Key takeaways
Pros
- Doskonałe możliwości zarządzania pocztą e-mail
- Funkcje ułatwiające przepływ pracy
- Dobry interfejs z łatwą nawigacją
- Prosta integracja poczty e-mail
Cons
- Interfejs miejscami wygląda na przestarzały
- Może być drogi przy wyższych planach
Instalacja i wdrażanie LiveAgent dla zarządzania pocztą e-mail
Co trzeba zrobić, żeby zacząć korzystać z LiveAgent? To proste – musiałem tylko się zarejestrować i utworzyć bezpłatne konto próbne. Mogłem wybrać między 7-dniowym lub 30-dniowym okresem próbnym. 7-dniowy bezpłatny okres próbny jest dostępny dla użytkowników z dowolnym adresem e-mail, podczas gdy 30-dniowy bezpłatny okres próbny jest dostępny tylko dla tych, którzy zarejestrują się za pomocą firmowego adresu e-mail. Po prostu podałem wymagane informacje kontaktowe i uzyskałem dostęp do nowego konta w mgnieniu oka.
Przywitał mnie przewodnik konfiguracji, który jest nie tylko łatwy w nawigacji, ale naprawdę pomocny i wyjaśnia, jak rozpocząć korzystanie z praktycznie wszystkich funkcji LiveAgent. Mogłem skonfigurować wszystkie moje kanały komunikacji, w tym pocztę e-mail i wiele więcej. Jeśli chcesz używać LiveAgent głównie jako oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail, najlepiej zacząć od podłączenia kont e-mail.
LiveAgent oferuje opcję dodawania kont e-mail dla poczty przychodzącej i wychodzącej, dając wiele opcji, jeśli chodzi o zarządzanie pocztą e-mail. Można również wybrać domyślny adres e-mail utworzony przez LiveAgent dla konta. Najpopularniejsze integracje poczty e-mail obejmują Gmaila i Outlooka, ale można dodać dowolny typ konta e-mail za pośrednictwem IMAP/POP3.
Po zintegrowaniu kont e-mail lub wybraniu domyślnego konta możesz rozpocząć korzystanie z aplikacji. Proces integracji jest bardzo łatwy w przypadku kont Google lub Microsoft. Integracja IMAP/POP3 działa nieco inaczej, ale nadal dość łatwo ją wykonać, ponieważ przebiega bardzo podobnie do łączenia konta e-mail z klientem poczty e-mail. Możesz zintegrować określoną liczbę kont e-mail w zależności od wybranego planu LiveAgent.
Funkcje zarządzania pocztą e-mail LiveAgent
Możliwości zarządzania pocztą e-mail oprogramowania LiveAgent w dużej mierze opierają się na systemie zgłoszeń, który oferuje mnóstwo funkcji mających na celu poprawę organizacji i wydajności. E-maile, lub w tym przypadku zgłoszenia, oferują standardowe funkcje poczty elektronicznej, takie jak odpowiedzi, przekazywanie i wysyłanie załączników niemal każdego rodzaju, a do tego wiele interesujących dodatków. Można dzielić zgłoszenia i przydzielać je różnym agentom, a także łączyć je w przypadku otrzymania podobnego zgłoszenia z dwóch źródeł.
LiveAgent oferuje również świetne możliwości filtrowania zgłoszeń, które mogą pomóc w organizacji skrzynki odbiorczej. Możesz używać tagów do oznaczania zgłoszeń według różnych określonych przez siebie warunków lub zostawiać notatki wewnątrz zgłoszeń, aby dzielić się ważnymi informacjami z innymi użytkownikami skrzynki odbiorczej. Zauważyłem również, że LiveAgent może pomóc w szybszym udzielaniu odpowiedzi dzięki szablonom wiadomości i gotowym wiadomościom (makrom). Co więcej, użytkowników skrzynki odbiorczej można podzielić na różne działy i określić, które działy będą odpowiedzialne za określone typy wiadomości e-mail. Wreszcie, LiveAgent oferuje proste, ale skuteczne funkcje CRM, a także funkcje kontaktów dla poszczególnych osób i firm.
