Wiele biznesów chce zwiększyć współczynnik konwersji, szukając nowych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie. Ta metoda nie sprawdza się jednak w przypadku, gdy chcemy zatrzymać potencjalnych klientów.
Najlepszym sposobem na poprawienie współczynnika konwersji jest skupienie się na rozwijaniu Twojej strategii obsługi klienta. Świetnym przykładem jest wprowadzenie czatu na żywo i bieżące wsparcie dla kupujących.
Takie drobne zmiany mogą kompletnie przekształcić wyniki konwersji. Fakty to potwierdzają – firmy, które skupiały się na wsparciu klienta cieszą się o 11% wyższym współczynnikiem konwersji niż inne.
Twój współczynnik konwersji to procent odwiedzających Twoją stronę, który wykonuje pożądaną akcję (zapisuje się na okres próbny, wykupuje subskrypcję, czy kupuje produkt).
Wysoki współczynnik konwersji pokazuje, że Twoja strategia marketingowa działa, a produkt jest łatwo dostępny na stronie.
Wskaźniki konwersji zależą od branży i modelu biznesowego. Trochę researchu pozwoli Ci na znalezienie dobrego punktu odniesienia. Świetnym źródłem są benchmarki branżowe Google Ads. Generalnie przyjmuje się, że dobry współczynnik konwersji jest na poziomie 2-5%.
Podniesienie współczynnika konwersji oznacza, że większa część ruchu na Twojej stronie kończy się podjęciem akcji, które wpływają na rozwój Twojego biznesu. Może to być równie dobrze wypełnienie formularza, lub kupienie produktu.
Niski współczynnik konwersji może być spowodowany następującymi problemami:
Nieefektywny projekt strony
Pomożemy Ci w migracji z innych systemów obsługi klienta.
Najlepszym sposobem na zwiększenie konwersji jest dopracowanie oferty. Jeśli klienci nie kupują tego, co proponujesz, może to znaczyć, że nie dostarczasz wystarczającej wartości w cenie, jaką podajesz.
Drugim krokiem jest optymalizacja strony.
– obniż przedział cenowy
– zwiększ funkcjonalność
– zaplanuj dodatkowe zachęty, takie jak np. darmowa dostawa
– przygotuj ofertę tak dobrą, że nie można jej odmówić
– testuj różne elementy
– wykorzystaj silne CTA
– przejrzyj teksty w nagłówkach, przyciskach i formularzach
– upewnij się, że wszystko się dobrze wyświetla na urządzeniach mobilnych
Prócz udzielania właściwych odpowiedzi klientom, musisz pamiętać o szanowaniu ich czasu. Jeśli chcesz przywiązać do siebie klientów, upewnij się, że wiesz o ich wcześniejszych zakupach i interakcjach z Twoją firmą, niezależnie od wykorzystanego kanału.
Takie przygotowanie pozwoli Ci na zachwycenie Twoich klientów, kiedy odezwą się z prośbą o wsparcie.
Twoi klienci są o jedno wyszukiwanie w Google od znalezienia alternatywnych ofert. Nie daj im powodów do odejścia!
Nie komplikuj niepotrzebnie procesu finalizacji zakupu. Unikaj zbyt wielu kroków, zbędnych pytań czy wymogu rejestracji przed kupieniem produktu.
Otwórz klientom wiele dróg kontaktu z Tobą i zapewnij w każdej z nich wsparcie na wysokim poziomie. Wykorzystaj bazy wiedzy, portale dla klientów i FAQ, aby mogli samodzielnie znaleźć odpowiedzi.
Pomagaj na bieżąco Twoim klientom. Odpowiedz na wszelkie pytania, jakie mogą im przyjść do głowy: rozmiary, koszty wysyłki czy sposób dostawy i przeprowadź ich przez lejek konwersji.
Twoi klienci mogą się wahać, czy do Ciebie napisać, ale jeśli zagadasz na czacie, prawdopodobnie zadadzą pytania które pomogą im podjąć decyzję o zakupie.
Badania wskazują, że widget czatu na Twojej stronie może podnieść wskaźnik konwersji o 27%. W zależności od branży, ten wynik może być o wiele wyższy. Koszt czatu na żywo jest marginalny – nie ma co się zastanawiać!
Skąd się bierze taki wpływ czatu na żywo na konwersję? Kupujący zazwyczaj mają sporo pytań, robiąc zakupy przez internet. Odpowiedzi interesują ich tylko przez ograniczony czas. Jeśli nie dostaną ich natychmiast, poszukają alternatyw i kupią interesujący produkt u konkurencji.
Jeśli Twoi klienci mają proste pytania, mogą w pierwszej kolejności szukać odpowiedzi na stronie. Kiedy jednak nie znajdą żadnych informacji, poczują się sfrustrowani i rozczarowani.
Zapewnij im specjalne miejsce, takie jak portal dla klientów, gdzie mogą zobaczyć odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ) o wysyłkę, rozmiary czy inne kwestie. Ten rodzaj wsparcia jest bardzo wartościowy. Nie wymaga wysiłku ze strony Twoich agentów, jednocześnie jest dostępny 24/7.
