Co to jest ankieta obsługi klienta?
Ankiety i wywiady wypełniane przez klientów nazywane są ankietami obsługi klienta. Pomagają monitorować i śledzić satysfakcję klientów.
Celem ankiet dotyczących obsługi klienta jest poznanie doświadczenia, jakie mieli klienci i jak firma może się poprawić, aby zapewnić lepszą jakość usług swoim klientom.
Jeśli klient miał złe doświadczenia z obsługą klienta świadczoną przez firmę, najprawdopodobniej nie poleci tej firmy ani jej produktu nikomu innemu. W rzeczywistości, gdy ludzie z jego kręgu społecznego usłyszą o tym doświadczeniu, najprawdopodobniej również nie zdecydują się na produkty tej firmy.
Frequently Asked Questions
Co to jest ankieta obsługi klienta?
Ankieta obsługi klienta to kwestionariusz, który ma pomóc firmom zrozumieć, co klienci myślą o ich marce, usługach, produktach i obsłudze klienta. Dzięki temu organizacje mają możliwość ulepszania swoich produktów, optymalizacji doświadczenia, a także dostarczania klientom tego, czego chcą.
Jakie są rodzaje ankiet obsługi klienta?
Istnieją cztery główne typy ankiet. Pierwszym z nich jest Indeks Satysfakcji Klienta (CSAT). Zawiera proste pytania, zwykle z odpowiedziami „tak” lub „nie”. Drugim przykładem tego typu ankiety jest Net Promotor Score, w którym klienci mają ocenić prawdopodobieństwo, że polecą usługę lub produkt znajomemu w skali od 0 do 10. Następnie porównywany jest odsetek krytyków ze strony promotorów . Kolejna ankieta to Customer Effort Index (CES). Pokazuje nam, ile wysiłku wymaga od klienta korzystanie z produktu lub ile pracy potrzeba, aby rozwiązać problem z obsługą klienta. Ostatni typ to ankieta, która jest wysyłana w kluczowych momentach podróży klienta. Możesz oprzeć czas wysyłki na czasie lub doświadczeniu.
Jak rozesłać ankietę dotyczącą obsługi klienta?
Możesz rozpowszechniać ankietę dotyczącą obsługi klienta na różne sposoby. Możesz wysłać go e-mailem, w regularnym biuletynie, na czacie lub w mediach społecznościowych. Musisz wybrać, która trasa Twoim zdaniem będzie najbardziej optymalna, czy wybrać tylko jedną, kilka, a może wszystkie. Wymaga to szczegółowej analizy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat przeprowadzania ankiet dla klientów, odwiedź stronę Jak przeprowadzić ankietę klienta (+przykłady), gdzie znajdziesz praktyczne porady i przykłady pytań. To świetny sposób, aby zrozumieć, jak skutecznie pozyskiwać opinie klientów.
Dla tych, którzy interesują się zarządzaniem obsługą klienta, polecamy artykuł Zarządzanie obsługą klienta. Tam dowiesz się, jakie są kluczowe elementy zarządzania i jak mogą pomóc w poprawie relacji z klientami.
Jeśli jesteś ciekaw, jak call center może wpłynąć na jakość obsługi klienta, zajrzyj do sekcji Customer service call center - LiveAgent. Znajdziesz tam informacje o tym, jakie funkcje powinno mieć nowoczesne call center i jak mogą one zwiększyć satysfakcję klientów.
Aby lepiej zrozumieć, czym jest badanie satysfakcji klienta i jak je przeprowadzić, odwiedź stronę Ankieta zadowolenia klienta (wyjaśnienie). Odkryjesz tam, jakie pytania warto zadać, aby uzyskać wartościowe informacje zwrotne.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Zwiększ wartość swojego oprogramowania pomocy technicznej dzięki integracjom LiveAgent. Oferujemy szeroką gamę integracji, wtyczek i aplikacji, które zwiększają satysfakcję klientów i upraszczają operacje biznesowe. Dowiedz się, jak łatwo połączyć numer VoIP z partnerami takimi jak CallTo365, AstraQom, GDMS i innymi, korzystając z naszych szczegółowych przewodników. Maksymalizuj efektywność swojej firmy już dziś!