Key takeaways
Pros
- Łatwe w konfiguracji i obsłudze
- Przystępna cena
- Obsługuje rozbudowane konfiguracje IVR
Cons
- Ograniczone możliwości dostosowywania
- Skontaktowanie się z obsługą klienta bywa trudne
MessageBird Flow Builder to świetna opcja dla tych, którzy chcą skonfigurować proste menu głosowe. Interfejs użytkownika jest intuicyjny i łatwy w nawigacji, więc nie musisz martwić się, że przytłoczy cię zbyt duża ilość opcji czy kodu. MessageBird zapewnia szybki samouczek przy pierwszym korzystaniu z funkcji Flow Building (budowania przepływu). To świetny sposób na łatwe skonfigurowanie własnych przepływów nawet dla użytkowników niezbyt obeznanych z technologią. Jedynym problemem, jaki napotkałam, jest brak możliwości dostosowywania komunikatów IVR. Nie sądzę jednak, że jest to coś, co zniechęci użytkowników do wyboru oprogramowania IVR od MessageBird.
Rozpoczęcie pracy z IVR od MessageBird
Rozpoczęcie okresu próbnego MessageBird jest dość proste. Po wypełnieniu danych i dodaniu liczby agentów powita cię przejrzysty pulpit nawigacyjny, który nie powinien przytłoczyć nawet początkujących użytkowników.
Chociaż nie znajdziesz funkcji IVR od razu, poruszanie się po pulpicie nawigacyjnym wciąż jest proste. Aby skonfigurować funkcję IVR, możesz uzyskać do niej dostęp bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego lub z menu po lewej stronie w sekcji Flow Builder (budowanie przepływu).
Następnie kliknij Templates (Szablony). Znajdziesz tam spory wybór opcji budowania przepływu i automatyzacji. Aby kontynuować konfigurację, kliknij Easy phone menu (IVR) (Menu głosowe IVR).
Bardzo pomocny okazał się samouczek, który MessageBird oferuje po uzyskaniu dostępu do konfiguracji menu głosowego. Ten samouczek prowadzi użytkownika przez cztery proste kroki tworzenia przepływów w środowisku wielokanałowym, połączeń telefonicznych itp. Możesz ukończyć samouczek lub pominąć go, jeśli wolisz.
Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jest numer telefonu. Możesz uzyskać go bezpośrednio we Flow Builderze, klikając wyskakujące okienko.
Z numerem telefonu możesz rozpocząć konfigurację drzewek połączeń. Kontynuuj, klikając przycisk Say (Powiedz), aby utworzyć wiadomość i skonfigurować zmienne, takie jak język, głos i inne.
Niestety, nie ma możliwości dodania pliku audio do wiadomości, więc pozostaje ci jedynie opcja zamiany tekstu na mowę. Do wyboru jest wiele opcji językowych, w tym różne akcenty języka angielskiego. Nie ma również wielu opcji głosowych i możesz wybierać jedynie między głosem męskim a żeńskim.
Po skonfigurowaniu wiadomości możesz przejść do tworzenia rozgałęzień. Możesz utworzyć wiele opcji rozgałęzień z oddzielnymi komunikatami i wyzwalaczami. Możesz szybko skonfigurować bardzo proste menu głosowe, jednak MessageBird pozwala też na stworzenie dość rozbudowanej konfiguracji IVR. Po dodaniu podstawowych opcji IVR można utworzyć kolejne rozgałęzienia i skonfigurować inne działania lub zamknąć rozgałęzienie.
To menu pozwala skonfigurować proste menu głosowe, która umożliwia klientom szybki i bezproblemowy kontakt z firmą. Jeśli jednak potrzebujesz bardziej rozbudowanej konfiguracji, możesz to osiągnąć dzięki wielu opcjom rozgałęzień i dodatkowym ustawieniom.
Jak działa IVR?
Cała funkcja Flow Buildera (budowania przepływu) działa świetnie i bez problemów. Dzięki graficznemu interfejsowi użytkownika i samouczkowi na początku konfiguracja jest dość intuicyjna. Niestety, IVR nie pozwala na niestandardowe pliki multimedialne audio, ale jeśli nie jest to dla ciebie problemem, funkcja zamiany tekstu na mowę działa bez zarzutu. Samo działanie IVR jest świetne i jeśli szukasz czegoś prostego w użyciu, powinno spełnić wszystkie twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz trudności ze zrozumieniem rozgałęzień, zmiennych lub czegokolwiek innego związanego z konfiguracją IVR, MessageBird oferuje przejrzysty samouczek w swoim centrum pomocy.
Cennik
Możesz korzystać z możliwości MessageBird za darmo, jeśli nie potrzebujesz więcej niż 2 miejsc i kupisz numer telefonu. Jeśli chcesz rozszerzyć swoje operacje, możesz podnieść plan do opcji pozwalającej na 3-10 użytkowników za 30$ miesięcznie.
Wniosek
MessageBird to świetna opcja głównie dla mniejszych centrów kontaktowych. Zapewnia wiele możliwości, prostą konfigurację IVR i wielopoziomowe opcje menu głosowego w rozsądnej cenie. Cały interfejs użytkownika jest intuicyjny i łatwy w nawigacji. Mimo że nie jest tak konfigurowalny, jak można by sobie tego życzyć, MessageBird cię nie zawiedzie, jeśli szukasz prostego i niedrogiego rozwiązania.