Jeśli widzisz potencjalnych klientów obecnych na stronie dłużej niż kilka minut, mogą czegoś szukać lub zastanawiać się nad zakupem u Ciebie. Rozwiewaj ich wątpliwości, zagadując do nich na czacie.
Możesz odpowiedzieć na ich pytania lub skierować do odpowiedniego działu.
LiveAgent łączy świetny czat na żywo, system obsługi zgłoszeń i automatyzację, które pozwalają nam na dostarczanie najwyższej jakości obsługi naszym klientom.
Peter Komornik, CEO
Sam świetny produkt nie wystarczy. Klienci często zostawiają firmy, ponieważ nie otrzymują dobrej obsługi. Chcą się czuć docenieni za współpracę z Twoją firmą. Żeby uniknąć churnu i zwiększyć konwersję, musisz postawić klienta w centrum zainteresowania.
Im bardziej Twoi klienci zadowoleni są z dostarczanej usługi, będą korzystać z niej częściej i kupować więcej.
Klienci, którzy nie są zadowoleni z obsługi, są o 50% bardziej skłonni do podzielenia się z innymi opinią w internecie.
Z LiveAgentem Twoje maile, czaty, rozmowy, wzmianki na mediach społecznościowych i wiadomości z innych kanałów znajdziesz w jednej uniwersalnej skrzynce odbiorczej.
LiveAgent pozwala Ci na stworzenie wielu wewnętrznych i zewnętrznych baz wiedzy wraz z FAQ, forami, artykułami i sugestiami.
Stwórz wirtualne call center, będące częścią Twojego wielokanałowego systemu help desk. LiveAgent zbiera w jednym miejscu rozmowy zarówno wirtualne jak i klasyczne połączenia telefoniczne.
Połącz Twoje konta na mediach społecznościowych z LiveAgent i odpowiadaj na komentarze pod Twoimi postami, wiadomości prywatne i Tweety bezpośrednio z LiveAgent. Wyeliminuj potrzebę śledzenia i zajmowania się kilkoma kontami przez zintegrowanie ich z LiveAgent. Facebook, Twitter, Instagram i Viber to pełnoprawne kanały wsparcia klienta. Upewnij się, że jest ono tak szybkie i efektywne jak to tylko możliwe.
Miej oko na Twój dział wsparcia klienta, usługę, jaką zapewniasz, i zadowolenie klientów. Zobacz, kto ma kontakt z Twoją firmą i jak bardzo są z tego zadowoleni. Skup się na danych, znajdź pola do ulepszeń i buduj na Twoich silnych stronach. Uprzyjemnij pracę w Twojej firmie wykorzystując grywalizację.
Stwórz portale klienta, aby mogli z jednego miejsca edytować swoje dane kontaktowe, realizować płatności i zgłaszać problemy. Zbudowanie funkcjonalnego portalu klienta zmniejszy obciążenie zgłoszeniami i zapewni Twoim klientom wsparcie 24/7/365 – nawet wtedy, gdy Twoi konsultanci są offline.
Z ponad 180 funkcjami, więcej niż 40 integracjami i nieskończonymi możliwościami personalizacji, narzędzie łatwo dostosowuje się do Twoich wymagań.
LiveAgent to zaawansowany system help desk który pomoże Ci poprawić jednocześnie Twoją obsługę klienta i wskaźnik konwersji. Wszystko to za bardzo konkurencyjną cenę – szczególnie przy tak szerokiej funkcjonalności, jaką oferuje. Przetestuj LiveAgent już dziś – nie musisz podpinać karty kredytowej!
Czy wiesz, co łączy Huawei, BMW, Yamahę i O2? LiveAgent – bingo!
Szukasz alternatywy dla Service Hub?
Szukasz alternatywy dla HubSpot Service Hub? Wybierz LiveAgent, w pełni funkcjonalne oprogramowanie pomocy technicznej, które zwiększa produktywność zespołów i satysfakcję klientów, oszczędzając przy tym pieniądze. Dołącz do ponad 15,000 firm korzystających z LiveAgent i zapewnij światowej klasy obsługę klienta. Rozpocznij darmowy 14-dniowy okres próbny bez karty kredytowej i odkryj, jak LiveAgent wyróżnia się na tle innych rozwiązań.
Proaktywne zaproszenia do czatu
Odkryj, jak proaktywne zaproszenia do czatu od LiveAgent mogą zwiększyć ROI i poprawić obsługę klienta dzięki zaawansowanym funkcjom. Personalizowane, automatyczne zaproszenia do rozmowy na żywo z agentami dostępne są w różnych językach. Zyskaj przewagę dzięki spersonalizowanej obsłudze i zmniejsz liczbę zgłoszeń, poprawiając doświadczenie zakupowe klientów. Wypróbuj teraz za darmo!
Zapewnij doskonałą obsługę klienta.
Świetna obsługa klienta zaczyna się od lepszego oprogramowania wsparcia klienta. Poznaj korzyści płynące z korzystania z LiveAgent i zacznij używać go w 5 minut.
Zwiększ zaangażowanie z LiveAgent
Zwiększ zaangażowanie klientów dzięki spersonalizowanemu wsparciu LiveAgent. Wypróbuj bezpłatnie przez 14 lub 30 dni!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Nasza strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z niej, zakładamy, że wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności. polityka prywatności i plików cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team