Key takeaways
Pros
- Łatwa integracja
- Świetne, zaawansowane opcje personalizacji
- Ciekawa funkcja czatu dla agentów i klientów
Cons
- Mało elastyczny cennik z ustaloną ilością miejsc dla użytkowników
- Interfejs może być nieco mylący (ale nadal jest świetny)
Rozpoczynanie pracy z czatem na żywo Userlike
Userlike to dedykowane oprogramowanie do obsługi czatu na żywo, skupiające się na zapewnianiu niezawodnego czatu w celu sprzedaży i obsługi klienta. Oferuje spójne rozwiązanie, które pozwala na dodanie do twojej witryny niezawodnego czatu na żywo z zaawansowanymi opcjami personalizacji, analizą, funkcjami raportowania i wieloma innymi możliwościami. Dziś przetestujemy czat na żywo Userlike i zobaczymy, jak sprawuje się w praktyce.
Rozpoczęcie pracy z Userlike jest niezwykle proste. Wystarczy zarejestrować się do bezpłatnej wersji próbnej lub wybrać plan, jeśli wiesz już jaki. Jak to bywa w przypadku większości oprogramowań, Userlike zada ci kilka pytań dotyczących twojego przypadku użycia i twojej firmy. To łatwy proces, który potrwa zaledwie chwilę. Następnie zobaczysz powitalny film, który pokaże ci, jak wszystko działa. Możesz go pominąć, jeśli chcesz, ale taki poradnik startowy na samym początku jest bardzo przydatny.
Możesz zacząć poznawać interfejs, który bardzo estetycznie się prezentuje. Wykorzystuje subtelne kolory w odcieniach szarości i nie jest przepełniony zbędnymi elementami i opcjami. Wszystko wydaje się łatwo dostępne od samego początku. Główny pulpit pokazuje statystyki, a w prawym dolnym rogu znajduje się szybki przewodnik, który pomoże ci szybko zapoznać się z interfejsem. Jest dobrze zaprojektowany i inne rozwiązania mogłyby się od niego wiele nauczyć, jeśli chodzi o podejście nastawione na użytkownika.
Menu po prawej stronie przedstawia cały dostępny zestaw narzędzi Userlike, w tym narzędzia czatu. Po kliknięciu tej opcji mylący widok, który zobaczysz, może nieco cię zawieść. Przedstawia tylko statystyki rozmów i zdaje się, że nie ma tam sposobu na utworzenie ani dodanie czatu na żywo, co skłoniło mnie do dalszego przeszukiwania interfejsu. Opcja jest ukryta w menu Channels (Kanały), gdzie można tworzyć nowe widżety stron internetowych.
Z przyjemnością stwierdzam, że reszta procesu jest o wiele bardziej intuicyjna. Po kliknięciu Add widget (Dodaj widżet) możesz wybrać cel, język i typ widżetu. Opcja typu widżetu oferuje wyjaśnienia, które pomogą Ci zrozumieć różnice między nimi, ale same nazwy są dość jasne. Gdy już skończysz z tą sekcją, pozostają jedynie opcje integracji widżetu lub jego konfiguracji.
Opcje personalizacji są dość szerokie. Masz do wyboru ogólne ustawienia, opcje wyglądu, opcje sformułowań dla prawie każdego elementu czatu, zachowanie czatu, przekazywanie wiadomości czatu i wiele więcej. Jeszcze nie widziałam tak szerokiego wachlarzu opcji konfiguracji, chociaż nie mam wątpliwości, że są dostępne w niektórych konkurencyjnych rozwiązaniach. Choć świetnie mieć te wszystkie możliwości personalizacji, konfiguracja wszystkich z nich jest nieco męcząca i myślę, że niektóre opcje nie były do końca konieczne. Wciąż jednak doceniam wysiłek.
