Key takeaways
Pros
- Świetne działanie bez błędów
- Łatwa nawigacja
- Dobre funkcje zarządzania pocztą e-mail
- Szybka konfiguracja
Cons
- Niektórzy użytkownicy mogą potrzebować bardziej zaawansowanych funkcji
- Może być kosztowne
Pierwsze kroki z oprogramowaniem do zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Zendesk oferuje bezpłatną wersję próbną, która zapewnia dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji oprogramowania do zarządzania pocztą e-mail. Proces rejestracji do okresu próbnego wymaga potwierdzenia adresu e-mail. Następnie możesz podać więcej szczegółów na temat planowanego użycia i wybrać, ilu użytkowników potrzebujesz, a także to, na jakich narzędziach chcesz się skupić. Możesz pominąć tę sekcję, ale zalecam ją wypełnić, ponieważ może mieć to duże znaczenie na początku użytkowania.
Kiedy zakończysz tę konfigurację, możesz zacząć poznawać interfejs Zendesk. Po otwarciu Zendesk po raz pierwszy ekran główny oferuje kilka przewodników, które mogą pomóc ci zapoznać się z bogatym zestawem funkcji. Przewodniki pokazują, jak korzystać z każdej funkcji i jak ją skonfigurować. Możesz uruchomić samouczek dotyczący konfigurowania systemu obsługi zgłoszeń, który jest istotną częścią funkcji zarządzania pocztą e-mail Zendesk. Jestem już trochę zaznajomiony z Zendesk, więc postanowiłem na razie go pominąć i odkrywać narzędzia na własną rękę.
Chociaż Zendesk tworzy dla ciebie dedykowany adres e-mail, zawsze możesz dodać więcej kont e-mail do systemu. Dostęp do centrum administracyjnego (Admin Center) można uzyskać, klikając ikonę koła zębatego w lewym menu, co spowoduje przejście do ustawień. Przejdź do sekcji Channels (Kanały), gdzie znajdziesz ustawienia poczty e-mail.
Możesz utworzyć więcej adresów Zendesk lub podłączyć zewnętrzne konta e-mail. Należy pamiętać, że Zendesk dodaje również adres e-mail użyty podczas rejestracji. Ta sekcja umożliwia również dostosowanie ustawień poczty e-mail w celu poprawy doświadczenia użytkownika.
Zendesk wymaga skonfigurowania przekierowywania poczty e-mail z istniejącego konta e-mail, jeśli nie korzystasz z Gmaila. Ta sekcja konfiguracji oferuje instrukcje krok po kroku, jak to zrobić, ale informacje są bardzo ogólne i najlepiej poszukać konkretnego przewodnika dla swojego konta e-mail w innym miejscu. W większości przypadków proces nie powinien być jednak trudny i z pewnością szybko go ukończysz, chyba że korzystasz z przestarzałej poczty e-mail.
Po dodaniu adresów e-mail i skonfigurowaniu przekierowywania wszystko powinno być gotowe. Nie zmieniałem ustawień zgłoszeń ani poczty e-mail, ponieważ nie wydało mi się to konieczne, ale możesz to zrobić w dowolnym momencie. Zanim przejdziemy do testów, przyjrzyjmy się temu, jakich funkcji zarządzania pocztą e-mail możesz oczekiwać od Zendesk.
Funkcje zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Zendesk oferuje oszałamiającą liczbę funkcji dla różnych przypadków użycia; wiele z nich dotyczy również zarządzania pocztą e-mail. Możesz zarządzać wiadomościami e-mail z nieograniczoną liczbą adresów i korzystać z formularzy kontaktowych w każdym z planów subskrypcji. Wszystkie limity rozmiaru załączników do zgłoszeń są ustawione na 50 MB. Jeden z planów zapewnia funkcje automatycznej archiwizacji wiadomości e-mail. Co więcej, możesz wykorzystać boty do obsługi określonych zadań i tworzyć nowe przepływy pracy.
Zendesk oferuje również w pełni przetłumaczony interfejs i zaawansowane funkcje zarządzania kontaktami. Możesz korzystać z ocen satysfakcji klientów i ankiet kontrolnych. Funkcje zarządzania wiadomościami e-mail obejmują również udostępnianie i przekazywanie zgłoszeń między wieloma kontami, warunkowe pola zgłoszeń i wiele formularzy zgłoszeń. Skrzynka odbiorcza jest hybrydowa, co oznacza, że korzystając z innych kanałów poza pocztą e-mail, zobaczysz wszystkie wiadomości w jednym miejscu. Zendesk obsługuje wstępnie zdefiniowane odpowiedzi, a także niestandardowe reguły biznesowe i raportowanie.
Praca z funkcjami zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Praca z Zendesk jest intuicyjna i łatwa. Wysłałem do siebie kilka testowych wiadomości e-mail, aby sprawdzić działanie systemu. Wszystkie e-maile dotarły dość szybko. Zendesk natychmiast wysyła również automatyczną odpowiedź do nadawcy, informując go, że wiadomość e-mail została odebrana. Wydaje się jednak, że Zendesk nie wysyła żadnych powiadomień, które informowałyby o nowych wiadomościach. Jedynym sposobem, by dowiedzieć się o nowym e-mailu, było odwiedzenie systemu zgłoszeń.
