What is a dialed number identification service?
Usługa identyfikacji wybieranego numeru (znana również jako DNIS) to usługa telekomunikacyjna sprzedawana firmom, która umożliwia im określenie, który numer wybrał klient, aby się z nim skontaktować. Aby zezwolić na usługę DNIS, firma telekomunikacyjna wysyła numer DNIS do odbierającej sieci telefonicznej przed nawiązaniem połączenia. Numer DNIS, który zwykle reprezentuje ciąg od 4 do 10 cyfr, jest następnie wykorzystywany do skutecznego kierowania połączeń przychodzących klientów w celu uzyskania wydajnej usługi telefonicznej świadczonej przez firmę.
Dane DNIS są rzadko używane samodzielnie. Wraz z innymi funkcjami identyfikacji połączeń, usługa identyfikacji wybieranego numeru znajduje szerokie zastosowanie w firmach z oddzielnymi numerami dla różnych lokalizacji lub różnych linii produktów. W przypadku korzystania z numerów bezpłatnych firmowy system telefoniczny odbiera przychodzące połączenie od klienta i kieruje je do odpowiedniego działu lub określonego IVR (Interaktywna odpowiedź głosowa) na podstawie informacji DNIS. Jest to szczególnie przydatne w przypadku centrów telefonicznych z zazwyczaj dużą liczbą połączeń przychodzących.
Jak działa usługa identyfikacji wybieranego numeru?
Z technicznego punktu widzenia usługa identyfikacji wybieranego numeru działa poprzez przesyłanie cyfr DTMF (dwutonowych wieloczęstotliwościowych) do jednostki przetwarzającej. Specjalny mechanizm odkoduje „sygnały” i albo je wyświetli, albo udostępni je aplikacji przetwarzającej wywołania po stronie odbierającej. ACD (automatyczna dystrybucja połączeń) jest podstawą routingu wielokanałowego, który wykorzystuje DNIS jako główny mechanizm routingu połączeń. W praktyce oznacza to, że gdy klienci dzwonią do centrum telefonicznego organizacji, korzystając z jednego ze swoich numery telefonów, oprogramowanie call center może wykorzystywać routing DNIS, aby kierować te połączenia przychodzące do odpowiednich działów, agentów lub uruchamiać różne skrypty IVR.
Built-in call center with awesome features
Sign up for a 14-day free trial and discover all that LiveAgent has to offer.
Ogólnie rzecz biorąc, DNIS zapewnia skuteczny proces komunikacji telefonicznej z klientami i pomaga organizacjom w dostarczaniu wyjątkowych doświadczeń klientom. Oprócz kierowania przychodzących połączeń klientów do właściwego odbiorcy, może również wyzwalać odpowiednie komunikaty dla dzwoniących w dostosowanych skryptach IVR w oparciu o numer docelowy wybierany przez dzwoniącego. Oto kilka przykładów wykorzystania DNIS w call center.
- Obsługa wielu linii produktów
Call center może udostępniać różne bezpłatne numery dla każdej obsługiwanej linii produktów. DNIS pomaga odróżnić te linie i odtwarza odpowiednie skrypty IVR lub przekierowuje połączenia przychodzące do grup agentów z pasującymi zestawami umiejętności .
- Wielojęzyczna obsługa klienta
Centrum telefoniczne obsługujące wiele lokalizacji geograficznych może oferować różne bezpłatne numery dla każdego obsługiwanego języka. Dane DNIS są używane do kierowania połączeń telefonicznych klientów do odpowiednich agentów w oparciu o wymagania językowe.
- Obsługa wielu klientów przez jednego agenta
Jeśli jeden agent call center jest przypisany do zarządzania wieloma kontami klientów lub wieloma liniami produktów z jednego konta, DNIS może służyć do klasyfikowania celu połączenia i pomagania agentowi w zapewnieniu efektywnego wsparcia.
- Poprawa wskaźników call center
DNIS pomaga ulepszyć niektóre z najważniejszych wskaźników call center, takich jak stawki rozwiązywania pierwszego połączenia, wydajność agentów i wyniki zadowolenia klientów dzięki dokładnemu przekierowywaniu połączeń.
- Usprawnione operacje call center
DNIS odgrywa kluczową rolę w usprawnianiu operacji call center. Na przykład na podstawie informacji DNIS serwer call center może zdecydować, czy połączenie przychodzące powinny być umieszczone w kolejce i połączone z odpowiednim agentem lub grupą agentów lub skierowane do określonej samoobsługowego menu IVR.