Po zakończeniu personalizacji i konfiguracji nadszedł czas na instalację widżetu czatu. Strona przedstawia jedną opcję instalacji – poprzez skopiowanie i wklejenie kodu czatu na żywo bezpośrednio na stronę internetową. Jest również przycisk, który pomoże ci skontaktować się z programistą strony, który zrobi to za ciebie. Po kliknięciu tego przycisku przeniesiesz się do prostego formularza kontaktowego, skąd można wysłać prośbę na adres e-mail swojego programisty. Ja zdecydowałam się zrobić to samodzielnie, więc skopiowałam i wkleiłam kod na moją testową stronę internetową. Wszystko działało bez problemu i byłam gotowa do rozpoczęcia testów. Ale najpierw spójrzmy na to, czego można oczekiwać od funkcji czatu na żywo Userlike.
Funkcje i interfejs użytkownika
Userlike oferuje zróżnicowany i wyjątkowy zestaw funkcji, starając się wnieść coś nowego i innowacyjnego do rozwiązań dla czatu na żywo. Obsługuje przekazywanie wiadomości do współpracownika. To funkcja podobna do przekazywania zgłoszeń w systemach obsługi zgłoszeń, która przydaje się w wielu sytuacjach. Userlike oferuje też opcję wyboru głównych umiejętności agenta czatu, aby klienci mogli wybrać, z którym specjalistą chcą porozmawiać. Tę opcję można znaleźć też w oprogramowaniach obsługi zgłoszeń. To świetna funkcja, zwłaszcza gdy oferuje możliwość przekierowywania na podstawie umiejętności.
Kolejną funkcją wartą wspomnienia jest Sticky chat. To kolejna funkcja inteligentnego przekierowywania, która łączy klientów z agentami, z którymi rozmawiali wcześniej. Dzięki temu agenci mogą przypomnieć sobie klienta oraz informacje wymienione podczas czatu. Dostępne są też funkcje inteligentnych profili klientów, które automatycznie tworzą profile klientów, jeśli odwiedzający witrynę używający twojego czatu zdecyduje się na podanie swojego adresu e-mail. Userlike pozwala też na automatyzację polegającą na personalizacji wiadomości offline, dymków powitalnych, przekazywania wiadomości i wiele więcej.
Userlike oferuje też funkcję opinii i ankiet po użyciu czatu, które można dostosować przy użyciu własnych pytań i odpowiedzi. Poza tym możesz aktywować proaktywne zaproszenia do czatu lub skonfigurować przekierowywanie czatu, aby upewnić się, że klient połączy się z odpowiednim agentem. Ta funkcja różni się od funkcji umiejętności agentów wspomnianej wyżej i przypomina klasyczne przekierowywanie rozmów, jakie możesz znać z innych rozwiązań czatu lub oprogramowań menu głosowych. Userlike oferuje też mnóstwo innych funkcji, a wszystkie z nich całkiem dobrze działają.
Wydajność czatu na żywo i doświadczenie użytkownika
Przyszedł czas, by zobaczyć widżet czatu na żywo w akcji. Przetestowałam czat jako agent i jako klient, aby pokazać, jak wygląda doświadczenie z obu stron. Kliknęłam widżet czatu, rozpoczęłam nową rozmowę i natychmiast zobaczyłam automatyczną wiadomość powitalną. Jednak zauważyłam informację mówiącą, że wszyscy agenci są offline (mimo że byłam obecnie zalogowana w Userlike jako agent). Odkryłam, że powodem był fakt, że nie byłam bezpośrednio w sekcji All conversations (Wszystkie rozmowy) aplikacji, więc pamiętajcie, żeby nie popełnić tego błędu. Tam możesz przypisać sobie czat.
Po przypisaniu sobie czatu zaczęłam odpowiadać odwiedzającemu. Prędkość jest zadowalająca i nie trzeba długo czekać na dostarczenie wiadomości. Pierwszym odkryciem było to, że Userlike nie oferuje funkcji podglądu pisanego tekstu w czasie rzeczywistym, ale nie jest to niezbędna funkcja do poprawnego działania czatu na żywo. Po prostu miło byłoby ją mieć. Jednak automatyzacja wydaje się działać bardzo dobrze, a widżet czatu automatycznie wysyła wiadomości podczas dłuższych okresów bezczynności po stronie agenta. To wszystko jest częścią konfiguracji i działa świetnie.
