Key takeaways
Pros
- Łatwe tworzenie poziomów IVR
- Zaawansowane opcje
- Łatwe w użyciu, gdy już się wprawisz
- Dobre ceny i darmowy plan
Cons
- Interfejs użytkownika jest trudny w nawigacji
- Nieaktualne przewodniki
IVR od Bitrix24 jest świetnym rozwiązaniem, choć przyzwyczajenie się do nawigacji po tym bogatym w funkcje oprogramowaniu może zająć trochę czasu. Znalezienie ustawień IVR może potrwać chwilę, ale możesz być pewien, że gdy już to zrobisz, konfiguracja będzie łatwa, a funkcje będą działać zgodnie z przeznaczeniem. Bitrix24 to świetne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że jego cena jest naprawdę uczciwa i oferuje darmowy plan dostępny bez konieczności podawania jakichkolwiek danych do płatności.
Rozpoczynanie pracy z funkcją IVR od Bitrix24
Rozpoczęcie korzystania z Bitrix24 polega na ukończeniu bezpłatnej rejestracji. Po potwierdzeniu adresu e-mail natychmiast uzyskasz dostęp do swojego obszaru roboczego. Cały proces przebiegł szybko i nie wymagał długiego oczekiwania. Po uzyskaniu dostępu do aplikacji Bitrix24 możesz zacząć zapoznawać się z obszernym menu. Bitrix24 jest dostępny zarówno w wersji na przeglądarkę, jak i w formie aplikacji komputerowej. W tym teście korzystałam z aplikacji internetowej.
Menu może być mylące dla nowych użytkowników, ponieważ jest w nim wiele nieopisanych ikon, jednak opisy stają się widoczne po najechaniu na nie myszką. Aplikacja internetowa ma również widżet wyszukiwania i opcję zmiany układu lub ukrycia ikon menu, co nieco ułatwia przepływ pracy. Nieco czasu zajęło mi zorientowanie się, gdzie znaleźć opcję tworzenia IVR w Bitrix24. Aplikacja ma zintegrowany przewodnik pomocy, ale był on przestarzały, a więc niespecjalnie pomocny.
Menu w przewodniku wyglądało zupełnie inaczej niż w aplikacji, z której korzystałam w momencie pisania tej recenzji. Jeśli chcesz znaleźć ustawienia IVR w Bitrix24, przejdź do CRM w lewym menu, wybierz Add-ons (Dodatki) z górnego menu, kliknij Telephony (Telefonia), przejdź do Configure Telephony (Konfiguracja telefonii), a na koniec wybierz Voice menu (Menu głosowe) i Add menu (Dodaj menu).
Proces tworzenia IVR nie jest trudny i jest dość intuicyjny. Bitrix24 oferuje wiele opcji dostosowywania, co jest dobrą informacją dla użytkowników, którzy mają konkretne pomysły co do działania ich menu głosowego. Na górze możesz wprowadzić tekst dla opcji zamiany tekstu na mowę lub przesłać własny plik audio. To nagranie będzie odtwarzane, gdy dzwoniący połączy się z IVR.
Tworzenie nie obejmuje procesu podobnego do projektowania interfejsu użytkownika, a polega na wybieraniu, jakie działanie wykona każdy z przycisków telefonu rozmówcy. Masz standardowe opcje przekierowania numerów, kierowania ich do innych użytkowników i nie tylko. Ogólnie rzecz biorąc, proces jest bardzo prosty i zajmuje niewiele czasu, jeśli masz doświadczenie z systemami IVR.
Po zakończeniu konfiguracji IVR wystarczy kliknąć przycisk Save (Zapisz). Aby uruchomić IVR, musisz połączyć go z numerem. Przejdź do Telephony (Telefonia) > Connection (Połączenie) > Configure numbers (Konfiguracja numerów) > wybierz numer/PBX i włącz Voice menu (Menu głosowe) w sekcji inbound call routing (Przekazywanie połączeń przychodzących). To wszystko – po wykonaniu tych kroków IVR będzie działać.
Jak działa IVR?
Na szczęście nawiązywanie połączeń za pomocą IVR od Bitrix24 jest łatwe i podczas tworzenia IVR wszystko działa zgodnie z zamierzeniami. Wykonałam kilka połączeń testowych i nie napotkałam żadnych problemów z działaniem menu głosowego. To, jak dobre będzie twoje menu głosowe, zależy od ciebie – Bitrix24 nie stanie ci na drodze. Podczas moich rozmów testowych nie wystąpiły żadne błędy ani inne problemy.
Ogólnie rzecz biorąc, dzwoniący mogą oczekiwać zwykłego doświadczenia z menu głosowym, które płynnie łączy ich z odpowiednimi działami. Niezależnie od tego, czy wolisz przetwarzanie tekstu na mowę, czy własne nagrania, ogólne wrażenia są zadowalające i nie mam większych zastrzeżeń.
Cennik
Ceny Bitrix24 są zdecydowanie jedną z jego głównych zalet. Zamiast płacić za zużycie, możesz wybrać jeden z planów cenowych o różnej liczbie funkcji i przestrzeni dyskowej. Najlepsze jest to, że Bitrix24 oferuje również darmowy plan, co oznacza, że nie musisz płacić ogromnych kwot za uzyskanie funkcji IVR.
Darmowy plan
Darmowy plan oferuje 5 GB przestrzeni dyskowej, a także dostęp do funkcji współpracy, zadań i projektów, CRM, dysku, centrum kontaktowego i kreatora stron internetowych. Oferuje dużą wartość i ilość funkcji jak na darmowe rozwiązanie.
Plan Basic
Plan Basic obejmuje 24 GB przestrzeni dyskowej, zawiera wszystkie funkcje z bezpłatnego planu oraz dodaje możliwość tworzenia i zarządzania sklepem internetowym. Kosztuje 49$ miesięcznie dla 5 użytkowników.
Plan Standard
Plan Standard oferuje 100 GB przestrzeni dyskowej i wszystkie funkcje z dwóch poprzednich planów oraz dodaje funkcje marketingowe i dokumenty online. Kosztuje 99$ miesięcznie dla 50 użytkowników.
Plan Professional
Plan Professional oferuje 1024 GB przestrzeni dyskowej oraz wszystkie funkcje z poprzednich planów i dodaje nowe funkcje, takie jak analiza sprzedaży, automatyzacja i HR. Kosztuje 199$ miesięcznie dla 100 użytkowników.
Wniosek
IVR od Bitrix24 działa świetnie, ale rozwiązanie może być trudne w użyciu dla zupełnie nowych użytkowników. Nie powinno to jednak powstrzymać cię przed rozważeniem go jako dedykowanego oprogramowania IVR. Bitrix24 ma uczciwe ceny, świetne funkcje i działa bez zarzutu, gdy poświęcisz czas na naukę jego obsługi. To silny wybór dla każdego call center.