Jak mogę zaoferować wsparcie techniczne?
Wsparcie techniczne na żywo może być dostarczane różnymi kanałami. Na przykład: e-mail, rozmowy telefoniczne lub czat pomocy technicznej online. Aby zapewnić doskonałe wsparcie techniczne, większość firm korzysta z oprogramowania Help Desk. Oprogramowanie help desk, takie jak LiveAgent, usprawnia komunikację z klientami i zapewnia zaawansowane narzędzia dla agentów pomocy technicznej.
Z jakich części składa się najlepsze oprogramowanie pomocy technicznej?
Każda firma otrzymuje codziennie mnóstwo e-maili. Dzięki LiveAgent Twoi agenci obsługi klienta online otrzymają równomiernie rozłożone zgłoszenia e-mail, Co więcej, możesz dostosować szablony wiadomości e-mail, aby zapewnić wydajny przepływ pracy za każdym razem, gdy otrzymasz powiadomienie o nowym zgłoszeniu e-mail.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Poczta!
Wsparcie techniczne Czat
Coraz więcej klientów woli kontaktować się przez LiveChat, aby szybciej uzyskać odpowiedź. Obecnie istnieje wiele przycisków czatu do wykorzystania w Twojej witrynie. Czym więc różni się czat LiveAgent? Cóż, przede wszystkim możesz zobaczyć, co pisze klient, jeszcze zanim to wyśle. Dzięki temu możesz przygotować się z wyprzedzeniem. Czy klient potrzebuje konkretnych dokumentów, wskazówek? Załącz dokument lub wyślij im linki. Chcesz przenieść klienta do innego działu? Łatwo z LiveAgent!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Czat.
Połączenia głosowe
Odbierasz połączenia na telefon i komputer od klientów w tym samym czasie? LiveAgent może pomóc w kierowaniu połączeń na komputery agentów. Koniec z przełączaniem się między urządzeniami, obsługa połączeń z jednego interfejsu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Połączenia.
Social media
Otrzymywanie pytań/zapytań dotyczących produktów/usług Twojej firmy w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter czy Viber? Dzięki LiveAgent możesz zintegrować te platformy SM i mieć pewność, że zawsze będziesz na bieżąco z wszelkimi problemami lub wątpliwościami. Kontakt z odbiorcami/klientami jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Śledź i obsługuj swoją narrację SM za pomocą LiveAgent.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytajLiveAgent – Social Media.
Forum
Forum to świetny sposób na zapewnienie swoim klientom przestrzeni do wzajemnej pomocy. Dzięki LiveAgent możesz nie tylko utworzyć forum, ale także będziesz otrzymywać powiadomienia, gdy Twoi klienci na nim opublikują. Dlatego możesz natychmiast zająć się wszelkimi wątpliwościami.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Forum.
Formularz kontaktowy
Często obsługa klienta online dostaje dużo spamu. Jednym ze sposobów, aby temu zapobiec, jest zapewnienie klientom formularzy kontaktowych. W ten sposób adres e-mail obsługi klienta (biznesowy) jest „ukryty”. Ponadto otrzymujesz więcej informacji o klientach – istotne informacje, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, co ostatecznie pomaga zapewnić lepszą obsługę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Formularze kontaktowe.
Rozmowy wideo
Obsługa klienta online może być czasami trudna. Możliwość pokazania lub poprowadzenia klienta przez rozmowy wideo online może być ogromną zaletą dla wielu firm. Koniec z kłopotami z wyjaśnianiem klientom problemów technicznych, po prostu udostępnij swój ekran i pomóż klientowi.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Połączenia wideo.
Opinie
Opcja opinii w LiveAgent to świetny sposób na poznanie opinii i obaw klientów. Może po prostu pomóc ci poprawić się każdego dnia. Dostosuj swój własny przycisk opinii w LiveAgent i każdego dnia stawaj się lepszy!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj LiveAgent – Opinia.
Zainteresowany LiveAgent? Wypróbuj nasz 30-dniowy bezpłatny okres próbny i od razu zapewnij swoim klientom dostęp do wielu kanałów!
Inne funkcje LiveAgent, które poprawiają wsparcie techniczne na żywo:
- Zgłoszenia
- CRM
- Gotowe wiadomości/Predefiniowane wiadomości
- Regułys & SLAs
- Uniwersalna skrzynka odbiorcza
- IVR
Czy wsparcie techniczne jest trudne?
Bycie agentem pomocy technicznej online jest trudną pracą, ponieważ wymaga mnóstwa cierpliwości i wiedzy. Poza tym często jest powtarzalny i niedoceniany, ponieważ klienci często bywają niegrzeczni i wymagający.