LiveAgent oferuje o wiele więcej funkcji związanych z zarządzaniem zgłoszeniami i pocztą e-mail, a także innymi kanałami komunikacji. Odwiedź stronę internetową LiveAgent i dowiedz się więcej o funkcjach zarządzania pocztą e-mail. Co więcej, LiveAgent obsługuje również dużą liczbę natywnych i zewnętrznych integracji, które mogą dodać kolejne funkcjonalności, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
Oprogramowanie do zarządzania pocztą e-mail LiveAgent w akcji
Zobaczmy, jak LiveAgent sprawdza się w standardowym scenariuszu. Wysłałem sobie kilka przykładowych wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, jak działa system obsługi zgłoszeń oraz czy jest wystarczająco szybki i responsywny. Z przyjemnością stwierdzam, że jest bardzo responsywny i dość łatwy w użyciu. Po wybraniu skrzynki odbiorczej Zgłoszenia (Tickets) zobaczyłem listę zgłoszeń uporządkowanych domyślnie według ich ważności, co oznacza, że im starsze jest zgłoszenie, tym większy jest jego priorytet. Oczywiste, kolejność zgłoszeń można w razie potrzeby zmienić.
LiveAgent ma inteligentną funkcję, która pozwala określić status nierozwiązanych zgłoszeń dzięki oznaczonemu kolorami tagowi znajdującemu się po lewej stronie zgłoszenia. W zależności od koloru byłem w stanie rozróżnić między innymi wiadomości e-mail, które zostały właśnie dostarczone lub te, które zostały już przez kogoś otwarte. Możesz także zobaczyć podstawowe informacje kontaktowe, tagi, daty otrzymania wiadomości e-mail lub innych zgłoszeń i nie tylko. To dobrze przemyślany system, ale widok pełnej skrzynki odbiorczej pozostaje tak samo onieśmielający, jak w przypadku zwykłej skrzynki pocztowej. W skrzynce odbiorczej można również wykonywać pewne akcje i akcje masowe, takie jak dostosowywanie filtrów, przekierowania, usuwanie wiadomości i inne.
Po otwarciu zgłoszenia interfejs dalej jest bardzo funkcjonalny, oferując wiele opcji i funkcji umożliwiających kontynuowanie pracy na wiele sposobów. Można uzyskać dostęp do danych kontaktowych, notatek do zgłoszenia, integracji i innych funkcji po prawej stronie widoku zgłoszenia. Środek ekranu oferuje widok wiadomości, a także obszerne miejsce na odpowiedź. W tej sekcji można również uzyskać dostęp do większej liczby funkcji i korzystać z gotowych wiadomości lub szablonów odpowiedzi.
Po wyborze opcji odpowiedzi LiveAgent automatycznie wypełnia powitanie i pożegnanie, a nawet uzupełnia imię osoby, której odpowiadasz. To bardzo przydatna funkcja, zwłaszcza gdy ma się do czynienia z dziesiątkami e-maili dziennie. System dodaje nawet link, który przeniesie adresata do portalu klienta, w którym może wyrazić swoją opinię lub zobaczyć historię swoich zgłoszeń. LiveAgent obsługuje standardowe typy załączników, a także umożliwia kopiowanie i wklejanie obrazów bezpośrednio do wiadomości.
Praca z LiveAgent to przyjemne doświadczenie, które eliminuje wiele trudności związanych z zarządzaniem pocztą e-mail. Odpowiadanie jest płynne, a wszystkie dodatkowe funkcje dają lepsze wyobrażenie o tym, z kim masz do czynienia, a także oferują wiele opcji zwiększających wydajność codziennej pracy. Chociaż system obsługi zgłoszeń niekoniecznie jest standardem, jeśli chodzi o zarządzanie pocztą e-mail, to uważam, że jest niezwykle pomocny w identyfikowaniu pilnych zapytań i nadawaniu priorytetu wiadomościom e-mail, które nie zostały otwarte lub na które nie udzielono odpowiedzi.
