Co to jest API?
API jest również nazywane interfejsem programowania aplikacji. Jest to połączenie różnych protokołów, narzędzi i kodów. API służy do tworzenia oprogramowania aplikacyjnego oraz do komunikacji między różnymi segmentami oprogramowania. Określa, w jaki sposób te komponenty powinny współpracować. Funkcją API jest umożliwienie aplikacjom komunikowania się ze sobą. Dostarcza programistom podstawowe polecenia do wykonywania zwykłych operacji.
API są wykorzystywane głównie w inżynierii oprogramowania – tworzeniu aplikacji lub integracji nowych komponentów z istniejącą strukturą. Interfejsy API zapewniają innowacyjne usługi, ponieważ pojedyncza nowa aplikacja może zmienić rynek i wpłynąć na całą branżę.
Aby zapewnić bezpieczeństwo, funkcja API wykorzystuje bramę API – komponent oprogramowania pomiędzy aplikacją kliencką a usługami backendu. Bezpieczeństwo jest niezbędne w przypadku korzystania z architektury aplikacji opartej na mikrousługach, jeśli dodałeś narzędzia do monitorowania i analizy lub jeśli masz interfejsy API generujące przychody.
Istnieją trzy zasady dotyczące udostępniania API:
- Prywatne – wyłącznie do użytku wewnętrznego
- Publiczny – publicznie dostępny
- Partner – współpracujemy z konkretnymi firmami
LiveAgent wykorzystuje API usług do łączenia się z innymi elementami oprogramowania i integracji z innymi systemami. Sprawdź pełną dokumentację API LiveAgent.
Take your help desk service to next level
LiveAgent offers multiple API actions. Try them out today!
Obejrzyj film o interfejsach API
Zdecydowanie zalecamy obejrzenie tego filmu o interfejsach API, aby w pełni zrozumieć ich znaczenie w ułatwianiu bezproblemowej komunikacji i wymiany danych pomiędzy systemami oprogramowania.
Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat API, warto zapoznać się z dostępnymi akcjami, które oferuje LiveAgent API. To pomoże Ci lepiej zrozumieć, jak możesz je wykorzystać do poprawy obsługi klienta. Kolejnym krokiem może być zrozumienie, jak działa interfejs agenta. Dowiesz się, co możesz zrobić w tym interfejsie oraz jakie rodzaje raportów możesz tworzyć, by usprawnić swoją pracę. Nie zapomnij także o formularzu klienta. Poznanie jego funkcji pomoże Ci lepiej odpowiadać na pytania klientów i poprawi jakość obsługi. Na koniec, jeśli korzystasz z iOS, sprawdź, jak działa aplikacja Help Desk na iOS. Dzięki temu dowiesz się, jakie funkcje oferuje, co może znacznie poprawić Twoją mobilną obsługę klienta.
Odkryj moc raportów LiveAgent, które oferują kompleksowy wgląd w dane Twojego konta obsługi klienta. Generuj szczegółowe analizy wydajności, raporty agentów, działów, tagów oraz wiele innych. Eksportuj je do CSV i doskonal swoje usługi. Rozpocznij darmową wersję próbną i zobacz, jak LiveAgent może usprawnić Twoją firmę!