Po stronie klienta widżet oferuje standardowe opcje wysyłania, dodawania emotikon, a nawet przesyłania plików i żądania transkryptu czatu. To świetne i bardzo przydatne dla klientów funkcje. Podoba mi się, nie ma niczego, co mogłoby być przytłaczające dla klientów. To samo można powiedzieć o widoku czatu po stronie agenta, choć posiada większą ilością dostępnych opcji – wysyłanie makr, oferowanie połączenia telefonicznego, wysyłanie załączników, nagrywanie wiadomości głosowych i wywoływanie poleceń.
Opcja wywoływania poleceń jest szczególnie interesująca, ponieważ umożliwia użytkownikom szybkie wykonanie działań za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Dostępne jest kilka opcji – blokowanie kontaktów, przekazywanie rozmów, żądanie transkrypcji, dodawanie notatek, zmiana statusu rozmowy i wiele innych. Wszystkie te działania można również uruchomić za pomocą łatwych do zapamiętania skrótów klawiszowych.
Ogólnie rzecz biorąc, wrażenia z używania czatu na żywo Userlike są świetne dla obu stron i nie napotkałam żadnych większych czy mniejszych problemów podczas testowania. Jako agent możesz korzystać z innych narzędzi dostępnych w panelu Userlike i przejrzeć wszystkie istotne statystyki oraz analizy. Userlike to świetne narzędzie, które z pewnością nie zawiedzie cię w żadnych okolicznościach.
Cennik
Userlike oferuje cztery plany z wieloma opcjami cenowymi, w tym darmową wersję. Plany posiadają określoną liczbą użytkowników, więc jeśli chcesz zwiększyć skalę, konieczne będzie zapłacenie za wyższy plan, a nie jedynie za większą liczbę użytkowników w tym samym planie. Teraz spójrzmy na wszystkie pakiety i ich funkcje.
Free
Darmowy plan oferuje jeden widżet dla jednego użytkownika. Otrzymujesz wszystkie podstawowe funkcje, nieograniczone rozmowy, nieograniczoną ilość kontaktów i menedżera strony internetowej za darmo.
Team
Plan Team oferuje cztery widżety dla czterech użytkowników oraz dwie aplikacje do wysyłania wiadomości za 100$ miesięcznie. Oprócz wszystkich funkcji z poprzedniego planu otrzymujesz dostęp do dodatków, kanału WhatsApp, aplikacji do wysyłania wiadomości, tłumaczenia na żywo, wideorozmów, udostępniania ekranu i podstawowego dostępu do API.
Corporate
Plan Corporate oferuje 10 widgetów dla 10 użytkowników i cztery aplikacje do wysyłania wiadomości za 320$ miesięcznie. Otrzymujesz wszystkie wcześniej wymienione funkcje oraz dodatkowo centrum automatyzacji SI, chatboty i funkcje analizy.
Flex
Plan Flex jest najdroższym planem z 10+ widgetami, 10+ miejscami i 4+ aplikacjami do wysyłania wiadomości w niestandardowej cenie, dopasowanej do potrzeb twojej firmy. Oprócz funkcji ze wszystkich poprzednich planów otrzymujesz brak brandingu, zaawansowane przekierowywanie, profesjonalne wdrożenie, organizacje oraz dedykowanego opiekuna klienta.
Wniosek
Userlike to doskonałe rozwiązanie czatu, które oferuje wszystko, czego można oczekiwać od oprogramowania tego typu. Nawet jeśli ceny mogą wydawać się nieco wysokie, są niższe, niż się wydaje, jeśli weźmie się pod uwagę określoną liczbę miejsc dla użytkowników w każdym planie. Userlike oferuje wiele funkcji i opcji dostosowywania, które zapewniają, że doświadczenie będzie naprawdę spersonalizowane z myślą o twojej sytuacji. Jeśli potrzebujesz dedykowanego rozwiązania czatu na żywo, Userlike to solidny wybór.