Dostępność niezawodnego oprogramowania do obsługi zgłoszeń do pomocy technicznej IT może ułatwić pracę pracownikom pomocy technicznej, jednak nadal muszą oni wiedzieć, jak w pełni wykorzystać wszystkie jego możliwości i funkcje. Z tego powodu agenci wsparcia powinni uczestniczyć w seminariach i kursach, aby być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami i nowościami.
Co trzeba zrobić, aby zostać internetowym agentem pomocy technicznej?
Przedstawiciele wsparcia technicznego muszą mieć ogromną wiedzę na temat specyfikacji technicznych produktów i usług, które świadczą. Oprócz tego agenci wsparcia technicznego muszą posiadać umiejętności aktywnego słuchania i umiejętności obsługi ludzi. Muszą być w stanie zrozumieć, czego chce klient i być w stanie cierpliwie poprowadzić go w kierunku rozwiązania problemu.
Jakie umiejętności musi posiadać agent wsparcia technicznego online?
Agenci wsparcia technicznego muszą dobrze rozumieć produkt, który sprzedaje ich firma, aby mogli pomagać swoim klientom zarówno w prostych, jak i złożonych problemach.
Jak wspomniano powyżej, przedstawiciele klientów muszą również posiadać umiejętności aktywnego słuchania i umiejętności interpersonalnych. Korzystne jest również, jeśli agenci pomocy technicznej są wielojęzyczni. W ten sposób mogą zapewnić wsparcie większej liczbie klientów w więcej niż jednym języku.
Wreszcie, agenci muszą być w stanie pisać szybko i bez błędów. Duża szybkość pisania gwarantuje, że klienci szybko otrzymają odpowiedzi na swoje pytania. Zapewnia to satysfakcję klienta, a to z kolei poprawia retencję i przychody.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Co oznacza termin pomoc techniczna online?
Wsparcie techniczne to usługa, w ramach której firmy udzielają pomocy użytkownikom produktów technologicznych – zarówno urządzeń, jak telefonów czy komputery, ale także oprogramowanie. Ich celem jest pomoc użytkownikowi w rozwiązaniu określonych problemów z produktem.
Jakie są cechy wsparcia technicznego online?
Cechy pomocy technicznej online to przede wszystkim doskonała umiejętność rozwiązywania problemów, znajdowania ich przyczyn i zapewniania odpowiedniego rozwiązania. Ponadto niezwykle ważne są umiejętności komunikacyjne, które pozwalają na indywidualne i odpowiednie podejście do klienta. Ważna jest również elastyczność i nieprzywiązywanie się do utartych schematów.
Czy możesz zapewnić wsparcie techniczne online za pośrednictwem LiveAgent?
Oczywiście możesz zapewnić wsparcie techniczne online za pomocą LiveAgent. Umożliwia komunikację z klientami oraz dostarcza zaawansowane narzędzie dla agentów wsparcia technicznego. Możesz zarządzać wszystkimi kanałami komunikacji w jednym miejscu (poczta e-mail, czat na żywo, czat wideo, media społecznościowe itp.), możesz utworzyć centrum pomocy dla klientów i masz dostęp do raportów i historii komunikacji.
Po przeczytaniu o wsparciu technicznym online, warto zapoznać się z artykułem Jak możesz zaoferować najlepszą pomoc techniczną online?. Dowiesz się tam, jakie elementy składają się na efektywne wsparcie, w tym czat i połączenia głosowe. Kolejnym krokiem może być przeczytanie artykułu o wsparciu technicznym, aby lepiej zrozumieć, czym jest pomoc techniczna. Jeśli chcesz rozszerzyć swoją wiedzę, sprawdź stronę o tysiącach zadowolonych klientów LiveAgent, gdzie poznasz rozwiązania, które mogą poprawić obsługę klienta.
Odkryj, jak wsparcie helpdesk może zrewolucjonizować obsługę klienta! LiveAgent oferuje zaawansowane oprogramowanie, które umożliwia efektywne rozwiązywanie problemów i podnosi satysfakcję klientów na wyższy poziom. Skorzystaj z bezpłatnych okresów próbnych i dowiedz się, jak narzędzie do obsługi zgłoszeń może poprawić przepływ pracy i relacje z klientami. Załóż darmowe konto już dziś i zacznij budować lepsze doświadczenia dla swoich klientów!
Odkryj, jak wsparcie w aplikacji od LiveAgent umożliwia łatwy kontakt z zespołem pomocy technicznej bez opuszczania aplikacji, idealne dla użytkowników mobilnych. Zyskaj dostęp do artykułów pomocy, zgłaszaj problemy i doświadcz szybkiej obsługi klienta. Zacznij teraz z darmowym kontem i ulepsz swoje wsparcie klienta!
Discover LiveAgent's comprehensive customer service solutions with features like multi-channel help desk, live chat, ticket management, and call center integration. Enhance your customer satisfaction with seamless integrations, customizable templates, and expert resources. Start your free trial today and transform your customer support experience!