Co to jest zarządzanie obsługą klienta?
CRM to zarządzanie zorientowane na klienta, podejście biznesowe charakteryzujące się aktywnym tworzeniem i utrzymywaniem długoterminowych relacji z klientami. Relacje te muszą być korzystne zarówno dla klienta, jak i firmy, co eliminuje nieetyczne zachowania wobec klientów.
Zarządzanie obsługą klienta jest czasami uważane za technologię baz danych wspomaganą przez proces gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania informacji o klientach firmy.
Frequently Asked Questions
Co oznacza zarządzanie obsługą klienta?
Zarządzanie obsługą klienta to proces zarządzania każdym aspektem związanym z obsługą klienta. Aby mieć nad tym kontrolę, dobrze jest mieć system, który zapewni kontrolę nad każdym krokiem klienta. Jest źródłem danych o klientach, ich liczbie i np. satysfakcji z zakupów i obsługi klienta.
Czy można zautomatyzować zarządzanie obsługą klienta?
Oczywiście istnieje możliwość zautomatyzowania zarządzania obsługą klienta. Na rynku jest wiele propozycji wspierających czynności, które nie muszą być wykonywane przez człowieka, ponieważ można je zautomatyzować. Dzięki temu zyskujemy czas, który możemy poświęcić na zarządzanie zasobami, które nie nadają się do automatyzacji - bardziej ludzkie i emocjonalne.
Jak poprawić jakość zarządzania obsługą klienta?
Jeśli chcesz podnieść jakość zarządzania obsługą klienta, zdecydowanie warto wprowadzić rozwiązania automatyzujące zarządzanie obsługą klienta. Kolejnym ważnym punktem jest słuchanie agentów, którzy są na pierwszej linii w kontaktach z klientami. Lepsze zarządzanie sprawia, że działają lepiej. Powinieneś także słuchać klientów, których opinia jest niezwykle ważna, ponieważ o nich chodzi w obsłudze klienta.
Po zapoznaniu się z zarządzaniem obsługą klienta, warto dowiedzieć się więcej na temat skutecznej obsługi klienta. To wyjaśnienie pomoże zrozumieć, jak efektywnie wprowadzać strategie poprawiające zadowolenie klientów.
Kolejnym interesującym tematem jest zarządzanie Call Center, które dostarcza praktycznych porad i wskazówek. Dowiesz się, jak planować i zarządzać zasobami pracowniczymi, by zapewnić najwyższy poziom obsługi.
Również szkolenie z obsługi klienta może być istotnym elementem doskonalenia umiejętności Twojego zespołu. Zrozumienie jego znaczenia i metodologii może pomóc w budowaniu lepszych relacji z klientami.
Na koniec, poznaj, czym jest ankieta obsługi klienta. To narzędzie pomoże Ci zbierać cenne opinie od klientów i stale ulepszać oferowane usługi.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Zwiększ wartość swojego oprogramowania pomocy technicznej dzięki integracjom LiveAgent. Oferujemy szeroką gamę integracji, wtyczek i aplikacji, które zwiększają satysfakcję klientów i upraszczają operacje biznesowe. Dowiedz się, jak łatwo połączyć numer VoIP z partnerami takimi jak CallTo365, AstraQom, GDMS i innymi, korzystając z naszych szczegółowych przewodników. Maksymalizuj efektywność swojej firmy już dziś!