Key takeaways
Pros
- Przystępny cenowo system zgłoszeń
- Działa bez poważnych błędów
- Szybka konfiguracja i dobry poradnik startowy
- Narzędzia zarządzania projektem
Cons
- Miejscami niezgrabny interfejs
- Brak integracji kanałów komunikacji
Rozpoczynanie pracy z systemem zgłoszeń OneDesk
Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń OneDesk oferuje łatwy proces rejestracji bez konieczności podawania danych karty kredytowej czy innych utrudnień. Możesz po prostu zarejestrować się i rozpocząć bezpłatny okres próbny, zanim zdecydujesz się na płatny plan. OneDesk załaduje twój nowy pulpit nawigacyjny i powita cię prostym, ale skutecznym przewodnikiem startowym, który pomoże ci skonfigurować twoją nową przestrzeń roboczą. Jeśli chcesz, możesz pominąć poradnik i dokończyć konfigurację później.
Odradzam pomijanie tego przewodnika, ponieważ pomaga szybko wykonać kilka ważnych kroków. Możesz skonfigurować swoje zdjęcie profilowe i podpis, podłączyć swój adres e-mail z Outlooka lub Gmaila, wybrać alternatywne przekierowanie wiadomości e-mail, zaprosić współpracowników i wiele więcej. Co ważniejsze, możesz skonfigurować inne funkcje OneDesk, takie jak zarządzanie wiedzą, oraz skorzystać z krótkiego tutorialu, aby zapoznać się z aplikacją.
Po zakończeniu lub pominięciu przewodnika możesz przyjrzeć się interfejsowi OneDesk i systemowi obsługi zgłoszeń. Interfejs jest zadowalający; jego projekt nie jest najlepszy spośród podobnych oprogramowań, ale jest nowoczesny. Ilość opcji jest nieco przytłaczająca, ale nie jest to poważny problem, którego nie można wybaczyć. Dość łatwo się do niego przyzwyczaić, a nawigacja nie powinna sprawić żadnych problemów. Interfejs obsługi zgłoszeń już na samym początku zawiera kilka przykładowych zgłoszeń, aby pomóc ci poznać przepływ pracy w OneDesk.
Interfejs systemu zgłoszeń prezentuje się całkiem nieźle. Przyzwyczajenie się do niego może zająć trochę czasu, ale po jakimś czasie powinien być łatwy w użyciu. Możesz uzyskać dostęp do większości opcji skrzynki odbiorczej z lewego paska menu i sortować zgłoszenia według różnych kryteriów, jak widać na powyższym zrzucie ekranu. Górny pasek menu oferuje dostęp do kilku narzędzi i przycisku Add (Dodaj), który umożliwia tworzenie nowych zgłoszeń, projektów, zadań, folderów i wielu innych.
Rozpoczęcie pracy z OneDesk jest dość łatwe. Zdecydowanie jest to imponujący wyczyn, ponieważ niektóre konkurencyjne produkty z większymi budżetami i uznanymi markami często mają problem z zaprojektowaniem łatwego w użyciu interfejsu użytkownika i systemów zgłoszeń. Byłam jednak rozczarowana, gdy dowiedziałam się, że OneDesk nie zapewnia domyślnego adresu e-mail wsparcia i konieczne jest podłączenie własnego adresu e-mail, aby system działał poprawnie. Zanim przejdziemy do części testowej recenzji, przyjrzyjmy się zestawowi funkcji OneDesk i zobaczmy, jaki jest stosunek ceny do jakości.
Funkcje systemu zgłoszeń OneDesk
Biorąc pod uwagę stosunkowo niską cenę OneDesk, funkcje są dość imponujące. Otrzymujesz dostęp do wielokanałowego systemu zgłoszeń, który obsługuje e-maile, czat na żywo i bazę wiedzy, czyli wszystko, czego zazwyczaj potrzebuje nowoczesny dział obsługi klienta. Jedyną rzeczą, której brakuje, jest call center, ale biorąc pod uwagę ceny, myślę, że oferta OneDesk wciąż jest atrakcyjna.
OneDesk oferuje również pewne funkcje automatyzacji, które mogą pomóc między innymi w automatycznych odpowiedziach na zgłoszenia, automatycznej klasyfikacji zgłoszeń według różnych kryteriów, powiadomieniach, śledzeniu czasu i aktualizacjach statusu zgłoszeń. Możesz także korzystać z ankiet dla klientów, używać gotowych wiadomości, śledzić i planować zyski uzyskane z rozwiązywania zgłoszeń, korzystać z raportów lub używać aplikacji mobilnych. OneDesk to znacznie więcej niż się wydaje.
Teraz nadszedł czas, aby przetestować niektóre z funkcji obsługi zgłoszeń w praktyce. Zaczynajmy.
Wyniki systemu zgłoszeń i doświadczenia użytkownika OneDesk
Samodzielnie przetestowałam narzędzie do obsługi zgłoszeń. Skupiłam się głównie na doświadczeniu agenta i łatwości użytkowania. Użyłam własnego e-maila, aby rozpocząć rozmowę z samą sobą i utworzyć nowe zgłoszenie przychodzące w systemie OneDesk. Po otrzymaniu e-maila zaczęłam odpowiadać. Interfejs w otwartych zgłoszeniach nie jest zbyt dobrze zaprojektowany; jest dość mylący i zbyt wiele się w nim dzieje. Da się z niego korzystać, ale nawigacja mogłaby być łatwiejsza.
