Co to jest churn?
Rezygnacja ma miejsce, gdy klient przerywa subskrypcję w Twojej firmie i korzysta z Twoich produktów lub usług. Rezygnacja jest również nazywana utratą klientów. Istnieje wiele problemów, które podnoszą wskaźnik rotacji klientów. Jednym z nich jest zła obsługa klienta.
Weź wszystkich klientów, których straciłeś w określonym czasie i podziel tę liczbę przez sumę klientów, których miałeś na początku wybranego okresu. W ten sposób możesz obliczyć współczynnik rezygnacji klientów.
Lepiej jest trzymać i dbać o klientów. Jednym ze sposobów jest zapewnienie doskonałej obsługi klienta za pomocą LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Co to jest rezygnacja?
Współczynnik rezygnacji to indeks, który pokazuje, ilu klientów opuściło nas w danym okresie. Pokazuje nam, jak cenny jest oferowany przez Ciebie produkt i jak możesz zatrzymać klientów ze swoją marką.
Jak obliczyć wskaźnik rezygnacji?
Aby obliczyć współczynnik rezygnacji, odejmij liczbę użytkowników, którzy są z Tobą pod koniec miesiąca, od liczby użytkowników w danym dniu (np. na początku miesiąca). Następnie uzyskaną liczbę należy podzielić przez pierwszą liczbę użytkowników, a otrzymamy procent, który jest wskaźnikiem rezygnacji. Na przykład: (1000-200) / 1000 = wskaźnik rezygnacji 80%
Co firma może zrobić, aby zmniejszyć wskaźnik rezygnacji?
Aby ograniczyć rezygnację, firma powinna analizować przyczyny rezygnacji. Na przykład może pomóc skontaktowanie się z klientami, którzy chcą odejść od marki. Zyskujemy wtedy dwie rzeczy - szansę na zatrzymanie klienta oraz wiedzę na temat powodu odejścia. Niezwykle ważna jest również edukacja klienta. Jest to związane np. Z tym, że klient wie, z kim się skontaktować w razie problemu. Co jeszcze możesz poprawić? Z pewnością obsługa klienta, której poziom ma ogromny wpływ na podejście do klienta, a także oferowanie zysków klientom, którzy są z Twoją marką i są jej wierni.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co to jest churn, koniecznie przeczytaj nasz artykuł Frequently Asked Questions. Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak rezygnacja klientów może wpłynąć na Twój biznes.
Dla tych, którzy pragną poprawić jakość obsługi klientów, mamy dedykowany przewodnik Want to improve your customer service?. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki, które pomogą Ci podnieść standardy obsługi w Twojej firmie.
Jeśli interesuje Cię, jak możesz lepiej zorganizować swoją pracę z pomocą helpdesku, odwiedź nasz artykuł o Frequently Asked Questions. Dzięki temu dowiesz się, jakie korzyści niesie ze sobą korzystanie z helpdesku.
Poznaj szczegóły zgłoszenia w LiveAgent – dowiedz się więcej o tematach, polach niestandardowych, odbiorcach, notatkach i załącznikach. Wypróbuj naszą platformę bezpłatnie, bez żadnych zobowiązań, i odkryj, jak możesz usprawnić obsługę klienta w swojej firmie. Dołącz do zadowolonych użytkowników i zapewnij doskonałą obsługę z LiveAgent!