Jaka jest różnica między usługą identyfikacji wybieranego numeru (DNIS) a automatyczną identyfikacją numeru (ANI)?
ANI (Automatyczna Identyfikacja Numeru) to funkcja telekomunikacyjna, która dostarcza odbiorcy połączenia telefonicznego numer inicjujący dzwoniącego. Aby wyeliminować potrzebę operatorów telefonicznych ręcznego żądania numeru strony dzwoniącej do połączenia płatnego, AT&T utworzył ANI na potrzeby wewnętrznych rozliczeń międzymiastowych.
Usługa identyfikacji wybieranego numeru (DNIS) i automatyczna identyfikacja numeru (ANI) to cechy sieci telekomunikacyjnej — mające na celu dostarczenie odbiorcy połączenia telefonicznego większej ilości informacji o połączeniu przychodzącym.
Podczas gdy DNIS identyfikuje numer, który wybrał rozmówca, ANI wyświetla numer telefonu, na który nawiązuje połączenie. Dlatego DNIS i ANI różnią się tym, czy podają odbiorcy oryginalny wybierany numer docelowy, czy też źródłowy numer telefonu.
Call and respond
Gain complete control over the flow of the outbound and inbound calls with LiveAgent's call center software.
Frequently Asked Questions
Co to jest usługa identyfikacji wybieranego numeru?
Wybierany numer usługa identyfikacji (DNIS) to usługa oferowana przez dostawców usług telekomunikacyjnych, która pomaga odbiorcy połączenia zidentyfikować numer, który wybrała osoba dzwoniąca. Centra telefoniczne, które mają dużą liczbę połączeń przychodzących i wiele linii przychodzących, są docelowymi odbiorcami usług DNIS. DNIS obsługuje oporogramowaniecall center, przekierwowywanie połączeń i procesy obsługi połączeń. Określa również, który skrypt IVR powinien zostać wyzwolony na podstawie numeru wybranego przez dzwoniącego.
Jak działa usługa identyfikacji wybieranego numeru?
DNIS działa, przesyłając dwutonowe, wieloczęstotliwościowe cyfry (zwykle cyfryod 4 do 10 ), które rozmówca wybrał do klienta podczas nawiązywania połączenia. Te dane są następnie wykorzystywane do wydajnego routingu połączenia przychodzącego i umożliwiają kierowanie dzwoniącego do odpowiedniego agenta lub grupy agentów. Na przykład połączenie center może zapewnić kilka bezpłatnych numerów dla różnych linii produktów lub uzyskać wsparcie przezwielojęzycznego klienta . DNIS zapewnia, że dzwoniący będą kierowani do agentów najlepiej dostosowanych do ich potrzeb.
Jaka jest różnica między usługą identyfikacji wybieranego numeru a identyfikatorem dzwoniącego?
Usługa identyfikacji wybieranego numeru (DNIS) i identyfikacja dzwoniącego — która jest nieco podobna do automatycznej identyfikacji numeru (ANI) — mają na celu dostarczenie odbiorcy połączenia z rzeczywistym numerem telefonu przychodzącego podczas nawiązywania połączenia. Ale DNIS ma na celu przekazanie odbiorcy połączenia oryginalnego numeru docelowego. W tym samym czasie identyfikator dzwoniącego zawiera numer oryginalnego dzwoniącego (wraz z nazwą dzwoniącego, jeśli jest dostępna).
Po przeczytaniu artykułu o usłudze identyfikacji wybieranego numeru, warto dowiedzieć się więcej o tym, jak działa ta usługa. Sprawdź artykuł, który wyjaśnia jak działa usługa identyfikacji wybieranego numeru i poznaj szczegóły techniczne oraz praktyczne zastosowania tej technologii.
Jeśli chcesz zrozumieć różnice między różnymi typami usług identyfikacji numerów, przeczytaj o różnicy między usługą identyfikacji wybieranego numeru (DNIS) a automatyczną identyfikacją numeru (ANI). To pomoże Ci lepiej zrozumieć, jak te usługi mogą wpływać na efektywność obsługi klienta.
Discover LiveAgent's comprehensive customer service solutions with features like multi-channel help desk, live chat, ticket management, and call center integration. Enhance your customer satisfaction with seamless integrations, customizable templates, and expert resources. Start your free trial today and transform your customer support experience!