Co to jest wskaźnik wysiłków klienta?
Czy Twoi klienci są zadowoleni? Czy są zadowoleni z Twojej usługi i produktu? Możesz to zmierzyć za pomocą Customer Effort Score – CES. Jest to metryka, która pokazuje, jak Twoi klienci myślą o wysiłku, jaki muszą włożyć, aby wejść w interakcję z zespołem obsługi klienta i uzyskać rozwiązanie ich problemu.
Wybierz odpowiednie pytanie i zapytaj swoich klientów. Następnie oblicz procentowy wynik Customer Effort Score na podstawie odpowiedzi klientów. Sposobów na jego pomiar jest wiele, m.in. za pośrednictwem e-maili lub kwestionariuszy.
Frequently Asked Questions
Co to jest wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Wskaźnik wysiłku klienta (CES) to wskaźnik, który pokazuje, jak klienci Twojej firmy myślą o wysiłku, jaki muszą włożyć w interakcję z zespołem obsługi klienta i znalezienie rozwiązania ich problemu. Dzięki temu możesz przetestować skuteczność obsługi klienta.
Jak obliczyć wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Aby obliczyć Customer Effort Score (CES), wybierz odpowiednie pytanie i zaadresuj je do swoich klientów. Można to zrobić m.in. na podstawie ankiety. Najłatwiej jest, gdy klienci odpowiadają w skali od 1 do 10. Następnie dzielisz sumę ich odpowiedzi przez liczbę ankietowanych klientów i otrzymujesz ten stosunek.
Jak poprawić wskaźnik wysiłku klienta (CES)?
Aby poprawić swój wskaźnik wysiłku klienta (CES), zbierz swoich klientów w dedykowanej przestrzeni online. Dzięki temu będą mogli w łatwy sposób łączyć się z obsługą klienta, a także innymi klientami i ekspertami. Drugim pomysłem jest stworzenie bazy wiedzy, która pomoże Ci szybko i łatwo rozwiązać problemy klientów. Trzecim (i najważniejszym) sposobem jest sprawna obsługa klienta, która jest możliwa dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu.
Po zapoznaniu się z tematem oceny wysiłku klienta, warto przeczytać o wskaźniku wysiłku klienta, aby lepiej zrozumieć, jak mierzyć i analizować ten ważny aspekt obsługi. Dowiesz się, jakie pytania warto zadać, aby uzyskać dokładne wyniki i jak te informacje mogą pomóc w poprawie ogólnego doświadczenia klienta.
Kolejnym interesującym tematem jest ankieta zadowolenia klienta. Przeczytaj, jak stworzyć efektywną ankietę, która pomoże zrozumieć potrzeby klientów i podnieść poziom ich satysfakcji. Poznasz również, w jaki sposób oprogramowanie takie jak LiveAgent może wspierać ten proces.
Na koniec, warto zapoznać się z tematem Net Promoter Score (NPS). Dowiesz się, jak ten wskaźnik może pomóc w ocenie lojalności klientów wobec Twojej marki i jakie działania można podjąć, aby zwiększyć liczbę promotorów wśród Twoich klientów.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!