Szablony e-maili dla docenienia klienta pomagają w budowaniu lojalności i lepszego wizerunku marki. Oferują przykłady wiadomości na różne okazje, takie jak zakupy czy subskrypcje. Dzięki nim można zwiększyć satysfakcję klientów i ich zaangażowanie.
Wiadomości e-mail dla docenienia klienta – czy są konieczne? Biorąc pod uwagę zaciętą konkurencję na dzisiejszym rynku oraz fakt, że aż 80% przyszłych przychodów firmy pochodzi od 20% jej istniejących klientów (według Gartner Group), budowanie długoterminowych relacji z klientami i dbanie o lojalność klientów nigdy nie była ważniejsza dla firm. Wysyłanie wiadomości e-mail doceniających klientów jako część Twojej strategii doceniania klientów może Ci w tym pomóc. Dobrze napisane maile z podziękowaniem wysłane w odpowiednim momencie mogą poprawić satysfakcję klienta, zwiększyć aktywność, budować lojalność oraz wspierać marketing szeptany.
Inne sposoby na docenienie klienta, które mogą pomóc w budowaniu relacji, to na przykład wysyłanie ręcznie napisanych kartek z wyrazami uznania, urządzanie wydarzeń dla docenienia klientów czy oferowanie prezentów.
Badanie Rockefeller Corporation wykazało, że 68% klientów kończy relacje biznesowe, ponieważ czuje, że obsługująca ich firma jest wobec nich obojętna. Według innego badania ClickFox 62% klientów uważa, że marki, którym są najbardziej lojalni, nie robią wystarczająco, by ich wynagrodzić. List z wyrazami uznania pokazuje klientom ludzką stronę Twojej marki i sprawia, że czują się docenieni. Te wiadomości e-mail mogą pomóc Ci budować lepsze relacje z klientami i zwiększać długookresową wartość klienta.
Eloqua pokazuje, że wiadomości e-mail ze słowem „Dziękujemy” w temacie mają znacznie większy wskaźnik otwarć (14,29%) oraz współczynnik klikalności (1,93%). Poniżej znajdują się sprawdzone tematy wiadomości e-mail, które można wykorzystać w mailowej kampanii marketingowej dla docenienia klienta.
Dobry e-mail z podziękowaniem to świetny sposób na poprawienie doświadczeń klienta oraz odbioru marki. Są liczne okazje, by podziękować swoim klientom: po zakupie, po zapisaniu się do newslettera, po otrzymaniu opinii od klienta, w święta sezonowe, w urodziny klienta, po osiągnięciu ważnych celów firmy itp. Sprawdź te 10 podstawowych typów wiadomości e-mail dla docenienia klienta, żeby się zainspirować:
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Ready to take advantage of our free 30-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
Możesz pokazać klientom, że ich doceniasz, wysyłając wiadomość e-mail lub notatkę z podziękowaniami. Co więcej, możesz wyrazić swoje uznanie dla klientów dzięki wirtualnym prezentom.
Optymalna długość wiadomości dla docenienia klienta to minimum 4 zdania.
Wysyłanie wiadomości e-mail dla docenienia klienta pomaga zwiększyć satysfakcję klienta oraz wzmocnić lojalność wobec marki.
Odwiedź Akademię LiveAgent, najlepsze źródło wiedzy o obsłudze klienta! Odkryj tajniki automatyzacji, poprawy doświadczeń klientów, segmentacji oraz kluczowych umiejętności miękkich. Zdobądź cenne wskazówki, jak unikać słabej obsługi i przekształcać niezadowolonych klientów w rzeczników marki. Dołącz do nas i podnieś jakość swojej obsługi klienta!
Poznaj, jak pisać profesjonalne listy z podziękowaniami! Nasz poradnik oferuje praktyczne wskazówki, przykładowe teksty oraz doradza, kiedy wybrać e-mail, a kiedy drukowany list. Dowiedz się, jak docenić klientów i utrzymać formalność w komunikacji. Odwiedź naszą stronę, by odkryć sekrety skutecznego wyrażania wdzięczności!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team