Key takeaways
Pros
- Szybka konfiguracja i instalacja
- Całkowicie darmowe rozwiązanie
- Łatwy w użyciu
Cons
- Konfiguracja może nie być łatwa dla początkujących
- Nieco ograniczony zestaw funkcji
- Przestarzały (ale funkcjonalny) design
MicroSIP to praktyczne, proste, niezawodne i darmowe oprogramowanie typu softphone odpowiednie do większości zastosowań i scenariuszy. Chociaż nie oferuje wielu dodatkowych funkcji, to naprawdę solidny wybór. Instalacja i konfiguracja są szybkie i koncentrują się na wydajności oraz łatwości użytkowania, a nie na wymyślnych funkcjach o ograniczonych zastosowaniach. MicroSIP ma kilka mocnych stron, które sprawiają, że warto go rozważyć.
Instalacja i konfiguracja
Proces instalacji zajmuje mniej niż minutę. Aplikacja MicroSIP oferuje minimalistyczny, oldschoolowy, ale funkcjonalny wygląd z prostymi opcjami. Nie ma tu żadnych wymyślnych funkcji, które odciągałyby uwagę użytkownika od wykonywanych zadań, co doceniam w tego typu aplikacjach. Nie ma tu żadnych monitów ani niepotrzebnych powiadomień, ale brakuje też łatwego przewodnika po konfiguracji. Zamiast tego podczas tworzenia konta aplikacja oferuje objaśnienia dla każdego pola, które należy wypełnić podczas konfiguracji.
Jednak niezależnie od wybranej opcji wszystkie z nich prowadzą do tej samej strony internetowej z krótkim przewodnikiem i wyjaśnieniem każdej pozycji na liście rejestracji konta. Przewodnik konfiguracji jest bardzo prosty i nie oferuje szczegółowych opisów dla nowych użytkowników, przez co może okazać się nieprzydatny dla początkujących, którzy nigdy wcześniej nie konfigurowali telefonu programowego. Dobrą wiadomością jest to, że nawet jeśli nie wiesz zbyt wiele o konfigurowaniu telefonów SIP, możesz znaleźć łatwe do zrozumienia przewodniki online (mamy również własny przewodnik dotyczący konfiguracji i integracji MicroSIP z LiveAgent).
Jeśli zastanawiasz się, jak zainstalować MicroSIP, oto krótka wersja. Możesz po prostu pobrać aplikację i zainstalować ją na swoim komputerze, tak jak każde inne oprogramowanie. Następnie kliknij przycisk strzałki w prawym górnym rogu aplikacji i kliknij „Add Account” (Dodaj konto). Następnie podaj informacje o dostawcy VoIP lub informacje o urządzeniu dzwoniącym oprogramowania help desk w odpowiednich polach. Niezależnie od wybranego dostawcy usług VoIP, wszystkie dane niezbędne do konfiguracji MicroSIP powinny być dostępne na koncie lub w konfiguracji help desk.
Funkcje i wykorzystanie
Aplikacja zachowuje swoją prostotę w całym interfejsie użytkownika, co jest dużym plusem. Po jej otwarciu możesz zacząć wpisywać numer i rozpocząć połączenie. Masz również możliwość rozpoczęcia połączenia wideo, ustawienia głośności głośników lub słuchawek i mikrofonu, włączenia trybu „nie przeszkadzać” lub skonfigurowania funkcji automatycznego odbierania.
Druga zakładka w aplikacji ujawnia dzienniki połączeń z nazwą, numerem i datą oraz godziną połączenia. Kontakty można również zapisywać na prostej, ale funkcjonalnej liście kontaktów dostępnej w trzeciej zakładce aplikacji. Ogólnie rzecz biorąc, MicroSIP jest nieskomplikowany i łatwy w użyciu, czego można oczekiwać od tego typu aplikacji. Wszystkie funkcje działały dobrze i nie napotkałam żadnych znaczących problemów czy awarii podczas korzystania z którejkolwiek z funkcji.
Wykonywanie i odbieranie połączeń oraz połączeń wideo było szybkie i łatwe, a funkcje takie jak lista kontaktów i dzienniki połączeń były dość proste w użyciu. Jedynym drobnym minusem jest to, że lista kontaktów nie zawiera pól do zapisywania kont mediów społecznościowych lub innych opcji kontaktu. Możesz jednak napisać niestandardowy komentarz dla każdego kontaktu.
Cennik
MicroSIP jest darmowym rozwiązaniem bez planów cenowych lub dodatkowych opłat za funkcje. Możesz pobrać najnowszą wersję i zacząć korzystać z niej bezpłatnie. MicroSIP nie zawiera reklam, a w aplikacji nie ma żadnych limitów użytkowania.
Jak działa integracja z LiveAgent?
Integracja telefonu programowego MicroSIP z LiveAgent nie mogłaby przebiegać lepiej. Proces integracji jest bardzo prosty i zajmuje zaledwie kilka minut, gdy nauczysz się dodawać nowe konta do MicroSIP. To bezpośrednia integracja telefonu programowego, więc nie musisz korzystać z usług innych firm. Potrzebna jest tylko aktywna subskrypcja usługi VoIP, MicroSIP i LiveAgent. Numer VoIP należy najpierw dodać do LiveAgent, a następnie utworzyć nowe urządzenie SIP, które będzie używać tego numeru telefonu w konfiguracji.
Następnie można wybrać podgląd nowo dodanego urządzenia, zawierający szczegóły niezbędne do utworzenia nowego konta MicroSIP, które zostanie połączone z systemem LiveAgent. Ostatnim krokiem jest przejście do ustawień głosowych (ikona telefonu w prawym górnym rogu aplikacji LiveAgent) i wybranie nowo dodanego telefonu programowego MicroSIP jako preferowanego urządzenia do połączeń. Po wykonaniu tych czynności można rozpocząć nawiązywanie i odbieranie połączeń bezpośrednio z LiveAgent.