Kim jest przedstawiciel klienta?
Customer representative is a person whose job is to deal with a business's customers.
Przedstawiciel klienta to pracownik, który kontaktuje się z klientami firmy w imieniu organizacji. Przedstawiciele klientów reprezentują firmę, jej produkty lub usługi.
Kiedy klient dzwoni / pisze, rozwiązuje swoje pytania, pytania lub reklamacje. Klienci mogą łączyć się z przedstawicielami przez telefon, e-mail, czat na żywo lub inne kanały.
Przedstawiciele klientów przechodzą odpowiednie szkolenie. Ale muszą mieć pewne ważne umiejętności (np. Mówienie, słuchanie). Pełnią bardzo ważną rolę w każdej firmie – są głosem firmy.
Czym zajmuje się przedstawiciel obsługi klienta?
- odpowiada na reklamacje klientów
- dostarcza wiedzy / informacji
- komunikuje się z klientami wieloma kanałami
- pomaga w anulowaniu, zwrotach lub wymianie
- odpowiada na pytania klienta
W jaki sposób oprogramowanie do obsługi klienta może pomóc agentom klienta?
Oto kilka korzyści:
- możliwość obsługi wszystkich zapytań klientów z jednego interfejsu
- szybszy czas odpowiedzi
- przyporządkowanie zgłoszeń do odpowiednich działów
- wszystkie dane klientów w jednym systemie
Oprogramowanie do obsługi klienta, takie jak LiveAgent , łączy w sobie doskonały czat na żywo, obsługę zgłoszeń i automatyzacja, która pozwala zapewnić wyjątkowe wsparcie swoim klientom .
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Jak zostać przedstawicielem obsługi klienta?
Zwykle nie ma konkretnych kwalifikacji dla pierwszego przedstawiciela klienta. Chociaż posiadanie dyplomu ukończenia szkoły średniej jest koniecznością w większości firm. Istnieją ważniejsze czynniki, które odgrywają rolę w procesie rekrutacji. Rekruterzy zwykle poszukują pewnych naturalnych umiejętności. Najważniejsze są Twoje umiejętności komunikacyjne.
Ale podzielmy to trochę bardziej. Istnieją 2 ważne kategorie umiejętności, które powinien posiadać każdy agent obsługi klienta . Pierwszą i najważniejszą z nich są umiejętności miękkie . Drugą ważną umiejętnością są umiejętności techniczne. Firma może Cię nauczyć od technicznej strony produktu / usługi. Jednak nie mogą nauczyć Cię umiejętności miękkich. Każdy klient / sytuacja jest wyjątkowa. Dlatego zrozumienie klienta lub sytuacji musi być intuicyjne.
Jak wspomnieliśmy, istnieje techniczna strona pracy, której będziemy się uczyć. Zwykle w formie treningu. Szkolenie zazwyczaj obejmuje wiedzę o produktach / usługach, firmie, programach wewnętrznych i nie tylko. Może trwać kilka tygodni, choć w niektórych firmach może to potrwać nawet kilka miesięcy.
Ważnym aspektem szkolenia jest shadowing . Słuchanie / uczenie się od starszych agentów klienta jest korzystną taktyką na początku. Ale praca zwykle zaczyna się w połowie szkolenia, więc uczysz się w biegu.
Firma zazwyczaj stara się zapewnić Ci „łatwych” klientów. Jednak nie sposób przewidzieć, jaki klient otrzyma nowy pracownik. Ale nie martw się, masz wokół siebie przełożonych pomagających na każdym kroku. Po szkoleniu możesz zwrócić się o pomoc do starszego przedstawiciela klienta lub kierownika.
Po zakończeniu szkolenia część szkoleniowa się nie kończy. Uczysz się w biegu. Zawsze są różne wyjątkowe sytuacje. Jednak nawet po pewnym czasie nadal możesz przejść dodatkowe szkolenie dotyczące produktów lub nowych procedur. Zawsze jest miejsce na ulepszenia.
Frequently Asked Questions
Jaka jest definicja przedstawiciela klienta?
Przedstawiciel klienta to pracownik, który kontaktuje się z klientami firmy w jej imieniu. Jest łącznikiem między konsumentem a firmą. Przedstawiciele klientów reprezentują firmę, jej produkty i usługi. Są szefami firmy dla klientów.
Jakie są obowiązki przedstawiciela klienta?
Do obowiązków przedstawiciela klienta należy komunikacja z klientami firmy za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Niezwykle ważne jest, aby przedstawiciel klienta starał się utrzymywać pozytywne relacje z klientami - a jeśli relacja nie jest optymistyczna, starała się budować dla niej dobre wzorce do naśladowania. Niezwykle ważne jest, aby przedstawiciel klienta bardzo dobrze znał firmę i dokładnie wiedział, jakie produkty i usługi oferuje. Przedstawiciel powinien również zająć się dokumentacją związaną z klientem.
Jak dodać przedstawiciela klienta do LiveAgent?
Aby dodać przedstawiciela klienta do LiveAgent, kliknij „Konfiguracje”, a następnie „Agenci” i kliknij „Utwórz agenta”. Tutaj możesz dokładnie zdefiniować, jaki zakres autoryzacji powinien mieć dany agent i jaką rolę powinien pełnić w systemie.
Po przeczytaniu o roli przedstawiciela klienta, warto zgłębić temat, eksplorując obowiązki obsługi klienta. Dowiedz się, jakie kluczowe zadania wykonują pracownicy obsługi klienta, aby zapewnić satysfakcję użytkowników. Następnie, zgłębić temat obsługi klienta w call center. Poznaj, jakie cechy powinien posiadać przedstawiciel obsługi klienta, aby efektywnie wspierać klientów przez telefon. Kolejnym krokiem może być zrozumienie, jak wspierać klientów w ich codziennych potrzebach. Odkryj różne strategie i programy wsparcia, które mogą poprawić jakość obsługi klienta. Na koniec, warto zapoznać się z najczęstszymi rolami w obsłudze klienta. Dowiedz się, jakie stanowiska i obowiązki są najważniejsze w zespołach obsługi klienta.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Landing PPC Archive - LiveAgent
Poznaj LiveAgent – wielokanałowe narzędzie obsługi klienta z czatem na żywo, systemem zgłoszeń i integracjami. Wypróbuj za darmo!"