Zendesk oferuje funkcję zakładki zgłoszenia, dzięki której można szybko przełączać między otwartymi konwersacjami bez konieczności przeszukiwania skrzynki odbiorczej. To całkiem przydatna funkcja i choć może wydawać się standardowa, nie zawsze jest obecna w programach do zarządzania pocztą e-mail. Po otwarciu zgłoszenia interfejs jest dość standardowy – i dla mnie to plus. Przyzwyczailiśmy się do określonego układu poczty e-mail, więc zmienianie go tylko po to, by dodać coś nowego, może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego. Zandesk oferuje dobrze zaprojektowany interfejs.
Pole odpowiedzi może być zbyt małe dla dłuższych wiadomości e-mail, ale rozciąga się, gdy tekst osiągnie określoną długość, co rozwiązuje problem. Zendesk oferuje różne funkcje w całym interfejsie i łatwo można zmienić status wiadomości e-mail oraz zgłoszeń, zapisać dane klientów lub pozostawić notatki dla innych użytkowników, dodać załączniki do wiadomości e-mail lub używać wstępnie zdefiniowanych odpowiedzi do komunikacji mailowej.
Sekcja skrzynki odbiorczej umożliwia wykonywanie działań zbiorczych. Możesz scalić wybrane wiadomości e-mail w jedno zgłoszenie, co jest bardzo przydatne, jeśli masz wiele wiadomości o tym samym temacie od jednego kontaktu. Możesz także zbiorczo aktualizować zgłoszenia za pomocą opcji edycji. Ta funkcja umożliwia zbiorcze dodawanie tagów, zmianę priorytetów, typów wiadomości e-mail i nie tylko. Pozostałe dwie opcje obejmują usuwanie wiadomości e-mail i oznaczanie ich jako wiadomości SPAM. Inną wartą wspomnienia funkcją jest filtrowanie, które ułatwia sortowanie skrzynki odbiorczej na podstawie wstępnie zdefiniowanych kryteriów.
Ogólnie rzecz biorąc, Zendesk oferuje całkiem dobre funkcje zarządzania pocztą e-mail i może służyć jako świetne oprogramowanie do obsługi e-maila. Funkcje nie są przytłaczające i łatwo się z nimi zapoznać, niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym użytkownikiem. Odbieranie wiadomości e-mail i odpowiadanie na nie działa bez żadnych błędów lub innych trudności, które mogłyby zakłócić przepływ pracy.
Cennik funkcji zarządzania pocztą e-mail Zendesk
Zendesk jest jednym z rozwiązań, które oferuje wiele opcji cenowych. Różnią się zestawami funkcji, a każdy z nich jest odpowiedni dla innego przypadku użycia. W tej recenzji przyjrzymy się tylko funkcjom zarządzania pocztą e-mail Zendesk, więc przedstawię plany, które zawierają tę opcję.
Support Team
Ten plan kosztuje 19$ miesięcznie za agenta. Oferuje system zgłoszeń, którego można użyć do zarządzania pocztą e-mail, a także można podłączyć inne kanały komunikacji, takie jak media społecznościowe. Otrzymujesz wszystkie funkcje zarządzania pocztą e-mail wspomniane wcześniej w tej recenzji, a także dostęp do reguł biznesowych, danych klientów i historii, przekierowywania opartego na statusie i dostępności oraz dostęp do integracji i aplikacji.
Support Professional
Plan Support Professional kosztuje 49$ miesięcznie za agenta. Otrzymujesz wszystkie funkcje z poprzedniego planu, a także dodatki, takie jak przekierowywanie oparte na umiejętnościach, godziny pracy, ankiety satysfakcji klientów i inne.
Support Enterprise
Ten plan jest najdroższą z opcji planów Support. Kosztuje 99$ miesięcznie za agenta. Zapewnia dostęp do wszystkich funkcji z poprzednich dwóch planów i dodaje niestandardowe role i uprawnienia zespołu, konfigurowalne obszary robocze, przechowywanie danych firm zewnętrznych, środowisko testowe piaskownicy i wiele innych.
Wniosek
Zendesk to świetna opcja do zarządzania pocztą e-mail, która bardzo dobrze sprawdza się jako oprogramowanie do obsługi poczty e-mail. Funkcje są wystarczające i łatwe w użyciu dla każdego przypadku użycia. Poruszanie się po interfejsie nie sprawia większych trudności. Zendesk może być jednak dość drogi, jeśli zdecydujesz się na zakup jednego z bardziej rozbudowanych planów. Jeśli więc szukasz bardziej opłacalnego rozwiązania do zarządzania pocztą e-mail bez kompromisów w zakresie funkcji i użyteczności, warto zapoznać się z inną alternatywą dla Zendesk.