Co to jest marka?
Branding lub marka to termin biznesowy i marketingowy. Odnosi się do praktyki, która pomaga docelowej grupie odbiorców natychmiast rozpoznać firmę, osobę lub produkt. Marki kształtują postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów i tworzą rozpoznawalną tożsamość na rynku.
Elementy brandingu obejmują tożsamość wizualną firmy, taką jak logo, projekt, kolory, kultura firmy, przekaz i wiele innych.
W przypadku dużych firm budowanie marki korporacyjnej jest zwykle szeroko zakrojonym działaniem obejmującym wiele działów marketingu, zespołów i wielu kanałów komunikacji. Jednak nawet małe firmy mogą zbudować rozpoznawalną markę dzięki efektownej identyfikacji wizualnej. Stosowanie różnych nowoczesnych skutecznych taktyk budowania marki i wykorzystywanie kanałów komunikacji, takich jak media społecznościowe, to świetne narzędzia do wykorzystania dzięki ich dostępności i niska cena.
Korzyści z posiadania silnej marki
Budowanie marki nie zawsze jest najłatwiejszym zadaniem, jednak może być bardzo satysfakcjonujące.
- Rozpoznawalność – dzięki silnej marce jesteś łatwo rozpoznawalny wśród konsumentów, co może zapewnić Ci przewagę konkurencyjną na rynku.
- Lojalność klientów — gdy klienci znają Twoją markę i są z nią związani, jest bardziej prawdopodobne, że staną się lojalnymi odbiorcami. Często nie wahają się przed dokonaniem ponownych zakupów nawet po wyższych kosztach, jeśli zaufają firmie.
- Większa wiarygodność – aby zyskać wiarygodność w swojej branży, potrzebujesz dwóch rzeczy: silnego brandingu i niesamowitej obsługi klienta.
- Zaangażowanie klientów – Twoi odbiorcy są bardziej skłonni do nawiązania kontaktu z firmą, która ma wyraźną tożsamość wizualną i wartości, z którymi się zgadzają i do których się odnoszą. Przestają postrzegać Cię jedynie jako „sprzedawcę” i komunikują się z Tobą za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji, takich jak media społecznościowe, jako podmiot, któremu mogą zaufać.
- Przyciąga nowe talenty – wielu utalentowanych pracowników decyduje się na aplikowanie na stanowiska w oparciu o wartości, kulturę i markę firmy.
- Zaufanie — skuteczny branding pozwala zyskać nie tylko pewnych siebie klientów, ale także pracowników, partnerów biznesowych i właścicieli. Pewność co do firmy sprawia, że podróże klientów oraz zakupy, inwestycje i ogólne operacje są znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze.
Make you brand more visible
LiveAgent gives you plenty of customer service tools, making your communication with clients faster and more efficient than your competitors'
Odsłaniamy tajniki skutecznego brandingu
Dzięki temu filmowi informacyjnemu uzyskasz jasność co do znaczenia „marki” i „brandingu”. Zrozum, że marka wykracza poza logo lub produkty i obejmuje historię firmy, obietnicę, podstawowe wartości, tożsamość, zachowanie i osobowość. Odkryj, jak budowanie marki polega na konsekwentnym zarządzaniu percepcją i doświadczeniami odbiorców. Dowiedz się, jak zbudować silniejszą markę dla siebie, swojej firmy lub produktu. Obejrzyj teraz wideo, aby uwolnić moc skutecznych strategii brandingowych.
Jeśli interesuje Cię temat marki, warto zgłębić szczegóły w artykule Co to jest funkcja opinii i sugestii?. Dowiesz się tam, jak ważne jest słuchanie opinii klientów i wprowadzanie pomysłów na ulepszanie usług. Kolejnym krokiem może być przeczytanie o Przyciskach połączeń LiveAgent, które mogą znacząco poprawić doświadczenie klienta. Poznasz różne rodzaje przycisków oraz jak je efektywnie wdrożyć.
Odkryj moc raportów LiveAgent, które oferują kompleksowy wgląd w dane Twojego konta obsługi klienta. Generuj szczegółowe analizy wydajności, raporty agentów, działów, tagów oraz wiele innych. Eksportuj je do CSV i doskonal swoje usługi. Rozpocznij darmową wersję próbną i zobacz, jak LiveAgent może usprawnić Twoją firmę!