Ceny oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail LiveAgent
LiveAgent oferuje znacznie więcej funkcji poza zarządzaniem pocztą e-mail, dlatego warto rozważyć zakup planu, który zapewnia większe możliwości. Wszystkie plany LiveAgent, w tym darmowy, oferują zarządzanie pocztą e-mail, ale możesz uzyskać dostęp do większej liczby funkcji zarządzania pocztą e-mail i zgłoszeniami, jeśli wybierzesz wyższy plan. Przyjrzyjmy się temu, co oferują poszczególne pakiety.
Free
Plan Free nic nie kosztuje i można zachować go tak długo, jak się chce, ale wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Otrzymujesz 7-dniową historię zgłoszeń, 1 konto przychodzącej poczty e-mail, 1 konto wychodzącej poczty e-maili i 3 działy. Otrzymujesz również dostęp do 1 przycisku czatu na żywo, 1 niestandardowego filtra, portalu klienta, bazy wiedzy i kompleksowe wsparcie przy konfiguracji.
Small
Plan Small kosztuje 9$ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu rocznym lub 12$ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu rocznym. Otrzymujesz dostęp do 1 konta przychodzącej poczty e-mail, 3 kont wychodzącej poczty e-mail, 10 działów, 1 przycisku czatu na żywo, ankiet satysfakcji z czatu, 1 klucza API + integracji, bazy wiedzy, obsługi klienta, kompleksowego wsparcia przy konfiguracji, a także wielu innych funkcji obsługi zgłoszeń, które dodają wiele nowych możliwości zarządzania pocztą e-mail.
Medium
Plan Medium kosztuje 29$ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu rocznym lub 35$ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu miesięcznym. Daje dostęp do wszystkiego z planu Small, a także 10 kont przychodzących poczty e-mail, 10 kont wychodzącej poczty e-mail, obsługi call center, 20 działów, IVR, szkoleń produktowych, niestandardowego hostingu domen, 20 reguł zdarzeń, 10 reguł czasowych, 5 poziomów SLA i wielu innych wspaniałych funkcji.
Large
Plan Large kosztuje 49$ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu rocznym lub 59$ miesięcznie na agenta przy rozliczeniu miesięcznym. Otrzymujesz wszystko z poprzednich dwóch planów, a także 40 kont przychodzącej poczty e-mail, 40 kont wychodzącej poczty e-mail, 3 konta WhatsApp, 50 działów, starszego opiekuna konta, 2 bazy wiedzy, 100 reguł zdarzeń, raporty czasowe, 10 poziomów SLA, dziennik audytu i wiele więcej.
Enterprise
Plan Enterprise kosztuje 69$ miesięcznie za agenta przy rozliczeniu rocznym lub 85$ miesięcznie za agenta przy rozliczeniu miesięcznym. Oferuje wszystkie funkcje z poprzednich planów, ale dodaje wiele innych usług dla klientów, którzy ich potrzebują. Otrzymujesz dedykowanego opiekuna ds. kluczowych klientów, priorytetowe wsparcie, pomoc w integracji WhatsAppa, niestandardową konfigurację rozliczeń, zarządzanie zaplanowanymi wydaniami, przegląd usług i raporty, do 40 niestandardowych ról, wielopoziomową bazę wiedzy i pomoc w integracji kanałów.
Wniosek
LiveAgent świetnie sprawdza się jako oprogramowanie do zarządzania pocztą e-mail i zapewnia wszystkie kluczowe funkcje, których można wymagać od takiego rozwiązania. Poza tym jest idealny do wielu innych zastosowań i możesz z niego korzystać, jeśli potrzebujesz innych środków komunikacji niż poczta e-mail. W obu przypadkach LiveAgent to świetne rozwiązanie do zarządzania pocztą e-mail i doskonale spełni swoje zadanie, bez względu na to, który plan wybierzesz.