Co to jest szkolenie z obsługi klienta?
Jeśli firmy mogą przekroczyć oczekiwania klientów, zapewniają doskonałą obsługę klienta. Szkolenie z obsługi klienta lub CST to działanie – uczenie przedstawicieli klienta, jak używać pozytywnego języka, odpowiadać z wartością lub komunikować się ze złym klientem.
Uczą się nowych umiejętności lub informacji o produktach lub usługach, aby zwiększyć satysfakcję i lojalność klientów. Przedstawiciele klientów stają się bardziej profesjonalni i wyszkoleni. Może również pomóc biznesowi zwiększyć sprzedaż, przychody i obniżyć koszty.
Frequently Asked Questions
Co to jest szkolenie z obsługi klienta?
Szkolenie z obsługi klienta (CST) to szkolenie dla pracowników organizacji mające na celu rozwój ich wiedzy, umiejętności i kompetencji, które zwiększą satysfakcję klientów. Każdy pracownik mający kontakt z klientem powinien przejść takie szkolenie, ze szczególnym uwzględnieniem zespołu obsługi klienta.
Kto powinien uczestniczyć w szkoleniach z obsługi klienta?
Każdy pracownik, który ma kontakt z klientem, powinien wziąć udział w szkoleniu z obsługi klienta. Niezależnie od tego, czy jest to osoba pracująca w zespole obsługi klienta, czy członek działu marketingu, czy też osoba pracująca w recepcji biura organizacji. Dzięki temu każdy ma podstawową wiedzę, która stawia organizację w oczach klienta jako profesjonalną i taką, która stawia klienta w centrum uwagi.
Jakie są rodzaje szkoleń z obsługi klienta?
Rodzaje szkoleń z zakresu obsługi klienta są świetne. Pierwszy to szkolenie prowadzone przez instruktora. Ta forma jest bardzo interaktywna i pozwala na rozmowę i dzielenie się wiedzą. Innym przykładem jest webinarium, które jest bardziej jednostronne, jednak uczestnicy zazwyczaj mogą zadawać pytania i prowadzić dyskusje w formie pisemnej. Kolejną formą jest e-learning, który można wypełnić samodzielnie w domu. Mentoring jest następny. W tym przypadku zwykle mamy do czynienia z pracą od 1 do 1. Ponadto mamy instrukcje, które wyjaśniają, jak wykonać zadanie, elektroniczny system wspomagania produktywności (EPSS), który pomaga pracownikom zdobyć umiejętności techniczne potrzebne do zapewnienia doskonałej obsługi klienta. .
Po przeczytaniu aktualnej strony, warto zgłębić temat szkolenia z obsługi klienta, aby lepiej zrozumieć, jak skutecznie radzić sobie z klientami. Dowiedz się, dlaczego edukacja w tym zakresie jest kluczowa i jakie programy mogą pomóc nowym pracownikom.
Jeśli interesuje Cię technologia wspierająca obsługę klienta, przeczytaj więcej o oprogramowaniu serwisowym. Poznasz jego korzyści i jak może wspierać Twój zespół w codziennych zadaniach.
Dla pełniejszego obrazu, sprawdź jak funkcjonuje obsługa klienta w call center. Dowiesz się, jakie systemy telefoniczne są używane i jakie są obowiązki pracowników call center.
Na koniec, odwiedź stronę poświęconą centrum obsługi klienta. Dowiesz się, co to jest i jakie funkcje pełni w kontekście obsługi klienta.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!