zostały pomyślnie wprowadzone i czy Twój czat na żywo został zintegrowany. Następnie przeniesiesz się do panelu LiveChat, gdzie możesz zacząć zapoznawać się z dostępnymi opcjami.
LiveChat to uznane, profesjonalne rozwiązanie, a jego interfejs to odzwierciedla. Bardzo łatwo zapoznać się z większością narzędzi, a sugestie działań do podjęcia po prawej stronie nie pozwolą ci się zgubić. W lewym panelu menu można zobaczyć rozmowy, ruch, zgłoszenia, archiwa, kontakty i wiele więcej. Centrum pulpitu prezentuje kilka opcji usprawnień oraz szybki przegląd statystyk czatu na żywo w czasie rzeczywistym.
Funkcje i interfejs użytkownika
LiveChat oferuje dobrze dobrany zestaw funkcji w swoim widżecie czatu na żywo. Oprócz wspomnianego wyżej podglądu statystyk w czasie rzeczywistym otrzymasz również dostęp do innych funkcji, w tym chatbotów, raportów i rozległych opcji personalizacji widżetu czatu na żywo. Ponadto czat na żywo oferuje szereg funkcji takich jak podgląd wiadomości, gotowe odpowiedzi, załączniki, funkcje historii czatu, ocenianie czatu i wiele więcej. W LiveChat nie zabraknie ci niczego istotnego.
Funkcje analityczne oferują szybki przegląd, jak również dogłębne analizy wszystkich aspektów związanych z czatem na żywo – czatów, agentów, klientów, zgłoszeń i handlu elektronicznego. Każda sekcja może dostarczyć ci więcej informacji i konkretne liczby dotyczące czatu na żywo. Nie brakuje niczego. Analityka zapewnia informacje na temat wszystkiego, co wydarzyło się w ciągu ostatnich siedmiu dni korzystania.
Możesz dostosować widżet czatu w ustawieniach LiveChat. Opcje są dość rozległe, więc jeśli czujesz przypływ kreatywności, możesz dostosować widżet czatu na żywo do swoich preferencji lub brandingu firmy. Twoje wybory obejmują wygląd okna w trybie zmaksymalizowanym i zminimalizowanym, jasny lub ciemny motyw, kolor motywu (obsługiwane są też niestandardowe kolory) oraz pozycję czatu. Istnieje również opcja ukrycia widżetu, dostosowania wersji mobilnej widżetu czatu oraz dodatkowych modyfikacji, dzięki którym możesz zaprezentować logo firmy, zdjęcie pracownika, włączyć lub wyłączyć dźwięki, zezwolić na ocenianie czatu oraz kilka innych opcji.
Większość innych funkcji jest pasywna, co oznacza, że są automatycznie aktywowane i nie musisz niczego konfigurować. Są gotowe do użycia od samego początku. Jednak zawsze możesz zagłębić się w ustawienia takie jak przekierowywanie, przypisywanie czatu, udostępnianie plików i wiele więcej. Wszystko jest łatwo dostępne. Nawigacja po interfejsie, konfiguracja czatu na żywo i ogólne doświadczenie użytkownika są naprawdę świetne, nie napotkałam też problemów z żadnymi zadaniami. Po konfiguracji nadszedł czas, aby przyjrzeć się wydajności i doświadczeniu pracy z czatem na żywo LiveChat.
Wydajność czatu na żywo i doświadczenie użytkownika
Przyjrzałam się widżetowi czatu na żywo LiveChat z obu stron – z perspektywy agenta i klienta – i mogę powiedzieć, że wszystko działało świetnie oraz zgodnie z oczekiwaniami. Gdy rozpoczęłam rozmowę jako klient, od razu przywitała mnie automatyczna wiadomość (możesz dostosować tę wiadomość w ustawieniach, w sekcji „Targeted messages”). Od razu otrzymałam wizualne i dźwiękowe powiadomienie o nowej wiadomości przychodzącej w moim otwartym panelu LiveChat. Powiadomienie wyświetla się też w oknie przeglądarki, dopóki nie zdecydujesz się na jej kliknięcie. Na razie wszystko jest w porządku.
Podgląd wiadomości działał doskonale i przechwycił to, co pisałam w mniej niż sekundę. Wiadomość wyświetla się na ekranie, zanim użytkownik naciśnie przycisk wysyłania, dzięki czemu możesz przygotować odpowiedź. Klient zaś widzi trzy kropki jako sygnał, że agent pisze do niego odpowiedź. Ogólnie działa to bardzo dobrze, a prędkość odpowiedzi jest prawie natychmiastowa.
Spróbowałam również wysyłania załączników. Po kliknięciu ikony załącznika możesz natychmiast wybrać plik i wysłać go. Możesz usunąć załącznik w dowolnym momencie przed wysłaniem. W przeciwieństwie do podglądu wiadomości agenci nie mogą zobaczyć załącznika, jeśli nie został jeszcze wysłany, więc prywatność klienta nie zostanie naruszona, jeśli dołączy niewłaściwy plik. Załącznik daje nawet możliwość dołączenia alternatywnego tekstu dla osób z niepełnosprawnościami. To przemyślane i niezwykle użyteczne ułatwienie dostępu.
Ogólna wydajność widżetu czatu na żywo LiveChat jest świetna i nie mam zastrzeżeń pod żadnym względem. Nie napotkałam żadnych problemów z szybkością ani awarii. Widżet LiveChat jest solidnym wyborem, jeśli chodzi o niezawodność.
Cennik
LiveChat oferuje trzy plany cenowe z różnymi funkcjami. Oprócz czatu na żywo integralną częścią każdego planu są inne kanały komunikacji, więc ceny zawierają więcej niż sam czat. Plany skupiają się głównie na dodatkowych funkcjach, więc przyjrzyjmy się ofercie LiveChat.
Starter
Plan Starter kosztuje 20$ miesięcznie na użytkownika i oferuje 60-dniową historię czatu, podstawową personalizację widżetów, system zgłoszeń, ochronę danych i więcej.
Team
Plan Team kosztuje 41$ miesięcznie na użytkownika. Obejmuje nieograniczoną historię czatu, pełną personalizację widżetów, system zgłoszeń, ochronę danych, podstawowe raportowanie, grupy agentów, wiele brandingów i nie tylko.
Business
Plan Business kosztuje 59$ miesięcznie na użytkownika. Oferta zawiera wszystkie wcześniej wspomniane funkcje, ale dodaje prognozy w zakresie potrzebnego personelu, planer pracy i inne funkcje.
Enterprise
Cena planu Enterprise nie została podana – by ją poznać, musisz umówić się na rozmowę z zespołem LiveChat. Oprócz wszystkich wcześniejszych funkcji plan oferuje dedykowanego opiekuna klienta, szkolenie produktowe, wsparcie inżyniera programisty, pomoc w zakresie bezpieczeństwa, zgodność z HIPAA i logowanie pojedyncze (SSO).
Wniosek
Czat na żywo LiveChat jest świetnym narzędziem i cenionym rozwiązaniem w zakresie czatów. Implementacja zajmuje kilka sekund i przebiega bezproblemowo. Każda funkcja działa bardzo dobrze, bez żadnych awarii, a interfejs jest łatwy w nawigacji. Cena również nie jest wygórowana, w zależności od wybranego planu. Musisz tylko zdecydować, ile chcesz wydać na wszystkie funkcje LiveChat i rozważyć, czy potrzebujesz innych kanałów komunikacji.