Kim są agenci czatu na żywo?
Agenci czatu na żywo to pracownicy, którzy odpowiadają na pytania i zapytania klientów za pośrednictwem czatu na żywo. Czat na żywo jest funkcją oprogramowania pomocy technicznej. Jest używany w wielu firmach do udzielania odpowiedzi na zapytania klientów w czasie rzeczywistym.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak poprawić obsługę czatu na żywo i zadowolenie klientów, przeczytaj LiveAgent – oprogramowanie pomocy technicznej.
Jakie umiejętności muszą posiadać?
Agenci muszą sprawnie posługiwać się komputerami, szybko reagować i muszą znać oprogramowanie komputerowe używane przez firmę, a także produkty lub usługi firmy. Agenci powinni starać się być pomocni, komunikować się profesjonalnie i grzecznie zamykać sesje czatu na żywo z klientami.
Oprócz wszystkich wyżej wymienionych umiejętności, agenci muszą posiadać umiejętność wielozadaniowości. Odpowiadanie na pytania klientów za pośrednictwem czatu na żywo wymaga od przedstawicieli klienta niezwłocznego udzielania odpowiedzi klientowi podczas wyszukiwania dalszych informacji o kliencie. Dzięki temu mogą szybko zbadać problem klienta, a następnie w odpowiednim czasie przedstawić rozwiązanie.
Jak szybko agenci czatu na żywo muszą odpowiadać klientom?
Oczekuje się, że agent będzie odpowiadać na zapytania klientów w czasie krótszym niż trzy minuty od momentu, gdy zostanie on cesjonariuszem tego zgłoszenia. Jednakże oczekiwany czas reakcji różni się w zależności od branży. Dlatego przy ustalaniu oczekiwań dotyczących czasu reakcji agentów ważne jest, aby sprawdzić wzorce branżowe. Czas odpowiedzi możesz ustawić w oprogramowaniu obsługi klienta, takim jak LiveAgent.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – oprogramowanie do obsługi klienta.
Dodatkowe wskazówki dotyczące poprawy wydajności agentów czatu na żywo
Agenci czatu na żywo zazwyczaj odpowiadają również na zapytania klientów z innych kanałów. Takich jak media społecznościowe lub e-mail. Oto kilka wskazówek, jak poprawić ich codzienną pracę, aby zwiększyć ich produktywność.
1. Test pisania dla agentów czatu na żywo
Test pisania na czacie na żywo to świetne narzędzie do sprawdzania skuteczności Twojego zespołu obsługi klienta/wsparcia. LiveAgent udostępnia ten test za darmo. W rezultacie możesz ulepszyć umiejętności agentów czatu na żywo, a także CX. Oto darmowy test pisania na czacie na żywo.
2. Oprogramowanie do obsługi klienta
System obsługi klienta to przydatne narzędzie dla każdej firmy zajmującej się zapytaniami klientów wielokanałowo. Co więcej, pozwala Twojemu zespołowi skutecznie radzić sobie z klientami. Nie ma już potrzeby przełączania się między interfejsami. Po prostu odpowiadaj na wszystkie zapytania klientów z jednej uniwersalnej skrzynki odbiorczej.
Jeśli potrzebujesz wartościowego dodatku do dowolnego oprogramowania do obsługi klienta, spróbuj zintegrować go z narzędziem do obsługi zgłoszeń. Ta potężna kombinacja umożliwia Twojemu zespołowi skuteczne zarządzanie zapytaniami klientów i odpowiadanie na nie. Dzięki narzędziu do obsługi zgłoszeń możesz scentralizować wszystkie zapytania klientów z różnych kanałów w jednym scentralizowanym miejscu, zapewniając, że każde zapytanie będzie śledzone, przydzielane i skutecznie rozwiązywane.
Korzyści z oprogramowania do obsługi klienta:
- Zwiększony zysk
- Lojalność klientów
- Wydajny przepływ pracy podczas obsługi czatu na żywo
Funkcje oprogramowania obsługi klienta dla lepszej obsługi czatu na żywo:
- Umowy SLA
- Zasady czasu
- Forum
- Ranking agentów
- Wiadomości w puszkach
- Proaktywne zaproszenia
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
3. Portal klienta
Posiadając portal klienta z najczęściej zadawanymi pytaniami, poradnikami i filmami, możesz zapewnić całodobową obsługę klienta bez żadnych dodatkowych kosztów. Co więcej, obsługa klienta może skutecznie dostarczać informacji, kierując klientów do tych szczegółowych artykułów informacyjnych. Kolejną wielką korzyścią jest to, że operatorzy czatu na żywo mogą skoncentrować się na ważnych zapytaniach klientów, podczas gdy odpowiedzi na pytania informacyjne znajdują się w Twojej witrynie.
Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Frequently Asked Questions
Who are live chat agents?
Live chat agents are employees of the customer service team who answer customer questions and inquiries via live chat. It is one feature of the support software and is used to get the customer a real-time response.
What are the tasks of a live chat agent?
The main task of a live chat agent is primarily to help customers. A live chat agent needs to be efficient on the computer to respond quickly to customer needs. Must have knowledge of the products and services offered by the company, as well as demonstrate great communication skills that will allow you to help customers when they have a problem, e.g. with the purchase or service of products. Additionally, the agent must be able to perform multiple activities simultaneously.
What live chat agents are not allowed to do?
Live agent may not perform tasks that are beyond the technical capabilities of live chat, as well as tasks for which they are not authorized and restricted by e.g. the law.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o agentach czatu na żywo, możesz przeczytać, kim są i jakie umiejętności muszą posiadać. Dodatkowo, warto poznać, jak szybko powinni odpowiadać klientom, aby zapewnić doskonałą obsługę. Inną przydatną lekturą jest artykuł o statusie zgłoszenia, który wyjaśnia, czym jest status zgłoszenia i jak może wpływać na efektywność obsługi klienta. Poznanie tych informacji może pomóc w poprawie jakości obsługi w Twojej firmie.
Zapewnij doskonałą obsługę klienta.
Świetna obsługa klienta zaczyna się od lepszego oprogramowania wsparcia klienta. Poznaj korzyści płynące z korzystania z LiveAgent i zacznij używać go w 5 minut.