Dość nietypowym wyborem w kwestii designu jest to, że pole wiadomości i odpowiedzi na zgłoszenie znajduje się po prawej stronie, podczas gdy wszystkie inne pola znajdują się po lewej stronie. To zaskakujące, że większość aplikacji naprawdę dobrze się prezentuje, za to wydaje się, że jej najważniejsza część otrzymała mniej uwagi od projektantów. Fakt, że pola zgłoszeń zajmują połowę ekranu, również nie jest plusem. To po prostu niepotrzebne i odciąga uwagę od ważnej części zgłoszenia: wiadomości od klienta. Podobny trend utrzymuje się podczas tworzenia nowego zgłoszenia od podstaw.
Pisanie odpowiedzi również nie jest idealne. Okno odpowiedzi w zgłoszeniu jest zbyt małe, przez co można odnieść wrażenie, że oprogramowanie nie chce, żeby twoje odpowiedzi były długie. Pole odpowiedzi rozszerza się jednak automatycznie po przekroczeniu określonej liczby znaków. Poniekąd rozwiązuje to problem, ale nie jest tak wygodne, jak korzystanie z dużego pola odpowiedzi przez cały czas. Można znaleźć tam funkcje zgłoszeń, ale nawigacja nie jest najłatwiejsza. Rozmiary przycisków są zróżnicowane, a niektóre z nich są bardziej widoczne pod względem rozmiaru i umiejscowienia, co stwarza iluzję ich ważności. Na przykład duży przycisk z trzema kropkami to gotowe odpowiedzi, podczas gdy przycisk załączników jest bardzo mały i umieszczony w rogu.
Chociaż wszystko działa zgodnie z przeznaczeniem i bez żadnych problemów, OneDesk zdecydowanie musi poprawić swój interfejs użytkownika. Nie jest to jednak niewybaczalną przeszkodą; system obsługi zgłoszeń działa dobrze, a funkcje są wystarczające, aby pomóc każdemu agentowi w skutecznym wykonywaniu pracy. Przyzwyczajenie się do oprogramowania może zająć trochę czasu, ale cierpliwość może zostać wynagrodzona. Kolejnym powodem, dla którego warto rozważyć OneDesk, są ceny.
Cennik
OneDesk oferuje tylko jeden plan cenowy, co znacznie ułatwia podejmowanie decyzji. Pozwala na korzystanie ze wszystkich dostępnych funkcji i narzędzi. Jedynymi ważnymi decyzjami, które musisz podjąć, jest wybór między rozliczeniem miesięcznym a rocznym oraz wybór liczby agentów, którzy będą pracować przy użyciu twojego konta OneDesk. OneDesk kosztuje 11$ miesięcznie za agenta przy rozliczeniu miesięcznym lub 9$ miesięcznie za agenta przy rozliczeniu rocznym. Nie ma minimalnej liczby agentów, więc możesz uzyskać OneDesk z jednym miejscem dla agenta już za 9$ miesięcznie. Uzyskasz dostęp do wszystkich dostępnych funkcji, dzięki czemu to zdecydowanie tania inwestycja, szczególnie dla małych firm lub osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które potrzebują obsługi zgłoszeń.
Wniosek
OneDesk ma potencjał, by przy odrobinie wysiłku stać się lepszym oprogramowaniem do obsługi zgłoszeń. Jest zupełnie funkcjonalne w obecnej formie i chociaż nie oferuje wszystkich możliwości wielokanałowych, które wchodzą w skład narzędzi niektórych konkurentów, można uzyskać je w bardzo przystępnej cenie. Jeśli chodzi o interfejs systemu zgłoszeń, OneDesk ma duże pole do poprawy, ale można przyzwyczaić się do niego nawet w obecnej formie. Jednak OneDesk nie zawiedzie cię w najważniejszych kwestiach i możesz polegać na jego działaniu.
Frequently Asked Questions
Problemy z połączeniem kont e-mailowych w OneDesk
Jeśli masz problemy z połączeniem konta e-mail, oto kilka rozwiązań. Po pierwsze, jeśli korzystasz z konta Gmail, upewnij się, że to konto w Gmail workspace, a nie osobiste. Jeśli spróbujesz użyć osobistego konta Gmail, najprawdopodobniej nie będziesz w stanie połączyć go z OneDesk. Jeśli korzystasz z innego dostawcy poczty e-mail, musisz upewnić się, że obsługuje automatyczne przekierowanie, ponieważ nie ma innej bezpośredniej integracji z OneDesk. Niektórzy dostawcy poczty e-mail obsługujący automatyczne przekierowanie to Gmail, Outlook, iCloud i inne popularne rozwiązania.
Gdzie mogę znaleźć integracje w OneDesk?
Sekcję integracji można znaleźć w ustawieniach interfejsu OneDesk. Kliknij ikonę aplikacji w lewym dolnym rogu, aby wyświetlić wszystkie opcje i wybierz przycisk koła zębatego. Następnie wybierz integracje z menu, aby zobaczyć wszystkie możliwe wewnętrzne integracje między OneDesk i innymi oprogramowaniami.